Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- ALCUDIA EXPRESS
- IMO:
- 9010151
- MMSI:
- 210099000
- ENI:
- Kaldesignal:
- 5BLL6
- Flag:
- Cypern
- Hjemhavn:
- Limassol
- Pennant:
- Type:
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 1994
- Byggepris:
- FIM 330 millioner
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- CYP - Cypern
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 171,3meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 183meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 28,7meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde over hjulkasserne:
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 7,4meter
- Dybgang design:
- 6,8meter
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 0
- Dybde til hoveddæk:
- 15,23meter
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
- 0
- Load line længde:
- 171,3meter
- Load line Bredde:
- 28,7meter
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 8.900mm.
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Mastetop over dæk:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Kølhøjde:
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Længde mellem stopbomme:
- 0
- Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
- 0
- Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Dybde til vejrdæk for: 23,10/21,20 meter.
Skrog
- Værft:
- Stocznia Gdanska Im. Lenina, Gdansk, Polen
- Skrog nr.:
- B501/01
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Vinduer:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Isolering:
- Bro:
- Døre:
- Pneumatiske døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Norwinch
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- 1A Super
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
4 stk. Zgoda-Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW
1 stk. Wärtsilä Vasa 6R22HF diesel hjælpemaskine, 975 kW, 1000 rpm
1 stk. Wärtsilä Vasa 8R22HF diesel hjælpemaskine, 1300 kW, 1000 rpm
- Effekt :
- 23.040KW
- BHP:
- 31.325BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 510
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 22knob
- Trial Speed:
- 22,26knob
- Servicefart:
- 21,3knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- 6000 cSt
- Brændstof-forbrug:
- 32tons i døgnet
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- Ulstein propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 5meter
- Propel RPM:
- 142
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 2
- Bovpropel Producent:
- Ulstein
- Bovproller Effekt:
- 900KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- 2
- Hækpropel Producent:
- Ulstein
- Hækpropeller effekt:
- 450KW pr. stk.
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Jastram
- Stabilisator:
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- 2 stk. Leroy Sommer 1750 kVA
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Sunrod
- Gear reduktion:
- Lohman & Stolterfoht
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Intering
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Rederi Brand:
- Ejer IMO:
- 6479207
- Rederi IMO:
- 6479207
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- 5864501
- Klassifikations-selskab:
- Registro Italiano Navale (IACS)
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- American Steamship Owner P&I association
- US Coast Guard no.:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- GPS:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- Ja
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Rorindikator:
- Rorindikator:
- PA Anlæg:
- PA Anlæg:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 33.588tons
- Nettotonnage:
- 9.761tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 10.700tons
- Dødvægt design:
- 9.006tons
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
Kølerum til gods: 8200 m3
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
Vejrdæk: FH åbent, 600 LM, 15 T/AT
Hoveddæk: FH 4,7/6,6 meter, 1230 LM, 60 T/AT
Tweendæk: FH 4,3/4,8 meter, 800 LM, 60 T/AT
Nedredæk: FH 4,7/4,3 meter, 570 LM, 60 T/AT
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 21
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 114PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Pladsforhold:
- 294,632
- PAX / Crew forhold:
- 5,429
- Note Passagerer:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- 32
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- 114
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Flysæder:
- Dækspladser:
- Liggestole:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
10 x 4 sengs kahyt = 40 PAX
24 x 3 sengs kahyt = 72 PAXAlle kahytter er med bad og toilet.
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Restaurant: 110 PAX
Sauna
Jacuzzi
Tax free shop
- Restauranter:
- 1
- Barer:
- 1
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
Vuokko Laakso
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 9.114m3
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Kulbeholdning:
- 0
- HFO:
- 1.387m3
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 154m3
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 103m3
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 258m3
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 981m3
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
Waterman
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Redningsbælter:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- EPIRB:
- Radar transponder SART:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Macgregor
- Ramper:
Nedre hækrampe: 12,5+3,0 x 21,6 meter. (LxB)
Øvre hækrampe: 13,45+3,0 x 9,0 meter. (LxB)Indterne ramper:
Fast rampe hoved-tanktop: 54,85 x 4,4 meter. (LxB) (hældning 7°)
Fast rampe hoved-øvre, SB side: 4,3 meter bred (hældning 7°)
Fast rampe øvre-vejrdæk: 4,4 meter bred.
