Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025, for første gang med nyt navn og bemaling.
Hoveddata
- Navn:
- NORDIC PEARL
- IMO:
- 8701674
- MMSI:
- 219945000
- ENI:
- Kaldesignal:
- OWFU2
- Flag:
- Danmark
- Hjemhavn:
- København
- Pennant:
- Type:
- Cruisefærge
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 1989
- Byggepris:
- $100 millioner
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- A 499
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- DIS - Dansk Internationalt Skibsregister
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 158,59meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 178,4meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 29,61meter
- Bredde Ext.:
- 34meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde over hjulkasserne:
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 48meter
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 6,215meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 16,95meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
- 0
- Load line længde:
- 158,592meter
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Mastetop over dæk:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Kølhøjde:
- Frihøjde Vogndæk:
- 4,6meter
- Længde på vogndæk:
- 0
- Længde mellem stopbomme:
- 0
- Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
- 0
- Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Wärtsilä Marine, Åbo, Finland
- Skrog nr.:
- 1297
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- 13
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Vinduer:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Isolering:
- Bro:
- Døre:
- Pneumatiske døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
4 stk. 9ZA 40S Wärtsilä-Sulzer diesel
4 stk. 6R32D Wärtsilä diesel hjælpemaskine
- Effekt :
- 25.760KW
- IHK:
- 0
- rpm:
- 0
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 21,3knob
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 21knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- 380 HFO
- Brændstof-forbrug:
- 80tons i døgnet
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- KaMeWa propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 4,9meter
- Propel RPM:
- 138
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 2
- Bovpropel Producent:
- KaMeWa
- Bovproller Effekt:
- 1320KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- 2 stk. Sperry fins finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Ja
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Rederi Brand:
- Go Nordic Cruiseline
- Ejer IMO:
- Rederi IMO:
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- 0310102
- Klassifikations-selskab:
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- 15475
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- US Coast Guard no.:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- København - Frederikshavn - Oslo
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- GPS:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Rorindikator:
- Rorindikator:
- PA Anlæg:
- PA Anlæg:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 40.231tons
- Nettotonnage:
- 21.687tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 2.800tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 365
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- 1008meter
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 197
- Besætning fordeling:
- Skibshund:
- Passagerer:
- 2200PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Pladsforhold:
- 18,287
- PAX / Crew forhold:
- 11,168
- Note Passagerer:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- 703
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- 2266
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Flysæder:
- Dækspladser:
- Liggestole:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- 220V
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 1.149m3
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 851m3
- Brændstof-tanke:
- 0
- Kulbeholdning:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 158tons
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 819m3
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 58m3
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Redningsbælter:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Radar transponder SART:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
Bov: 4,6 x 6,0 meter
Agter bagbord: 4,9 x 10,1 meter
Agter styrbord: 4,9 x 7,1 meter
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- M-r-sh
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Ubåde:
- Ubåde beskrivelse:
- Helikoptere:
- Helikoptere beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Jernbanespor:
- Stopbomme:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Athena (19. april 1989 - 24. september 1993) Star Aquarius (24. september 1993 - 12. december 1993) Langkapuri Star Aquarius (12. december 1993 - 26. februar 2001) Aquarius (26. februar 2001 - 7. maj 2001) Pearl of Scandinavia (7. maj 2001 - 19. januar 2011) Pearl Seaways (19. januar 2011 - 16. januar 2025) Nordic Pearl (16. januar 2025 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Partrederi (Rederi AB Slite (Gustaf Myrsten), Rederi AB Volo (Gustaf Myrsten)), Slite, Sverige (18. april 1989 - 23. september 1993) North Lake Ltd. (Star Cruises Asia), Douglas, Isle of Man (23. september 1993 - 11. januar 2001) DFDS Seaways A/S, København, Danmark (21. februar 2000 - 27. november 2003) DFDS A/S, København, Danmark (0310102) (27. november 2003 - 31. oktober 2024) Alvina Shipping A/S, København, Danmark (31. oktober 2024 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Viking Line, Mariehamn, Finland (24. april 1989 - august 1993) Star Cruises Asia, Kuala Lumpur, Malaysia (1994 - februar 2001) DFDS Seaways A/S, København, Danmark (21. februar 2000 - 27. november 2003) DFDS A/S, København, Danmark (0310102) (27. november 2003 - 31. oktober 2024) Alvina Shipping A/S, København, Danmark (31. oktober 2024 - )
- Historiske ISM:
ISM Periode DFDS A/S, København, Danmark (5. januar 2006 - )
- Historiske Ruter:
Rute Periode Mariehamn - Stockholm (24. april 1989 - 16. august 1993) Casino og restaurationsskib (1994 - 2001) København - Helsingborg - Oslo (26. juni 2001 - 1. april 2002) København - Helsingborg - Oslo (1. november 2002 - 15. oktober 2006) København - Oslo (15. oktober 2006 - 17. marts 2020) København - Frederikshavn - Oslo (26. juni 2020 - )
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Sverige
(18. april 1989 - september 1993) Panama
(september 1993 - 7. maj 2001) Danmark
(7. maj 2001 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Slite (18. april 1989 - september 1993) Nassau (september 1993 - 7. maj 2001) Danmark (7. maj 2001 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode OWFU2 (7. maj 2001 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Søsterskib Periode Star Pisces (ex. Kalypso) 8710857
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 24. februar 1987
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 27. maj 1988
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 22. oktober 1988
- Søsat:
- Prøvetur:
- 17. april 1989
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- 19. april 1989
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 17. april 1989
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Navngivet:
- Navngivet Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- 2016
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 15. april 1989 - kl. 4:42 Der udbrød der brand ombord, som lokaliseredes til en kahyt på dæk 9. Hver gang branden var bekæmpet, blussede den op igen. Det viste sig, at der i skottet gik et rør med brændevin. Spritten var til stadighed under tryk, så varmen fra den forrige brand blev ved med at antænde spritten. Det lykkedes dog slutteligt at få lukket for spritten, og derved få bekæmpet branden. Sejlede derefter nogle uger med visse kahytsafsnit lukkede, indtil alt var repareret. April 1993 Rederi Ab Slite går konkurs. Farten fortsætter under konkursforvalterens kontrol. KK-Banken vile dog at skibet blev taget ud af trafik, således at en evt. salgsværdi ikke blev forringet. Rederen Carl Bertil Myrsten underretter besætningen om konkursen. 25. april 1993 Påsat brand ombord. Branden opstod i en papirkurv i besætningsafdelingen. 16. august 1993 Ankommer til Stockholm for sidste gang. Herefter lagt op i Stockholms frihavn. Herefter begyndte spekulationerne om hvem der ville købe skibet. Danske DFDS og britiske P&O var interesserede, men det endte dog med, at det malaysiske rederi Star Cruises afgav det det bedste tilbud. September 1993 Solgt på aktion for 85 mill. USD til North Lake Ltd., Malaysia. 1994 Omdøbt til ”Lankapuri Star Aquarius”. Skibet har fået swimmingpool på agterdækket, og hele interiøret er blevet udskiftet. Indvendig bliver store dele af skibet indrettet til spille kasino. En restaurant ombord, bliver til minde om skibets fortid, døbt ”Athena” 11. januar 2001 Solgt til DFDS, København. Overtaget i Bangkok 26. februar, omdøbt til ”Aquarius”. Ombygget dels langs kaj i Aalborg og på værft i Hamburg.. Fik bla. påbygget agter sponson tanke, hvilket gav skibet følgende nye mål. Længde 177,8 m. Bredde 29,6 m. Skibets bildæk blev også reetableret. 17. november 2010 Undervejs fra Oslo til København udbrød der brand ombord på Pearl of Scandinavia nær Kullen. Branden opstod i forbindelse med en elbil, der stod til opladning. Elbilen og en anden personbil udbrændte. Ingen kom til skade og færgen kunne for egen kraft fortsætte til København. Pearl of Scandinavia var ude af drift nogle dage for reparation og rengøring. 25. november 2010 Pearl of Scandinavia genoptog sejladsen, dog kun med passagerer. Vogndækket ventes klar til brug 9. december. 11. august 2019 På vej fra København til Oslo blev en passager syg, og færgen måtte vende om, da den var ud for Kullens spids omkring kl. 19.15. Ved Helsingør blev den syge passager hentet af en redningsbåd og sejlet i havn til en ventende ambulance. Færgen kunne da atter vende og fortsætte mod Oslo med godt 3 timers forsinkelse. En stor del af forsinkelsen blev indhentet undervejs. 17. marts 2020 Oplagt i København pga. Covid-19. 26. juni 2020 Sejladsen genoptages, nu via. Frederikshavn, da Stena Line har lukket deres rute imellem Oslo og Frederikshavn. 3. januar 2021 Oplagt i København pga. Covid-19 igen. 2. juli 2021 Genoptager sejladsen igen. 10. juni 2024 DFDS meddeler at de har solgt ruten København - Frederikshavn - Oslo til Gotlandsbolaget. Sidste dag for DFDS på ruten bliver d. 31. oktober 2024. 2. januar 2025 Forsejlet fra København til Landskrona for at gå i dok.
- Horn:
- Noter:
- Søsterskibe:
- Søsterskibe: 00Ingen Søsterskibe
Billeder
- Billeder:
-
Pearl Seaways anløber København d. 29. august 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen Pearl Seaways ved terminalen i København d. 18. september 2024. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen Nordic Pearl afgår fra København d. 28. januar 2025. Foto: Nicolaj D. Jepsen
- Hvor er NORDIC PEARL?:
Andre artikler
Næste
1. februar 2025
Omø i Stigsnæs d. 1. februar 2025
Forrige