Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

WOLIN – IMO: 8420842

Hoveddata

Billede:
IMO:
8420842
MMSI:
209869000
ENI:
Kaldesignal:
5BKW5
Hjemhavn:
Limassol
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1986
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
178meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
188,88meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
21,1meter
Bredde Ext.:
23,1meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8,1meter
Dybde til hoveddæk:
8,1meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,9meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Moss Rosenberg Verft AS, Stavanger, Norge
Skrog nr.:
100850
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Hart Fenton

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Hempel
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. MAN B&W 6L 40/45 diesel
2 stk. Wärtsilä 6R32BC diesel hjælpemaskine, 2045 kW hver

Effekt :
13.200KW
BHP:
17.939BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
IFO 180
Brændstof-forbrug:
54tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,1meter
Propel RPM:
150
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Liaaen (1150 + 1050 kW)
Bovproller Effekt:
1150KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Schiller
Stabilisator:
Intering
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

WOLIN LINE LTD, Szczecin, Polen

Ejer IMO:
5339323
Rederi:

POLSKA ZEGLUGA MORSKA PP, Szczecin, Polen

Rederi IMO:
0102695
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
103155
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Swinoujscie - Trelleborg
Sejltid:
6 timer, 30 minutter

Tonnage

Bruttotonnage:
22.874tons
Nettotonnage:
6.862tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.143tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
50
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
90
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1770meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Garage, 57 biler.
Øvre dæk, frihøjde 4,90 meter. 780 lanemeter.
Hoved dæk, frihøjde 4,85 meter, 990 lanemeter.

Jernbanespor:
5
Jernbanespor længde:
645meter
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
34
Besætning fordeling:
Passagerer:
370PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
70
Dæk med kahytter:
Køjer:
240
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

19 x 2 sengs udvendig = 38 PAX
50 x 4 sengs indvendig = 200 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
34
Køjer besætning:
Beskrivelse:

34 x enkelt kahytter

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Restaurant: 200 PAX
Cabinet: 40 PAX
Bar: 60 PAX

Restauranter:
1
Barer:
1
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Studio Projektowe Jeta
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.943m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
538m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
156m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
110m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
1.324m3
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Fassmer

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:

Viking

Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Unitor
Davits:
Davit International
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Marioff
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov SB rampe: 10,2+2,5 x 6,5 meter. (LxB)
Agter rampe: 10,5+2,0 x 11,3 meter. (LxB)
Agter rampe dæk 5: 9,3 x 11,8 meter. (LxB)

Intern rampe:
Rampe imellem dæk 5 og 7: 36,9 x 3,0 meter. (LxB)

Adgangsveje:
TTS Ships Equipment
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Novenco
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Tritmar
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Pbuch
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Synkronex
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:

Öresund (13. oktober 1989 - 25. september 2002)
Sky Wind (25. september 2002 - 22. august 2007)
Wolin (22. august 2007 - )

Historiske ejere:

Statens Järnvägar, Stockholm, Sverige (13. oktober 1986 - december 1988)
Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige (december 1988 - 1. januar 1992)
SweFerry (Statens Järnväger, SJ), Sverige (1. juni 1992 - juni 1996)
Partrederi Öresund ANS (Eidsiva), Oslo, Norge (juni 1996 - 1. januar 2002)
SC RoPax I Ltd, Stockholm, Sverige (1. januar 2002 - 14. juli 2006)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (14. juli 2006 - 22. august 2007)
Unity Line Sp. z o.o. (Polish Steamship Co.), Szczecin, Polen (22. august 2007 - )

Historiske Rederier:

Statens Järnvägar, Stockholm, Sverige (13. oktober 1986 - december 1988)
Samsejlads: Danlink (DSB, SJ og DB) (3. november 1986 - 1. juli 2000)
Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige (december 1988 - 1. januar 1992)
SweFerry (Statens Järnväger, SJ), Sverige (1. juni 1992 - juni 1996)
Partrederi Öresund ANS (Eidsiva), Oslo, Norge (juni 1996 - 1. januar 2002)
SeaWind Line (Silja Line Oy), Helsinki, Finland (september 2002 - 14. juli 2006)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (14. juli 2006 - 22. august 2007)
Unity Line Sp. z o.o. (Polish Steamship Co.), Szczecin, Polen (22. august 2007 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:

Københavns Frihavn - Helsingborg (3. november 1986 - 1. juli 2000)
Turku (Åbo) - Långnäs - Stockholm (10. oktober 2002 - 19. august 2007)
Swinoujscie - Trelleborg (8. oktober 2007 - )

Historiske Flag:

Sverige (13. oktober 1986 - maj 1997)
Bahamas (maj 1997 - september 2002)
Sverige (september 2002 - 22. august 2007)
Bahamas (22. august 2007 - 1. november 2019)
Cypern (1. november 2019 - )

Historiske Hjemsteder:

Helsingborg (13. oktober 1986 - maj 1997)
Nassau (maj 1997 - september 2002)
Stockholm (september 2002 - 22. august 2007)
Nassau (22. august 2007 - 1. november 2019)
Limassol (1. november 2019 - )

Historiske Kaldesignal:

C6WN4 (22. august 2007 - 1. november 2019)
5BKW5 (1. november 2019 - )

Historiske MMSI:

309801000 (22. august 2007 - 1. november 2019)
209869000 (1. november 2019 - )

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
19. marts 1985
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
13. oktober 1986
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
3. november 1986
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

Februar 1995 - Kolliderede med den yderste bølgebryder på vej ud af København, gik til Fredericia værft for reparation.

1. juli 2000 - Sidste dag på øresund.

3. juli 2000 - Afgik fra Helsingborg til København og videre til Middelfart, for oplægning.

Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
5. marts 2021 13:48
Sidst opdateret:
21. november 2023 20:34
Hvor er WOLIN?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.