Maritime Billeder & Data

STONE CARRIER – IMO: 5341617

Hoveddata

Billede:
IMO:
5341617
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
Hjemhavn:
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1939
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
1984
Forlist:
Udgået:
Levetid:
43år
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
103,5meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
106,9meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
17,7meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Helsingør Værft A/S
Skrog nr.:
254
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. 650-VF-90 B&W diesel
4 stk. diesel hjælpemaskine (1939 - 1963)
5 stk. diesel hjælpemaskine (1963 - 1979)
4 stk. diesel hjælpemaskine (1979 - 1982)

Effekt :
4.000KW
BHP:
5.435BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
16,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
fastbladet propel
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Jacques Bakker & Zonen P.V.B.A.

Ejer IMO:
Rederi:

Jacques Bakker & Zonen P.V.B.A.

Rederi IMO:
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
0
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
2.942tons
Nettoregister-ton:
1.208tons
Dødvægt:
775tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
75
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
3
Jernbanespor længde:
259meter
Note: Spor:

Midtersporet er 100,57 meter
Sidesporene er 98,72 meter

Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1500PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:

Storebælt (13. april 1939 - 25. marts 1982)
Bamble Carrier II (25. marts 1982 - marts 1983)
Stone Carrier (marts 1983 - 1984)

Historiske ejere:

De Danske Statsbaner, Danmark (13. april 1939 - 12. juni 1948)
Danske Statsbaner, Danmark (12. juni 1948 - december 1981)
Brødrene Sørensen, Stathelle, Norge (16. januar 1982 - april 1983)
Stillingsöns Schakt & Transport A; Svanesund (april 1983 - 14. februar 1984)
Jacques Bakker & Zonen P.V.B.A. (14. februar 1984 - )

Historiske Rederier:

De Danske Statsbaner, Danmark (13. april 1939 - 12. juni 1948)
Danske Statsbaner, Danmark (12. juni 1948 - december 1981)
Brødrene Sørensen, Stathelle, Norge (16. januar 1982 - april 1983)
Stillingsöns Schakt & Transport A; Svanesund (april 1983 - 14. februar 1984)
Jacques Bakker & Zonen P.V.B.A. (14. februar 1984 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:

Korsør - Nyborg (24. april 1939 - 3. november 1944)
Korsør - Nyborg (6. juni 1945 - 22. august 1980)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (23. november 1964 - 16. december 1964)
Københavns Frihavn - Malmö (spidsbelastningsfærge) (30. marts 1965 - 23. marts 1965)
Københavns Frihavn - Malmö (afløser, godsfærge) (24. maj 1965 - 19. juni 1965)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (22. november 1965 - 8. december 1965)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (31. maj 1966 - 23. januar 1966)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (30. oktober 1966 - 16. november 1966)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (16. maj 1967 - 9. juni 1967)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (1. november 1967 - 17. november 1967)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (5. juni 1968 - 26. januar 1968)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (29. oktober 1968 - 15. november 1968)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (29. maj 1969 - 18. juni 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (27. oktober 1969 - 21. november 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (19. maj 1970 - 18. juni 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (30. november 1970 - 18. februar 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (11. maj 1971 - 27. maj 1971)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (25. oktober 1971 - 18. november 1971)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (1. maj 1972 - 18. maj 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (23. oktober 1972 - 9. november 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (23. april 1973 - 16. maj 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (afløserfærge) (7. juli 1974 - 23. juli 1974)
Korsør - Nyborg (godsfærge) (22. august 1980 - 13. september 1980)

Historiske Flag:

Danmark (1939 - 1982)

Historiske Hjemsteder:

Korsør (1939 - 1982)

Historiske Kaldesignal:

OYMS (1939 - 1982)

Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
14. marts 1938
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
23. august 1938
Kølstrakt:
Søsat:
20. december 1938
Søsat:
Prøvetur:
4. april 1939
Prøvetur slut:
Prøvetur:
13. april 1939
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
13. april 1939
Leveret:
Døbt:
20. december 1938
Døbt Sted:
Helsingør værft
Gudmor:
fru søfartschef Astrid Neergaard
Jomfrurejse:
24. april 1939
Jomfrurejse rute:
Udgået:
13. september 1980
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

10. august 1983 - Under slæbning fra Svanesund til Ramsgate, lastet med 2500 tons sten, får bugserbåden Neg Chieftain af Panama maskinstop ud for Ramsgate, hvilket ender med at slæbetovet kommer tværs af slæbebåden hvorved denne kæntrer, alle overbordværende reddes. Prammen driver frem og grundstøder halvanden mil fra Ramsgate, og hele lasten af sten går udenbords.

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
27. februar 2021 14:01
Sidst opdateret:
8. januar 2023 11:44
Hvor er STONE CARRIER?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.