Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- STENA GERMANICA
- IMO:
- 9145176
- MMSI:
- 266331000
- ENI:
- Kaldesignal:
- SLDW
- Flag:
- Sverige
- Hjemhavn:
- Göteborg
- Pennant:
- Type:
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 2001
- Byggepris:
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- SWE - Sverige
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 223,11meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 241,26meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 28,7meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde over hjulkasserne:
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 6,3meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 9meter
- Dybde til hoveddæk:
- 9meter
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Mastetop over dæk:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Kølhøjde:
- Frihøjde Vogndæk:
- 5meter
- Længde på vogndæk:
- 0
- Længde mellem stopbomme:
- 0
- Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
- 0
- Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Astilleros Españoles S.A. (AESA), Puerto Real, Spanien
- Skrog nr.:
- 81
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 7
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
Konvertering af skrog: SSW
Deltamarin
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Vinduer:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Isolering:
- Bro:
- Døre:
- Pneumatiske døre:
- Kahytter:
- Danish Interior, Gehr
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Hempel
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
4 stk. Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW hver
1 stk. Wärtsilä 6L26 diesel hjælpemaskine, 1800 kW
1 stk. Wärtsilä 9L26 dieserl hjælpemaskine, 2700 kW
- Effekt :
- 23.040KW
- BHP:
- 31.311BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 0
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 0
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 22knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Metanol, Olie
- Brændstof-kvalitet:
- IF 380
- Brændstof-forbrug:
- 0
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- KaMeWa propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 0
- Propel RPM:
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 3
- Bovpropel Producent:
- 2 stk. KaMeWa 1200 kW, 1 stk. Rolls-Royce 2500 kW
- Bovproller Effekt:
- 2500KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- 2 stk. Becker
- Stabilisator:
- 2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Rederi Brand:
- Stena Line
- Ejer IMO:
- 6083183
- Rederi IMO:
- 1249369
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- 1249369
- Klassifikations-selskab:
- Lloyd's Register (IACS)
- Klassen leveret:
- 3. oktober 2012
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- LRV31531
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- Lloyd's Register +100A1 +LMC, UMS, Swedish/Finnish Ice 1A, IWS, SCM, LNC
- P&I Forsikrings selskab:
- US Coast Guard no.:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Göteborg - Kiel
- Sejltid:
- 14 timer, 30 minutter
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- GPS:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Rorindikator:
- Rorindikator:
- PA Anlæg:
- PA Anlæg:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 51.837tons
- Nettotonnage:
- 23.007tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 10.670tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 1290
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- 4000meter
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
Vejr dæk: åbent, 157 biler, 500 lanemeter.
Øvre dæk: frihøjde 5,0 meter, 451 biler, 1445 lanemeter.
Hænge dæk: 98 biler, 310 lanemeter.
Hoved dæk: frihøjde 5,0 meter, 386 biler, 1162 lanemeter.
Tanktop: frihøjde 5,0 meter, 203 biler, 583 lanemeter.Kapacitet: 4000 lanemeter eller 1290 biler.
