Maritime Billeder & Data

SVETI STEFAN II – IMO: 7320332

Hoveddata

Billede:
IMO:
7320332
MMSI:
356615000
ENI:
Kaldesignal:
3EWI3
Hjemhavn:
Panama
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1973
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
20. maj 2017
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
43 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
107,85meter
LOA:
118,73meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
18,34meter
Bredde Ext.:
18,55meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
12,07meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland
Skrog nr.:
679
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Stork-Werkspoor 6TM410 (6-cylindret) diesel, 2925 kW

Effekt :
11.700KW
BHP:
16.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
410mm.
Slaglængde:
470mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
22,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Stork-Werkspoor diesel N.V., Amsterdam
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Adriatic Lines SA (Prekookeanska Plovidba, Bar, Montenegro), Nassau, Bahamas

Ejer IMO:
5007369
Rederi:

Adriatic Lines SA (Prekookeanska Plovidba, Bar, Montenegro), Nassau, Bahamas

Rederi IMO:
5007369
ISM Manager:

Adriatic Lines SA (Prekookeanska Plovidba, Bar, Montenegro), Nassau, Bahamas

ISM IMO:
5007369
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
3. december 2016
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Bar - Bari
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
8.697tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.080tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
225
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1100PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
218
Dæk med kahytter:
Køjer:
572
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Prinz Hamlet(8. november 1973 - 11. maj 1987)
Prins Hamlet(11. maj 1987 - 30. oktober 1988)
Stena Baltica(30. oktober 1988 - november 1988)
Nieborow(november 1988 - oktober 2002)
Sveti Stefan II(oktober 2002 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Fährschiffgesellschaft "Prinz Hamlet", Kröger, Dr. Prüssmann & Co. (HADAG Seetouristik und Fährdien, Hamburg, Tyskland(8. november 1973 - 1977)
Fährshiffgesellschaft "Prinz Malcom" Kröger, dr. Prüssman & Co., Hamburg, Tyskland(1977 - 1983)
Prinzenlinien Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. (Lion Ferry AB & Deutschland-England-Fährexpress GmbH & Co), Hamburg, Tyskland(1983 - 4. maj 1987)
DFDS A/S, Danmark (4. maj 1987 - 3. oktober 1988)
Sail Pride Inc. (Stena AB), Monrovia, Liberia(3. oktober 1988 - 1994)
Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(1994 - oktober 2002)
Adriatic Lines SA (Prekookeanska Plovidba, Bar, Montenegro), Nassau, Bahamas(oktober 2002 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Prinzenlinien Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. (Lion Ferry AB & Deutschland-England-Fährexpress GmbH & Co), Hamburg, Tyskland(8. november, 1973 - 4. maj 1987)
DFDS A/S, Danmark (4. maj 1987 - 3. marts 1988)
British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland(3. marts 1988 - 28. april 1988)
DFDS A/S, Danmark (28. april 1988 - 3. oktober 1988)
Sail Pride Inc. (Stena AB), Monrovia, Liberia(3. oktober 1988 - november 1988)
Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(november 1988 - oktober 2002)
Adriatic Lines SA (Prekookeanska Plovidba, Bar, Montenegro), Nassau, Bahamas(oktober 2002 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(29. august 2003 - 17. juni 2004)
Adriatic Lines SA (Prekookeanska Plovidba, Bar, Montenegro), Nassau, Bahamas(17. juni 2004 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Hamburg - Harwich(12. november 1973 - 4. april 1987)
Esbjerg - Newcastle(13. maj 1987 - 3. juni 1987)
Esbjerg - Newcastle og Newcastle - Göteborg(3. juni 1987 - 17. august 1987)
Esbjerg - Newcastle(17. august 1987 - 6. oktober 1987)
Esbjerg - Newcastle(21. november 1987 - 2. marts 1988)
Pembroke Dock - Rosslare(3. marts 1988 - 28. april 1988)
Esbjerg - Newcastle(11. maj 1988 - 8. juni 1988)
Esbjerg - Newcastle og Newcastle - Göteborg(7. juni 1988 - 13. september 1988)
Esbjerg - Harwich(16. september 1988 - 20. september 1988)
Swinoujscie - Ystad(november 1988 - november 1989)
Swinoujscie - Malmö samt Gdansk - Oxelösund / Nynäshamn(november 1989 - 1999)
Swinoujscie - Ystad samt Gdansk - Nynäshamn(1999 - 2002)
Swinoujscie - Ystad(2002 - oktober 2002)
Bar - Bari(26. januar 2003 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Tyskland
(8. november 1973 - 11. maj 1987)
Danmark
(11. maj 1987 - 3. oktober 1988)
Bahamas
(3. oktober 1988 - november 1989)
Polen(november 1989 - januar 1999)
Bahamas(januar 1999 - 15. maj 2017)
Panama
(15. maj 2017 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Hamburg(8. november 1973 - 11. maj 1987)
København(11. maj 1987 - 3. oktober 1988)
Nassau(3. oktober 1988 - november 1989)
Kolobrzeg(november 1989 - januar 1999)
Nassau(januar 1999 - 15. maj 2017)
Panama(15. maj 2017 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[C6HD4](januar 1999 - 15. maj 2017)
[3EWI3](15. maj 2017 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
309445000(15. maj 2009 - 15. maj 2017)
356615000(15. maj 2017 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
DNV (IACS)(? - 6. januar 2014)
Bureau Veritas (IACS)(? - 3. december 2016)
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
5. oktober 1972
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
15. november 1972
Kølstrakt:
Søsat:
26. maj 1973
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
8. november 1973
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
20. maj 2017
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
17. maj 2017Ankom til Aliaga ankerplads, Tyrkiet.
20. maj 2017Sat på stranden Aliaga, Tyrkiet.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
3. april 2022 21:09
Sidst opdateret:
4. april 2022 12:18

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.