Maritime Billeder & Data

SINGA – IMO: 8918136

Hoveddata

Billede:
Zenith sydgående i Storebælt d. 15. juni 2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Zenith sydgående i Storebælt d. 15. juni 2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
8918136
MMSI:
511100685
ENI:
Kaldesignal:
T8A3873
Hjemhavn:
Koror
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Horizon class
Byggeår:
1992
Byggepris:
$210 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2022
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
30 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
175,03meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
208meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
0
Bredde Ext.:
29,33meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,7meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
24,1meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
-1meter
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Jos. L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland
Skrog nr.:
620
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. MAN B&W 9L40/54 diesel, 5990 kW
2 stk. MAN B&W 6L40/54 diesel, 3990 kW

Effekt :
19.960KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
514
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
21,4knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
19knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
MAN AG, Augsburg, Tyskland
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
130
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Wärtsilä CT 16 H
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Wärtsilä CT 12 H 2 P
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:

3 stk. MAN 6L40/54

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. Caterpillar 3508 DITA
Aksel-generatorer:
Kedler:
7
Kedler Type:

2 x Aalborg AQ10/21W oliefyrede
5 x Aalborg AV8N- economizer udstødningsgas opvarmet

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

ZENITH CRUISE INC

Ejer IMO:
Rederi:

JAPAN GRACE CO LTD

Rederi IMO:
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
47.413tons
Nettotonnage:
25.488tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
4.915tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
620
Besætning fordeling:
Passagerer:
1828PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
12
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
720
Dæk med kahytter:
10
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.796,1m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
660meter
Ankerkæde diameter:
76mm.
Karakter af ankerkæder:
GL - K3
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Zenith(4. marts 1992 - 19. februar 2020)
The Zenith(19. februar 2020 - 12. maj 2022)
TSM Singapore(12. maj 2022 - 12. september 2022)
Singa(12. september 2022 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Celebrity Cruises(4. marts 1992 - 1. maj 2007)
Pullmantur Cruises(1. maj 2007 - 18 . juli 2016)
Royal Caribian Cruises(18. juli 2016 - 23. januar 2020)
Zenith Cruise Inc.(23. januar 2020 - 27. april 2022)
Trident Marine Shipping Inc.(27. april 2022 - 9. september 2022)
Virna Maritime Corp.(9. september 2022 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Celebrity Cruises(4. marts 1992 - 1. maj 2007)
Pullmantur Cruises(1. maj 2007 - 2014)
Croisières de France(2014 - 2017)
Pullmantur Cruises(2017 - 23. januar 2020)
Japan Grace Co. Ltd.(23. januar 2020 - 27. april 2022)
Trident Marine Shipping Inc.(27. april 2022 - 9. september 2022)
Virna Maritime Corp.(9. september 2022 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Celebrity Cruises Inc.(9. januar 2003 - 5. juni 2007)
Ukendt(5. juni 2007 - 10. november 2007)
Pullmantur Ship Mannagement(10. november 2007 - 5. november 2010)
Pullmantur Cruises Ship Mgmt.(5. november 2010 - 29. januar 2020)
Ukendt(29. januar 2020 - 5. marts 2020)
Maritime Holdings Group Inc.(5. marts 2020 - 3. september 2020)
Ukendt(3. september 2020 - 27. april 2022)
Concord Shipmanagement Pte Ltd.(27. april 2022 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Liberia(februar 1992 - 1. juli 2002)
Bahamas
(1. juli 2002 - 1. maj 2007)
Malta
(1. maj 2007 - 19. februar 2020)
Panama
(19. februar 2020 - 12. maj 2022)
Palau
(12. maj 2022 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Monrovia(februar 1992 - 1. juli 2002)
Nassau
(1. juli 2002 - 1. maj 2007)
Valletta(1. maj 2007 - 19. februar 2020)
Panama City
(19. februar 2020 - 12. maj 2022)
Koror(12. maj 2022 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[9HXM8](1. maj 2007 - 19. februar 2020)
[3EOW3]
(19. februar 2020 - 12. maj 2022)
[T8A3873]
(12. maj 2022 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
256561000(20. maj 2009 - 19. februar 2020)
357062000(19. februar 2020 - 12. maj 2022)
511100685(12. maj 2022 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Horizon8807088
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
1. november 1989
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
11. april 1990
Kølstrakt:
Søsat:
31. oktober 1991
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
4. marts 1992
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
4. april 1992
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
29. september 2022
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
9. - 10. maj 2009På vej gennem Øresund mod Gdynia gik Zenith om natten på grund ved Middelgrunden. Skibet kom løs og gik for egen kraft til København for godkendelse af skibstilsynet til videre sejlads. Kaptajnen var ædru.
18. august 2009Mens Zenith lå langs kaj i Stockholms frihavn, udbrød der brand om bord. Det viste sig, at branden var blevet antændt af svejsearbejde. Mange af de omkring 1600 passagerer var i land, de resteredne ca. 650 måtte evakueres. Ingen kom alvorligt til skade, men to besætningsmedlemmer blev behandlet for røgforgiftning.
25. juni 2013Undervejs fra Ravenna til Venedig udbrød der brand i maskinrummet. Besætningen fik hurtigt slukket branden, men skibet var ikke i stand til at fortsætte for egen kraft, og det var nødvendigt at kaste anker 17 sømil fra Venedig for at afvente slæbebådsassistance. Ingen af de 1672 passagerer og 600 besætningsmedlemmer kom til skade.
juli 2019Det blev annonceret, at Zenith i starten af 2020 skulle forlade Pullmanturs flåde for at gå i fart for Peace Boat.
marts - 4. juni 2020Oplagt i Perema.
21. september 2022Ankom til Bhavnagar ankerplads.
23. september 2022Ankom til Alang ankerplads.
29. september 2022Sat på stranden Alang, Indien.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:
Zenith sydgående i Storebælt d. 15. juni 2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Zenith sydgående i Storebælt d. 15. juni 2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen

Statistik

Statistik:
Oprettet:
4. januar 2021 15:25
Sidst opdateret:
28. marts 2023 11:09
Hvor er SINGA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.