Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

AMBASSADOR II – IMO: 7011515

Hoveddata

Billede:
IMO:
7011515
MMSI:
308456000
ENI:
Kaldesignal:
C6FG4
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1970
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2011
Forlist:
Udgået:
Levetid:
41år
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
117meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
134,1meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,8meter
Bredde Ext.:
21,04meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,218meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland
Skrog nr.:
663
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E Hansen

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Pielstick PC2V 16-cyl diesel, 5885 kW hver
4 stk. Mitsubishi diesel hjælpemaskine, 5343 kW hver

Effekt :
11.770KW
BHP:
16.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
22knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
No 2 DO
Brændstof-forbrug:
43tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
240
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

STERLING SHIPPING ONE, USA

Ejer IMO:
1723991
Rederi:

STERLING SHIPPING ONE, USA

Rederi IMO:
1723991
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
11.940tons
Nettotonnage:
4.321tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.778tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
250
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1600PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
702
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Bar Lounge
Lounge

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

VAC Designs

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
MSC
Lofter:
Gulve:
MSC
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
MSC
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
300m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
900m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
35m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
220m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
55m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
York
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
MSC
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:

Prins Oberon (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Prinz Oberon (30. september 1978 - april 1985)
Nordic Sun (april 1985 - 1986)
Cruise Muhibah (1986 - 5. februar 1990)
Munster (5. februar 1990 - 19. juni 1993)
Ambassador (19. juni 1993 - juni 1994)
Ambassador II (juni 1994 - )

Historiske ejere:

Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 30. november 1983)
DFDS A/S, Danmark (30. november 1983 - 14. november 1984)
Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - 1986)
Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
EPA Ireland Ltd. (EPA Invest), Irland (5. februar 1990 - 1993)
EPA Investor No. II, Cypern (1993 - april 1997)
International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

Historiske Rederier:

Bonnierföretagen AB (Lion Ferry), Halmstad, Sverige (6. juni 1970 - 30. september 1978)
Deutsche Leasing AG, Tyskland (30. september 1978 - 11. februar 1983)
Stoomvaart Maatschappij Oostzee NV, Willemstad, De Nederlandske Antiller (Holland) (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
Sealink British Ferries, England (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
DFDS A/S, Danmark (10. juni 1983 - 14. november 1984)
Partrederi (Trans-Nordic Line AB, Rederi AB Gotland og Gotlandstrafikken AB), Sverige (14. november 1984 - maj 1985)
TT-Saga-Line (TT-Line GmbH & Co. KG og Saga AB (Scandinavian Ferry Lines (SFL)), Antwerpen, Belgien (maj 1985 - 27. april 1986)
Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (1986 - 5. februar 1990)
British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland (april 1990 - 31. april 1993)
New Olympic Ferric Ltd., Limassol, Cypern (maj 1993 - januar 1994)
Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien (juni 1994 - 31. oktober 1994)
Hansaway (Tallink), Tallinn, Estland (3. december 1994 - 21. marts 1995)
Compagnie Marocaine de Navigation (Comanav), Casablanca, Marokko (juli 1995 - oktober 1995)
International Shipping Partners Inc. (Niels Erik Lund) (april 1997 - januar 2011)

Historiske ISM:
Historiske Ruter:

Bremerhaven - Harwich (8. juni 1970 - 17. december 1982)
Oplagt (18. december 1982 - 11. februar 1983)
Hoek van Holland - Harwich (11. februar 1983 - 11. marts 1983)
Harwich - Hoek van Holland (12. marts 1983 - 10. juni 1983)
Oplagt (11. juni 1983 - juni 1984)
Esbjerg - Newcastle og Newcastle - Göteborg (6. juni 1984 - 26. juni 1984)
Cuxhaven - Harwich - Göteborg (23. juni 1984 - 19. august 1984)
Oplagt (20. august 1984 - 8. oktober 1984)
Trelleborg - Travemünde (maj 1985 - 26. april 1986)
Kota Kinabalu (Sabah, Malaysia) - Kuching (Sarawar, Malaysia), Kuantan (Pahang, Malaysia) - Singapore (1986 - 1990)
Rosslare - Pembroke Dock (27. april 1990 - 31. marts 1992)
Oplagt (31. marts 1992 - 1993)
Bari - Igoumenitsa - Patras (19. juni 1993 - januar 1994)
Tunis - Napoli - Genova (juni 1994 - december 1994)
Travemünde - Tallinn (12. december 1994 - 24. januar 1995)
Oplagt (24. januar 1995 - juni 1995)
Sète - Nador (juni 1995 - oktober 1995)
Oplagt (oktober 1995 - oktober 1996)
Tripolis - Valletta (oktober 1996 - april 1997)
Casinokrydsninger fra Port Canaveral, Florida, USA (6. juni 1999 - 6. juli 2008)

Historiske Flag:

Sverige (juni 1970 - september 1978)
Tyskland (september 1978 - 1986)
Malaysia (1986 - 1990)
Irland (1990 - 1993)
Cypern (1993 - 1997)
Liberia (1997 - 1999)
Panama (1999 - juni 2011)

Historiske Hjemsteder:

Halmstad (juni 1970 - september 1978)
Hamburg (september 1978 - 1986)
Kuala Lumpur (1986 - 1990)
Dublin (1990 - 1993)
Limassol (1993 - 1997)
Monrovia (1997 - 1999)
Nassau (1999 - juni 2011)

Historiske Kaldesignal:

C6FG4 (1999 - juni 2011)

Historiske MMSI:

308456000 (1999 - juni 2011)

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
18. august 1969
Kølstrakt:
Søsat:
21. februar 1970
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
6. juni 1970
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

1972 - Der monteres stabilisatorer.

25. februar 1985 - maj 1985 - Ombygget ved Werft Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland.

5. februar 1990 - Ombygget ved Liffey Yard PTE, Dublin, Irland. Fik installeret bovport.

16. august 1997 - Ankom A&P Appledore, Tyne for ombygning til Casino fartøj.

29. januar 1998 - Der opstår brand ombord.

1. april 1999 - Færdig på værftet, afgår mod Florida.

17. juni 1999 - Indsættes af Sterling Casino med basehavn Port Carnaveral, Florida.

6. juni 2008 - Sejlads indstilles.

22. juli 2008 - Oplægges i Orange, Texas, USA.

Januar 2011 - Solgt til ophugning i USA.

16, januar 2011 - Bugseret fra Orange til New Orleans for ophugning.

Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
13. marts 2021 11:09
Sidst opdateret:
21. november 2023 21:04

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.