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 77
- Besætning fordeling:
Teknisk besætning: 28
Catering: 49
- Passagerer:
- 1200PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Pladsforhold:
- 43,198
- PAX / Crew forhold:
- 15,584
- Note Passagerer:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- 1200
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Flysæder:
- Dækspladser:
- Liggestole:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
296 x 2 sengs kahyt: 592 PAX
33 x 4 sengs kahyt: 132 PAX
67 x 5 sengs kahyt: 335 PAX
2 x VIP: 4 PAX
2 x Handicap: 4 PAX
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Riva Bar (dæk 7): 42 PAX
Food City (dæk 7): 372 PAX
Metropolitan Buffet & Grill (dæk 7): 74 PAX
Truckers Restaurant (dæk 7): 196 PAX
Cinema (dæk 7): 55 PAX
Stena Plus Lounge (dæk 7): 26 PAX
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
Figura Arkitekter
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Hammertaepper
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Mahrahrens
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- 220V
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 4.000m3
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 1.300m3
- Brændstof-tanke:
- 0
- Kulbeholdning:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 355m3
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 123m3
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 759m3
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
Schat-Harding
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Redningsbælter:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Viking Life-Saving
- Brand detektor system:
- Semco
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Knack & Jahn
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- IBS
- EPIRB:
- Radar transponder SART:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
Bov rampe: 18,5 x 6,5 meter (LxB)
Hæk rampe: 12,0+2,0 x 15,0/19,5 meter. (LxB)
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Drivers: G+H Food City: Keune Grill: G+H Riva Bar: G+H Shop: Shoppex Shop arcade: Gehr
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- Callenberg
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Loiapart / QuaVac
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- MacGREGOR (hænge dæk)
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Jernbanespor:
- Stopbomme:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Planlagt navn: Stena Seapacer IV (1999) Stena Hollandica (9. februar 2001 - 19. august 2010) Stena Germanica III (19. august 2010 - 8. september 2010) Stena Germanica (8. september 2010 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Baobab Ltd., Dublin, Irland (9. februar 2001) Stena Ferries Ltd., London, England (9. februar 2001 - 16. februar 2001) Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Stena Line AB, Gøteborg, Sverige (19. august 2010 - november 2017) Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (november 2017 - 28. marts 2019) FPG Shipholding Cyprus 3 Co, Limassol, Cypern (28. marts 2019 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Baobab Ltd., Dublin, Irland (9. februar 2001) Stena Ferries Ltd., London, England (9. februar 2001 - 16. februar 2001) Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Stena Line Scandinavia AB, Gøteborg, Sverige (19. august 2010 - )
- Historiske ISM:
ISM Periode Ukendt (9. februar 2001 - 28. august 2006) Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (28. august 2006 - 28. januar 2011) Stena Line Scandinavia AB, Gøteborg, Sverige (28. januar 2011 - )
- Historiske Ruter:
Rute Periode Hoek van Holland - Harwich (9. marts 2001 - 16. maj 2010) Göteborg - Kiel (31. august 2010 - )
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Sverige (9. februar 2001 - 16. februar 2001) Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Sverige (19. august 2010 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Göteborg (9. februar 2001 - 16. februar 2001) Hoek van Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Göteborg (19. august 2010 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode SDJN (9. februar 2001 - 16. februar 2001) PFBL (16. februar 2001 - 19. august 2010) SLDW (19. august 2010 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 266331000 (19. august 2010 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Søsterskib IMO Rosalind Franklin (ex. Finnclipper) 9137997 Vizzanova (ex. Finneagle) 9138006 Finnfellow (ex. Stena Britannica) 9145164
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 4. juni 1999
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 6. maj 2000
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 9. februar 2001
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Renoveret i 2007 for €65 millioner
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse Marts 2015 Stena Germanica blev ombygget til at sejle på metanol. Ifølge Stena Line er færgen det første fartøj i verden, der kan sejle på metanol. Det er i første omgang én af færgens hovedmaskiner, der er ombygget til metanol, de andre følger efterhånden, mens færgen er i drift. Juni 2016 Tre af færgens hovedmaskiner er nu ombygget til metanoldrift.
- Horn:
- Noter:
Dimensioner:
Længde overalt: 188,30 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2001)
Længde overalt: 240,10 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2007)Tonnage:
BT: 29841, NT: 33678, DW: 10530 (2001)
BT: 44237, NT: 17209, DW: 10670 (2007)
BT: 51837, NT: 23007 (2010)Kapacitet:
440 passagerer, 440 køjepladser, 2500 lanemeter (2001)
900 passagerer, 900 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2007)
1200 passagerer, 1200 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2010)
Billeder
- Billeder:
-
- Hvor er STENA GERMANICA?:
Skriv et svar