Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9079200
MMSI
255802650
ENI
Kaldesignal
CQOD
Hjemhavn
Madeira
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1994
Byggepris
$20 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
2015
Forlist
Udgået
Levetid
21år
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
113meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
119,9meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
18,8meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
0
Dybde til hoveddæk
6,92meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner
Dybde til dæk 4: 12,58 meter

Skrog

Værft
Brattvag Skipsverft AS (Brattvåg), Norge
Skrog nr.
58
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Projekt: Nordvestconsult Skrog: Nordfjord
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. Wärtsilä Vasa 12V32D diesel, 4500 kW 2 stk. Mitsubishi S6R MPTK diesel hjælpemaskine, 635 kW
Effekt
9.000KW
HK
12240HK
rpm
720
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
20knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Brændstof-kvalitet
HFO
Brændstof-forbrug
40tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Wichmann propel
Propel Diameter
4meter
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
1
Bovpropel Producent
Brunvoll FU-63-LTC-1750
Bovproller Effekt
735KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Becker
Stabilisator
Ride control
Generatorer
1x Mitsubishi S6R-MPTK diesel generatorset 1x Mitsubishi S6R-MPTA diesel generatorset
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
2 stk. akselgenerator på hver 820 kW
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Valmet
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Tenfjord
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Lyngsö Valmet
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

UECC UNIPESSOAL LDA, Funchal, Madeira

Rederi IMO
5062675
Ejer

UECC IOM Ltd

Ejer IMO
1713125
ISM Manager

UECC GRIMSBY LTD, Grimsby, Storbritannien

ISM IMO
3001660
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
Det Norske Veritas +1A1, Car carrier, Ice-C, E0, MC, DK, W1
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
3933tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
9.693tons
Nettotonnage
3.041tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
9.656m2
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
11
Besætning fordeling
Passagerer
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
1150
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Dæk 6: FH vejrdæk, 1176 m2 Dæk 5: FH 2,3 meter, 1819 m2 Dæk 4: FH 2,3 meter, 1831 m2 Dæk 3*: FH 0/2,4 meter, 1781 m2 Hoveddæk: FH 4,8/2,4 meter, 1622 m2 Tanktop: FH 2,5 meter, 562 m2 Dæk 1: FH 2,0 meter, 865 m2 * løftbart dæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
1.094tons
Brændstof-tanke
495m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
88m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
96tons
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Viking
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
Norsafe
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Heien-Larsen
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
MacGregor
Ramper
Hækrampe: 15,5 x 8,5 meter (LxB) Maks. Belastning: 55 tons. Vinklet hækrampe mod SB: 16,3 x 3,5 meter (LxB) Maks. Belastning: 8 tons. Interne ramper: Rampedæksel dæk 2-1: 22,0 x 3,25 meter. (LxB) Rampedæksel dæk 1-tanktop: 20,0 x 3,25 meter. (LxB)
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
ABB Norsk Viftefabrik
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
AUTORACER (1. august 1994 - )
Historiske ejere
UECC IOM Ltd (14. februar 2003 - )
Historiske Rederier
UECC UNIPESSOAL LDA (2005 - )
Historiske ISM
UECC (13. juni 2012 - 11. september 2013) UECC GRIMSBY LTD (11. september 2013 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Stockholm (1. oktober 2001 - 1. marts 2007) Madeira (1. marts 2007 - )
Historiske Flag
Norge (NIS) (1. august 1994 - 1. oktober 2001) Sverige (1. oktober 2001 - 1. marts 2007) Portugal (1. marts 2007 - )
Historiske Kaldesignal
SGLN (1. oktober 2001 - 1. marts 2007) CQOD (1. marts 2007 - )
Historiske MMSI
255802650 (1. marts 2007 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

AUTORUNNER (9079212)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
13/09/1993
Søsat
24/03/1994
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
01/08/1994
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

16. september 2015 - Ankom til Fornæs i Grenå for ophugning.

Noter
Horn
Billeder
Billeder