Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- QUEEN ELIZABETH 2
- IMO:
- 6725418
- MMSI:
- 576059000
- ENI:
- Kaldesignal:
- YJVW6
- Flag:
- Vanuatu
- Hjemhavn:
- PORT VILA
- Pennant:
- Type:
- Krydstogtskib
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Museumsskib
- Egenskab:
- Oceanliner
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 1969
- Byggepris:
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- 336703
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- VUT - Vanuatu
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- 18/04/2018
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 270,4meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 293,52meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 34,06meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 9,94meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 0
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 86meter
- Længde bro til hæk:
- 220meter
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 61meter
- Køl til skorsten:
- 62,2meter
- Mastetop over havoverfladen:
- 51,054meter
- Højde på skorsten:
- 21,2meter
- Broens øjehøjde:
- 29meter
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Fart i 1969 28,5 knob
Skrog
- Værft:
- Upper Clyde Shipbuilder Ltd. Clydebank, England
- Skrog nr.:
- 736
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
Ekstra tyks stålskrog for at give styrke og stabilitet over Atlanterhavet
- Outfitter:
Mivan Marine
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Koøjer:
- 1350
- Vinduer:
- 577
- Bro:
- Vinduer:
- Døre:
- Kahytter:
- Oceanclean
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Nej
Maskine
- Beskrivelse:
9 stk. MAN B&W 9L58/64 diesel, 10624 kW (april 1987 - )
2 stk. elmotor, 173536 kW (april 1987 - )
- Effekt :
- 95.616KW
- BHP:
- 130.000BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 400
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 0
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 25,5knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- MAN B&W Diesel GmbH, Augsburg, Tyskland
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- IFO380
- Brændstof-forbrug:
- 433tons i døgnet
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- 18,05 tons i timen
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- Lips propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 5,8meter
- Propel RPM:
- 144
- Propelaksel længde:
- 80meter
- Aksel diameter:
- 590mm
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 2
- Bovpropel Producent:
- KaMeWa
- Bovproller Effekt:
- 735KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- 4 stk. Denny-Brown finne-stabilisator (to i hver side) (hver finne er 3,65 meter lang og 1,85 meter bred)
- Ride control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
2 stk. dampturbine, 82027 kW (1968 - oktober 1986)
2 stk. fastbladet propel (1968 - oktober 1986)QE2 kan reducerer hastigheden fra 32,5 knob til fuld stop på 3 minutter og 39 sekunder, på 0,75 sømil (1,39 km).
QE2 kan gå fra fuld stop til 19 knob på 12 minutter.
Management
- Ejer:
QE2 SHIPPING LLC, Abu Dhabi, Forenede Arabiske Emirater
- Ejer IMO:
- 5740718
- Rederi:
PLATINUM YACHT MANAGEMENT LLC, Dubai, Forenede Arabiske Emirater
- Rederi IMO:
- 3029654
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- Klassifikations-selskab:
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Autopilot:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 70.327tons
- Nettotonnage:
- 37.182tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 15.521tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 1016
- Besætning fordeling:
Kaptajn: 1
Besætnings kaptajn: 1
Hotel manager: 1
Chief Engineer: 1
Purser: 1
Cruise Director: 1
Administration Assistant: 1
Assistant Restaurant Managers: 12
Baggage Masters: 2
Bank Staff: 3
Barkeepers: 17
Beauticians: 2
Bedroom Stewards/esses: 69
Bell Boy: 2
Bosun: 1
Bosun's Mate: 1
Casino Staff: 16
Chefs De Cusine: 5
Chefs/Sous-Chefs: 107
Commis Waiters: 13
Crew Administration Assistant: 1
Crew Cooks: 2
Cruise Sales Manager: 2
Cruise Staff: 9
Dancers: 10
Data Input Clerks: 5
Deck Officers: 10
Deck Raitings: 65
Deck Supervisors: 9
DJ: 1
Doctors: 2
Engineering Officers: 26
Engine Ratings: 65
Entertainers: 5
Executive Chef: 1
Fitness Instructors: 1
Florists: 1
Gentlemen hosts: 10
Hairdressers: 13
Hotel Officers: 35
Kichen Supervisors: 2
Laundry Staff: 17
Librarians: 2
Linenkeeper: 1
Lido Supervisor: 4
Master of Arms: 4
Medical Dispenser: 1
Night Stewards: 6
Nursery Nurses: 2
Nursing Sisters: 3
Orchestra Staff: 23
Personnel Manager: 1
Photographers: 4
Printers: 4
Public Room Steward/esses: 25
Public Room Supervisor: 1
Radio Officers: 1
Radio Officers Assistants: 3
Security Officer: 1
Secretaries: 3
Shop Assistants: 18
Staff Bedroom Steward: 6
Store Managers: 3
Storekeepers: 5
Tour Staff: 3
TV Manager: 1
Utility Staff: 182
Waiters/Waitresses: 175
Assistant Waiters: 9
Wine Stewards/esses: 22Besætningsfordelingen er fra tiden som krydstogtskib.
- Passagerer:
- 1787PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Note Passagerer:
- Crew / Pax-forhold:
- Elever:
- Dæk:
- 13
- Passagerdæk:
- 12
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- 947
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Sæder:
- Dækspladser:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
Udvendig dobbelt kahyt: 636
Udvendig enkelt kahyt: 32
Indvendig dobbelt kahyt: 204
Indvendig enkelt kahyt: 75
Handikapvenlig kahyt: 4
- Kahyts størrelse:
2 stk. Grand Suites: 110 m2
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Restauranter:
Queen's Grill (Boat deck): 231 PAX
Princess Grill (Quarter deck): 100 PAX
Britannia Grill (Quater deck): 108 PAX
Caronia Restaurant (Quater deck): 554 PAX
Mauretania Restaurant (Upper deck): 530 PAX
The Lido (Quarter deck): 400 PAX
Pavilion (One deck): 58 PAXLounges:
Grand Lounge (Upper deck): 590 PAX
Queen's Room (Quarter deck): 100 PAX
Theatre/Cinema (Upper & Boat deck): 529 PAX
Queen's Grill Lounge (Boat deck): 75 PAX
Princess Grill Bar (One deck): 12 PAX
Yarcht Club (Upper deck): 208 PAX
Chart Room (quarter deck): 88 PAX
Crystal Bar (Upper deck): 182 PAX
Golden Lion (Upper deck): 135 PAX
Midships Lobby (Two deck): 15 PAXCasino (Upper deck):
106 stk. Spilleautomater
4 stk. Blackjackborde
2 stk. Rouletteborde
2 stk. Caribbean Stud Pokerbord
1 stk. Mini Punto Blanco
1 stl. Mini-diceRoyal Promenade (Boat deck):
Souvenirbutik
Tøjbutik
Smykkebutik
Parfumeri
Der er også udlejning af tøj og en filial af Harrods
En Cunard Collection Shop på One deck.Mødelokale (Boat deck):
Forskellige opstillinger
Konference: 24 PAX
Teater: 50 PAX
Klasserum: 20 PAX
Cocktail Party: 60 PAXBibliotek og boghandel (Quarter deck): 30 PAX med 6000 bøger var det det største bibliotek på havet. Og det eneste med 2 fuldtids bibliotekarer.
- Restauranter:
- 7
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
5 stk. restauranter
2 stk. cafeer
- Swimmingpool:
- 6
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Teposer: 2.500 om dagen, 912.500 pr. år.
Kaffe: 45,4 kg. om dagen, 16,5 tons pr. år.
Madolie: 189,27 liter pr. dag, 69.083,76 liter pr. år.
Æg: 3.200 stk. pr. dag, 1.168.000 pr. år.
Mælk: 870,64 liter pr. dag, 317.785,32 liter pr. år.
Smør: 158,76 kr. pr. dag, 58 tons pr. år.
Morgenmadsprodukter: 770 pakker pr. dag, 281.050 pakker pr. år.
Marmelade: 553 portioner pr. dag, 201.050 portioner pr. år.
Bananer: 104,33 kg. pr. dag, 38 tons pr. år.
Jordbær: 56,7 kg. pr. dag, 20 tons pr. år.
Frugtjuice: 2.422,66 liter pr. dag, 88.4272,19 liter pr. år.
