Lars U. Scholl, CC BY-SA 3.0 DE , via Wikimedia Commons

AMBASSADOR II – IMO: 7011515

Hoveddata

Billede
Lars U. Scholl, CC BY-SA 3.0 DE <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/deed.en>, via Wikimedia Commons
Lars U. Scholl, CC BY-SA 3.0 DE , via Wikimedia Commons
IMO
7011515
MMSI
308456000
ENI
Kaldesignal
C6FG4
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Nassau
Pennant
Typebetegnelse
Egenskab
Klasse
Byggeår
1970
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
2011
Forlist
Udgået
Levetid
41år
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    117meter
    Længde imellem perpendikulær
    0
    LOA
    134,1meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    20,8meter
    Bredde Ext.
    21,04meter
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    5,218meter
    Dybgang design
    0
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    0
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    0
    Dybde til hoveddæk
    0
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    0
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    0
    Load line Bredde
    0
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    0
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    0
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner

    Skrog

    Værft
    Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland
    Skrog nr.
    663
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design

    Knud E Hansen

    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    2 stk. Pielstick PC2V 16-cyl diesel, 5885 kW hver
    4 stk. Mitsubishi diesel hjælpemaskine, 5343 kW hver

    Effekt
    11.770KW
    BHP
    16.000BHP
    IHK
    0
    rpm
    0
    Boring
    0
    Slaglængde
    0
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri
    Batterier
    Design Max Hastighed
    22knob
    Trial Speed
    0
    Servicefart
    18knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Olie
    Brændstof-kvalitet
    No 2 DO
    Brændstof-forbrug
    43tons i døgnet
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    propel med justerbare skrueblade
    Propel Diameter
    0
    Propel RPM
    240
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    1
    Bovpropel Producent
    Bovproller Effekt
    1000KW pr. stk.
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    Hækpropel Producent
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Stabilisator
    2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Aksel-generatorer
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    STERLING SHIPPING ONE, USA

    Rederi IMO
    1723991
    Ejer

    STERLING SHIPPING ONE, USA

    Ejer IMO
    1723991
    ISM Manager
    ISM IMO
    Klassen leveret
    Klassen suspenderet
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    BV Reg
    RI
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Station
    Mægler
    Rute
    Sejltid

    Tonnage

    Bruttotonnage
    11.940tons
    Nettotonnage
    4.321tons
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    1.778tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Sikkerheds-tonnage
    0
    Note Tonnage

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet
    Lastrum Note:
    Containere
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    250
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    Kassetter
    Note Trailere
    Busser
    Lanemeter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk
    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    0
    Note: Spor
    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    Besætning fordeling
    Passagerer
    1600PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    Dæk med kahytter
    Køjer
    702
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer
    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    Køjer besætning
    Beskrivelse
    Note Person Kapacitet

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter

    Bar Lounge
    Lounge

    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Vand-rutchebaner
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt

    VAC Designs

    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    MSC
    Lofter
    Gulve
    MSC
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    MSC
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    300m3
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    0
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    900m3
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    35m3
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    220m3
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    55m3
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    Redningsbåde type
    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde
    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Davits
    Marine evacuation system
    MES kapacitet
    MES System
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper
    Adgangsveje
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer
    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    0
    Karakter af ankerkæder
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    York
    AC-kølere
    Ventilation
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    MSC
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne

    Prins Oberon (6. juni 1970 - 30. september 1978)
    Prinz Oberon (30. september 1978 - april 1985)
    Nordic Sun (april 1985 - 1986)
    Cruise Muhibah (1986 - 5. februar 1990)
    Munster (5. februar 1990 - 19. juni 1993)
    Ambassador (19. juni 1993 - juni 1994)
    Ambassador II (juni 1994 - )

    Historiske ejere

    Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
    Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 30. november 1983)
    DFDS A/S, Danmark (30. november 1983 - 14. november 1984)
    Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - 1986)
    Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
    EPA Ireland Ltd. (EPA Invest), Irland (5. februar 1990 - 1993)
    EPA Investor No. II, Cypern (1993 - april 1997)
    International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

    Historiske Rederier

    Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
    Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 11. februar 1983)
    Stoomvaart Maatschappij Oostzee NV, Willemstad, De Nederlandske Antiller (Holland) (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
    Sealink British Ferries, England (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
    DFDS A/S, Danmark (10. juni 1983 - 14. november 1984)
    Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - maj 1985)
    TT-Saga-Line (TT-Line GmbH & Co. KG og Saga AB (Scandinavian Ferry Lines (SFL)), Antwerpen, Belgien (maj 1985 - 27. april 1986)
    Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
    British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland (april 1990 - 31. april 1993)
    New Olympic Ferric Ltd., Limassol, Cypern (maj 1993 - januar 1994)
    Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien (juni 1994 - 31. oktober 1994)
    Hansaway (Tallink), Tallinn, Estland (3. december 1994 - 21. marts 1995)
    Compagnie Marocaine de Navigation (Comanav), Casablanca, Marokko (juli 1995 - oktober 1995)
    International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

    Historiske ISM
    Historiske Ruter

    Bremerhaven - Harwich (8. juni 1970 - 17. december 1982)
    Oplagt (18. december 1982 - 11. februar 1983)
    Hoek van Holland - Harwich (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
    Harwich - Hoek van Holland (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
    Oplagt (11. juni 1983 - juni 1984)
    Esbjerg - Newcastle og Newcastle - Göteborg (6. juni 1984 - 26. juni 1984)
    Cuxhaven - Harwich - Göteborg (23. juni 1984 - 19. august 1984)
    Oplagt (20. august 1984 - 8. oktober 1984)
    Trelleborg - Travemünde (maj 1985 - 26. april 1986)
    Kota Kinabalu (Sabah, Malaysia) - Kuching (Sarawar, Malaysia), Kuantan (Pahang, Malaysia) - Singapore (1986 - 1990)
    Rosslare - Pembroke Dock (27. april 1990 - 31. marts 1992)
    Oplagt (31. marts 1992 - 1993)
    Bari - Igoumenitsa - Patras (19. juni 1993 - januar 1994)
    Tunis - Napoli - Genova (juni 1994 - december 1994)
    Travemünde - Tallinn (12. december 1994 - 24. januar 1995)
    Oplagt (24. januar 1995 - juni 1995)
    Sète - Nador (juni 1995 - oktober 1995)
    Oplagt (oktober 1995 - oktober 1996)
    Tripolis - Valletta (oktober 1996 - april 1997)
    Casinokrydsninger fra Port Canaveral, Florida, USA (6. juni 1999 - 6. juli 2008)

    Historiske Flag

    Sverige (juni 1970 - september 1978)
    Tyskland (september 1978 - 1986)
    Malaysia (1986 - 1990)
    Irland (1990 - 1993)
    Cypern (1993 - 1997)
    Liberia (1997 - 1999)
    Panama (1999 - juni 2011)

    Historiske Hjemsteder

    Halmstad (juni 1970 - september 1978)
    Hamburg (september 1978 - 1986)
    Kuala Lumpur (1986 - 1990)
    Dublin (1990 - 1993)
    Limassol (1993 - 1997)
    Monrovia (1997 - 1999)
    Nassau (1999 - juni 2011)

    Historiske Kaldesignal

    C6FG4 (1999 - juni 2011)

    Historiske MMSI

    308456000 (1999 - juni 2011)

    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab
    Historisk type
    Historiske klasseselskaber
    Kaptajn
    Søsterskibe
    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    18. august 1969
    Kølstrakt
    Søsat
    21. februar 1970
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    6. juni 1970
    Leveret
    Døbt
    Døbt Sted
    Gudmor
    Jomfrurejse
    Jomfrurejse rute
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    Skrottet
    Forlist
    Renoveret
    Hændelser og særlige begivenheder

    1972 - Der monteres stabilisatorer.

    25. februar 1985 - maj 1985 - Ombygget ved Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland.

    5. februar 1990 - Ombygget ved Liffey Yard PTE, Dublin, Irland. Fik installeret bovport.

    16. august 1997 - Ankom A&P Appledore, Tyne for ombygning til Casino fartøj.

    29. januar 1998 - Der opstår brand ombord.

    1. april 1999 - Færdig på værftet, afgår mod Florida.

    17. juni 1999 - Indsættes af Sterling Casino med basehavn Port Carnaveral, Florida.

    6. juni 2008 - Sejlads indstilles.

    22. juli 2008 - Oplægges i Orange, Texas, USA.

    Januar 2011 - Solgt til ophugning i USA.

    16, januar 2011 - Bugseret fra Orange til New Orleans for ophugning.

    Horn
    Noter

    Billeder

    Billeder
    Lars U. Scholl, CC BY-SA 3.0 DE <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/deed.en>, via Wikimedia Commons
    Lars U. Scholl, CC BY-SA 3.0 DE , via Wikimedia Commons

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    13. marts 2021 11:09
    Sidst opdateret
    8. april 2022 16:46

    Skriv en kommentar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *