Maritime Billeder & Data

OCEAN DREAM – IMO: 7211517

Hoveddata

Billede:
Flamenco i de norske fjorde d. 22. juli 2002. Foto: Anita Jepsen
Flamenco i de norske fjorde d. 22. juli 2002. Foto: Anita Jepsen
IMO:
7211517
MMSI:
671326000
ENI:
Kaldesignal:
5VBW6
Hjemhavn:
Lomé
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1972
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
43 år
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
196,2meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
22,8meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Cantieri Navali del Tirreno Riuniti S.p.A., Riva Trigoso, Genova, Italien
Skrog nr.:
290
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E. Hansen A/S

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Fiat C4210SS diesel

Effekt :
13.240KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
20,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Shanghai Eastime Ship Management, Shanghai, Kina

Ejer IMO:
5791219
Rederi:

Shanghai Eastime Ship Management, Shanghai, Kina

Rederi IMO:
5791219
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
17.042tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.352tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
736PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
736
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Spirit of London(11. oktober 1972 - 9. oktober 1974)
Sun Princess(9. oktober 1974 - februar 1989)
Starship Majestic(februar 1989 - 5. marts 1995)
Southern Cross(5. marts 1995 - oktober 1997)
Flamenco(oktober 1997 - februar 2004)
Elysian Flamenco(februar 2004 - april 2004)
New Flamenco(april 2004 - 7. juli 2008)
Flamenco I(7. juli 2008 - august 2011)
Ocean Dream(august 2011 - 26. februar 2016)
Historiske ejere:
EjerPeriode
P&O Cruises Ltd., England (11. oktober 1972 - februar 1989)
Premier Cruises Line, Cape Canaveral, Florida, USA(februar 1989 - oktober 1997)
Festival Cruises, Nassau, Bahamas(oktober 1997 - 20. februar 2004)
Cruise Elysia Inc.(20. februar 2004 - 1. januar 2005)
Fulton Shipping Inc.(1. januar 2005 - oktober 2009)
Singapore Star Shipping PTE(oktober 2009 - august 2011)
Profit Summit Deluxe Cruise, Freetown, Sierra Leone(august 2011 - marts 2014)
Shanghai Eastime Ship Management, Shanghai, Kina(marts 2014 - )
Historiske Rederier:
RederiPertiode
P&O Cruises Ltd., England (11. oktober 1972 - februar 1989)
Premier Cruises Line, Cape Canaveral, Florida, USA(februar 1989 - oktober 1997)
Festival Cruises, Nassau, Bahamas(oktober 1997 - 20. februar 2004)
Ravenscroft Ship Management(20. februar 2004 - 1. april 2004)
Elysian Ship Management Inc.(1. april 2004 - 6. november 2007)
V Ships Leisure Sam, Monaco-Ville, Monaco(6. november 2007 - oktober 2009)
Singapore Star Shipping PTE
(oktober 2009 - august 2011)
Shanghai Sail Ship Management, Shanghai, Kina(august 2011 - marts 2014)
Shanghai Eastime Ship Management, Shanghai, Kina(marts 2014 - )
CharterPeriode
Princess Cruises, London, England(9. oktober 1974 - februar 1989)
CTC Cruises, Australien(5. marts 1995 - 1997)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Festival Shipping(7. maj 2003 - 5. november 2007)
Elysian Ship Management Inc.(5. november 2007 - 6. november 2007)
V Ships Leisure Sam, Monaco-Ville, Monaco(6. november 2007 - 1. oktober 2009)
Ukendt
(1. oktober 2009 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Storbritannien
(11. oktober 1972 - februar 1989)
Bahamas
(februar 1989 - marts 2005)
Panama
(marts 2005 - august 2011)
Sierra Leone
(august 2011 - 29. november 2012)
Togo
(29. november 2012 - 27. februar 2016)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
London
(11. oktober 1972 - februar 1989)
Nassau
(februar 1989 - marts 2005)
Panama
(marts 2005 - august 2011)
Freetown
(august 2011 - 29. november 2012)
Lomé
(29. november 2012 - 27. februar 2016)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
3EAO9(februar 1989 - marts 2005)
9LY2427(august 2011 - 29. november 2012)
5VBW6(29. november 2012 - 27. februar 2016)
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
667003230(august 2011 - 29. november 2012)
671326000(29. november 2012 - 27. februar 2016)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Venus (ex. Southward)7111078
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
1970
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
11. maj 1972
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
11. oktober 1972
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
27. februar 2016
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
1971Spirit of London blev oprindelig bestilt af Kloster i Norge og skulle efter planen have heddet Seaward. Det italienske værft Cantieri Navali del Tirreno e Riuniti S.p.A. blev imidlertid i 1970 overtaget af Italian IRI Group på grund af økonomiske problemer. Værftet forsøgte at annulere kontrakten, men efter protester fra rederiet og den norske regering fortsatte byggeriet. Skibet blev i 1971, mens det endnu var under bygning, solgt til P&O.
juli 2008
Flamenco I oplagt og til salg ved Singapore.
oktober 2010
Solgt på auktion, angiveligt til ophugning i Indien. Dog blev skibet ikke ophugget. Skibet blev senere sat i drift igen og har været arresteret flere gange på grund af økonomiske problemer.
januar 2014
Oplagt ved Laem Chabang, Thailand.
27. februar 2016
Kæntrede på lavt vand ved Laem Chabang, Thailand, og lagde sig på bagbords side med godt halvdelen af skroget under vand. Skibet var forinden forladt af besætningen.
2017
Ophugning på stedet påbegyndt.
2019
Det meste af skibet over vandlinien er nu fjernet.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:
Flamenco i de norske fjorde d. 22. juli 2002. Foto: Anita Jepsen
Flamenco i de norske fjorde d. 22. juli 2002. Foto: Anita Jepsen

Statistik

Statistik:
Oprettet:
14. marts 2023 10:08
Sidst opdateret:
14. marts 2023 11:30

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.