Maritime Billeder & Data

AMERA – IMO: 8700280

Hoveddata

Billede:
Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
8700280
MMSI:
311000840
ENI:
Kaldesignal:
C6EA7
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Ice Class 1A-1C
Klasse:
Byggeår:
1988
Byggepris:
$160 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
171,5meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
204meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
28,9meter
Bredde Ext.:
32,32meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,25meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,85meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Wartsila Marine Industries Inc - Turku
Skrog nr.:
1296
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

Machinery Overview
4 oil engines with flexible couplings & double reduction geared to screw shafts driving 2 CP propellers Total Power: Mcr 21,120kW (28,716hp)Max. Speed: 22.90kts, Service Speed: 21.80kts
Auxiliary Engines
Design: Deutz, Engine Builder: Deutzkh
1 x Unknown, 4 Stroke 12Cy.
142 x 160, Mcr: 710 kW
Design: Wartsila, Engine Builder: Wartsila2
3 x 8R32D, 4 Stroke 8Cy.
320 x 350, Mcr: 2960 kW
Auxiliary Generators
Aux Generator: 2 x 2,840kW 440V 60Hz a.c., 3 x 2,840kW 440V 60Hz a.c.
Boilers
Boilers: 2 x Exhaust gas eEconomisers, 1 x Water tube auxiliary boiler
Bunkers
Fuel:Capacity - Distillate Fuel: 206 cu m, Residual Fuel: 2,061 cu m
Prime Mover Detail
Design: Sulzer, Engine Builder: Wartsila Diesel Oy - Finland
4 x 8ZAL40S, 4 Stroke, Single Acting, In-Line (Vertical)
8 Cy. 400 x 560, Mcr: 5,280 kW (7,179 hp) at 530 rpm
Thrusters
Thrusters: 2 Thwart. CP thruster (f) 1,000kW (1,360bhp) , 1 Tunnel thruster (a) 1,000kW (1,360bhp)

Effekt :
21.120KW
BHP:
28.702BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
18knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
13,6knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Amera Shipping Ltd., Bahamas / Phoenix Reisen GmbH, Bonn, Tyskland

Ejer IMO:
6052036
Rederi:

Bernhard Schulte Cruise Services GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland

Charter: Phoenix Reisen GmbH, Bonn, Tyskland

Rederi IMO:
6023653
ISM Manager:

Bernhard Schulte Cruise Services GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland

ISM IMO:
6023653
Klassen leveret:
13. december 2002
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
LRV7916
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
39.051tons
Nettotonnage:
15.501tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
6.150tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
1275Personer
Besætning:
440
Besætning fordeling:
Passagerer:
835PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
1:1,9
Elever:
Dæk:
9
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
419
Dæk med kahytter:
8
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
110V, 220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
4
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Royal Viking Sun(24. november 1988 - 26. november 1999)
Seabourn Sun(26. november 1999 - april 2002)
Prinsendam(august 2002 - 3. juli 2019)
Amera(3. juli 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Royal Viking Line, Norge(24. november 1988 - 1994)
Cunard Line, Southampton, England(1994 - april 2002)
Holland America Line, Rotterdam, Holland(april 2002 - juli 2018)
Rhein Princess Limited, Valletta, Malta(juli 2018 - 1. juli 2019)
Amera Shipping Ltd., Bahamas(1. juni 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Royal Viking Line, Norge(24. november 1988 - 1994)
Cunard Line, Southampton, England(1994 - 26. november 1999)
Seabourne Cruise Line, Miami, Florida, USA(26. november 1999 - juni 2002)
Holland America Line Inc, Seattle, USA(juni 2002 - januar 2012)
Holland America Line NV, Rotterdam, Holland(januar 2012 - 1. juli 2019)
Bernhard Schulte Cruise Services GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland
(1. juli 2019 - )
CharterPeriode
Phoenix Reisen GmbH, Bonn, Tyskland(1. juli 2019 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Holland America Line Inc, Seattle, USA(21. november 2002 - 1. januar 2012)
Holland America Line NV, Rotterdam, Holland
(1. januar 2012 - 15. juli 2019)
Bernhard Schulte Cruise Services GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland(15. juli 2019 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Bahamas
(26. november 1988 - april 2002)
Holland
(april 2002 - 3. juli 2019)
Bahamas(3. juli 2019 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Nassau
(26. november 1988 - april 2002)
Rotterdam
(april 2002 - 3. juli 2019)
Nassau(3. juli 2019 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
C6DM3(26. november 1988 - april 2002)
PBGH (april 2002 - 3. juli 2019)
C6EA7(3. juli 2019 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummer
Periode
244126000(april 2002 - 3. juli 2019)
311000840(3. juli 2019 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
20. januar 1988
Kølstrakt:
Søsat:
29. april 1988
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
24. november 1988
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
James Stewart (MS Prinsendam)
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2019
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:
Prinsendam ud for Helsingør d. 27. juni 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Prinsendam ud for Helsingør d. 27. juni 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Prinsendam ud for Helsingør d. 27. juni 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Prinsendam ud for Helsingør d. 27. juni 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Prinsendam ud for Helsingør d. 27. juni 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Prinsendam ud for Helsingør d. 27. juni 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen

Statistik

Statistik:
Oprettet:
16. oktober 2020 20:25
Sidst opdateret:
16. marts 2023 09:41
Hvor er AMERA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.