Hoveddata

Billede
IMO
9145176
MMSI
266331000
ENI
Kaldesignal
SLDW
Hjemhavn
Göteborg
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
2001
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
223,11meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
241,26meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
28,7meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,3meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
9meter
Dybde til hoveddæk
9meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
5meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Astilleros Españoles S.A. (AESA), Puerto Real, Spanien
Skrog nr.
81
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
7
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design

Konvertering af skrog: SSW
Deltamarin

Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Danish Interior, Gehr
Luger
Rør
Maling
Hempel
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

4 stk. Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW hver
1 stk. Wärtsilä 6L26 diesel hjælpemaskine, 1800 kW
1 stk. Wärtsilä 9L26 dieserl hjælpemaskine, 2700 kW

Effekt
23.040KW
BHP
31311BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
22knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Metanol, Olie
Brændstof-kvalitet
IF 380
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
3
Bovpropel Producent
2 stk. KaMeWa 1200 kW, 1 stk. Rolls-Royce 2500 kW
Bovproller Effekt
2500KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
2 stk. Becker
Stabilisator
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

STENA LINE SCANDINAVIA AB, Göteborg, Sverige

Rederi IMO
1249369
Ejer

FPG SHIPHOLDING CYPRUS 3 CO, Göteborg, Sverige

Ejer IMO
6083183
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
LRV31531
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
Lloyd's Register +100A1 +LMC, UMS, Swedish/Finnish Ice 1A, IWS, SCM, LNC
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Gard - Norway
Station
Mægler
Rute
Göteborg - Kiel
Sejltid
14 timer, 30 minutter

Tonnage

Bruttotonnage
51.837tons
Nettotonnage
23.007tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Dødvægt
10.670tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
0TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
77
Besætning fordeling

Teknisk besætning: 28
Catering: 49

Passagerer
1200PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
1200
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer

296 x 2 sengs kahyt: 592 PAX
33 x 4 sengs kahyt: 132 PAX
67 x 5 sengs kahyt: 335 PAX
2 x VIP: 4 PAX
2 x Handicap: 4 PAX

Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
1290
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
4000meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk

Vejr dæk: åbent, 157 biler, 500 lanemeter.
Øvre dæk: frihøjde 5,0 meter, 451 biler, 1445 lanemeter.
Hænge dæk: 98 biler, 310 lanemeter.
Hoved dæk: frihøjde 5,0 meter, 386 biler, 1162 lanemeter.
Tanktop: frihøjde 5,0 meter, 203 biler, 583 lanemeter.

Kapacitet: 4000 lanemeter eller 1290 biler.

Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter

Riva Bar (dæk 7): 42 PAX
Food City (dæk 7): 372 PAX
Metropolitan Buffet & Grill (dæk 7): 74 PAX
Truckers Restaurant (dæk 7): 196 PAX
Cinema (dæk 7): 55 PAX
Stena Plus Lounge (dæk 7): 26 PAX

Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt

Figura Arkitekter

Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Hammertaepper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Mahrahrens
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
220V
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
4.000m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.300m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
355m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
123m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
759m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type

Schat-Harding

Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Viking Life-Saving
Brand detektor system
Semco
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Knack & Jahn
Nødbelysning
Vandtætte døre
IBS
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper

Bov rampe: 18,5 x 6,5 meter (LxB)
Hæk rampe: 12,0+2,0 x 15,0/19,5 meter. (LxB)

Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Drivers: G+H Food City: Keune Grill: G+H Riva Bar: G+H Shop: Shoppex Shop arcade: Gehr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
Callenberg
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Loiapart / QuaVac
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
MacGREGOR (hænge dæk)
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Planlagt navn: Stena Seapacer IV (1999)
Stena Hollandica (9. februar 2001 - 19. august 2010)
Stena Germanica III (19. august 2010 - 8. september 2010)
Stena Germanica (8. september 2010 - )

Historiske ejere

Baobab Ltd., Dublin, Irland (9. februar 2001)
Stena Ferries Ltd., London, England (9. februar 2001 - 16. februar 2001)
Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010)
Stena Line AB, Sverige (19. august 2010 - november 2017)
Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (november 2017 - 28. marts 2019)
FPG SHIPHOLDING CYPRUS 3 CO (28. marts 2019 - )

Historiske Rederier

Baobab Ltd., Dublin, Irland (9. februar 2001)
Stena Ferries Ltd., London, England (9. februar 2001 - 16. februar 2001)
Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010)
Stena Line AB, Sverige (19. august 2010 - )

Historiske ISM
Historiske Ruter

Hoek van Holland - Harwich (9. marts 2001 - 16. maj 2010)
Göteborg - Kiel (31. august 2010 - )

Historiske Hjemsteder

Göteborg (2. februar 2001)
Hoek van Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010)
Göteborg (19. august 2010 - )

Historiske Flag

Sverige (9. februar 2001)
Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010)
Sverige (19. august 2010 - )

Historiske Kaldesignal

SDJN (9. februar 2001)
PFBL (16. februar 2001 - 19. august 2010)
SLDW (19. august 2010 - )

Historiske MMSI

266331000 (19. august 2010 - )

Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Rosalind Franklin (ex. Finnclipper) (9137997)
Vizzanova (ex. Finneagle) (9138006)
Finnfellow (ex. Stena Britannica) (9145164)

Projekteret
Bestilt
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
04/06/1999
Kølstrakt
Søsat
06/05/2000
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
09/02/2001
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Skrottet
Renoveret
Renoveret i 2007 for €65 millioner
Hændelser og særlige begivenheder

Marts 2015 - Stena Germanica blev ombygget til at sejle på metanol. Ifølge Stena Line er færgen det første fartøj i verden, der kan sejle på metanol. Det er i første omgang én af færgens hovedmaskiner, der er ombygget til metanol, de andre følger efterhånden, mens færgen er i drift.

Juni 2016 - Tre af færgens hovedmaskiner er nu ombygget til metanoldrift.

Horn
Noter
Dimensioner: Længde overalt: 188,30 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2001) Længde overalt: 240,10 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2007)Tonnage: BT: 29841, NT: 33678, DW: 10530 (2001) BT: 44237, NT: 17209, DW: 10670 (2007) BT: 51837, NT: 23007 (2010)Kapacitet: 440 passagerer, 440 køjepladser, 2500 lanemeter (2001) 900 passagerer, 900 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2007) 1200 passagerer, 1200 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2010)

Billeder

Billeder
Hvor er STENA GERMANICA: