
Hoveddata
- Navn:
- SINGA
- IMO:
- 8918136
- MMSI:
- 511100685
- ENI:
- Kaldesignal:
- T8A3873
- Flag:
- Palau
- Hjemhavn:
- Koror
- Pennant:
- Type:
- Krydstogtskib
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Horizon class
- Service Status:
- Skrottet / Ophugget
- Byggeår:
- 1992
- Byggepris:
- $210 millioner
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- PAN - Panama
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- 2022
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- 30 år
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 175,03meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 208meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 0
- Bredde Ext.:
- 29,33meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 7,7meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 24,1meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Deplacement:
- -1meter
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Jos. L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland
- Skrog nr.:
- 620
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Bro:
- Vinduer:
- Døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
Maskine
- Beskrivelse:
2 stk. MAN B&W 9L40/54 diesel, 5990 kW
2 stk. MAN B&W 6L40/54 diesel, 3990 kW
- Effekt :
- 19.960KW
- BHP:
- 0
- IHK:
- 0
- rpm:
- 514
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 21,4knob
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 19knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- MAN AG, Augsburg, Tyskland
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- Brændstof-forbrug:
- 0
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 0
- Propel RPM:
- 130
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 2
- Bovpropel Producent:
- Wärtsilä CT 16 H
- Bovproller Effekt:
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- 1
- Hækpropel Producent:
- Wärtsilä CT 12 H 2 P
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- Ride control:
- Generatorer:
3 stk. MAN 6L40/54
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- 1 stk. Caterpillar 3508 DITA
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- 7
- Kedler Type:
2 x Aalborg AQ10/21W oliefyrede
5 x Aalborg AV8N- economizer udstødningsgas opvarmet
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Ejer:
ZENITH CRUISE INC
- Ejer IMO:
- Rederi:
JAPAN GRACE CO LTD
- Rederi IMO:
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- Klassifikations-selskab:
- DNV GL (IACS)
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- American Steamship Owner P&I association
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- Ja
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Autopilot:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 47.413tons
- Nettotonnage:
- 25.488tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 4.915tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 620
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 1828PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Note Passagerer:
- Crew / Pax-forhold:
- Elever:
- Dæk:
- 12
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- 720
- Dæk med kahytter:
- 10
- Køjer:
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Sæder:
- Dækspladser:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 2.796,1m3
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 660meter
- Ankerkæde diameter:
- 76mm.
- Karakter af ankerkæder:
- GL - K3
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Note Udstyr:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Zenith (4. marts 1992 - 19. februar 2020) The Zenith (19. februar 2020 - 12. maj 2022) TSM Singapore (12. maj 2022 - 12. september 2022) Singa (12. september 2022 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Celebrity Cruises (4. marts 1992 - 1. maj 2007) Pullmantur Cruises (1. maj 2007 - 18 . juli 2016) Royal Caribian Cruises (18. juli 2016 - 23. januar 2020) Zenith Cruise Inc. (23. januar 2020 - 27. april 2022) Trident Marine Shipping Inc. (27. april 2022 - 9. september 2022) Virna Maritime Corp. (9. september 2022 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Celebrity Cruises (4. marts 1992 - 1. maj 2007) Pullmantur Cruises (1. maj 2007 - 2014) Croisières de France (2014 - 2017) Pullmantur Cruises (2017 - 23. januar 2020) Japan Grace Co. Ltd. (23. januar 2020 - 27. april 2022) Trident Marine Shipping Inc. (27. april 2022 - 9. september 2022) Virna Maritime Corp. (9. september 2022 - )
- Historiske ISM:
ISM Periode Celebrity Cruises Inc. (9. januar 2003 - 5. juni 2007) Ukendt (5. juni 2007 - 10. november 2007) Pullmantur Ship Mannagement (10. november 2007 - 5. november 2010) Pullmantur Cruises Ship Mgmt. (5. november 2010 - 29. januar 2020) Ukendt (29. januar 2020 - 5. marts 2020) Maritime Holdings Group Inc. (5. marts 2020 - 3. september 2020) Ukendt (3. september 2020 - 27. april 2022) Concord Shipmanagement Pte Ltd. (27. april 2022 - )
- Historiske Ruter:
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Liberia (februar 1992 - 1. juli 2002) Bahamas (1. juli 2002 - 1. maj 2007) Malta (1. maj 2007 - 19. februar 2020) Panama (19. februar 2020 - 12. maj 2022) Palau (12. maj 2022 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Monrovia (februar 1992 - 1. juli 2002) Nassau (1. juli 2002 - 1. maj 2007) Valletta (1. maj 2007 - 19. februar 2020) Panama City (19. februar 2020 - 12. maj 2022) Koror (12. maj 2022 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode [9HXM8] (1. maj 2007 - 19. februar 2020) [3EOW3] (19. februar 2020 - 12. maj 2022) [T8A3873] (12. maj 2022 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 256561000 (20. maj 2009 - 19. februar 2020) 357062000 (19. februar 2020 - 12. maj 2022) 511100685 (12. maj 2022 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Søsterskib IMO Horizon 8807088
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 1. november 1989
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 11. april 1990
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 31. oktober 1991
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 4. marts 1992
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- 4. april 1992
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- 29. september 2022
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 9. - 10. maj 2009 På vej gennem Øresund mod Gdynia gik Zenith om natten på grund ved Middelgrunden. Skibet kom løs og gik for egen kraft til København for godkendelse af skibstilsynet til videre sejlads. Kaptajnen var ædru. 18. august 2009 Mens Zenith lå langs kaj i Stockholms frihavn, udbrød der brand om bord. Det viste sig, at branden var blevet antændt af svejsearbejde. Mange af de omkring 1600 passagerer var i land, de resteredne ca. 650 måtte evakueres. Ingen kom alvorligt til skade, men to besætningsmedlemmer blev behandlet for røgforgiftning. 25. juni 2013 Undervejs fra Ravenna til Venedig udbrød der brand i maskinrummet. Besætningen fik hurtigt slukket branden, men skibet var ikke i stand til at fortsætte for egen kraft, og det var nødvendigt at kaste anker 17 sømil fra Venedig for at afvente slæbebådsassistance. Ingen af de 1672 passagerer og 600 besætningsmedlemmer kom til skade. juli 2019 Det blev annonceret, at Zenith i starten af 2020 skulle forlade Pullmanturs flåde for at gå i fart for Peace Boat. marts - 4. juni 2020 Oplagt i Perema. 21. september 2022 Ankom til Bhavnagar ankerplads. 23. september 2022 Ankom til Alang ankerplads. 29. september 2022 Sat på stranden Alang, Indien.
- Horn:
- Noter:
- Søskende:
Billeder
- Billeder:
Statistik
- Statistik:
- Oprettet:
- 4. januar 2021 15:25
- Sidst opdateret:
- 28. marts 2023 11:09
- Hvor er SINGA?:
Skriv et svar