Hoveddata

Billede
IMO
7365069
MMSI
ENI
Kaldesignal
SZGW
Hjemhavn
Piræus
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1975
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
2006
Forlist
Udgået
Levetid
31år
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
112,9meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
119meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
16,25meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
4,6meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
10,7meter
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,6meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Verolme Cork Dockyards Ltd, Cork, Irland
Skrog nr.
874
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design

Athanassios Kopoukis (ombygning 1993)

Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

4 stk. British Polar SF112VS-F diesel, 2000 kW
2 stk. Lister Blackstone
1 stk. Dorman ERS8

Effekt
8.000KW
BHP
10876BHP
rpm
750
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
16,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
MDO
Brændstof-forbrug
17tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
1
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
275KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

MIRAS D, Piræus, Grækenland

Rederi IMO
0569380
Ejer

OLYMPIA II SHIPPING, Grækenland

Ejer IMO
1454505
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
6.653tons
Nettotonnage
735tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Dødvægt
2.495tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
0TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
Besætning fordeling
Passagerer
454PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
64
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
127
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer

7 x 2 sengs med bad og toilet: 14 PAX
12 x 3 sengs med bad og toilet: 36 PAX
18 x 4 sengs med bad og toilet: 72 PAX
37 x kahytter: 122 PAX
Flysæder: 127 PAX

Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
470
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
500meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk

Øvre: FH 1,75 meter, 120 biler.
Hoved: FH 4,60 meter, 350 biler, 500 lanemeter.

Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter

Self Service cafeteria: 60 PAX
Lounge: 300 PAX

Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt

Georgios Maryelis

Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
1.500m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
250m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
40m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
170m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper

Hæk rampe: 6,0 x 7,0 meter. (LxB)

Intern rampe: hoved-øvre dæk: 35,0 x 4,6 meter. (LxB)

Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
York
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
EVAC
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Dundalk (4. januar 1975 - december 1980)
Stena Sailer (december 1980 - 1988)
St Cybi (1988 - december 1991)
Wind Cybi (december 1991 - 1. februar 1992)
Theseus (1. februar 1992 - )

Historiske ejere

OLYMPIA II SHIPPING (1997 - )

Historiske Rederier

MIRAS D (1997 - )

Historiske ISM
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder

Dublin (4. januar 1975 - 1989)
Nassau (1989 - 1. februar 1992)
Piræus (1. februar 1992 - )

Historiske Flag

Irland (4. januar 1975 - 1989)
Bahamas (1989 - 1. februar 1992)
Grækenland (1. februar 1992 - )

Historiske Kaldesignal

EIGK (4. januar 1975 - 1989)
C6HG9 (1989 - 1. februar 1992)
SZGW (1. februar 1992 - )

Historiske MMSI
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
30/01/1974
Kølstrakt
Søsat
12/09/1974
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
04/01/1975
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Skrottet
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

3. marts 1992 - Ankom Piræus.

marts 1992 - Ankom Perama for ombygning til bil og passagerfærge.

10. august 1993 - Atter leveret efter ombygning.

august 1993 - Indsat for Miras Ferries, Piræus, Grækenland mellem Piræus - Pelopponnes - Kreta.

1994 - Taget i arrest i Piræus, Grækenland.

27. maj 2006 - Bugseret fra Drapetsona, Grækenland til Aliaga, Tyrkiet.

29. maj 2006 - Ankom til Ege Sokum A,S, Aliaga, Tyrkiet for ophugning.

 

Horn
Noter

Billeder

Billeder
Hvor er THESEUS: