Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

CLARE – IMO: 7214727

Hoveddata

Billede:
IMO:
7214727
MMSI:
258959000
ENI:
Kaldesignal:
LAUI5
Hjemhavn:
Oslo
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1972
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2011
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
38 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
108,18meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
114,77meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
17,4meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,309meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
10,8meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Rickmers-Werft, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.:
368
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Krupp MaK 8M551AK diesel, 2501 kW

Effekt :
5.002KW
BHP:
6.706BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
16knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Clare Express Aps, Sæby, Danmark

Ejer IMO:
5305216
Rederi:

Express Shipping A/S, Sæby, Danmark

Rederi IMO:
5295063
ISM Manager:

Express Shipping A/S, Sæby, Danmark

ISM IMO:
5295063
Klassen leveret:
1. august 2006
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.617tons
Nettotonnage:
1.686tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.850tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
65Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
796meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Wesertal(22. juli 1972 - november 1972)
Meyer Express(november 1972 - maj 1973)
Wesertal(maj 1973 - 1992)
Norcrest(1992 - 1993)
Vinzia E(1993 - 16. december 1994)
Dana Baltica(16. december 1994 - 24. maj 1996)
Clare(24. maj 1996 - 24. maj 2011)
Historiske ejere:
EjerPeriode
J. A. Reinecke & Co., Lübeck, Tyskland(22. juli 1972 - 1982)
Partenreederei MS Wesertal, Tyskland(1982 - 1992)
Atlantic Sun Shipping Co., Limassol, Cypern(1992 - 1993)
Co. Na. Tir. SpA, Trapani, Spanien(1993 - 16. december 1994)
Clare Business Ltd., Bahamas(16. december 1994 - 26. juni 1997)
NL Group I/S, København, Danmark(27. juni 1997 - 30. oktober 2000)
Clare Maritime Aps, København, Danmark(30. oktober 2000 - 29. august 2003)
K/S Clare, Asaa, Danmark(11. april 2002 - 29. august 2003)
Clare Express Aps, Sæby, Danmark(29. august 2003 - 24. maj 2011)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
J. A. Reinecke & Co., Lübeck, Tyskland(22. juli 1972 - 1982)
Partenreederei MS Wesertal, Tyskland(1982 - 1992)
Atlantic Sun Shipping Co., Limassol, Cypern(1992 - 1993)
Co. Na. Tir. SpA, Trapani, Spanien(1993 - 16. december 1994)
Clare Business Ltd., Bahamas(16. december 1994 - 26. juni 1997)
NL Group I/S, København, Danmark(27. juni 1997 - 30. oktober 2000)
Clare Maritime Aps, København, Danmark(30. oktober 2000 - 29. august 2003)
K/S Clare, Asaa, Danmark(11. april 2002 - 29. august 2003)
Clare Express Aps, Sæby, Danmark(29. august 2003 - 24. maj 2011)
CharterPeriode
Meyer Lines(november 1972 - maj 1973)
Jahre Line I/S, Norge(19. maj 1973 - 22. december 1973)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(8. januar 1974 - 10. juni 1974)
Roto Line(1975 - februar 1977)
Saga Linjen (Rederi AB Öresund & Trave Line), Malmö, Sverige(1. januar 1980 - december 1981)
Townsend Thoresen, England(maj 1982)
Olau Line GmbH, Hamburg, Tyskland(6. januar 1986 - februar 1988)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(26. august 1988 - 15. november 1991)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(7. januar 1992 - 12. november 1992)
Sealink Stena Line Ltd., England(4. juni 1993 - september 1994)
Dan-Lies Line A/S (DFDS Baltic Line), København, Danmark(1994)
DFDS A/S, Danmark (4. august 1995 - marts 1996)
Norfolk Line B.V., Scheveningen, Holland(maj 1996 - 29. november 1996)
Strandfaraskip Landsins, Tórshavn, Færøerne(december 1996 - 8. april 1997)
Amber Lines A/S (datterselskab af Scandlines), Danmark(april 1997)
NorSea Link(21. maj 1997 - december 1997)
DFDS A/S, Danmark(1. februar 1998 - marts 1999)
Nato(januar 1999 - 23. januar 1999)
Cargo Connect Transport & Logistic Ltd, Hamburg, Tyskland(april 1999 - 1999)
International Atlantic Line(15. september 1999 - 2000)
Condor Ferries Ltd., England(maj 2000 - juli 2000)
Poseidon Schiffahrt GmbH, Lübeck, Tyskland(25. november 2000 - 2001)
Statsvirksomheden Bornholmstrafikken, Rønne, Danmark(22. januar 2001 - 12. marts 2001)
Smyril Line, Tórshavn, Færøerne(marts 2001 - 9. september 2003)
NorthLink Orkney and Shetland Ferries Ltd,, Skottland(november 2003 - december 2003)
NorthLink Orkney and Shetland Ferries Ltd,, Skottland(6. januar 2004 - 24. december 2010)
Thy Ferries Cargo A/S, Hanstholm, Danmark(26. december 2010 - 12. marts 2011)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Express Shipping A/S, Sæby, Danmark(7. marts 2007 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Kiel - Moss - Horten(november 1972 - maj 1973)
Oslo - Kiel(19. maj 1973 - 22. december 1973)
Zeebrugge - Hull(8. januar 1974 - 10. juni 1974)
Wallham - Felixstowe(1975 - februar 1977)
Helsingborg - Travemünde(1. januar 1980 - december 1981)
Felixstowe - Europoort (maj 1982)
Sheerness - Vlissingen(6. januar 1986 - februar 1988)
Zeebrugge - Middlesbrough(26. august 1988 - 25. oktober 1991)
Rotterdam - Hull(25. oktober 1991 - 15. november 1991)
Rotterdam - Hull(7. januar 1992 - 12. november 1992)
Newhaven - Dieppe(4. juni 1993 - september 1994)
Fredericia - Klaipeda(1994 - 1995)
København - Malmö - Klaipeda(4. august 1995 - marts 1996)
Scheveningen - Felixstowe(maj 1996 - 29. november 1996)
Tórshavn - Aberdeen - Cuxhaven(december 1996 - 8. april 1997)
Karlshamn - Liepāja(april 1997 - 1997)
Kristiansand - Eemshaven(21. maj 1997 - december 1997)
Fredericia - København - Klaipeda(1. februar 1998 - december 1998)
Ijmuiden - Newcastle(december 1998 - januar 1999)
Transport af militært materiel(januar 1999 - 23. januar 1999)
Ijmuiden - North Shields(23. januar 1999 - 1999)
Hamburg - Hull(april 1999 - 1999)
Southampton - Bayonne(15. september 1999 - 2000)
Portsmouth - St Peter Port (Guernsey) - Saint Helier (Jersey)(maj 2000 - juli 2000)
Kiel - Riga(25. november 2000 - januar 2001)
Rønne - Ystad(22. januar 2001 - 12. marts 2001)
Tórshavn - Lerwick - Hanstholm(marts 2001 - 9. september 2003)
Aberdeen - Lerwick(november 2003 - december 2003)
Aberdeen - Lerwick(6. januar 2004 - 24. december 2010)
Hanstholm - Kristiansand(2. januar 2011 - 12. marts 2011)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Tyskland
(22. juli 1972 - 1992)
Cypern(1992 - 1993)
Italien(1993 - 16. december 1994)
Norge(16. december 1994 - 30. oktober 2000)
Bahamas(30. oktober 2000 - 11. april 2002)
Norge
(11. april 2002 - 24. maj 2011)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Lübeck(22. juli 1972 - 1992)
Limassol(1992 - 1993)
Trapani(1993 - 16. december 1994)
Oslo(16. december 1994 - 30. oktober 2000)
Nassau(30. oktober 2000 - 11. april 2002)
Oslo(11. april 2002 - 24. maj 2011)
Historiske Kaldesignal:
KladesignalPeriode
[LAVI4](16. december 1994 - 30. oktober 2000)
[LAVI5]
(11. april 2002 - 24. maj 2011)
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
258959000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Fuldatal7041015
Travetal7027423
Wuppertal7636080
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
6. maj 1972
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
22. juli 1972
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
24. maj 2011
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
15. marts 2011Clare ankom til Grenå.
15. marts 2011Selskabet Thy Ferries Cargo A/S, der havde chartret Clare, blev erklæret konkurs. Thy Ferries A/S (eneejer af det lukkede selskab) flyttede aktiviteterne over i et nystiftet selskab TF Cargo A/S, der kort tid forsøgte at opretholde sejladsen med Victoria VI - IMO 7728699.
14. april 2011Arresteret ved retten i Randers.
24. maj 2011Slettet fra det norske skibsregister. Solgt til ophugning hos Fornaes Shipbreaking i Grenå.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
28. april 2022 10:02
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:30

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.