Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

ASTORIA – IMO: 5383304

Hoveddata

Billede:
Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
5383304
MMSI:
255801380
ENI:
Kaldesignal:
CQRV
Hjemhavn:
MADEIRA
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1948
Byggepris:
$150 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
146,47meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
160,07meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
0
Bredde Ext.:
21meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
21,03
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
11,73meter
Dybde til hoveddæk:
11,73meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
1.710mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Götaverken, Göteborg, Sverige
Skrog nr.:
611
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
11
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Arredo In
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. 8-cylindret Götaverken diesel, 12000 hk (1948 - 1992)
2 stk. Wärtsilä 16V32 diesel, 5332 kW (1992 - )
3 stk. Wärsilä 6R32 diesel hjælpemaskine, 2300 kW, 70 rpm

Effekt :
10.708KW
BHP:
14.550BHP
IHK:
0
rpm:
720
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
22knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
14knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
op til 700 cSt
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Wichmann propel med justerbare skrueblade 809 kW hver
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
125
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Ulstein
Stabilisator:
2 stk. Denny-Brown finne-stabilisator (en i hver side) (1956 - )
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:

3 stk. Wärsilä 844 kVA, 675 kW, 3016 HP

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. Wärsilä 625 kVA, 500 kW, 679 HP
Aksel-generatorer:
Kedler:
4
Kedler Type:

2 stk. Unex CHR 101.00 m² / 7.00 bar
2 stk. Unex CHO 465.00 m² / 7.00 bar

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Valmet
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Icis Automa
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Teamson LDA, Funchal, Madeira

Ejer IMO:
6226250
Rederi:

Teamson LDA, Funchal, Madeira

Rederi IMO:
6226250
ISM Manager:

Global Cruise Lines Ltd., Athen, Grækenland

ISM IMO:
5362170
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
11071L
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
16.144tons
Nettotonnage:
5.931tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.153tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
200
Besætning fordeling:
Passagerer:
600PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
8
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
277
Dæk med kahytter:
8
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
43
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

Suiter: 9
Kahytter med udsigt: 229
Indvendige: 49

Kahyts størrelse:

10,92m2 til 30,35m2
37 kahytter på Sun deck: 91 PAX
46 kahytter på Amalfi deck: 101 PAX
91 kahytter på Portofino deck: 220 PAX
29 kahytter på San Remo deck: 60 PAX
47 kahytter på Taormina deck: 94 PAX

Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Libary: 16 PAX
Auditorium: 350 PAX
Restaurant Grand'Italia: 520 PAX
Le Machere Lounge: 480 PAX
Piano bar Duetto: 160 PAX
Incontro Meeting bar: 30 PAX
Card room: 39 PAX
Il Giardino Lido Buffet: 285 PAX
Night Disco Selene: 85 PAX
Pool, Casino, fitnessrum

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Studio di Jorio

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
917,5m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Minimax
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
2
Elevatorer:

Schindler

Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Tecnavi Orion
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Savi
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Isir
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
EVAC
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Stockholm(7. februar 1948 - 3. januar 1960)
Völkerfreundschaft(3. januar 1960 - april 1985)
Volker(april 1985 - 20. december 1986)
Fridtjof Nansen(20. december 1986 - 1993)
Italia I(1993 - oktober 1994)
Italia Prima(oktober 1994 - september 1998)
Valtur Prima(september 1998 - december 2002)
Caribe(december 2002 - 7. januar 2005)
Athena(7. januar 2005 - september 2013)
Azores(september 2013 - 7. marts 2016)
Astoria(7. marts 2016 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Svenska Amerika Linjen AB, Sverige(7. februar 1948 - 3. januar 1960)
Freier Deutscher Gewerkschaftsbund, Østtyskland(3. januar 1960 - 1974)
VEB Deutsche Seereederei, Rostock, Østtyskland(1974 - april 1985)
Neptunus Rex Enterprises, Panama(april 1985 - maj 1989)
Starlauro SpA, Napoli, Italien(maj 1989 - oktober 1994)
Nina Cia. di Navigazione, Italien(oktober 1994 - 2002)
Nina SpA, Portugal(2002 - 6. januar 2005)
CIC Classic Intl Cruises Sa., Lissabon, Portugal(6. januar 2005 - 12. december 2008)
First Qualiti Cruises Inc.(12. december 2008 - september 2013)
Islands Cruises Transportes Maritimos, Unipessoal Lda, Lissabon, Portugal (5734657)(september 2013 - 1. august 2021)
Teamson LDA, Funchal, Madeira (6226250)(1. august 2021 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Svenska Amerika Linjen AB, Sverige(7. februar 1948 - 3. januar 1960)
Freier Deutscher Gewerkschaftsbund, Østtyskland(3. januar 1960 - 1974)
VEB Deutsche Seereederei, Rostock, Østtyskland(1974 - april 1985)
Neptunus Rex Enterprises, Panama(april 1985 - maj 1989)
Starlauro SpA, Napoli, Italien(maj 1989 - oktober 1994)
Nina Cia. di Navigazione, Italien(oktober 1994 - 2003)
Festival Cruises, Cuba(2003 - 6. januar 2005)
Arcalia Shipping Co. Ltd.(6. januar 2005 - 8. oktober 2008)
World Cruises Agency(8. oktober 2008 - september 2013)
SCMA, Lisabon, Portugal (5093505)(september 2013 - 1. august 2021)
Teamson LDA, Funchal, Madeira (6226250)(1. august 2021 - )
CharterPeriode
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(1966 - 1985)
Neckermann Seereisen, Tyskland(21. december 1995 - 6. januar 1998)
Valtur Tourist, Tyskland(september 1998 - 2001)
Festival Cruises, Cuba(december 2002 - 2003)
Classic International Cruises, Lissabon, Portugal(2004 - april 2009)
Phoenix Reisen GmbH, Bonn, Tyskland(juni 2009 - oktober 2009)
Classic International Cruises, Lissabon, Portugal(november 2009 - 2013)
Cruise & Maritime Voyages (CMV), Dartford, England(januar 2015 - 2020)
Historiske ISM:
ISMPeriode
World Cruises Agency(12. marts 2008 - 10. september 2013)
Ukendt(10. september 2013 - 11. marts 2014)
SCMA, Lisabon, Portugal (5093505)(11. marts 2014 - 22. januar 2015)
Global Cruise Lines Ltd., Athen, Grækenland (5362170)(22. januar 2015 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(7. februar 1948 - januar 1960)
Østtyskland
(januar 1960 - 1985)
Panama
(1985 - 1985)
Norge
(1985 - 1986)
Vanuatu
(1986 - 1993)
Italien
(1993 - 2004)
Portugal
(2004 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemhavnPeriode
Göteborg(7. februar 1948 - januar 1960)
Rostock(januar 1960 - 1985)
Panama City(1985 - 1985)
Napoli(1993 - 2004)
Madeira(2004 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
ICZU(1993 - 2004)
CQRV(2004 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
255801380(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
9. september 1946
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
7. februar 1948
Leveret:
Døbt:
9. september 1946
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
21. februar 1948
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2020
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
25. juli 1956Afgik Stockholm fra New York, med kurs mod Gøteborg, det var hendes 103. østgående krydsning af Atlanterhavet. Der var tæt tåge den aften, hun nærmede sig Nantucket med 18 knob, da hun ca. kl. 23:10 kolliderede med den noget større Andrea Doria, som var på vej mod New York fra Genoa, med 22,5 knob. Stockholms stævn ramte Andrea Doria med næsten 90 grader i styrbordsside. Andrea Doria fik slagside og sank næste morgen. Der omkom 46 ved ulykken.
26. januar 2015Jumfrurejsen for CMV
Horn:
Noter:

Jomfrurejsen gik fra Gøteborg til New York

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
6. december 2020 19:50
Sidst opdateret:
13. marts 2023 12:08
Hvor er ASTORIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.