Johannes Berger (Benutzer:Waltershausen), CC BY-SA 2.0 DE , via Wikimedia Commons

ST. DAMIAN – IMO: 7128887

Hoveddata

Billede
Johannes Berger (Benutzer:Waltershausen), CC BY-SA 2.0 DE <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/de/deed.en>, via Wikimedia Commons
Johannes Berger (Benutzer:Waltershausen), CC BY-SA 2.0 DE, via Wikimedia Commons
IMO
7128887
MMSI
372573000
ENI
Kaldesignal
3EFC6
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Panama
Pennant
Typebetegnelse
Egenskab
Klasse
Byggeår
1972
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    0
    Længde imellem perpendikulær
    96,5meter
    LOA
    108,7meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    17,25meter
    Bredde Ext.
    17,56meter
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    4,6meter
    Dybgang design
    0
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    0
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    6meter
    Dybde til hoveddæk
    0
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    0
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    0
    Load line Bredde
    0
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    0
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    4,2meter
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner

    Skrog

    Værft
    Jos. L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland
    Skrog nr.
    565
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design
    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    2 stk. Deutz SBV12M350 (12-cylindre) diesel, 2983 kW

    Effekt
    5.966KW
    BHP
    8.000BHP
    IHK
    0
    rpm
    0
    Boring
    0
    Slaglængde
    0
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri
    Batterier
    Design Max Hastighed
    0
    Trial Speed
    0
    Servicefart
    18,5knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Olie
    Brændstof-kvalitet
    Brændstof-forbrug
    0
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    propel med justerbare skrueblade
    Propel Diameter
    0
    Propel RPM
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    Bovpropel Producent
    Bovproller Effekt
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    Hækpropel Producent
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Stabilisator
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Aksel-generatorer
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    Seamed Trading Shipping S.R.L.

    Rederi IMO
    5609107
    Ejer

    Tnitsea Shipping Lda

    Ejer IMO
    5609301
    ISM Manager

    Seamed Trading Shipping S.R.L.

    ISM IMO
    5609107
    Klassen leveret
    Klassen suspenderet
    28. januar 2022
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    BV Reg
    RI
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Station
    Mægler
    Rute
    Brindisi - Vlorë
    Sejltid

    Tonnage

    Bruttotonnage
    6.748tons
    Nettotonnage
    2.025tons
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    1.000tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Sikkerheds-tonnage
    0
    Note Tonnage

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet
    Lastrum Note:
    Containere
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    210
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    Kassetter
    Note Trailere
    Busser
    Lanemeter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk
    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    0
    Note: Spor
    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    265 personbiler (1972)
    210 personbiler (2003)

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    Besætning fordeling
    Passagerer
    1320PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    Dæk med kahytter
    Køjer
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer
    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    Køjer besætning
    Beskrivelse
    Note Person Kapacitet

    1200 passagerer, 230 køjepladser (1972)
    1320 passagerer (2003)

