Maritime Billeder & Data

ADRIATICA QUEEN – IMO: 7329522

Hoveddata

Billede:
IMO:
7329522
MMSI:
355792000
ENI:
Kaldesignal:
HPIE
Hjemhavn:
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1974
Byggepris:
$ 26.125.000
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
22. april 2014
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
39 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
138,99meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
153,7meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
22,31meter
Bredde Ext.:
24,31meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
14,3meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Aalborg Værft, A/S, Aalborg, Danmark
Skrog nr.:
200
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Zgoda Sulzer 6ZAL 40 S diesel, 4000 kW
2 stk. Zgoda Sulzer 8ZL 40/48 diesel, 2978 kW

Effekt :
13.956KW
BHP:
18.716BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
21,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

4 stk. B&W-Helsingør DM845HU diesel, 12,945 kW (17,360 hp) (28. juni 1974 - februar 1996)
2 stk. Zgoda Sulzer 6ZAL 40 S diesel, 8000 kW, 2 stk. B&W-Helsingør DM845HU diesel, 6473 kW (februar 1996 - februar 2002)
2 stk. Zgoda Sulzer 6ZAL 40 S diesel, 8000 kW, 2 stk. Zgoda Sulzer 8ZL 40/48 diesel, 5956 kW (februar 2002 - )

Management

Ejer:

All Ferries S.A., Albanien

Ejer IMO:
5615971
Rederi:

All Ferries S.A., Albanien

Rederi IMO:
5615971
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
10. september 2013
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
10.002tons
Nettotonnage:
6.158tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.850tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
370
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

250 personbiler (1974)
370 personbiler (1977)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
970PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
878
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Dana Regina(28. juni 1974 - 5. juni 1990)
Nord Estonia(5. juni 1990 - 1. marts 1993)
Thor Heyerdahl(1. maj 1993 - 13. maj 1994)
Vana Tallinn(13. maj 1994 - 7. juli 2011)
Adriatica Queen(7. juli 2011 - 22. april 2014)
Historiske ejere:
EjerPeriode
DFDS A/S, Danmark(28. juni 1974 - 5. januar 1989)
Marne Investments Ltd., Bahamas(5. januar 1989 - 2. juni 1990)
Nordström & Thulin AB, Stockholm, Sverige(2. juni 1990 2. juni 1990)
Priba AB (Nordström & Thulin AB), Stockholm, Sverige(2. juni 1990 - december 1990)
Cetra Shipping AB (Nordström & Thulin AB), Stockholm, Sverige(december 1990 - 27. april 1994)
Mandalika Shipping Co. Ltd. (Hansatee Oy, Tallinn), Limassol, Cypern(27. april 1994 - december 1997)
Vana Tallinn Line Ltd., Cypern(december 1997 - 2002)
Tallink Group AS, Tallinn, Estland(2002 - april 2007)
Tallink Latvija AS, Riga, Letland(april 2007 - 7. juli 2011)
All Ferries S.A., Albanien(7. juli 2011 - 24. april 2014)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
DFDS A/S, Danmark(28. juni 1974 - 2. juni 1990)
Priba AB (Nordström & Thulin AB), Stockholm, Sverige(2. juni 1990 - 18. juni 1990)
N & T Estline AB, Sverige(18. juni 1990 - 31. januar 1993)
Cetra Shipping AB (Nordström & Thulin AB), Stockholm, Sverige(31. januar 1993 - 1. marts 1993)
Larvik Line, Larvik, Norge(1. marts 1993 - 29. november 1993)
Cetra Shipping AB (Nordström & Thulin AB), Stockholm, Sverige(29. november 19993 - 25. april 1994)
Tallink Group AS, Tallinn, Estland(25. april 1994 - april 2007)
Tallink Latvija AS, Riga, Letland (april 2007 - juni 2011)
All Ferries S.A., Albanien(juni 2011 - 24. april 2014)
CharterPeriode
TH Ferries Ltd., Tallinn, Estland(12. december 1996 - december 1997)
Hansatee A/S, Tallinn, Estland(december 1997 - 2002)
Historiske ISM:
ISMPeriode
SEASTAR SHIPPING LTD(25. juli 2011 - 12. december 2013)
Ukendt(12. december 2013 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Esbjerg - Harwich(8. juli 1974 - 3. oktober 1983)
København - Oslo(12. oktober 1983 - 1. juni 1990)
Tallinn - Stockholm(16. juni 1990 - 31. januar 1993)
Larvik - Frederikshavn(7. marts 1993 - 29. november 1993)
Tallinn - Helsinki (Helsingfors)(13. maj 1994 - 25. august 2002)
Paldiski - Kapellskär(11. oktober 2002 - december 2006)
Tallinn - Helsinki (Helsingfors)(10. januar 2007 - 4. april 2007)
Riga - Stockholm(26. april 2007 - 2. august 2008)
Paldiski - Kapellskär(1. oktober 2008 - 14. april 2009)
Bari - Durres(september 2011 - efterår 2011)
Bari - Durres(august 2012 - 21. august 2012)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(28. juni 1974 - 3. januar 1989)
Bahamas
(3. januar 1989 - 5. juni 1990)
Sverige(5. juni 1990 - 27. april 1994)
Cypern(27. april 1994 - maj 1994)
Estland(maj 1994 - 26. april 2007)
Letland(26. april 2007 - 7. juli 2011)
Panama
(7. juli 2011 - 24. april 2014)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Esbjerg(28. juni 1974 - 3. januar 1989)
Nassau(3. januar 1989 - 5. juni 1990)
Stockholm(5. juni 1990 - 1. marts 1993)
Göteborg(1. marts 1993 - 27. april 1994)
Limassol(27. april - maj 1994)
Tallinn(maj 1994 - 26. april 2007)
Riga(26. april 2007 - 7. juli 2011)
Panama(7. juli 2011 - 24. april 2014)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OXDM](28. juni 1974 - 3. januar 1989)
[ESZT](maj 1994 - 26. april 2007)
[YLBQ](26. april 2007 - 7. juli 2011)
[HPIE](7. juli 2011 - 24. april 2014)
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
275295000(15. maj 2009 - 7. juli 2011)
355792000(7. juli 2011 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
24. december 1969
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
7. maj 1973
Kølstrakt:
Søsat:
31. august 1973
Søsat:
Prøvetur:
9. juni 1974
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
28. juni 1974
Leveret:
Døbt:
1. juli 1974
Døbt Sted:
København
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
24. april 2014
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
7. januar 1977 - 26. januar 1977Ombygget i Hamburg. Fik udvidet hængedæk.
2. juni 1990 - 13. juni 1990Ombygget i Göteborg.
2014Solgt til ophugning.
22. april 2014Ankom til Aliaga, ophugning påbegyndt kort efter.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
7. marts 2022 12:11
Sidst opdateret:
9. marts 2022 11:29

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.