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- EVAC
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Jernbanespor:
- Stopbomme:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Finnhansa (3. august 1994 - 28. april 2009) Euroferry Sicilia (28. april 2009 - 16. juli 2010) Transrussia (16. juli 2010 - 30. januar 2014) Finnhansa (30. januar 2014 - 15. november 2014) Euroferry Egnazia (15. november 2014 - 31. januar 2022) Ciudad de Alcudia (31. januar 2022 - 6. maj 2024) Alcudia Express (6. maj 2024 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Oy Finncarriers Ab (Finnlines Oy), Helsinki, Finland (3. august 1994 - 2000) Finnlines Oy, Helsinki, Finland (2000 - 31. december 2003) Hanseatic Shipping AB (31. december 2003 - 28. april 2009) Grimaldi Holding S.p.A., Genova, Italien (28. april 2009 - 16. juli 2010) Finnlines Deutschland GmbH (16. juli 2010 - 30. januar 2014) Finnlines PLC (30. januar 2014 - 17. november 2014) Grimaldi Euromed S.p.A., Genova, Italien (17. november 2014 - 1. januar 2022) Transmed GLE SL, Valencia, Spanien (6226144) (1. januar 2022 - 6. maj 2024) Isba Shipping Ltd., Limassol, Cypern (6. maj 2024 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Oy Finncarriers Ab (Finnlines Oy), Helsinki, Finland (3. august 1994 - 2000) Finnlines Oy, Helsinki, Finland (2000 - 28. april 2009) Grandi Navi Veloci S.p.A. (28. april 2009 - juli 2010) Laeisz F Schiffahrts MBH & Co. (juli 2010 - 28. december 2010) Laeisz Reederei (28. december 2010 - 30. januar 2014) Finnlines Oy, Helsinki, Finland (30. januar 2014 - 17. november 2014) Grimaldi Group, Genova, Italien (17. november 2014 - 1. januar 2022) Transmed GLE SL, Valencia, Spanien (6226144) (1. januar 2022 - 6. maj 2024) Isba Shipping Ltd., Limassol, Cypern (6. maj 2024 - )
- Historiske ISM:
ISM Periode Grimaldi Deep Sea S.p.A., Genova, Italien (27. april 2009 - 20. juli 2010) Ukendt (20. juli 2010 - 28. december 2010) Laeisz Reederei (28. december 2010 - 1. februar 2014) Ukendt (1. februar 2014 - 18. december 2014) Grimaldi Deep Sea S.p.A., Genova, Italien (18. december 2014 - 2. juli 2018) Grimaldi Euromed S.p.A., Genova, Italien (2. juli 2018 - 4. april 2022) Ukendt (4. april 2022 - 9. maj 2024) United Marine Egypt S.A.E., Kairo, Ægypten (9. maj 2024 - )
- Historiske Ruter:
Rute Periode Helsinki (Helsingfors) - Lübeck (august 1994 - september 2001) Helsinki (Helsingfors) - Travemünde (oktober 2001 - 2009) Genova - Catania (april 2009 - juni 2010) Travemünde - Sankt Petersborg (28. juli 2010 - 2011) Helsinki - Helsingborg - Aarhus (januar 2012 - 2014) Brindisi - Patras (december 2014 - januar 2022) Valencia - Palma De Mallorca (februar 2022 - 22. april 2024) Duba - Port Safaga (juli 2024 - )
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Finland
(3. august 1994 - 28. april 2009) Italien
(28. april 2009 - 16. juli 2010) Tyskland
(16. juli 2010 - 30. juli 2014) Finland
(30. juli 2014 - 15. november 2014) Italien
(15. november 2014 - 31. januar 2022) Spanien
(31. januar 2022 - 26. april 2024) Cypern (26. april 2024 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Helsinki (3. august 1994 - 28. april 2009) Palermo (28. april 2009 - 16. juli 2010) Rostock (16. juli 2010 - 30. juli 2014) Helsinki (30. juli 2014 - 15. november 2014) Palermo (15. november 2014 - 31. januar 2022) Santa Cruz de Tenerife (31. januar 2022 - 26. april 2024) Limassol (26. april 2024 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode OJFG (3. august 1994 - 28. april 2009) IBRT (28. april 2009 - 16. juli 2010) DHCO2 (16. juli 2010 - 30. januar 2014) OJFG (30. januar 2014 - 15. november 2014) IBJL (15. november 2014 - 31. januar 2022) EANF (31. januar 2022 - 26. april 2024) 5BLL6 (26. april 2024 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 218423000 (16. juli 2010 - 30. juli 2014) 230248000 (30. juli 2014 - 15. november 2014) 247351200 (15. november 2014 - 31. januar 2022) 224509000 (31. januar 2022 - 26. april 2024) 210099000 (26. april 2024 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Søsterskib IMO Finnpartner 9010163 Finntrader 9017769 Euroferry Olympia 9010175
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 14. juni 1990
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 25. marts 1992
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 14. september 1993
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 3. august 1994
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- 19. september 1994
- Døbt Sted:
- Helsinki
- Gudmor:
- Marjatta Jouhki
- Jomfrurejse:
- 10. august 1994
- Jomfrurejse rute:
- Helsinki - Lübeck
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
- Horn:
- Noter:
Billeder
- Billeder:
-
- Hvor er ALCUDIA EXPRESS?:
Skriv et svar