Maritime Billeder & Data

PIT – IMO: 6920159

Hoveddata

Billede:
IMO:
6920159
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
J8SP3
Hjemhavn:
Kingstown
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1969
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2005
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
35 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
127,59meter
LOA:
132,65meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
19,02meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,4meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,99meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde overalt: 114,5 m, Bredde: 19,02 m, Dybgang: 5,4 m (1969)
Længde overalt: 132,65 m, Bredde: 19,02 m, Dybgang: 5,4 m (1993)

Skrog

Værft:
Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark
Skrog nr.:
388
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. B&W 8S45HU diesel

Effekt :
0
BHP:
8.800BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
17,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Perco Shipping , Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne

Ejer IMO:
Rederi:

Perco Shipping , Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne

Rederi IMO:
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
1. marts 1993
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Brindisi - Igoumenitsa
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
0
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
3.375tons
Nettoregister-ton:
1.079tons
Dødvægt:
3.647tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
420
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1540meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

1050 lanemeter (1969)
420 personbiler, 1540 lanemeter (1996)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
740PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
140
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

12 passagerer, 12 køjepladser (1969)
740 passagerer, 140 køjepladser (1996)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Surrey(14. maj 1969 - 20. oktober 1992)
Patra(20. oktober 1992 - 1993)
Anna V(1993 - marts 1997)
Jupiter(marts 1997 - juli 2004)
Pit(juli 2004 - 18. marts 2005)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(1. september 1969 - 4. maj 1971)
DFDS A/S, Danmark(4. marts 1971 - 19. juni 1979)
Ellerman Lines Ltd. & DFDS (UK) Ltd., Hull, England(19. juni 1979 - 11. august 1981)
DFDS A/S, Danmark(11. august 1981 - 20. oktober 1992)
Wallbank Shipping Co. Ltd. (A. K. Ventouris), Piræus, Grækenland(20. oktober 1992 - marts 1997)
Priority Shipping Ltd (Perco Maritime Inc.), Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(marts 1997 - 1999)
Perco Shipping , Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(1999 - juli 2004)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(1. september 1969 - 4. maj 1971)
DFDS A/S, Danmark(4. marts 1971 - 19. juni 1979)
Ellerman Lines Ltd. & DFDS (UK) Ltd., Hull, England(19. juni 1979 - 11. august 1981)
DFDS A/S, Danmark(11. august 1981 - 20. oktober 1992)
Wallbank Shipping Co. Ltd. (A. K. Ventouris), Piræus, Grækenland(20. oktober 1992 - marts 1997)
Priority Shipping Ltd (Perco Maritime Inc.), Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(marts 1997 - 1999)
Anatoli Ferries(1999 - juni 2000)
Perco Shipping , Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(juni 2000 - juli 2004)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(1. november 1997 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Esbjerg - Grimsby(2. september 1969 - 1972)
Esbjerg - Harwich / Grimsby(1972 - 1973)
Esbjerg - Harwich / Grimsby / North Shields / Felixstowe(1974 - 1991)
Hamburg - Harwich(1980 - 1982)
Göteborg - Felixstowe(1985 - 1985)
Bremerhaven - Harwich(1988 - 1988)
Brindisi - Igoumenitsa - Patras(26. marts 1993 - 1996)
Brindisi - Cesme(1998 - 16. september 1998)
Brindisi - Igoumenitsa(1999 - juni 2000)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark(1. september 1969 - 19. juni 1979)
Storbritannien
(19. juni 1979 - 11. august 1981)
Danmark
(11. august 1981 - 20. oktober 1992)
Cypern
(20. oktober 1992 - marts 1997)
Saint Vincent og Grenadinerne
(marts 1997 - 2005)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Esbjerg(1. september 1969 - 19. juni 1979)
Hull(19. juni 1979 - 11. august 1981)
Esbjerg(11. august 1981 - 20. oktober 1992)
Limassol(20. oktober 1992 - marts 1997)
Kingstown(marts 1997 - 2005)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OVTY](1. september 1969 - 19. juni 1979)
[OYFI](11. august 1981 - 23. august 1988)
[OYFI2](23. august 1988 - 20. oktober 1992)
[J8SP3](marts 1997 - )
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
SkibstypePeriode
Ro-Ro fragtskib(1. september 1969 - 1992)
Færge Ro-Pax(1992 - )
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Hellenic Register of Shipping(marts 1993 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
10. juli 1968
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
2. oktober 1968
Kølstrakt:
Søsat:
14. maj 1969
Søsat:
Prøvetur:
22. august 1969
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
1. september 1969
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
18. marts 2005
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
11. februar 1975 - 16. april 1975
Forlænget og forhøjet ved Amsterdaamsche Droogdok Maatschappij N.V., Amsterdam, Holland.
1992 - 1993
Ombygget til passagerfærge ved Megatechnia, Perema, Riræus, Grækenland.
19. juli 1996
Sank ved kaj i Patras efter en eksplosion i maskinrummet. Ingen tilskadekomne.
august 1996 - januar 1997
Hævet og repareret.
juli 2004
Solgt til ophugning.
18. marts 2005
Sat på stranden i Alang, Indien.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
23. februar 2022 19:58
Sidst opdateret:
24. februar 2022 14:03

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.