Maritime Billeder & Data

AMBASSADOR II – IMO: 7011515

Hoveddata

Billede:
IMO:
7011515
MMSI:
308456000
ENI:
Kaldesignal:
C6FG4
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1970
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2011
Forlist:
Udgået:
Levetid:
41år
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
117meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
134,1meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,8meter
Bredde Ext.:
21,04meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,218meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland
Skrog nr.:
663
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E Hansen

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Pielstick PC2V 16-cyl diesel, 5885 kW hver
4 stk. Mitsubishi diesel hjælpemaskine, 5343 kW hver

Effekt :
11.770KW
BHP:
16.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
22knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
No 2 DO
Brændstof-forbrug:
43tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
240
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

STERLING SHIPPING ONE, USA

Ejer IMO:
1723991
Rederi:

STERLING SHIPPING ONE, USA

Rederi IMO:
1723991
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
11.940tons
Nettotonnage:
4.321tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.778tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
250
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1600PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
702
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Bar Lounge
Lounge

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

VAC Designs

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
MSC
Lofter:
Gulve:
MSC
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
MSC
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
300m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
900m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
35m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
220m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
55m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
York
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
MSC
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:

Prins Oberon (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Prinz Oberon (30. september 1978 - april 1985)
Nordic Sun (april 1985 - 1986)
Cruise Muhibah (1986 - 5. februar 1990)
Munster (5. februar 1990 - 19. juni 1993)
Ambassador (19. juni 1993 - juni 1994)
Ambassador II (juni 1994 - )

Historiske ejere:

Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 30. november 1983)
DFDS A/S, Danmark (30. november 1983 - 14. november 1984)
Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - 1986)
Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
EPA Ireland Ltd. (EPA Invest), Irland (5. februar 1990 - 1993)
EPA Investor No. II, Cypern (1993 - april 1997)
International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

Historiske Rederier:

Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 11. februar 1983)
Stoomvaart Maatschappij Oostzee NV, Willemstad, De Nederlandske Antiller (Holland) (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
Sealink British Ferries, England (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
DFDS A/S, Danmark (10. juni 1983 - 14. november 1984)
Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - maj 1985)
TT-Saga-Line (TT-Line GmbH & Co. KG og Saga AB (Scandinavian Ferry Lines (SFL)), Antwerpen, Belgien (maj 1985 - 27. april 1986)
Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland (april 1990 - 31. april 1993)
New Olympic Ferric Ltd., Limassol, Cypern (maj 1993 - januar 1994)
Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien (juni 1994 - 31. oktober 1994)
Hansaway (Tallink), Tallinn, Estland (3. december 1994 - 21. marts 1995)
Compagnie Marocaine de Navigation (Comanav), Casablanca, Marokko (juli 1995 - oktober 1995)
International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

Historiske ISM:
Historiske Ruter:

Bremerhaven - Harwich (8. juni 1970 - 17. december 1982)
Oplagt (18. december 1982 - 11. februar 1983)
Hoek van Holland - Harwich (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
Harwich - Hoek van Holland (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
Oplagt (11. juni 1983 - juni 1984)
Esbjerg - Newcastle og Newcastle - Göteborg (6. juni 1984 - 26. juni 1984)
Cuxhaven - Harwich - Göteborg (23. juni 1984 - 19. august 1984)
Oplagt (20. august 1984 - 8. oktober 1984)
Trelleborg - Travemünde (maj 1985 - 26. april 1986)
Kota Kinabalu (Sabah, Malaysia) - Kuching (Sarawar, Malaysia), Kuantan (Pahang, Malaysia) - Singapore (1986 - 1990)
Rosslare - Pembroke Dock (27. april 1990 - 31. marts 1992)
Oplagt (31. marts 1992 - 1993)
Bari - Igoumenitsa - Patras (19. juni 1993 - januar 1994)
Tunis - Napoli - Genova (juni 1994 - december 1994)
Travemünde - Tallinn (12. december 1994 - 24. januar 1995)
Oplagt (24. januar 1995 - juni 1995)
Sète - Nador (juni 1995 - oktober 1995)
Oplagt (oktober 1995 - oktober 1996)
Tripolis - Valletta (oktober 1996 - april 1997)
Casinokrydsninger fra Port Canaveral, Florida, USA (6. juni 1999 - 6. juli 2008)

Historiske Flag:

Sverige (juni 1970 - september 1978)
Tyskland (september 1978 - 1986)
Malaysia (1986 - 1990)
Irland (1990 - 1993)
Cypern (1993 - 1997)
Liberia (1997 - 1999)
Panama (1999 - juni 2011)

Historiske Hjemsteder:

Halmstad (juni 1970 - september 1978)
Hamburg (september 1978 - 1986)
Kuala Lumpur (1986 - 1990)
Dublin (1990 - 1993)
Limassol (1993 - 1997)
Monrovia (1997 - 1999)
Nassau (1999 - juni 2011)

Historiske Kaldesignal:

C6FG4 (1999 - juni 2011)

Historiske MMSI:

308456000 (1999 - juni 2011)

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
18. august 1969
Kølstrakt:
Søsat:
21. februar 1970
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
6. juni 1970
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

1972 - Der monteres stabilisatorer.

25. februar 1985 - maj 1985 - Ombygget ved Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland.

5. februar 1990 - Ombygget ved Liffey Yard PTE, Dublin, Irland. Fik installeret bovport.

16. august 1997 - Ankom A&P Appledore, Tyne for ombygning til Casino fartøj.

29. januar 1998 - Der opstår brand ombord.

1. april 1999 - Færdig på værftet, afgår mod Florida.

17. juni 1999 - Indsættes af Sterling Casino med basehavn Port Carnaveral, Florida.

6. juni 2008 - Sejlads indstilles.

22. juli 2008 - Oplægges i Orange, Texas, USA.

Januar 2011 - Solgt til ophugning i USA.

16, januar 2011 - Bugseret fra Orange til New Orleans for ophugning.

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
13. marts 2021 11:09
Sidst opdateret:
8. januar 2023 14:22

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.