Maritime Billeder & Data

WOLIN – IMO: 8420842

Hoveddata

Billede:
IMO:
8420842
MMSI:
209869000
ENI:
Kaldesignal:
5BKW5
Hjemhavn:
Limassol
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1986
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
178meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
188,88meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
21,1meter
Bredde Ext.:
23,1meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8,1meter
Dybde til hoveddæk:
8,1meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,9meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Moss Rosenberg Verft AS, Stavanger, Norge
Skrog nr.:
100850
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Hart Fenton

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Hempel
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. MAN B&W 6L 40/45 diesel
2 stk. Wärtsilä 6R32BC diesel hjælpemaskine, 2045 kW hver

Effekt :
13.200KW
BHP:
17.939BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
IFO 180
Brændstof-forbrug:
54tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,1meter
Propel RPM:
150
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Liaaen (1150 + 1050 kW)
Bovproller Effekt:
1150KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Schiller
Stabilisator:
Intering
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

WOLIN LINE LTD, Szczecin, Polen

Ejer IMO:
5339323
Rederi:

POLSKA ZEGLUGA MORSKA PP, Szczecin, Polen

Rederi IMO:
0102695
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
103155
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Swinoujscie - Trelleborg
Sejltid:
6 timer, 30 minutter

Tonnage

Bruttotonnage:
22.874tons
Nettotonnage:
6.862tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.143tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1770meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Garage, 57 biler.
Øvre dæk, frihøjde 4,90 meter. 780 lanemeter.
Hoved dæk, frihøjde 4,85 meter, 990 lanemeter.

Jernbanespor:
5
Jernbanespor længde:
645meter
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
34
Besætning fordeling:
Passagerer:
364PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
69
Dæk med kahytter:
Køjer:
238
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

19 x 2 sengs udvendig = 38 PAX
50 x 4 sengs indvendig = 200 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
34
Køjer besætning:
Beskrivelse:

34 x enkelt kahytter

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Restaurant: 200 PAX
Cabinet: 40 PAX
Bar: 60 PAX

Restauranter:
1
Barer:
1
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Studio Projektowe Jeta
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.943m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
538m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
156m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
110m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
1.324m3
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Fassmer

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:

Viking

Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Unitor
Davits:
Davit International
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Marioff
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov SB rampe: 10,2+2,5 x 6,5 meter. (LxB)
Agter rampe: 10,5+2,0 x 11,3 meter. (LxB)
Agter rampe dæk 5: 9,3 x 11,8 meter. (LxB)

Intern rampe:
Rampe imellem dæk 5 og 7: 36,9 x 3,0 meter. (LxB)

Adgangsveje:
TTS Ships Equipment
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Novenco
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Tritmar
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Pbuch
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Synkronex
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:

Öresund (13. oktober 1989 - 25. september 2002)
Sky Wind (25. september 2002 - 22. august 2007)
Wolin (22. august 2007 - )

Historiske ejere:

Statens Järnvägar, Stockholm, Sverige (13. oktober 1986 - december 1988)
Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige (december 1988 - 1. januar 1992)
SweFerry (Statens Järnväger, SJ), Sverige (1. juni 1992 - juni 1996)
Partrederi Öresund ANS (Eidsiva), Oslo, Norge (juni 1996 - 1. januar 2002)
SC RoPax I Ltd, Stockholm, Sverige (1. januar 2002 - 14. juli 2006)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (14. juli 2006 - 22. august 2007)
Unity Line Sp. z o.o. (Polish Steamship Co.), Szczecin, Polen (22. august 2007 - )

Historiske Rederier:

Statens Järnvägar, Stockholm, Sverige (13. oktober 1986 - december 1988)
Samsejlads: Danlink (DSB, SJ og DB) (3. november 1986 - 1. juli 2000)
Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige (december 1988 - 1. januar 1992)
SweFerry (Statens Järnväger, SJ), Sverige (1. juni 1992 - juni 1996)
Partrederi Öresund ANS (Eidsiva), Oslo, Norge (juni 1996 - 1. januar 2002)
SeaWind Line (Silja Line Oy), Helsinki, Finland (september 2002 - 14. juli 2006)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (14. juli 2006 - 22. august 2007)
Unity Line Sp. z o.o. (Polish Steamship Co.), Szczecin, Polen (22. august 2007 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:

Københavns Frihavn - Helsingborg (3. november 1986 - 1. juli 2000)
Turku (Åbo) - Långnäs - Stockholm (10. oktober 2002 - 19. august 2007)
Swinoujscie - Trelleborg (8. oktober 2007 - )

Historiske Flag:

Sverige (13. oktober 1986 - maj 1997)
Bahamas (maj 1997 - september 2002)
Sverige (september 2002 - 22. august 2007)
Bahamas (22. august 2007 - 1. november 2019)
Cypern (1. november 2019 - )

Historiske Hjemsteder:

Helsingborg (13. oktober 1986 - maj 1997)
Nassau (maj 1997 - september 2002)
Stockholm (september 2002 - 22. august 2007)
Nassau (22. august 2007 - 1. november 2019)
Limassol (1. november 2019 - )

Historiske Kaldesignal:

C6WN4 (22. august 2007 - 1. november 2019)
5BKW5 (1. november 2019 - )

Historiske MMSI:

309801000 (22. august 2007 - 1. november 2019)
209869000 (1. november 2019 - )

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
19. marts 1985
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
13. oktober 1986
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
3. november 1986
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

Februar 1995 - Kolliderede med den yderste bølgebryder på vej ud af København, gik til Fredericia værft for reparation.

1. juli 2000 - Sidste dag på øresund.

3. juli 2000 - Afgik fra Helsingborg til København og videre til Middelfart, for oplægning.

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
5. marts 2021 13:48
Sidst opdateret:
8. januar 2023 12:07
Hvor er WOLIN?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.