Maritime Billeder & Data

CLARE – IMO: 7214727

Hoveddata

Billede:
IMO:
7214727
MMSI:
258959000
ENI:
Kaldesignal:
LAUI5
Hjemhavn:
Oslo
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1972
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2011
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
38 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
108,18meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
114,77meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
17,4meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,309meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
10,8meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Rickmers-Werft, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.:
368
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Krupp MaK 8M551AK diesel, 2501 kW

Effekt :
5.002KW
BHP:
6.706BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
16knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Clare Express Aps, Sæby, Danmark

Ejer IMO:
5305216
Rederi:

Express Shipping A/S, Sæby, Danmark

Rederi IMO:
5295063
ISM Manager:

Express Shipping A/S, Sæby, Danmark

ISM IMO:
5295063
Klassen leveret:
1. august 2006
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.617tons
Nettotonnage:
1.686tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.850tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
65Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
796meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Wesertal(22. juli 1972 - november 1972)
Meyer Express(november 1972 - maj 1973)
Wesertal(maj 1973 - 1992)
Norcrest(1992 - 1993)
Vinzia E(1993 - 16. december 1994)
Dana Baltica(16. december 1994 - 24. maj 1996)
Clare(24. maj 1996 - 24. maj 2011)
Historiske ejere:
EjerPeriode
J. A. Reinecke & Co., Lübeck, Tyskland(22. juli 1972 - 1982)
Partenreederei MS Wesertal, Tyskland(1982 - 1992)
Atlantic Sun Shipping Co., Limassol, Cypern(1992 - 1993)
Co. Na. Tir. SpA, Trapani, Spanien(1993 - 16. december 1994)
Clare Business Ltd., Bahamas(16. december 1994 - 26. juni 1997)
NL Group I/S, København, Danmark(27. juni 1997 - 30. oktober 2000)
Clare Maritime Aps, København, Danmark(30. oktober 2000 - 29. august 2003)
K/S Clare, Asaa, Danmark(11. april 2002 - 29. august 2003)
Clare Express Aps, Sæby, Danmark(29. august 2003 - 24. maj 2011)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
J. A. Reinecke & Co., Lübeck, Tyskland(22. juli 1972 - 1982)
Partenreederei MS Wesertal, Tyskland(1982 - 1992)
Atlantic Sun Shipping Co., Limassol, Cypern(1992 - 1993)
Co. Na. Tir. SpA, Trapani, Spanien(1993 - 16. december 1994)
Clare Business Ltd., Bahamas(16. december 1994 - 26. juni 1997)
NL Group I/S, København, Danmark(27. juni 1997 - 30. oktober 2000)
Clare Maritime Aps, København, Danmark(30. oktober 2000 - 29. august 2003)
K/S Clare, Asaa, Danmark(11. april 2002 - 29. august 2003)
Clare Express Aps, Sæby, Danmark(29. august 2003 - 24. maj 2011)
CharterPeriode
Meyer Lines(november 1972 - maj 1973)
Jahre Line I/S, Norge(19. maj 1973 - 22. december 1973)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(8. januar 1974 - 10. juni 1974)
Roto Line(1975 - februar 1977)
Saga Linjen (Rederi AB Öresund & Trave Line), Malmö, Sverige(1. januar 1980 - december 1981)
Townsend Thoresen, England(maj 1982)
Olau Line GmbH, Hamburg, Tyskland(6. januar 1986 - februar 1988)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(26. august 1988 - 15. november 1991)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(7. januar 1992 - 12. november 1992)
Sealink Stena Line Ltd., England(4. juni 1993 - september 1994)
Dan-Lies Line A/S (DFDS Baltic Line), København, Danmark(1994)
DFDS A/S, Danmark (4. august 1995 - marts 1996)
Norfolk Line B.V., Scheveningen, Holland(maj 1996 - 29. november 1996)
Strandfaraskip Landsins, Tórshavn, Færøerne(december 1996 - 8. april 1997)
Amber Lines A/S (datterselskab af Scandlines), Danmark(april 1997)
NorSea Link(21. maj 1997 - december 1997)
DFDS A/S, Danmark(1. februar 1998 - marts 1999)
Nato(januar 1999 - 23. januar 1999)
Cargo Connect Transport & Logistic Ltd, Hamburg, Tyskland(april 1999 - 1999)
International Atlantic Line(15. september 1999 - 2000)
Condor Ferries Ltd., England(maj 2000 - juli 2000)
Poseidon Schiffahrt GmbH, Lübeck, Tyskland(25. november 2000 - 2001)
Statsvirksomheden Bornholmstrafikken, Rønne, Danmark(22. januar 2001 - 12. marts 2001)
Smyril Line, Tórshavn, Færøerne(marts 2001 - 9. september 2003)
NorthLink Orkney and Shetland Ferries Ltd,, Skottland(november 2003 - december 2003)
NorthLink Orkney and Shetland Ferries Ltd,, Skottland(6. januar 2004 - 24. december 2010)
Thy Ferries Cargo A/S, Hanstholm, Danmark(26. december 2010 - 12. marts 2011)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Express Shipping A/S, Sæby, Danmark(7. marts 2007 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Kiel - Moss - Horten(november 1972 - maj 1973)
Oslo - Kiel(19. maj 1973 - 22. december 1973)
Zeebrugge - Hull(8. januar 1974 - 10. juni 1974)
Wallham - Felixstowe(1975 - februar 1977)
Helsingborg - Travemünde(1. januar 1980 - december 1981)
Felixstowe - Europoort (maj 1982)
Sheerness - Vlissingen(6. januar 1986 - februar 1988)
Zeebrugge - Middlesbrough(26. august 1988 - 25. oktober 1991)
Rotterdam - Hull(25. oktober 1991 - 15. november 1991)
Rotterdam - Hull(7. januar 1992 - 12. november 1992)
Newhaven - Dieppe(4. juni 1993 - september 1994)
Fredericia - Klaipeda(1994 - 1995)
København - Malmö - Klaipeda(4. august 1995 - marts 1996)
Scheveningen - Felixstowe(maj 1996 - 29. november 1996)
Tórshavn - Aberdeen - Cuxhaven(december 1996 - 8. april 1997)
Karlshamn - Liepāja(april 1997 - 1997)
Kristiansand - Eemshaven(21. maj 1997 - december 1997)
Fredericia - København - Klaipeda(1. februar 1998 - december 1998)
Ijmuiden - Newcastle(december 1998 - januar 1999)
Transport af militært materiel(januar 1999 - 23. januar 1999)
Ijmuiden - North Shields(23. januar 1999 - 1999)
Hamburg - Hull(april 1999 - 1999)
Southampton - Bayonne(15. september 1999 - 2000)
Portsmouth - St Peter Port (Guernsey) - Saint Helier (Jersey)(maj 2000 - juli 2000)
Kiel - Riga(25. november 2000 - januar 2001)
Rønne - Ystad(22. januar 2001 - 12. marts 2001)
Tórshavn - Lerwick - Hanstholm(marts 2001 - 9. september 2003)
Aberdeen - Lerwick(november 2003 - december 2003)
Aberdeen - Lerwick(6. januar 2004 - 24. december 2010)
Hanstholm - Kristiansand(2. januar 2011 - 12. marts 2011)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Tyskland
(22. juli 1972 - 1992)
Cypern(1992 - 1993)
Italien(1993 - 16. december 1994)
Norge(16. december 1994 - 30. oktober 2000)
Bahamas(30. oktober 2000 - 11. april 2002)
Norge
(11. april 2002 - 24. maj 2011)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Lübeck(22. juli 1972 - 1992)
Limassol(1992 - 1993)
Trapani(1993 - 16. december 1994)
Oslo(16. december 1994 - 30. oktober 2000)
Nassau(30. oktober 2000 - 11. april 2002)
Oslo(11. april 2002 - 24. maj 2011)
Historiske Kaldesignal:
KladesignalPeriode
[LAVI4](16. december 1994 - 30. oktober 2000)
[LAVI5]
(11. april 2002 - 24. maj 2011)
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
258959000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Fuldatal7041015
Travetal7027423
Wuppertal7636080
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
6. maj 1972
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
22. juli 1972
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
24. maj 2011
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
15. marts 2011Clare ankom til Grenå.
15. marts 2011Selskabet Thy Ferries Cargo A/S, der havde chartret Clare, blev erklæret konkurs. Thy Ferries A/S (eneejer af det lukkede selskab) flyttede aktiviteterne over i et nystiftet selskab TF Cargo A/S, der kort tid forsøgte at opretholde sejladsen med Victoria VI - IMO 7728699.
14. april 2011Arresteret ved retten i Randers.
24. maj 2011Slettet fra det norske skibsregister. Solgt til ophugning hos Fornaes Shipbreaking i Grenå.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
28. april 2022 10:02
Sidst opdateret:
2. maj 2022 18:06

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.