Tomater: 54,43 kg. pr. dag, 19.867,35 kg. pr. år.
Røget laks: 30 kg. pr. dag, 11 tons pr. år.
Caviar: 3 kg. pr. dag, 1092,70 kg. pr. år.
Hummer: 52,62 kg. pr. dag, 19.205,10 kg. pr. år.
Striploin: 204,12 kg. pr. dag, 74.502,55 kg. pr. år.
Mel: 341,56 kg. pr. dag, 122 tons pr. år.
Ris: 172,37 kg. pr. dag, 62 tons pr. år.
Kartofler: 314,79 kg. pr. dag, 62 tons pr. år.
Safran: 1,5 pakke pr. dag, 547,5 pakker pr. år.
Øl: 2.400 flasker pr. dag, 20.096,75 liter pr. år.
Spiritus: 180 liter pr. dag, 65.700 liter pr. år.
Champagne: 200 flasker pr. dag, 73.000 flasker pr. år.
Vin: 370 flasker pr. dag, 135.050 flasker pr. år.
Læskedrikke: 820 flasker pr. dag, 299.300 flasker pr. år.
Cigaretter: 1000 pakker pr. dag, 365.000 pakker pr. år.
Cigarer: 41 æsker pr. dag, 12.425 æsker pr. år.
Doilies: mere end 2 millioner pr. år.
Servietter: mere end 1 million pr. år.
Cocktail rørepinde: mere end 1 million pr. år.
Staniol: 201,17 km om året.
Madfilm: 277 km. pr. år.Opgørelsen er lavet i 2007.
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
John McNeece, MET Studio
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Brintons
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 62.040,65m2
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Frito
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- 2252stk.
- Lys:
- Strømforsyning:
- 110V, 220V
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 4.533tons
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 4.382,4tons
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 206,8tons
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 335,7tons
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 1.852tons
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 489tons
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 113,8tons
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- 20
- Redningsbåde type:
20 stk. Harding redningsbåde med plads til 2244 PAX
- Redningsflåder:
- 56
- Note: Redningsflåde:
56 stk. redningsflåder med plads til 1400 PAX
- Buoyant apparatus:
- 5
- Note Buoyant apparatus:
5 stk. med plads til 100 PAX totalt.
- Redningsveste:
- 3.474stk.
- Redningskrandse:
- 30stk.
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- 2
- Udstyr:
- Elevator:
- 13
- Elevatorer:
OTIS
13 stk. passager elevator
2 stk. tidligere køretøjs elevator
8 stk. vareelevator
1 stk. i maskinrum
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- ABB Fläkt Marine
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Baha Hedo
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Scanship
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Trimline
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Note Udstyr:
- Oprindeligt bygget med 4 swimmingpools, men efter ombygning i 1994, blev de reduceret til 3 stk.
Historik
- Historiske navne:
QUEEN ELIZABETH 2 (1. april 1969 - )
- Historiske ejere:
Cunard Line LTD, Southampton, England (11. april 1969 - 27. november 2008)
QE2 ENTERPRISES (27. november 2008 - 24. august 2009)
DW LEGEND CO FZE (24. august 2009 - 11. juni 2013)
QE2 SHIPPING LLC (11. juni 2013 - )
- Historiske Rederier:
Cunard Line LTD, Southampton, England (18. april 1969 - 27. november 2008)
V SHIPS LEISURE SAM (27. november 2008 - 21. december 2012)
PLATINUM YACHT MANAGEMENT LLC (21. december 2012 - )
- Historiske ISM:
CUNARD LINE LTD (18. april 1969 - 27. januar 2009)
Ukendt (27. januar 2009 - )
- Historiske Ruter:
Krydstogter (2. maj 1969 - 11. november 2008)
Troppetransport ved Falklandsøerne (maj 1982 - august 1982)
- Historiske Flag:
Storbritannien (1968 - 1. august 2009)
Vanuatu (1. august 2009 - )
- Historiske Hjemsteder:
Southampton (1968 - 1. august 2009)
Port Vila (1. august 2009 - )
- Historiske Kaldesignal:
GBTT (1968 - 1. august 2009)
YJVW6 (1. august 2009 - )
- Historiske MMSI:
232089000 (1968 - 1. august 2009)
576059000 (1. august 2009 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
Commodore William Eldon Warwick (født 12. November 1912 i Birkenhead, Liverpool, død 27. Februar 1999), CBE RD RNR (Påmønstret 23. december 1968)
Kaptajn George E Smith (født 6. April 1914 i Grimsby, Lincolnshire, død 10. juli 1984), (Påmønstret 12. juni 1969 vikarierede for William Eldon Warwick, som havde orlov)
Kaptajn F J Storey, RD RNR (Påmønstret 18. oktober 1969 vikarierede for William Eldon Warwick, som havde orlov)
Kaptajn J E Woolfenden, RD RNR (Påmønstret 8. maj 1970 vikarierede for William Eldon Warwick, som havde orlov)
Kaptajn W. J. Law, RD, RNR (Påmønstret 19. juni 1970)
Kaptajn Mortimer Hehir (Påmønstret 3. juni 1971)
Kaptajn P Jackson (Født 6. Juli 1922 i Cleethorpes, Lincolnshire, død 24. December 2008), (Påmønstret 6. august 1973)
Kaptajn Robert Harry Arnott (født 1923 i New South Wales Australia, død 27. August 2015) RD RNR (Påmønstret 22. maj 1976)
Kaptajn Lawrence R W Portet (født i Liverpool, død 22. November 2017), RD Cdr RNR (Påmønstret 13. April 1977)
Commodore T D Ridley, RD Captain RNR (Påmønstret 26. August 1978)
Kaptajn A J Hutcheson, RD RNR (Påmønstret 13. Marts 1982)
Kaptajn R Wadsworth (Påmønstret 15. Maj 1983)
Kaptajn K H Stanley (Påmønstret 9. April 1984)
Kaptajn A C Bennell (Født 1931, død 1990), RD RNR (Påmønstret 10. Juli 1987)
Efter hans død blev hans aske spredt på Atlanterhavet efter en ceremoni, der fandt sted ombord på QE2 den 17. oktober 1990.Kaptajn Robin A Woodall (Født i London, død 18 April 2012), RD RNR (Påmønstret 1. November 1987)
Commodore J Burton-Hall, RD Cdr RNR (Påmønstret 7. Marts 1990)
Commodore Ronald W Warwick, OBE, Lt. Cdr RNR FNI (Påmønstret 26. Juli 1990)
Søn af William Eldon Warwick, som var den første kaptajn på QE2.Kaptajn L R Hasell (Påmønstret 12. April 1997)
Kaptajn Paul Wright (Påmønstret 22. August 1999)
Kaptajn Ray Heath (Påmønstret 29. August 2001)
Kaptajn Ian McNaught (Født i Sunderland 1955), (Påmønstret 17. April 2003)
Kaptajn Nick Bates (Født i Ardglass, Irland), (Påmønstret 18. September 2004)
Kaptajn P Russell (Påmønstret 14. Marts 2005)
Kaptajn Christopher Rynd (Født på New Zealand), (Påmønstret 18. Juli 2005)
Kaptajn D W Perkins (Født 26. April 1956 i Kingston, Jamaica, død 14. januar 2021), (Påmønstret 19. Maj 2006)
Dubai:
Kaptajn William Cooper (2009)
- Søsterskibe:
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 30. december 1964
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 4. juli 1965
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 20. september 1967
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- 26. november 1968
- Leveret:
- 18. april 1969
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- 20. september 1967
- Døbt Sted:
- Upper Clyde Shipbuilder Ltd. Clydebank, England
- Gudmor:
- Queen Elizabeth ll
- Jomfrurejse:
- 2. maj 1969
- Jomfrurejse rute:
- Southampton til New York
- Udgået:
- 27. november 2008
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
- Horn:
- Noter:
Opdateres ikke længere i de internationale registre per 18. april 2018
- Søskende:
Billeder
- Billeder:
Statistik
- Statistik:
- Oprettet:
- 28. maj 2021 15:49
- Sidst opdateret:
- 26. oktober 2021 14:01
- Hvor er QUEEN ELIZABETH 2?:
Skriv et svar