Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- COTE DES DUNES
- IMO:
- 9232527
- MMSI:
- 227022800
- ENI:
- Kaldesignal:
- FOBQ
- Flag:
- Frankrig
- Hjemhavn:
- LE HAVRE
- Pennant:
- Type:
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 2001
- Byggepris:
- $82,2 millioner
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- FRA - Frankrig
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 170,01meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 185meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 27,7meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 6,75meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 9,5meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 1.960mm.
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Frihøjde Vogndæk:
- 4,9meter
- Længde på vogndæk:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Aker Finnyards, Rauma, Finland
- Skrog nr.:
- 437
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- 10
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 11
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Bro:
- Vinduer:
- Døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
4 stk. Wärtsilä NSD 8L/12V46B diesel
4 stk. Wärtsilä 8L20 hjælpemaskiner på hver 1440 kW.
- Effekt :
- 39.000KW
- BHP:
- 53.001BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 0
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 25knob
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 25knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- 1. januar 2000
- Drivmiddel:
- Atomkraft
- Brændstof-kvalitet:
- 380 cSt
- Brændstof-forbrug:
- 140tons i døgnet
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- Lips propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 5meter
- Propel RPM:
- 150
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 3
- Bovpropel Producent:
- Lips
- Bovproller Effekt:
- 1800KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- 1
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Willi Becker
- Stabilisator:
- 2 stk. ACH Engineering finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control:
- Generatorer:
4 stk. 1710 kVA - 1368 kW - 1957 HP
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- 1 stk. 525 kVA - 420 kW - 544 HP
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- 4
- Kedler Type:
2 stk. CHR UNEX 107.00 m² / 7.00 bar
2 stk. CHO UNEX 67.00 m² / 7.00 bar
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Ejer:
DUNES BAIL SNC
- Ejer IMO:
- 5996973
- Rederi:
- Rederi IMO:
- 310102
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- Klassifikations-selskab:
- Bureau Veritas (IACS)
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- 01591G
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- UK P&I Club
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Dover - Calais
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Autopilot:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 33.736tons
- Nettotonnage:
- 11.502tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 5.700tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 714
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- 2470meter
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
Hængedæk: Frihøjde 2,1 meter, 110 biler.
Øverste bildæk: Frihøjde 2,4 / 4,9 meter, 295 biler, 990 lanemeter.
Hoveddæk: Frihøjde 4,9 meter, 309 biler, 1010 lanemeter.
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 100
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 1900PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Note Passagerer:
- Crew / Pax-forhold:
- 1:19
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Sæder:
- Dækspladser:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- 100
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
15 stk. officers kahytter
85 stk. besætningskahytter
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Bar le Parisien: 349 PAX
Bar la Brasserie: 408 PAX
Pub: 400 PAX
Buffet restaurant: 348 PAX
Drivers' restaurant: 158 PAX
- Restauranter:
- 4
- Barer:
- 1
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 2.930m3
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 970m3
- Brændstof-tanke:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 170m3
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 130m3
- Smøreolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 540m3
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 150m3
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
Bov dæk 3: 4,90 x 8,00 meter.
Bov dæk 5: 4,90 x 8,00 meter.
Agter dæk 3: 4,90 x 10,00 meter.
Agter dæk 5: 4,90 x 20,00 meter.
(HxB)
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Note Udstyr:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Seafrance Rodin (10. november 2001 - 18. juni 2012) Rodin (18. juni 2012 - 23. november 2015) Côte des Dunes (23. november 2015 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig (10. november 2001 - 5. juli 2012) Euro-Transmanche SAS (EuroTunnel Group SA), Calais, Frankrig (5. juli 2012 - 23. juni 2017) DFDS Seaways Sas (23. juni 2017 - 29. juni 2017) Dunes Bail Snc (29. juni 2017 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig (10. november 2001 - 5. juli 2012) Euro-Transmanche SAS (EuroTunnel Group SA), Calais, Frankrig (5. juli 2012 - 23. juni 2017) DFDS A/S, København, Danmark (23. juni 2017 - ) Charter Periode MyFerryLink, Frankrig (Bareboat charter) (11. juni 2012 - 15. september 2015) DFDS A/S, København, Danmark (Bareboat charter) (2. februar 2016 - 23. juni 2017)
- Historiske ISM:
ISM Periode Scop Seafrance (13. august 2012 - 1. september 2015) DFDS A/S, København, Danmark (1. september 2015 - )
- Historiske Ruter:
Rute Periode Dover - Calais (30. november 2001 - 16. november 2011) Dover - Calais (20. august 2012 - 23. juni 2015) Dover - Calais (9. februar 2016 - )
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Frankrig (10. november 2001 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Calais (10. november 2001 - 1. februar 2016) Le Havre (1. februar 2016 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode [FOBQ] (10. november 2001 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 227022800 (10. november 2001 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Côte des Flandres (ex. Seafrance Berlioz) (9305843)
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 19. maj 2001
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 10. november 2001
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 23. - 26. december 2006 Reparation af mindre skade i tørdok hos Chantier de Réparation Navale Arno Dunkerque efter mindre skade ved kollision med færgeleje i Calais. 9. februar 2008 Ud af drift af "tekniske årsager". 10. februar - 29. april 2008 På værft hos Chantier de Réparation Navale Arno Dunkerque. Opholdet i Dunkerque blev forlænget på grund af strejle blandt officererne. Der var desuden rygter om problem med vibrationer fra skruerne. 21. september - 12. oktober 2009 På værft hos Remontowa i Gdansk. Ét synligt resultat af værftsbesøget var, at den orange skygge over broen nu var malet hvid. 13. januar 2011 Kolliderede med kajen i Calais i hårdt vejr og fik et hul i skroget over vandlinjen. 14. - 19. januar 2011 Repareret hos Chantier de Réparation Navale Arno Dunkerque, derefter atter i drift. 13. - 17. oktober 2011 Opholdt i Calais på grund af strejke. 25. - 26. oktober 2011 Driften indstillet på grund af verserende sag mellem EU og moderselskabet SNCF vedrørende statstilskud i modstrid med EU-regler. 26. oktober 2011 I drift igen. 16. november 2011 Taget ud af drift. Det blev meddelt, at Seafrance ville blive likvideret, og at alle selskabets færger ville blive oplagt i Calais. 9. januar 2012 Seafrance erklæret konkurs. 9. juli 2012 Forsejlet fra Calais til Dunkerque for klargøring til sejlads under MyFerryLink identitet. 22. juni 2015 Det blev annonceret, at DFDS ville bareboatchartre Rodin og Berlioz med købsoption. 23. juni 2015 Al MyFerryLink sejlads aflyst på grund af strejke som protest mod DFDS charteraftalen. 29. juni 2015 Handelsretten i Boulogne bestemte, at charteraftalen var lovlig. Al MyFerryLink sejlads aflyst på grund af strejke. 1. - 2. juli 2015 MyFerryLink indstillede al sejlads omkring midnat. Berlioz og Rodin blev beslaglagt en periode af besætningsmedlemmer. 1. september 2015 Der blev indgået en aftale, der blandt andet indebar, at en stor del af de tidligere MyFerryLink besætningsmedlemmer skulle ansættes af DFDS. Hermed blev længere tids uenighed med blandt andet strejler og blokader i Calais afsluttet. 13. september 2015 Bugseret til Dunkerque af slæbebådene Triton og Thorax. 26. november 2015 Flyttet til Damen Shipyard i Dunkerque østhavn. 2. februar 2016 Bareboat chartert til DFDS med købsoption. 9. februar 2016 Prøvesejlads på kanalen. Herefter i fart fra Calais. 6. - 17. januar 2020 På værft i Dunkerque. Under værftsbesøget, blev malteserkorset på skorstenen malet over og erstattet med bogstaverne DFDS.
- Horn:
- Noter:
- Søskende:
Billeder
- Billeder:
Statistik
- Statistik:
- Oprettet:
- 4. februar 2021 11:27
- Sidst opdateret:
- 8. januar 2023 03:17
- Hvor er COTE DES DUNES?:
Skriv et svar