Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

AKRITAS – IMO: 8020599

Hoveddata

Billede:
IMO:
8020599
MMSI:
209511000
ENI:
Kaldesignal:
5BEC5
Hjemhavn:
Limassol
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1982
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
146,01meter
LOA:
155,02meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
25meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
8,465meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
6,013meter
Dybgang for max:
8,463meter
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
6,813meter
Dybgang agter max:
8,463meter
Dybde:
16,92meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Rauma-Repola OY, Rauma, Finland
Skrog nr.:
270
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Pielstick 12PC2-6V400 diesel, 6600 kW

Effekt :
13.200KW
BHP:
17.934BHP
IHK:
0
rpm:
520
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

2 stk. Wärtsilä 824 TS diesel, 1250 kVA, 750 rpm
1 stk. Wärtsilä 6 L20 diesel, 1250 kVA, 750 rpm (2008 - )

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
17,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
HFO IF 380
Brændstof-forbrug:
39tons i døgnet
Havneforbrug:
4tons i døgnet
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
1
Propeller Type:
Liaaen propel med justerbare skrueblade med 4 blade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
995KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
KaMeWa
Hækpropeller effekt:
590KW pr. stk.
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. Deutz BA 816 diesel, 277 kW, 1500 rpm
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Akritas Shipping Co. Ltd., Limassol, Cypern

Ejer IMO:
6083841
Rederi:

Salamis Lines, Piræus, Grækenland

Rederi IMO:
3018898
ISM Manager:

Salamis Lines, Piræus, Grækenland

ISM IMO:
3018898
Klassen leveret:
1. januar 1999
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
LRV20120
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Thessaloniki - Limmasol - Haifa
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
20.381tons
Nettotonnage:
6.114tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
13.030tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
608TEU
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2160meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
50Personer
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
1
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
7.370tons
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
1.200tons
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Arcturus(29. juni 1982 - 27. december 1991)
Aurora(27. december 1991 - 3. september 2012)
Vikingland(3. september 2012 - 25. februar 2019)
Akritas(25. februar 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Finska Ångfartygs AB (FÅA), Åbo, Finland(29. juni 1982 - 31. december 1986)
Oy Finncarriers Ab (Finnlines Oy), Helsinki, Finland(31. december 1986 - 23. december 1991)
Hafslund Transport AS, Tønsberg, Norge(23. december 1991 - maj 1992)
Actinor Roro, Tønsberg, Norge(maj 1992 - april 2003)
Caiano Ro-Ro AS(april 2003 - 7. januar 2005)
Scandlines Deutschland GmbH, Tyskland (7. januar 2005 - 3. september 2012)
Classic Shipping ltd(3. september 2012 - februar 2019)
Akritas Shipping Co. Ltd., Limassol, Cypern(februar 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Finska Ångfartygs AB (FÅA), Åbo, Finland(29. juni 1982 - 31. december 1986)
Oy Finncarriers Ab (Finnlines Oy), Helsinki, Finland(31. december 1986 - 23. december 1991)
Hafslund Transport AS, Tønsberg, Norge(23. december 1991 - maj 1992)
Actinor Roro, Tønsberg, Norge(maj 1992 - 7. januar 2005)
Scandlines Deutschland GmbH, Tyskland (7. januar 2005 - 3. september 2012)
Imperial Ship Management AB(3. september 2012 - 1. oktober 2016)
Admare Ship Management AB(1. oktober 2016 - februar 2019)
Salamis Lines, Piræus, Grækenland(februar 2019 - )
CharterPeriode
DFDS A/S, Danmark(15. juni 1995 - 1995)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(januar 1996 - december 1997)
Oy Finncarriers Ab (Finnlines Oy), Helsinki, Finland(3. januar 1998 - 200?)
Scandlines Estonia, Estland (januar 2004 - januar 2005)
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(januar 2005)
Transfennica Nederland B.V., Holland(november 2005)
Grimaldi Lines, Napoli, Italien(januar 2017 - 201?)
Stena AB, Sverige(august 2018 - februar 2021)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Scandlines Deutschland GmbH, Tyskland (16. maj 2006 - 12. september 2012)
Imperial Ship Management AB(12. september 2012 - 1. oktober 2016)
Admare Ship Management AB(1. oktober 2016 - 1. marts 2019)
Ukendt(1. marts 2019 - 7. august 2019)
Salamis Lines ltd(7. august 2019 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Helsinki (Helsingfors) - Kotka - Purfleet - Rotterdam(juni 1982 - 1995)
Esbjerg - Harwich(15. juni 1995 - 1995)
Oslo - Immingham - Rotterdam - Hamburg - Zeebrugge(januar 1996 - december 1997)
Helsinki (Helsingfors) - Rauma - Gdynia - Rostock - Lübeck(4. januar 1999 - 2003)
Helsinki (Helsingfors) - Rostock(14. januar 2004 - 31. december 2004)
Immingham - Zeebrugge(januar 2005 - november 2005)
Hanko - Rauma - Lübeck(november 2005 - 2007)
Rostock - Hanko(oktober 2007 - 31. december 2016)
Genova - Porto Torres(januar 2017 - 2018)
Nynäshamn - Gdynia(15. august 2018 - 27. december 2018)
Karlskrona - Gdynia(7. januar 2019 - februar 2019)
Thessaloniki - Limmasol - Haifa(2019 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland(29. juni 1982 - januar 2005)
Tyskland(januar 2005 - 3. september 2012)
Storbritannien(3. september 2012 - 25. februar 2019)
Cypern(25. februar 2019 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Helsinki(29. juni 1982 - januar 2005)
Rostock(januar 2005 - 3. september 2012)
London(3. september 2012 - 25. februar 2019)
Limassol(25. februar 2019 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[DBIA](januar 2005 - 3. september 2012)
[MCMF3](3. september 2012 - 25. februar 2019)
[5BEC5](25. februar 2019 - )
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
211622000(15. maj 2009 - 3. september 2012)
235006670(3. september 2012 - 25. februar 2019)
209511000(25. februar 2019 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
American Steamship Owner P&I association(20. februar 2022 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Lloyd's Register (IACS)(1. januar 1999 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Greenland8222111
Amira Marfat8020604
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
26. juni 1981
Kølstrakt:
Søsat:
18. januar 1982
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
30. juni 1982
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
26. april 2022 21:05
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:30
Hvor er AKRITAS?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.