Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MOBY VINCENT – IMO: 7360605

Hoveddata

Billede:
IMO:
7360605
MMSI:
247664000
ENI:
Kaldesignal:
IBMY
Hjemhavn:
Napoli
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1974
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
107meter
LOA:
127meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
21,5meter
Bredde Ext.:
21,52meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
11,14meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
108,86meter
Load line Bredde:
21,52meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde overalt: 120,78 m, Bredde: 19,51 m, Dybgang: 5,90 m (1974 - 1978)
Længde overalt: 120,78 m, Bredde: 21,50 m, Dybgang: 5,90 m (1978 - 2010)

Skrog

Værft:
Rickmers-Werft, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.:
380
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E. Hansen A/S

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. MaK 12M551AK 12-cylindre diesel

Effekt :
10.385KW
BHP:
14.120BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
20,25knob
Servicefart:
17,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Moby S. p. A., Livorno, Italien

Ejer IMO:
0254141
Rederi:

Moby S. p. A., Livorno, Italien

Rederi IMO:
0254141
ISM Manager:

Moby S. p. A., Livorno, Italien

ISM IMO:
0254141
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
70248
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
12.187tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.541tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 5426, NRT: 2675, DW: 2854 (1974 - 1978)
BRT: 5607 (1978 - 2010)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
479
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
116Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
920meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

480 personbiler (1974 - 2010)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1416PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
8,607
PAX / Crew forhold:
0
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
112
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1084 passagerer, 48 køjepladser (1974 - 2010)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Stena Normandica(10. december 1974 - 15. april 1985)
St Brendan(15. april 1985 - 12. marts 1990)
Moby Vincent(12. marts 1990 - )
Wasa Sun (Marketingnavn)(1. juni 1993 - 20. oktober 1993)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Stena AB, Göteborg, Sverige(10. december 1974 - 15. april 1985)
Royal Scot Leasing Ltd.(Sealink British Ferries), Nassau, Bahamas(15. april 1985 - 5. marts 1990)
Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien(5. marts 1990 - maj 2001)
Moby S. p. A., Livorno, Italien(maj 2001 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Stena AB, Göteborg, Sverige(10. december 1974 - 22. april 1975)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(22. april 1975 - 5. marts 1990)
Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien(5. marts 1990 - maj 2001)
Moby S. p. A., Livorno, Italien(maj 2001 - )
CharterPeriode
Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs (ENTMV), Algier, Algeriet(december 1974 - januar 1975)
Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs (ENTMV), Algier, Algeriet(september 1975 - 1975)
Interessentskabet Gedser-Travemünde Ruten A/S, Gedser, Danmark(20. juni 1976 - slutningen af december 1976)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(1. marts 1977 - 21. januar 1978)
P&O Normandy Ferries Ltd., England(13. februar 1978 - 1978)
Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs (ENTMV), Algier, Algeriet(juli 1978 - december 1978)
Sealink UK Ltd, London, England(3. marts 1979 - 15. april 1989)
Silja Line Oy, Finland(1. juni 1993 - 2. oktober 1993)
Compagnie Marocaine de Navigation (Comanav), Casablanca, Marokko(juni 1997 - august 1997)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(28. september 2001 - 26. maj 2004)
Moby S. p. A., Livorno, Italien(26. maj 2004 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Algier - Alicante - Marseille(december 1974 - januar 1975)
Göteborg - Frederikshavn(sommer 1975)
Göteborg - Kiel (godsfærge)(22. april 1975 - september 1975)
Algier - Alicante - Marseille(september 1975 - 1975)
USA - Den persiske golf(januar 1976 - april 1976)
Göteborg - Frederikshavn(april 1976 - juni 1976)
Gedser - Travemünde(juni 1976 - 24. december 1976)
Göteborg - Frederikshavn(februar 1977)
Rotterdam - Hull (1. marts 1977 - 10. marts 1977)
Rotterdam - Ipswich(11. marts 1977 - 21. januar 1978)
Southampton - Le Havre (13. februar 1978 - 1978)
Göteborg - Frederikshavn(april 1978)
Göteborg - Kiel (godsfærge)(maj 1978 - 1978)
Algier - Alicante - Marseille(juli 1978 - december 1978)
Fishguard - Rosslare(4. april 1979 - juni 1979)
Fishguard - Rosslare(september 1979 - 5. marts 1990)
Bastia - Livorno(maj 1990 - juli 1990)
Genova - Bastia(juli 1990 - maj 1993)
Vaasa - Umeå(1. juni 1993 - 2. oktober 1993)
Genova - Bastia(oktober 1993 - 1994)
Bastia - Livorno(1994 - juni 1997)
Algeciras - Tanger Med(juni 1997 - august 1998)
Genova - Bastia(1998 - 2000)
Civitavecchia - Olbia(1. juni 2000 - 200?)
Bastia - Livorno(2017 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(10. december 1974 - februar 1982)
Bahamas
(februar 1982 - marts 1990)
Italien
(marts 1990 - 1998)
Portugal
(1998 - 1999)
Italien(1999 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Göteborg(10. december 1974 - februar 1982)
Nassau(februar 1982 - marts 1990)
Napoli(marts 1990 - 1998)
Funchal(1998 - 1999)
Napoli(1999 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
IBMY(1999 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247664000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibPeriode
Stena Nautica7349039
Stena Atlantica7360617
Stena Nordica7360629
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
11. maj 1974
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
10. december 1974
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
26. januar 2024 15:01
Sidst opdateret:
28. januar 2024 20:06
Hvor er MOBY VINCENT?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.