Hoveddata

Billede
IMO
7011515
MMSI
308456000
ENI
Kaldesignal
C6FG4
Hjemhavn
Nassau
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1970
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
2011
Forlist
Udgået
Levetid
41år
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
117meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
134,1meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
20,8meter
Bredde Ext.
21,04meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
5,218meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
0
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland
Skrog nr.
663
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design

Knud E Hansen

Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

2 stk. Pielstick PC2V 16-cyl diesel, 5885 kW hver
4 stk. Mitsubishi diesel hjælpemaskine, 5343 kW hver

Effekt
11.770KW
BHP
16000BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
22knob
Trial Speed
0
Servicefart
18knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
No 2 DO
Brændstof-forbrug
43tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
240
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
1
Bovpropel Producent
Bovproller Effekt
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

STERLING SHIPPING ONE, USA

Rederi IMO
1723991
Ejer

STERLING SHIPPING ONE, USA

Ejer IMO
1723991
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
11.940tons
Nettotonnage
4.321tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Dødvægt
1.778tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
0TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
Besætning fordeling
Passagerer
1600PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
702
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
250
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter

Bar Lounge
Lounge

Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt

VAC Designs

Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
MSC
Lofter
Gulve
MSC
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
MSC
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
300m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
900m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
35m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
220m3
Frisk Vand
0
Spildevand
55m3
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
York
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
MSC
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Prins Oberon (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Prinz Oberon (30. september 1978 - april 1985)
Nordic Sun (april 1985 - 1986)
Cruise Muhibah (1986 - 5. februar 1990)
Munster (5. februar 1990 - 19. juni 1993)
Ambassador (19. juni 1993 - juni 1994)
Ambassador II (juni 1994 - )

Historiske ejere

Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 30. november 1983)
DFDS A/S, Danmark (30. november 1983 - 14. november 1984)
Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - 1986)
Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
EPA Ireland Ltd. (EPA Invest), Irland (5. februar 1990 - 1993)
EPA Investor No. II, Cypern (1993 - april 1997)
International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

Historiske Rederier

Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 11. februar 1983)
Stoomvaart Maatschappij Oostzee NV, Willemstad, De Nederlandske Antiller (Holland) (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
Sealink British Ferries, England (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
DFDS A/S, Danmark (10. juni 1983 - 14. november 1984)
Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - maj 1985)
TT-Saga-Line (TT-Line GmbH & Co. KG og Saga AB (Scandinavian Ferry Lines (SFL)), Antwerpen, Belgien (maj 1985 - 27. april 1986)
Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland (april 1990 - 31. april 1993)
New Olympic Ferric Ltd., Limassol, Cypern (maj 1993 - januar 1994)
Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien (juni 1994 - 31. oktober 1994)
Hansaway (Tallink), Tallinn, Estland (3. december 1994 - 21. marts 1995)
Compagnie Marocaine de Navigation (Comanav), Casablanca, Marokko (juli 1995 - oktober 1995)
International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

Historiske ISM
Historiske Ruter

Bremerhaven - Harwich (8. juni 1970 - 17. december 1982)
Oplagt (18. december 1982 - 11. februar 1983)
Hoek van Holland - Harwich (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
Harwich - Hoek van Holland (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
Oplagt (11. juni 1983 - juni 1984)
Esbjerg - Newcastle og Newcastle - Göteborg (6. juni 1984 - 26. juni 1984)
Cuxhaven - Harwich - Göteborg (23. juni 1984 - 19. august 1984)
Oplagt (20. august 1984 - 8. oktober 1984)
Trelleborg - Travemünde (maj 1985 - 26. april 1986)
Kota Kinabalu (Sabah, Malaysia) - Kuching (Sarawar, Malaysia), Kuantan (Pahang, Malaysia) - Singapore (1986 - 1990)
Rosslare - Pembroke Dock (27. april 1990 - 31. marts 1992)
Oplagt (31. marts 1992 - 1993)
Bari - Igoumenitsa - Patras (19. juni 1993 - januar 1994)
Tunis - Napoli - Genova (juni 1994 - december 1994)
Travemünde - Tallinn (12. december 1994 - 24. januar 1995)
Oplagt (24. januar 1995 - juni 1995)
Sète - Nador (juni 1995 - oktober 1995)
Oplagt (oktober 1995 - oktober 1996)
Tripolis - Valletta (oktober 1996 - april 1997)
Casinokrydsninger fra Port Canaveral, Florida, USA (6. juni 1999 - 6. juli 2008)

Historiske Hjemsteder

Halmstad (juni 1970 - september 1978)
Hamburg (september 1978 - 1986)
Kuala Lumpur (1986 - 1990)
Dublin (1990 - 1993)
Limassol (1993 - 1997)
Monrovia (1997 - 1999)
Nassau (1999 - juni 2011)

Historiske Flag

Sverige (juni 1970 - september 1978)
Tyskland (september 1978 - 1986)
Malaysia (1986 - 1990)
Irland (1990 - 1993)
Cypern (1993 - 1997)
Liberia (1997 - 1999)
Panama (1999 - juni 2011)

Historiske Kaldesignal

C6FG4 (1999 - juni 2011)

Historiske MMSI

308456000 (1999 - juni 2011)

Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
18/08/1969
Kølstrakt
Søsat
21/02/1970
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
06/06/1970
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Skrottet
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

1972 - Der monteres stabilisatorer.

25. februar 1985 - maj 1985 - Ombygget ved Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland.

5. februar 1990 - Ombygget ved Liffey Yard PTE, Dublin, Irland. Fik installeret bovport.

16. august 1997 - Ankom A&P Appledore, Tyne for ombygning til Casino fartøj.

29. januar 1998 - Der opstår brand ombord.

1. april 1999 - Færdig på værftet, afgår mod Florida.

17. juni 1999 - Indsættes af Sterling Casino med basehavn Port Carnaveral, Florida.

6. juni 2008 - Sejlads indstilles.

22. juli 2008 - Oplægges i Orange, Texas, USA.

Januar 2011 - Solgt til ophugning i USA.

16, januar 2011 - Bugseret fra Orange til New Orleans for ophugning.

 

 

 

Horn
Noter

Billeder

Billeder
Hvor er AMBASSADOR II: