Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

CIUDAD DE ALCUDIA – IMO: 9010151

Hoveddata

Billede:
Finnhansa på vej til Aarhus d. 22. september 2014, billedet er taget lige syd for Storebæltsbroen. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Finnhansa på vej til Aarhus d. 22. september 2014, billedet er taget lige syd for Storebæltsbroen. Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
9010151
MMSI:
224509000
ENI:
Kaldesignal:
EANF
Hjemhavn:
Santa Cruz de Tenerife
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1994
Byggepris:
FIM 330 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
171,3meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
183meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
28,7meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,4meter
Dybgang design:
6,8meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
15,23meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
171,3meter
Load line Bredde:
28,7meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
8.900mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Dybde til vejrdæk for: 23,10/21,20 meter.

Skrog

Værft:
Stocznia Gdanska Im. Lenina, Gdansk, Polen
Skrog nr.:
B501/01
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Norwinch
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Zgoda-Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW
1 stk. Wärtsilä Vasa 6R22HF diesel hjælpemaskine, 975 kW, 1000 rpm
1 stk. Wärtsilä Vasa 8R22HF diesel hjælpemaskine, 1300 kW, 1000 rpm

Effekt :
23.040KW
BHP:
31.325BHP
IHK:
0
rpm:
510
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
22knob
Trial Speed:
22,26knob
Servicefart:
21,3knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
6000 cSt
Brændstof-forbrug:
32tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Ulstein propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
5meter
Propel RPM:
142
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Ulstein
Bovproller Effekt:
900KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
2
Hækpropel Producent:
Ulstein
Hækpropeller effekt:
450KW pr. stk.
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Jastram
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
2 stk. Leroy Sommer 1750 kVA
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Sunrod
Gear reduktion:
Lohman & Stolterfoht
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Intering
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Transmed GLE SL, Valencia, Spanien

Ejer IMO:
6226144
Rederi:

Transmed GLE SL, Valencia, Spanien

Rederi IMO:
6226144
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
33.588tons
Nettotonnage:
9.761tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
10.700tons
Dødvægt design:
9.006tons
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:

Kølerum til gods: 8200 m3

Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Vejrdæk: FH åbent, 600 LM, 15 T/AT
Hoveddæk: FH 4,7/6,6 meter, 1230 LM, 60 T/AT
Tweendæk: FH 4,3/4,8 meter, 800 LM, 60 T/AT
Nedredæk: FH 4,7/4,3 meter, 570 LM, 60 T/AT

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
21
Besætning fordeling:
Passagerer:
114PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
32
Dæk med kahytter:
Køjer:
114
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

10 x 4 sengs kahyt = 40 PAX
24 x 3 sengs kahyt = 72 PAX

Alle kahytter er med bad og toilet.

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Restaurant: 110 PAX

Sauna
Jacuzzi
Tax free shop

Restauranter:
1
Barer:
1
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Vuokko Laakso

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
9.114m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
1.387m3
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
154m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
103m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
258m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
981m3
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Waterman

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Macgregor
Ramper:

Nedre hækrampe: 12,5+3,0 x 21,6 meter. (LxB)
Øvre hækrampe: 13,45+3,0 x 9,0 meter. (LxB)

Indterne ramper:
Fast rampe hoved-tanktop: 54,85 x 4,4 meter. (LxB) (hældning 7°)
Fast rampe hoved-øvre, SB side: 4,3 meter bred (hældning 7°)
Fast rampe øvre-vejrdæk: 4,4 meter bred.

