Maritime Billeder & Data

ST. DAMIAN – IMO: 7128887

Hoveddata

Billede:
IMO:
7128887
MMSI:
372573000
ENI:
Kaldesignal:
3EFC6
Hjemhavn:
Panama
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1972
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
96,5meter
LOA:
108,7meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
17,25meter
Bredde Ext.:
17,56meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
6meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,2meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Jos. L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland
Skrog nr.:
565
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Deutz SBV12M350 (12-cylindre) diesel, 2983 kW

Effekt :
5.966KW
BHP:
8.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
18,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Tnitsea Shipping Lda

Ejer IMO:
5609301
Rederi:

Seamed Trading Shipping S.R.L.

Rederi IMO:
5609107
ISM Manager:

Seamed Trading Shipping S.R.L.

ISM IMO:
5609107
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
28. januar 2022
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Brindisi - Vlorë
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
6.748tons
Nettotonnage:
2.025tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.000tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
210
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

265 personbiler (1972)
210 personbiler (2003)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1320PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1200 passagerer, 230 køjepladser (1972)
1320 passagerer (2003)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Viking 3(14. april 1972 - 4. maj 1976)
Wasa Express(4. maj 1976 - 29. marts 1983)
Viking 3(29. marts 1983 - 10. april 1984)
Wasa Express(19. august 1984 - 1. november 1988)
Roslagen(1. november 1988 - november 2007)
Ionian Spirit(november 2007 - 12. oktober 2016)
St. Damian(12. oktober 2016 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi AB Sally, Finland(16. april 1972 - 20. februar 1976)
Oy Vaasa-Umeå Ab, Finland(20. februar 1976 - april 1979)
Oy Vaasanlaivat-Vasabåtarna Ab, Finland(april 1979 - september 1982)
Rederi AB Sally, Finland(september 1982 - 8. august 1988)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland (8. august 1988 - 1992)
Roslagen Navigation Corp (Rederi AB Eckerö), Isle of Man(1992 - 25. august 1994)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(25. august 1994 - 15. november 2007)
Agoudimos Lines, Saint Vincent og Grenadinerne(15. november 2007 - oktober 2016)
Seamed Trading Shipping Srl, Brindisi, Italien(oktober 2016 - 2019)
Star Lines (Seamed Srl), Brindisi, Italien(2019 - 3. februar 2022)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Rederi AB Sally, Finland(16. april 1972 - 24. april 1972)
Viking Line, Mariehamn, Finland(24. april 1972 - 29. april 1976)
Oy Vaasa-Umeå Ab, Finland(29. april 1976 - april 1979)
Oy Vaasanlaivat-Vasabåtarna Ab, Finland(april 1979 - september 1982)
Rederi AB Sally, Finland(september 1982 - 31. oktober 1988)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(31. oktober 1988 - 1992)
Roslagen Navigation Corp (Rederi AB Eckerö), Isle of Man(1992 - 25. august 1994)
Rederiaktiebolaget Eckerö, Eckerö, Finland(25. august 1994 - 15. november 2007)
Agoudimos Lines, Saint Vincent og Grenadinerne(15. november 2007 - oktober 2016)
Seamed Trading Shipping Srl, Brindisi, Italien(oktober 2016 - 2019)
Star Lines (Seamed Srl), Brindisi, Italien(2019 - 3. februar 2022)
CharterPeriode
Viking Line, Mariehamn, Finland (februar 1989)
GT Link A/S(21. januar 1990 - marts 1990)
Inreko Laeva AS, Estland(november 1992 - 1993)
Mani-Mereliinide, Estland(15. april 1993 - 1994)
Det svenske søværn, Stockholm, Sverige(17. oktober 2006 - 30. november 2006)
Historiske ISM:
ISMPeriode
FLANMARE LINES SA(12. juni 2008 - 12. oktober 2016)
EUROBULK SRL(12. oktober 2016 - 1. december 2019)
Ukendt(1. december 2019 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(24. april 1972 - december 1972)
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(13. juni 1973 - januar 1976)
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(1. september 1973 - juni 1974)
Stockholm - Helsinki (Helsingfors)(16. januar 1976 - februar 1976)
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär(februar 1976 - 28. april 1976)
Vaasa - Sundsvall / Örnsköldsvik / Umeå(7. maj 1976 - 1983)
Ramsgate - Dunkerque(12. april 1983 - april 1984)
Vaasa - Umeå(april 1984 - 31. oktober 1988)
Kapellskär - Nådendal(februar 1989)
Eckerö - Grisslehamn(marts 1989 - januar 1990)
Gedser - Travemünde(21. januar 1990 - marts 1990)
Tallinn - Helsinki (Helsingfors)(november 1992 - april 1992)
Eckerö - Grisslehamn(25. august 1994 - 15. februar 2006)
Eckerö - Grisslehamn(april 2006 - 20. september 2006)
Eckerö - Grisslehamn(14. juni 2007 - 19. august 2007)
Igoumenitsa - Brindisi(10. juli 2008 - 31. august 2008)
Brindisi - Vlorë(juni 2010 - 2012)
Brindisi - Vlorë(ca. 2017 - september 2021)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland(16. april 1972 - november 1992)
Estland(november 1992 - august 1994)
Finland (august 1994 - november 2007)
Saint Vincent og Grenadinerne(november 2007 - 12. oktober 2016)
Panama
(12. oktober 2016 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Mariehamn(16. april 1972 - november 1992)
Tallinn(november 1992 - august 1994)
Mariehamn(august 1994 - november 2007)
Kingstown(november 2007 - 12. oktober 2016)
Panama(12. oktober 2016 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OIAP](16. april 1972 - november 1992)
[OIAP](august 1994 - november 2007)
[J8B3748](november 2007 - 12. oktober 2016)
[3EFC6](12. oktober 2016 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
375629000(15. maj 2009 - 12. oktober 2016)
372573000(12. oktober 2016 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
Apollo7006314
Viking 17018599
Diana7224370
Coromuel7324833
Viking 47310258
Puerto Vallarta7349596
Viking 57349601
Azteca7393171
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
9. september 1970
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
19. juli 1971
Kølstrakt:
Søsat:
14. december 1971
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
16. april 1972
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
24. april 1972
Jomfrurejse rute:
Nådendal - Mariehamn - Kapellskär
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
17. december 1972Grundstødt ved Korpo. Passagererne overført til Viking 1.
18. december 1972Kom fri. Senere repareret i Uusikaupunki (Nystad).
1. marts 2001 - 21. august 2001Ombygget i Mariehamn. Fik monteret agtersponsons for at forbedre stabiliteten.
maj 2003 - juni 2003Ombygget i Mariehamn. Fik udbygget agterdækket helt agterud.
15. februar 2006 - april 2006Oplagt.
september 2006 - oktober 2006Oplagt.
12. oktober 2021Ankom til Paloukia, Salamis, for oplægning.
3. februar 2022
Solgt til ophugning for $425 pr. tons.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
10. marts 2022 10:26
Sidst opdateret:
11. marts 2022 16:28
Hvor er ST. DAMIAN?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.