Hoveddata

Billede
Billede
Sewoljinjoo2713 (Naver User), Attribution, via Wikimedia Commons
IMO
9105205
MMSI
440000400
ENI
Kaldesignal
Hjemhavn
Inchon
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1994
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
132meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
145,61meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
22meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,25meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
14meter
Dybde til hoveddæk
7,67meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
5,5meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Hayashikane Dockyard, Nagasaki, Japan
Skrog nr.
1006
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Chugoku
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. SEMT Pielstick 12PC2-6V diesel, 6620 kW 1 stk. Daihatsu 8DL-26 diesel hjælpemaskine, 960 kW
Effekt
13.240KW
HK
18000HK
rpm
520
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
23,88knob
Servicefart
21,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
1500 sec
Brændstof-forbrug
55tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Kamome
Propel Diameter
4,4meter
Propel RPM
140
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
1
Bovpropel Producent
Kamome
Bovproller Effekt
790KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
1
Hækpropel Producent
Kamome
Hækpropeller effekt
790KW pr. stk.
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Brown Brothers finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Kawasaki
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Taiko Kikai
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

CHONGHAEJIN MARINE CO LTD, Incheon, Sydkorea

Rederi IMO
1895161
Ejer

CHONGHAEJIN MARINE CO LTD, Incheon, Sydkorea

Ejer IMO
1895161
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
3790tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
6.825tons
Nettotonnage
0
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
304 x 10" containere
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
29
Besætning fordeling
Passagerer
804PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
52
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
1 x suite 5 x 1st class Western 42 x 2nd class Japanese 4 x drivers
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
90
Lastbiler
60
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Tween: FH 1,8 meter, 31 biler. C: FH 4,2 meter, 54 biler, 35 lastbiler, 30 10" containere. D: FH 5,5 meter, 5 biler, 25 lastbiler, 190 10" containere. Lastrum: FH 5,45 meter, 84 10" containere.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restaurant: 80 PAX Tearoom: 18 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interior design: Nagasaki Senpaku
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
2.448m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
665m3
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
41m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
367m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
Mitsubishi
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
2 stk. hæk quarter ramper: 18 x 7,6 meter (LxB) Interne ramper: Faste ramper imellem alle dæk.
Adgangsveje
Kyoritsu Kikai
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Nissin Kogyo
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Nagasaki Senpaku
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Ferry Naminoue (21. juni 1994 - 1. oktober 2012) Sewol (1. oktober 2012 - )
Historiske ejere
A LINE FERRY CO LTD (2007 - oktober 2012) CHONGHAEJIN MARINE CO LTD (oktober 2012 - )
Historiske Rederier
CHONGHAEJIN MARINE CO LTD (oktober 2012 - )
Historiske ISM
Ukendt (1. november 1997 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Kagoshima (21. juni 1994 - 1. oktober 2012) Inchon (1. oktober 2012 - )
Historiske Flag
Japan (21. juni 1994 - 1. oktober 2012) Sydkorea (1. oktober 2012 - )
Historiske Kaldesignal
JM6328 (21. juni 1994 - 1. oktober 2012)
Historiske MMSI
431603330 (1. oktober 2012 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
18/01/1994
Søsat
13/04/1994
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
21/06/1994
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

16. april 2014 - I Cheju-strædet ved pos. 34.10N, 125.58N ramte hun et rev og sank. 281 omkom og 23 savnedes.

Noter
Horn
Billeder
Billeder