Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

STENA GERMANICA – IMO: 9145176

Hoveddata

Billede:
Stena Germanica i Gøteborg d. 31. juli 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen.
Stena Germanica i Gøteborg d. 31. juli 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen.
IMO:
9145176
MMSI:
266331000
ENI:
Kaldesignal:
SLDW
Hjemhavn:
Göteborg
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2001
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
223,11meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
241,26meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
28,7meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,3meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9meter
Dybde til hoveddæk:
9meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
5meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Astilleros Españoles S.A. (AESA), Puerto Real, Spanien
Skrog nr.:
81
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
7
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Konvertering af skrog: SSW
Deltamarin

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Danish Interior, Gehr
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Hempel
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW hver
1 stk. Wärtsilä 6L26 diesel hjælpemaskine, 1800 kW
1 stk. Wärtsilä 9L26 dieserl hjælpemaskine, 2700 kW

Effekt :
23.040KW
BHP:
31.311BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Metanol, Olie
Brændstof-kvalitet:
IF 380
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
3
Bovpropel Producent:
2 stk. KaMeWa 1200 kW, 1 stk. Rolls-Royce 2500 kW
Bovproller Effekt:
2500KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
2 stk. Becker
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

FPG SHIPHOLDING CYPRUS 3 CO, Göteborg, Sverige

Ejer IMO:
6083183
Rederi:

STENA LINE SCANDINAVIA AB, Göteborg, Sverige

Rederi IMO:
1249369
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
LRV31531
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Lloyd's Register +100A1 +LMC, UMS, Swedish/Finnish Ice 1A, IWS, SCM, LNC
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Göteborg - Kiel
Sejltid:
14 timer, 30 minutter

Tonnage

Bruttotonnage:
51.837tons
Nettotonnage:
23.007tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
10.670tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
1290
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
4000meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Vejr dæk: åbent, 157 biler, 500 lanemeter.
Øvre dæk: frihøjde 5,0 meter, 451 biler, 1445 lanemeter.
Hænge dæk: 98 biler, 310 lanemeter.
Hoved dæk: frihøjde 5,0 meter, 386 biler, 1162 lanemeter.
Tanktop: frihøjde 5,0 meter, 203 biler, 583 lanemeter.

Kapacitet: 4000 lanemeter eller 1290 biler.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
77
Besætning fordeling:

Teknisk besætning: 28
Catering: 49

Passagerer:
1200PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
1200
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

296 x 2 sengs kahyt: 592 PAX
33 x 4 sengs kahyt: 132 PAX
67 x 5 sengs kahyt: 335 PAX
2 x VIP: 4 PAX
2 x Handicap: 4 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Riva Bar (dæk 7): 42 PAX
Food City (dæk 7): 372 PAX
Metropolitan Buffet & Grill (dæk 7): 74 PAX
Truckers Restaurant (dæk 7): 196 PAX
Cinema (dæk 7): 55 PAX
Stena Plus Lounge (dæk 7): 26 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Figura Arkitekter

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Hammertaepper
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Mahrahrens
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
4.000m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
1.300m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
355m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
123m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
759m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Schat-Harding

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Viking Life-Saving
Brand detektor system:
Semco
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Knack & Jahn
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
IBS
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov rampe: 18,5 x 6,5 meter (LxB)
Hæk rampe: 12,0+2,0 x 15,0/19,5 meter. (LxB)

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Drivers: G+H Food City: Keune Grill: G+H Riva Bar: G+H Shop: Shoppex Shop arcade: Gehr
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Callenberg
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Loiapart / QuaVac
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
MacGREGOR (hænge dæk)
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Planlagt navn: Stena Seapacer IV(1999)
Stena Hollandica(9. februar 2001 - 19. august 2010)
Stena Germanica III(19. august 2010 - 8. september 2010)
Stena Germanica(8. september 2010 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Baobab Ltd., Dublin, Irland(9. februar 2001)
Stena Ferries Ltd., London, England(9. februar 2001 - 16. februar 2001)
Stena B.V., Hoek van Holland, Holland(16. februar 2001 - 19. august 2010)
Stena Line AB, Gøteborg, Sverige(19. august 2010 - november 2017)
Stena B.V., Hoek van Holland, Holland(november 2017 - 28. marts 2019)
FPG Shipholding Cyprus 3 Co(28. marts 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Baobab Ltd., Dublin, Irland(9. februar 2001)
Stena Ferries Ltd., London, England(9. februar 2001 - 16. februar 2001)
Stena B.V., Hoek van Holland, Holland(16. februar 2001 - 19. august 2010)
Stena Line AB, Gøteborg, Sverige(19. august 2010 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(9. februar 2001 - 28. august 2006)
Stena B.V., Hoek van Holland, Holland(28. august 2006 - 28. januar 2011)
Stena Line Scandinavia AB, Gøteborg, Sverige(28. januar 2011 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Hoek van Holland - Harwich(9. marts 2001 - 16. maj 2010)
Göteborg - Kiel(31. august 2010 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(9. februar 2001 - 16. februar 2001)
Holland
(16. februar 2001 - 19. august 2010)
Sverige
(19. august 2010 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Göteborg(9. februar 2001 - 16. februar 2001)
Hoek van Holland(16. februar 2001 - 19. august 2010)
Göteborg(19. august 2010 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[SDJN](9. februar 2001 - 16. februar 2001)
[PFBL](16. februar 2001 - 19. august 2010)
[SLDW](19. august 2010 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
266331000(19. august 2010 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Rosalind Franklin (ex. Finnclipper)9137997
Vizzanova (ex. Finneagle)9138006
Finnfellow (ex. Stena Britannica)9145164
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
4. juni 1999
Kølstrakt:
Søsat:
6. maj 2000
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
9. februar 2001
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Renoveret i 2007 for €65 millioner
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
Marts 2015Stena Germanica blev ombygget til at sejle på metanol. Ifølge Stena Line er færgen det første fartøj i verden, der kan sejle på metanol. Det er i første omgang én af færgens hovedmaskiner, der er ombygget til metanol, de andre følger efterhånden, mens færgen er i drift.
Juni 2016Tre af færgens hovedmaskiner er nu ombygget til metanoldrift.
Horn:
Noter:

Dimensioner:
Længde overalt: 188,30 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2001)
Længde overalt: 240,10 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2007)

Tonnage:
BT: 29841, NT: 33678, DW: 10530 (2001)
BT: 44237, NT: 17209, DW: 10670 (2007)
BT: 51837, NT: 23007 (2010)

Kapacitet:
440 passagerer, 440 køjepladser, 2500 lanemeter (2001)
900 passagerer, 900 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2007)
1200 passagerer, 1200 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2010)

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
10. marts 2021 14:38
Sidst opdateret:
24. november 2023 14:01
Hvor er STENA GERMANICA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.