Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- STELLA POLAR
- IMO:
- 5382489
- MMSI:
- ENI:
- Kaldesignal:
- OYJE
- Flag:
- Finland
- Hjemhavn:
- Helsinki
- Pennant:
- Type:
- Passagerskib med fragt
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Skrottet / Ophugget
- Byggeår:
- 1930
- Byggepris:
- DKK 1.115.000
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- FIN - Finland
- AIS klasse:
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- 40 år
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 73,487meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 79,644meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 10,942meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 4meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 6,584meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Længde: 67,056 m, Længde overalt: 71,415 m, Bredde: 12,162 m, Dybgang: 4,0051 m, Dybde: 6,5837 m (1930 - 1936)
Skrog
- Værft:
- Burmeister & Wains Maskin- og Skibsbyggeri, København, Danmark
- Skrog nr.:
- 583
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 2
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
Awningdæk type
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Bro:
- Vinduer:
- Døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
Maskine
- Beskrivelse:
1 stk. B&W 650-MTF-90 6-cylindre diesel
- Effekt :
- 0
- BHP:
- 1.375BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 0
- Boring:
- 500mm.
- Slaglængde:
- 900mm.
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 0
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 13knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- Brændstof-forbrug:
- 0
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 1
- Propeller Type:
- fastbladet propel
- Propel Diameter:
- 0
- Propel RPM:
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- Bovpropel Producent:
- Bovproller Effekt:
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- 2
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Ejer:
Oy Thun & Co. AB, Helsinki, Finland
- Ejer IMO:
- Rederi:
Oy Thun & Co. AB, Helsinki, Finland
- Rederi IMO:
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- Klassifikations-selskab:
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Autopilot:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 0
- Nettotonnage:
- 0
- Bruttoregister-ton:
- 1.337tons
- Nettoregister-ton:
- 806tons
- Dødvægt:
- 355tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
BRT: 1250, NRT: 753, DW: 425 (1930 - 1936)
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 450PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Note Passagerer:
- Crew / Pax-forhold:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- 156
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Sæder:
- Dækspladser:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
261 passagerer, 261 køjepladser (1930 - 1936)
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Vistula (7. juni 1930 - 15. september 1944) Würzburg (15. september 1944 - 13. august 1945) Vistula (13. august 1945 - 27. april 1966) Polar (27. april 1966 - 1968) Stellar Polar (1968 - august 1970)
- Historiske ejere:
Ejer Periode Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (7. juni 1930 - 27. april 1966) Laiva Oy Polar (Antti Lempiäinen Oy), Helsinki, Finland (27. april 1966 - 1968) Oy Thun & Co. AB, Helsinki, Finland (1968 - 18. december 1969)
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (7. juni 1930 - 27. april 1966) Deutsche Marine (det tyske søværn), Tyskland (Beslaglagt) (18. april 1944 - maj 1945) Den danske stat, København, Danmark (Charter) (december 1945 - 1946) British Army, England (Operatør) (december 1945 - 1946) Laiva Oy Polar (Antti Lempiäinen Oy), Helsinki, Finland (27. april 1966 - 1968) Oy Thun & Co. AB, Helsinki, Finland (1968 - 18. december 1969)
- Historiske ISM:
- Historiske Ruter:
Rute Periode København - Gdynia / Danzig / Memel / Liepāja / Leningrad - København (31. juli 1930 - 1932) København - Stockholm (en tur) (21. juni 1931 - 30. juni 1930) København - Aalborg (afløserfærge, enkelte afgange) (1932 - 1935) København - Århus (afløserfærge, enkelte afgange) (1932 - 1935) København - Oslo (afløserfærge, enkelte afgange) (1932 - 1935) København - Visby - Sopot - Sassnitz - København (en tur) (6. juli 1932 - 12. juli 1932) København - Frederikshavn - København - Middelfart - Svendborg - København - Århus - Svendborg - København (en tur) (16. juli 1932 - 25. august 1932) København - Memel - Helsinki - København (én tur) (14. juni 1933 - 18. juni 1933) København - Gdynia - Memel - Liepāja - København (en tur) (5. juni 1934 - 8. juni 1934) København - Århus - Svendborg - København (en tur) (16. juni 1934 - 23. juni 1934) København - Frederikshavn - København - Sopot - Danzig - København (23. juni 1934 - 21. september 1934) København - Oslo (3. februar 1935 - 13. marts 1935) København - Bruxelles (en tur) (24. april 1935 - 4. maj 1935) København - Bruxelles (en tur) (8. juni 1935 - 18. juni 1935) København - Frederikshavn - København - Sopot - Danzig - København (26. juni 1935 - 19. august 1935) København - Bruxelles (19. august 1935 - 12. september 1935) København - Oslo (3. juni 1936 - 15. marts 1936) København - Harwich - Svendborg - København - Århus - Harwich - København (en tur) (25. august 1936 - 10. september 1936) København - Oslo (en tur) (1. januar 1937 - 3. januar 1937) København - Stettin (25. marts 1937 - 30. september 1937) København - Frederikshavn - Horten - Christiania (Oslo) (2. november 1937 - 1. april 1938) København - Stettin (13. marts 1938 - 12. september 1938) København - Frederikshavn - Horten - Christiania (Oslo) (14. september 1938 - 31. marts 1939) København - Århus (4. april 1939 - 12. april 1939) København - Frederikshavn - Horten - Christiania (Oslo) (12. april 1939 - 29. september 1939) København - Stettin (26. maj 1939 - 4. september 1939) Hospitalsskib (6. januar 1945 - 15. maj 1945) Tilbury - Oostende (troppetransport) (26. januar 1946 - 30. januar 1946) Tilbury - Hoek van Holland (troppetransport) (19. februar 1946 - 6. marts 1946) København - Oslo (21. december 1947 - 4. december 1947) København - Århus (birute) (21. december 1947 - 4. december 1947) København - Aalborg (afløserfærge, enkelte afgange) (1948 - 1953) København - Århus (afløserfærge, enkelte afgange) (1948 - 1953) Frederikshavn - Oslo (hovedrute) (31. januar 1948 - 1965) København - Frederikshavn (birute) (februar 1948 - 1958) København - Århus (birute) (21. april 1948 - 14. maj 1948) København - Århus (birute) (21. december 1948 - 3. juni 1949) København - Århus (birute) (23. april 1949 - 13. maj 1949) Sejlads for Hafnia forsikring København - Grenå - Århus - København (8. maj 1952 - 11. maj 1952) København - Aalborg (afløserfærge, enkelte afgange) (1959) København - Århus (afløserfærge, enkelte afgange) (1959) København - Frederikshavn (21. juni 1964 - 1. september 1964) Frederikshavn - Oslo (3. september 1964 - 20. februar 1965) Rauma - Gävle (16. maj 1967 - 4. september 1967) København - Trelleborg (6. juli 1968 - 30. april 1969)
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Danmark (7. juni 1930 - 18. april 1944) Tyskland (18. april 1944 - 13. august 1945) Danmark (13. august 1945 - 27. april 1966) Finland (27. april 1966 - 11. december 1969)
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode København (7. juni 1930 - 6. november 1937) Frederikshavn (6. november 1937 - 18. april 1944) Frederikshavn (13. august 1945 - 27. april 1966) Helsinki (27. april 1966 - 11. december 1969)
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode [NHSF] (7. juni 1930 - 1933) [OYJE] (1934 - 27. april 1966)
- Historiske MMSI:
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 11. september 1929
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 4. december 1929
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 10. april 1930
- Søsat:
- Prøvetur:
- 7. juni 1930
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 7. juni 1930
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- 10. juni 1930
- Jomfrurejse rute:
- Med gæster fra Rebilddagen, fra d. 10. juni til d. 5. juli 1930. København - Rønne - Nakskov - Kalundborg - Odense - Svendborg - Aabenraa - Kolding - Fredericia - Vejle - Ebeltoft - Aarhus - Randers - Mariager - Hobro - Frederikshavn - Aalborg - København
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- 11. december 1969
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- 1. august 1970
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 31. juli 1930 - 1932 Sejladserne mellem østhavnene og København bragte emigranter til Skandinavien-Amerika Liniens afgange fra København. 31. oktober 1932 - 12. juli 1933 Oplagt i København. 18. juli 1933 - 3. juni 1934 Oplagt i København det meste af tiden. 24. september 1934 - 2. februar 1935 Oplagt i København. 29. september - 17. december 1936 Vistula fik udskiftet bovsektionen i Helsingør. Derved blev skibet forlænget med ca. 8 meter, og der blev mulighed for at medtage biler, som skulle hejses om bord med nye lastkraner. 29. september 1939 - 18. april 1944 Oplagt i København. 29. april 1944 Bugseret fra København mod Tyskland, hvor skibet blev ombygget til hospitalsskib. 18. maj 1945 Fundet i Flensborg Fjord. 12. august 1945 Ankom til København. 13. august 1945 Returneret til DFDS af de allierede styrker. 11. september - 16. december 1945 Istandsat i Frederikshavn, derefter i charter til den danske regering, som overlod skibet til den engelske regering uden beregning. 24. december 1945 Ankom til Tilbury for ombygning til troppetransport. 9. marts - september 1946 Oplagt i København. 20. september 1946 - 16. december 1947 Renoveret i Helsingør. 21. februar 1965 - marts 1966 Oplagt i København og sat til salg. 15. marts 1966 Ankom til Aalborg for eftersyn inden salget. 11. december 1969 Solgt til Jos. Boel & Fils, Tamise, Belgien, for ophugning og slettet fra det finske register. august 1970 Ophugning påbegyndt ved N.V. Boelwerft i Tamise.
- Horn:
- Noter:
- Søskende:
Billeder
- Billeder:
Statistik
- Statistik:
- Oprettet:
- 9. oktober 2022 10:31
- Sidst opdateret:
- 11. oktober 2022 10:36
Skriv et svar