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter
    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Vand-rutchebaner
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt
    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    Lofter
    Gulve
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    0
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    0
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    0
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    0
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    0
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    0
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    Redningsbåde type
    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde
    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Davits
    Marine evacuation system
    MES kapacitet
    MES System
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper
    Adgangsveje
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer
    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    0
    Karakter af ankerkæder
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    AC-kølere
    Ventilation
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne
    SkibsnavnPeriode
    Viking 3(14. april 1972 - 4. maj 1976)
    Wasa Express(4. maj 1976 - 29. marts 1983)
    Viking 3(29. marts 1983 - 10. april 1984)
    Wasa Express(19. august 1984 - 1. november 1988)
    Roslagen(1. november 1988 - november 2007)
    Ionian Spirit(november 2007 - 12. oktober 2016)
    St. Damian(12. oktober 2016 - )
    Historiske ejere
    EjerPeriode
    Rederi AB Sally, Finland(16. april 1972 - 20. februar 1976)
    Oy Vaasa-Umeå Ab, Finland(20. februar 1976 - april 1979)
    Oy Vaasanlaivat-Vasabåtarna Ab, Finland(april 1979 - september 1982)
    Rederi AB Sally, Finland(september 1982 - 8. august 1988)
    Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland (8. august 1988 - 1992)
    Roslagen Navigation Corp (Rederi AB Eckerö), Isle of Man(1992 - 25. august 1994)
    Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(25. august 1994 - 15. november 2007)
    Agoudimos Lines, Saint Vincent og Grenadinerne(15. november 2007 - oktober 2016)
    Seamed Trading Shipping Srl, Brindisi, Italien(oktober 2016 - 2019)
    Star Lines (Seamed Srl), Brindisi, Italien(2019 - 3. februar 2022)
    Historiske Rederier
    RederiPeriode
    Rederi AB Sally, Finland(16. april 1972 - 24. april 1972)
    Viking Line, Mariehamn, Finland(24. april 1972 - 29. april 1976)
    Oy Vaasa-Umeå Ab, Finland(29. april 1976 - april 1979)
    Oy Vaasanlaivat-Vasabåtarna Ab, Finland(april 1979 - september 1982)
    Rederi AB Sally, Finland(september 1982 - 31. oktober 1988)
    Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(31. oktober 1988 - 1992)
    Roslagen Navigation Corp (Rederi AB Eckerö), Isle of Man(1992 - 25. august 1994)
    Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(25. august 1994 - 15. november 2007)
    Agoudimos Lines, Saint Vincent og Grenadinerne(15. november 2007 - oktober 2016)
    Seamed Trading Shipping Srl, Brindisi, Italien(oktober 2016 - 2019)
    Star Lines (Seamed Srl), Brindisi, Italien(2019 - 3. februar 2022)
    CharterPeriode
    Viking Line, Mariehamn, Finland (februar 1989)
    GT Link A/S(21. januar 1990 - marts 1990)
    Inreko Laeva AS, Estland(november 1992 - 1993)
    Mani-Mereliinide, Estland(15. april 1993 - 1994)
    Det svenske søværn, Stockholm, Sverige(17. oktober 2006 - 30. november 2006)
    Historiske ISM
    ISMPeriode
    FLANMARE LINES SA(12. juni 2008 - 12. oktober 2016)
    EUROBULK SRL(12. oktober 2016 - 1. december 2019)
    Ukendt(1. december 2019 - )
    Historiske Ruter
    RutePeriode
    Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(24. april 1972 - december 1972)
    Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(13. juni 1973 - januar 1976)
    Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(1. september 1973 - juni 1974)
    Stockholm - Helsinki (Helsingfors)(16. januar 1976 - februar 1976)
    Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(februar 1976 - 28. april 1976)
    Vaasa - Sundsvall / Örnsköldsvik / Umeå(7. maj 1976 - 1983)
    Ramsgate - Dunkerque(12. april 1983 - april 1984)
    Vaasa - Umeå(april 1984 - 31. oktober 1988)
    Kapellskär - Nådendal(februar 1989)
    Eckerö - Grisslehamn(marts 1989 - januar 1990)
    Gedser - Travemünde(21. januar 1990 - marts 1990)
    Tallinn - Helsinki (Helsingfors)(november 1992 - april 1992)
    Eckerö - Grisslehamn(25. august 1994 - 15. februar 2006)
    Eckerö - Grisslehamn(april 2006 - 20. september 2006)
    Eckerö - Grisslehamn(14. juni 2007 - 19. august 2007)
    Igoumenitsa - Brindisi(10. juli 2008 - 31. august 2008)
    Brindisi - Vlorë(juni 2010 - 2012)
    Brindisi - Vlorë(ca. 2017 - september 2021)
    Historiske Flag
    FlagstatPeriode
    Finland(16. april 1972 - november 1992)
    Estland(november 1992 - august 1994)
    Finland (august 1994 - november 2007)
    Saint Vincent og Grenadinerne(november 2007 - 12. oktober 2016)
    Panama
    (12. oktober 2016 - )
    Historiske Hjemsteder
    HjemstedPeriode
    Mariehamn(16. april 1972 - november 1992)
    Tallinn(november 1992 - august 1994)
    Mariehamn(august 1994 - november 2007)
    Kingstown(november 2007 - 12. oktober 2016)
    Panama(12. oktober 2016 - )
    Historiske Kaldesignal
    KaldesignalPeriode
    [OIAP](16. april 1972 - november 1992)
    [OIAP](august 1994 - november 2007)
    [J8B3748](november 2007 - 12. oktober 2016)
    [3EFC6](12. oktober 2016 - )
    Historiske MMSI
    MMSI nummerPeriode
    375629000(15. maj 2009 - 12. oktober 2016)
    372573000(12. oktober 2016 - )
    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab
    Historisk type
    Historiske klasseselskaber
    Kaptajn
    Søsterskibe
    SøsterskibIMO nummer
    Apollo7006314
    Viking 17018599
    Diana7224370
    Coromuel7324833
    Viking 47310258
    Puerto Vallarta7349596
    Viking 57349601
    Azteca7393171
    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    9. september 1970
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    19. juli 1971
    Kølstrakt
    Søsat
    14. december 1971
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    16. april 1972
    Leveret
    Døbt
    Døbt Sted
    Gudmor
    Jomfrurejse
    24. april 1972
    Jomfrurejse rute
    Nådendal - Mariehamn - Kapellskär
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    Skrottet
    Forlist
    Renoveret
    Hændelser og særlige begivenheder
    Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
    17. december 1972Grundstødt ved Korpo. Passagererne overført til Viking 1.
    18. december 1972Kom fri. Senere repareret i Uusikaupunki (Nystad).
    1. marts 2001 - 21. august 2001Ombygget i Mariehamn. Fik monteret agtersponsons for at forbedre stabiliteten.
    maj 2003 - juni 2003Ombygget i Mariehamn. Fik udbygget agterdækket helt agterud.
    15. februar 2006 - april 2006Oplagt.
    september 2006 - oktober 2006Oplagt.
    12. oktober 2021Ankom til Paloukia, Salamis, for oplægning.
    3. februar 2022
    Solgt til ophugning for $425 pr. tons.
    Horn
    Noter

    Billeder

    Billeder
    Johannes Berger (Benutzer:Waltershausen), CC BY-SA 2.0 DE <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/de/deed.en>, via Wikimedia Commons
    Johannes Berger (Benutzer:Waltershausen), CC BY-SA 2.0 DE, via Wikimedia Commons

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    10. marts 2022 10:26
    Sidst opdateret
    11. marts 2022 16:28
    Hvor er ST. DAMIAN

    Skriv en kommentar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *