Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9008407
MMSI
309788000
ENI
Kaldesignal
C6OP6
Hjemhavn
NASSAU
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1992
Byggepris
$125 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
115,78meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
131,2meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
31,96meter
Bredde Ext.
32,06meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
8,4meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
0
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner
Dybde til 6. dæk: 15,51 meter

Skrog

Værft
Finnyards Ltd., Rauma, Finland
Skrog nr.
310
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Katamaran
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Parma Marine
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. Wärtsilä Vasa 8R32E diesel, 3240 kW 2 stk. Wärsilä Vasa 6R32E diesel, 2430 kW 1 stk. Wärtsilä Vasa 8R22HF-D diesel hjælpemaskine, 1160 kW, 900 rpm 1 stk. Wärtsilä Vasa 12V22HF-D diesel hjælpemaskine, 1740 kW, 900 rpm
Effekt
11.340KW
HK
15400HK
rpm
720
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
12,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
380 cSt
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
185 g/kWh
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa
Propel Diameter
3,7meter
Propel RPM
166
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Brunvoll
Bovproller Effekt
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
4 stk. Brown Brothers finne-stabilisator (to i hver side, på hver 15m2)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
2 stk. Leroy Somers
Kedler
Kedler Type
Aquamaster
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
ABB Strömberg
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

SEACON SHIPS MANAGEMENT CO-HKG, Hong Kong, Kina

Rederi IMO
5713378
Ejer

UNITED EMPIRE INVESTMENTS LTD

Ejer IMO
6012821
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
05/08/2020
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Casino krydstogter (2005 - )
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
1626tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
20.295tons
Nettotonnage
6.550tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
150
Besætning fordeling
Officerer: 25 Besætning: 124
Passagerer
354PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
177
Dæk med kahytter
Køjer
354
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
2 x suiter med balkon = 4 PAX 121 x 2 køjer udvendig/balkon = 242 PAX 54 x 2 køjer udvendig = 108 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Grand Dining Room: 354 PAX WWindows: 230 PAX The Club: 60 PAX The Grill: 60 PAX Conference: 124 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Vincent Kwok
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Harding
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Danelevator
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Hi-Pres
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Metos
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Norsk Hydro
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
EVAC
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Radisson Diamond (30. april 1992 - 1. juni 2005) Omar Star (1. juni 2005 - 17. oktober 2005) Asia Star (17. oktober 2005 - 3. november 2011) China Star (3. november 2011 - 3. november 2017) Saipan Star (3. november 2017 - )
Historiske ejere
TREASURE OCEAN LTD (9. juni 2005 - 14. september 2011) CHINA CRUISES CO LTD (14. september 2011 - 31. oktober 2017) UNITED EMPIRE INVESTMENTS LTD (31. oktober 2017 - )
Historiske Rederier
CELTIC PACIFIC UK LTD (9. juni 2005 - 18. januar 2006) CONNING SHIPPING LTD (18. januar 2006 - 18. juni 2010) TREASURE OCEAN LTD (18. juni 2010 - 14. september 2011) CHINA CRUISES CO LTD (14. september 2011 - 31. oktober 2017) WILHELMSEN SHIP MGMT SDN BHD (31. oktober 2017 - 19. marts 2019) SEACON SHIPS MANAGEMENT CO-HKG (19. marts 2019 - )
Historiske ISM
CELTIC PACIFIC UK LTD (1. juli 2005 - 28. februar 2006) Ukendt (28. februar 2006 - 11. juli 2006) CONNING SHIPPING LTD (11. juli 2006 - 7. november 2017) WILHELMSEN SHIP MGMT SDN BHD (7. november 2017 - 8. april 2019) Ukendt (8. april 2019 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Helsinki (30. april 1992 - december 1996) Nassau (december 1996 - )
Historiske Flag
Finland (30. april 1992 - december 1996) Bahamas (december 1996 - )
Historiske Kaldesignal
C6OP6 (december 1996 - )
Historiske MMSI
309788000 (december 1996 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
Søsat
20/06/1991
Prøvetur
20/02/1992
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
30/04/1992
Døbt
28/05/1992
Døbt Sted
Greenwich
Gudmor
Jomfrurejse
05/07/1992
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder
Billeder