Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

ST. DAMIAN – IMO: 7128887

Hoveddata

Billede:
IMO:
7128887
MMSI:
372573000
ENI:
Kaldesignal:
3EFC6
Hjemhavn:
Panama
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1972
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
96,5meter
LOA:
108,7meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
17,25meter
Bredde Ext.:
17,56meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
6meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,2meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Jos. L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland
Skrog nr.:
565
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Deutz SBV12M350 (12-cylindre) diesel, 2983 kW

Effekt :
5.966KW
BHP:
8.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
18,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Tnitsea Shipping Lda

Ejer IMO:
5609301
Rederi:

Seamed Trading Shipping S.R.L.

Rederi IMO:
5609107
ISM Manager:

Seamed Trading Shipping S.R.L.

ISM IMO:
5609107
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
28. januar 2022
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Brindisi - Vlorë
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
6.748tons
Nettotonnage:
2.025tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.000tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
210
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

265 personbiler (1972)
210 personbiler (2003)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1320PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1200 passagerer, 230 køjepladser (1972)
1320 passagerer (2003)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Viking 3(14. april 1972 - 4. maj 1976)
Wasa Express(4. maj 1976 - 29. marts 1983)
Viking 3(29. marts 1983 - 10. april 1984)
Wasa Express(19. august 1984 - 1. november 1988)
Roslagen(1. november 1988 - november 2007)
Ionian Spirit(november 2007 - 12. oktober 2016)
St. Damian(12. oktober 2016 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi AB Sally, Finland(16. april 1972 - 20. februar 1976)
Oy Vaasa-Umeå Ab, Finland(20. februar 1976 - april 1979)
Oy Vaasanlaivat-Vasabåtarna Ab, Finland(april 1979 - september 1982)
Rederi AB Sally, Finland(september 1982 - 8. august 1988)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland (8. august 1988 - 1992)
Roslagen Navigation Corp (Rederi AB Eckerö), Isle of Man(1992 - 25. august 1994)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(25. august 1994 - 15. november 2007)
Agoudimos Lines, Saint Vincent og Grenadinerne(15. november 2007 - oktober 2016)
Seamed Trading Shipping Srl, Brindisi, Italien(oktober 2016 - 2019)
Star Lines (Seamed Srl), Brindisi, Italien(2019 - 3. februar 2022)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Rederi AB Sally, Finland(16. april 1972 - 24. april 1972)
Viking Line, Mariehamn, Finland(24. april 1972 - 29. april 1976)
Oy Vaasa-Umeå Ab, Finland(29. april 1976 - april 1979)
Oy Vaasanlaivat-Vasabåtarna Ab, Finland(april 1979 - september 1982)
Rederi AB Sally, Finland(september 1982 - 31. oktober 1988)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(31. oktober 1988 - 1992)
Roslagen Navigation Corp (Rederi AB Eckerö), Isle of Man(1992 - 25. august 1994)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(25. august 1994 - 15. november 2007)
Agoudimos Lines, Saint Vincent og Grenadinerne(15. november 2007 - oktober 2016)
Seamed Trading Shipping Srl, Brindisi, Italien(oktober 2016 - 2019)
Star Lines (Seamed Srl), Brindisi, Italien(2019 - 3. februar 2022)
CharterPeriode
Viking Line, Mariehamn, Finland (februar 1989)
GT Link A/S(21. januar 1990 - marts 1990)
Inreko Laeva AS, Estland(november 1992 - 1993)
Mani-Mereliinide, Estland(15. april 1993 - 1994)
Det svenske søværn, Stockholm, Sverige(17. oktober 2006 - 30. november 2006)
Historiske ISM:
ISMPeriode
FLANMARE LINES SA(12. juni 2008 - 12. oktober 2016)
EUROBULK SRL(12. oktober 2016 - 1. december 2019)
Ukendt(1. december 2019 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(24. april 1972 - december 1972)
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(13. juni 1973 - januar 1976)
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(1. september 1973 - juni 1974)
Stockholm - Helsinki (Helsingfors)(16. januar 1976 - februar 1976)
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(februar 1976 - 28. april 1976)
Vaasa - Sundsvall / Örnsköldsvik / Umeå(7. maj 1976 - 1983)
Ramsgate - Dunkerque(12. april 1983 - april 1984)
Vaasa - Umeå(april 1984 - 31. oktober 1988)
Kapellskär - Nådendal(februar 1989)
Eckerö - Grisslehamn(marts 1989 - januar 1990)
Gedser - Travemünde(21. januar 1990 - marts 1990)
Tallinn - Helsinki (Helsingfors)(november 1992 - april 1992)
Eckerö - Grisslehamn(25. august 1994 - 15. februar 2006)
Eckerö - Grisslehamn(april 2006 - 20. september 2006)
Eckerö - Grisslehamn(14. juni 2007 - 19. august 2007)
Igoumenitsa - Brindisi(10. juli 2008 - 31. august 2008)
Brindisi - Vlorë(juni 2010 - 2012)
Brindisi - Vlorë(ca. 2017 - september 2021)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland(16. april 1972 - november 1992)
Estland(november 1992 - august 1994)
Finland (august 1994 - november 2007)
Saint Vincent og Grenadinerne(november 2007 - 12. oktober 2016)
Panama
(12. oktober 2016 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Mariehamn(16. april 1972 - november 1992)
Tallinn(november 1992 - august 1994)
Mariehamn(august 1994 - november 2007)
Kingstown(november 2007 - 12. oktober 2016)
Panama(12. oktober 2016 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OIAP](16. april 1972 - november 1992)
[OIAP](august 1994 - november 2007)
[J8B3748](november 2007 - 12. oktober 2016)
[3EFC6](12. oktober 2016 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
375629000(15. maj 2009 - 12. oktober 2016)
372573000(12. oktober 2016 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
Apollo7006314
Viking 17018599
Diana7224370
Coromuel7324833
Viking 47310258
Puerto Vallarta7349596
Viking 57349601
Azteca7393171
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
9. september 1970
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
19. juli 1971
Kølstrakt:
Søsat:
14. december 1971
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
16. april 1972
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
24. april 1972
Jomfrurejse rute:
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
17. december 1972Grundstødt ved Korpo. Passagererne overført til Viking 1.
18. december 1972Kom fri. Senere repareret i Uusikaupunki (Nystad).
1. marts 2001 - 21. august 2001Ombygget i Mariehamn. Fik monteret agtersponsons for at forbedre stabiliteten.
maj 2003 - juni 2003Ombygget i Mariehamn. Fik udbygget agterdækket helt agterud.
15. februar 2006 - april 2006Oplagt.
september 2006 - oktober 2006Oplagt.
12. oktober 2021Ankom til Paloukia, Salamis, for oplægning.
3. februar 2022
Solgt til ophugning for $425 pr. tons.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
10. marts 2022 10:26
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:15
Hvor er ST. DAMIAN?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.