Maritime Billeder & Data

COTE DES DUNES – IMO: 9232527

Hoveddata

Billede:
IMO:
9232527
MMSI:
227022800
ENI:
Kaldesignal:
FOBQ
Hjemhavn:
LE HAVRE
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2001
Byggepris:
$82,2 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
170,01meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
185meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
27,7meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,75meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,5meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
1.960mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,9meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Aker Finnyards, Rauma, Finland
Skrog nr.:
437
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
10
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
11
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä NSD 8L/12V46B diesel
4 stk. Wärtsilä 8L20 hjælpemaskiner på hver 1440 kW.

Effekt :
39.000KW
BHP:
53.001BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
25knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
25knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
1. januar 2000
Drivmiddel:
Atomkraft
Brændstof-kvalitet:
380 cSt
Brændstof-forbrug:
140tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
5meter
Propel RPM:
150
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
3
Bovpropel Producent:
Lips
Bovproller Effekt:
1800KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Willi Becker
Stabilisator:
2 stk. ACH Engineering finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:

4 stk. 1710 kVA - 1368 kW - 1957 HP

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. 525 kVA - 420 kW - 544 HP
Aksel-generatorer:
Kedler:
4
Kedler Type:

2 stk. CHR UNEX 107.00 m² / 7.00 bar
2 stk. CHO UNEX 67.00 m² / 7.00 bar

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

DUNES BAIL SNC

Ejer IMO:
5996973
Rederi:

DFDS A/S

Rederi IMO:
310102
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
01591G
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Dover - Calais
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
33.736tons
Nettotonnage:
11.502tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.700tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
714
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2470meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Hængedæk: Frihøjde 2,1 meter, 110 biler.
Øverste bildæk: Frihøjde 2,4 / 4,9 meter, 295 biler, 990 lanemeter.
Hoveddæk: Frihøjde 4,9 meter, 309 biler, 1010 lanemeter.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
100
Besætning fordeling:
Passagerer:
1900PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
1:19
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
100
Køjer besætning:
Beskrivelse:

15 stk. officers kahytter
85 stk. besætningskahytter

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Bar le Parisien: 349 PAX
Bar la Brasserie: 408 PAX
Pub: 400 PAX
Buffet restaurant: 348 PAX
Drivers' restaurant: 158 PAX

Restauranter:
4
Barer:
1
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.930m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
970m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
170m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
130m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
540m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
150m3
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov dæk 3: 4,90 x 8,00 meter.
Bov dæk 5: 4,90 x 8,00 meter.
Agter dæk 3: 4,90 x 10,00 meter.
Agter dæk 5: 4,90 x 20,00 meter.
(HxB)

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Seafrance Rodin(10. november 2001 - 18. juni 2012)
Rodin(18. juni 2012 - 23. november 2015)
Côte des Dunes(23. november 2015 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig(10. november 2001 - 5. juli 2012)
Euro-Transmanche SAS (EuroTunnel Group SA), Calais, Frankrig(5. juli 2012 - 23. juni 2017)
DFDS Seaways Sas(23. juni 2017 - 29. juni 2017)
Dunes Bail Snc(29. juni 2017 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig(10. november 2001 - 5. juli 2012)
Euro-Transmanche SAS (EuroTunnel Group SA), Calais, Frankrig(5. juli 2012 - 23. juni 2017)
DFDS A/S, København, Danmark(23. juni 2017 - )
CharterPeriode
MyFerryLink, Frankrig (Bareboat charter)(11. juni 2012 - 15. september 2015)
DFDS A/S, København, Danmark (Bareboat charter)(2. februar 2016 - 23. juni 2017)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Scop Seafrance(13. august 2012 - 1. september 2015)
DFDS A/S, København, Danmark(1. september 2015 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Dover - Calais(30. november 2001 - 16. november 2011)
Dover - Calais(20. august 2012 - 23. juni 2015)
Dover - Calais(9. februar 2016 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Frankrig
(10. november 2001 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Calais(10. november 2001 - 1. februar 2016)
Le Havre(1. februar 2016 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[FOBQ](10. november 2001 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
227022800(10. november 2001 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:

Côte des Flandres (ex. Seafrance Berlioz) (9305843)

Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
19. maj 2001
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
10. november 2001
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
23. - 26. december 2006Reparation af mindre skade i tørdok hos Chantier de Réparation Navale Arno Dunkerque efter mindre skade ved kollision med færgeleje i Calais.
9. februar 2008Ud af drift af "tekniske årsager".
10. februar - 29. april 2008På værft hos Chantier de Réparation Navale Arno Dunkerque. Opholdet i Dunkerque blev forlænget på grund af strejle blandt officererne. Der var desuden rygter om problem med vibrationer fra skruerne.
21. september - 12. oktober 2009På værft hos Remontowa i Gdansk. Ét synligt resultat af værftsbesøget var, at den orange skygge over broen nu var malet hvid.
13. januar 2011Kolliderede med kajen i Calais i hårdt vejr og fik et hul i skroget over vandlinjen.
14. - 19. januar 2011Repareret hos Chantier de Réparation Navale Arno Dunkerque, derefter atter i drift.
13. - 17. oktober 2011Opholdt i Calais på grund af strejke.
25. - 26. oktober 2011Driften indstillet på grund af verserende sag mellem EU og moderselskabet SNCF vedrørende statstilskud i modstrid med EU-regler.
26. oktober 2011I drift igen.
16. november 2011Taget ud af drift. Det blev meddelt, at Seafrance ville blive likvideret, og at alle selskabets færger ville blive oplagt i Calais.
9. januar 2012Seafrance erklæret konkurs.
9. juli 2012Forsejlet fra Calais til Dunkerque for klargøring til sejlads under MyFerryLink identitet.
22. juni 2015Det blev annonceret, at DFDS ville bareboatchartre Rodin og Berlioz med købsoption.
23. juni 2015Al MyFerryLink sejlads aflyst på grund af strejke som protest mod DFDS charteraftalen.
29. juni 2015Handelsretten i Boulogne bestemte, at charteraftalen var lovlig. Al MyFerryLink sejlads aflyst på grund af strejke.
1. - 2. juli 2015MyFerryLink indstillede al sejlads omkring midnat. Berlioz og Rodin blev beslaglagt en periode af besætningsmedlemmer.
1. september 2015Der blev indgået en aftale, der blandt andet indebar, at en stor del af de tidligere MyFerryLink besætningsmedlemmer skulle ansættes af DFDS. Hermed blev længere tids uenighed med blandt andet strejler og blokader i Calais afsluttet.
13. september 2015Bugseret til Dunkerque af slæbebådene Triton og Thorax.
26. november 2015Flyttet til Damen Shipyard i Dunkerque østhavn.
2. februar 2016Bareboat chartert til DFDS med købsoption.
9. februar 2016Prøvesejlads på kanalen. Herefter i fart fra Calais.
6. - 17. januar 2020På værft i Dunkerque. Under værftsbesøget, blev malteserkorset på skorstenen malet over og erstattet med bogstaverne DFDS.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
4. februar 2021 11:27
Sidst opdateret:
8. januar 2023 03:17
Hvor er COTE DES DUNES?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.