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
EVAC
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Finnhansa(3. august 1994 - 28. april 2009)
Euroferry Sicilia(28. april 2009 - 16. juli 2010)
Transrussia(16. juli 2010 - 30. januar 2014)
Finnhansa(30. januar 2014 - 15. november 2014)
Euroferry Egnazia(15. november 2014 - 31. januar 2022)
Ciudad de Alcudia(31. januar 2022 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Oy Finncarriers Ab (Finnlines Oy), Helsinki, Finland(3. august 1994 - 2000)
Finnlines Oy, Helsinki, Finland(2000 - 31. december 2003)
Hanseatic Shipping AB(31. december 2003 - 28. april 2009)
Grimaldi Holding S.p.A., Genova, Italien(28. april 2009 - 16. juli 2010)
Finnlines Deatschland GmbH(16. juli 2010 - 30. januar 2014)
Finnlines PLC(30. januar 2014 - 17. november 2014)
Grimaldi Euromed S.p.A., Genova, Italien(17. november 2014 - 1. januar 2022)
Transmed GLE SL, Valencia, Spanien(1. januar 2022 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Oy Finncarriers Ab (Finnlines Oy), Helsinki, Finland(3. august 1994 - 2000)
Finnlines Oy, Helsinki, Finland(2000 - 28. april 2009)
Grandi Navi Veloci S.p.A.(28. april 2009 - juli 2010)
Laeisz F Schiffahrts MBH & Co.(juli 2010 - 28. december 2010)
Laeisz Reederei(28. december 2010 - 30. januar 2014)
Finnlines Oy, Helsinki, Finland(30. januar 2014 - 17. november 2014)
Grimaldi Group, Genova, Italien(17. november 2014 - 1. januar 2022)
Transmed GLE SL, Valencia, Spanien(1. januar 2022 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Grimaldi Deep Sea S.p.A., Genova, Italien(27. april 2009 - 20. juli 2010)
Ukendt(20. juli 2010 - 28. december 2010)
Laeisz Reederei(28. december 2010 - 1. februar 2014)
Ukendt(1. februar 2014 - 18. december 2014)
Grimaldi Deep Sea S.p.A., Genova, Italien(18. december 2014 - 2. juli 2018)
Grimaldi Euromed S.p.A., Genova, Italien(2. juli 2018 - 4. april 2022)
Ukendt(4. april 2022 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Helsinki (Helsingfors) - Lübeck(august 1994 - september 2001)
Helsinki (Helsingfors) - Travemünde(oktober 2001 - 2009)
Genova - Catania(april 2009 - juni 2010)
Travemünde - Sankt Petersborg(28. juli 2010 - 2011)
Helsinki - Helsingborg - Århus(januar 2012 - 2014)
Brindisi - Patras(december 2014 - januar 2022)
Valencia - Palma De Mallorca(februar 2022 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland
(3. august 1994 - 28. april 2009)
Italien
(28. april 2009 - 16. juli 2010)
Tyskland
(16. juli 2010 - 30. juli 2014)
Finland
(30. juli 2014 - 15. november 2014)
Italien
(15. november 2014 - 31. januar 2022)
Spanien
(31. januar 2022 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Helsinki(3. august 1994 - 28. april 2009)
Palermo(28. april 2009 - 16. juli 2010)
Rostock(16. juli 2010 - 30. juli 2014)
Helsinki(30. juli 2014 - 15. november 2014)
Palermo(15. november 2014 - 31. januar 2022)
Santa Cruz de Tenerife(31. januar 2022 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OJFG](3. august 1994 - 28. april 2009)
[IBRT]
(28. april 2009 - 16. juli 2010)
[DHCO2](16. juli 2010 - 30. januar 2014)
[OJFG](30. januar 2014 - 15. november 2014)
[IBJL]
(15. november 2014 - 31. januar 2022)
[EANF](31. januar 2022 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
218423000(16. juli 2010 - 30. juli 2014)
230248000(30. juli 2014 - 15. november 2014)
247351200(15. november 2014 - 31. januar 2022)
224509000(31. januar 2022 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Finnpartner9010163
Finntrader9017769
Euroferry Olympia9010175
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
14. juni 1990
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
25. marts 1992
Kølstrakt:
Søsat:
14. september 1993
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
3. august 1994
Leveret:
Døbt:
19. september 1994
Døbt Sted:
Helsinki
Gudmor:
Marjatta Jouhki
Jomfrurejse:
10. august 1994
Jomfrurejse rute:
Helsinki - Lübeck
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
7. juni 2021 19:29
Sidst opdateret:
24. november 2023 15:24
Hvor er CIUDAD DE ALCUDIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.