Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

TIAN E – IMO: 6930207

Hoveddata

Billede:
IMO:
6930207
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
OVXC
Hjemhavn:
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1969
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
108,59meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
124,85meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
19,25meter
Bredde Ext.:
19,31meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,21meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
12,02meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Cantieri Navali del Tirreno Riuniti S.p.A., Riva Trigoso, Genova, Italien
Skrog nr.:
280
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. B&W 1242-VT2BF-90 (12 cylindre) diesel, 4475 kW

Effekt :
8.950KW
BHP:
12.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
420mm.
Slaglængde:
900mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
21knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
fastbladet propel
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

China Shipping Passenger Liner Co. Ltd. (CSPL), Dalian, Kina

Ejer IMO:
Rederi:

China Shipping Passenger Liner Co. Ltd. (CSPL), Dalian, Kina

Rederi IMO:
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
0
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
7.988tons
Nettoregister-ton:
3.883tons
Dødvægt:
1.100tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 7697, NRT: 3890, DW: 1021 (1969)
BRT: 7672, NRT: 3669, DW: 991 (1971)
BRT: 7988, NRT: 3883, DW: 1100 (1979)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
120
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
691PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
506
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passagerer: 204 (1. klasse), 250 (2. klasse) Total: 718 PAX (1969)
Passagerer: 622 PAX (1971)
Passagerer: 691 PAX (1979)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Aalborghus(23. juli 1969 - 4. juni 1971)
Dana Sirena(4. juni 1971 - 3. november 1975)
Olau Dana(3. november 1975 - 3. maj 1976)
Dana Sirena(3. maj 1976 - 20. april 1977)
Robin Hood(21. april 1977 - 23. december 1977)
Dana Sirena(23. december 1977 - 9. maj 1978)
Robin Hood(9. maj 1978 - 4. oktober 1978)
Dana Sirena(4. oktober 1978 - 19. maj 1979)
Robin Hood(19. maj 1979 - 19. november 1979)
Dana Corona(19. november 1979 - 6. marts 1985)
Ålandsfärjan (markedsført som)(2. juni 1983 - 28. august 1983)
Tian E(6. marts 1985 - 2003)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(23. juli 1969 - 4. maj 1971)
DFDS A/S, Danmark(4. maj 1971 - 6. februar 1985)
China Ocean Shipping Company (COSCO, det kinesiske statsrederi),  Kina(6. marts 1985 - 1999)
China Shipping Passenger Liner Co. Ltd. (CSPL), Dalian, Kina(1999 - 2003)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(23. juli 1969 - 4. maj 1971)
DFDS A/S, Danmark(4. maj 1971 - marts 1975)
Prinzenlinien Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. (Lion Ferry AB & Deutschland-England-Fährexpress GmbH & Co), Hamburg, Tyskland(marts 1975 - juni 1975)
DFDS A/S, Danmark(juni 1975 - 5. november 1975)
Olau Line A/S, København, Danmark(5. november 1975 - 1. maj 1976)
Stord Verft A/S og Stavanger Catering A/S, Leirvik, Norge(maj 1976 - 12. april 1977)
DFDS A/S, Danmark(12. april 1977 - 25. maj 1977)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland(25. maj 1977 - 23. oktober 1977)
DFDS A/S, Danmark(23. oktober 1977 - 15. januar 1978)
Stena Line AB, Sverige (15. januar 1978 - 23. februar 1978)
DFDS A/S, Danmark(23. februar 1978 - 31. marts 1978)
Fred Olsen Line & Bergen Line, Norge(31. marts 1978 - 6. maj 1978)
DFDS A/S, Danmark(6. maj 1978 - 10. maj 1978)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland(10. maj 1978 - 1. oktober 1978)
DFDS A/S, Danmark(1. oktober 1978 - 10. oktober 1978)
Fred Olsen Line & Bergen Line, Norge(10. oktober 1978 - 15. maj 1979)
DFDS A/S, Danmark(15. maj 1979 - 30. maj 1979)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland(30. maj 1979 - 30. september 1979)
DFDS A/S, Danmark(30. september 1979 - 2. juni 1983)
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(2. juni 1983 - 28. august 1983)
China Ocean Shipping Company (COSCO, det kinesiske statsrederi), Kina(6. marts 1985 - 1999)
China Shipping Passenger Liner Co. Ltd. (CSPL), Dalian, Kina(1999 - 2003)
Historiske ISM:
Historiske Ruter:
RutePeriode
København - Helsingborg - Aalborg(1. august 1969 - 17. august 1969)
København - Aalborg(18. august 1969 - oktober 1970)
Genova - Palma / Malaga / Tunis(4. juni 1971 - november 1971)
Genova -Tunis / Ibiza / Palma / Motril / Almeria / Malaga(februar 1972 - december 1974)
Hamburg - Harwich(13. marts 1975 - juni 1975)
Algier - Annaba - Tunis(7. juli 1975 - 16. september 1975)
Sheerness - Vlissingen(8. november 1975 - 3. maj 1976)
Hotelskib ved Stord Verft, Leirvik, Norge(3. maj 1976 - 12. april 1976)
Trafik på Østersøen fra Travemünde(25. maj 1977 - 23. oktober 1977)
Bergen - Stavanger - Newcastle(31. marts 1978 - 6. maj 1978)
Trafik på Østersøen fra Travemünde(10. maj 1978 - 1. oktober 1978)
Bergen - Stavanger - Newcastle(4. oktober 1978 - 15. maj 1979)
Trafik på Østersøen fra Travemünde(30. maj 1979 - 30. september 1979)
Genova -Tunis / Ibiza / Palma / Motril / Almeria / Malaga(december 1979 - december 1982)
Mariehamn - Kapellskär(2. juni 1983 - 28. marts 1983)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark(23. juli 1969 - 6. marts 1985)
Kina
(6. marts 1985 - 2003)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Aalborg(23. juli 1969 - 6. marts 1985)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OVXC](23. juli 1969 - 6. marts 1985)
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
Kong Olav V6817716
Prinsesse Margrethe6829135
Trekroner7015365
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
15. april 1966
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
20. marts 1967
Kølstrakt:
Søsat:
2. juli 1969
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
23. juli 1969
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeHændelse / Begivenhed
1. oktober 1979 - 18. november 1979
Ombygget på Aalborg Værft. Fik blandt andet høj skorsten og tilføjet flere passagerfaciliteter agter.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
24. februar 2022 17:58
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:01

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.