Maritime Billeder & Data

CÔTE DES FLANDRES – IMO: 9305843

Hoveddata

Billede:
IMO:
9305843
MMSI:
228085000
ENI:
Kaldesignal:
FMAB
Hjemhavn:
LE HAVRE
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2005
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
171,36meter
Længde imellem perpendikulær:
170meter
LOA:
186meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
27,7meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,75meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
15,2meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
172,09meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
1.765mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Chantier et Atelier de Saint-Nazaire, Frankrig
Skrog nr.:
O32
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
13
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
11
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Wärtsilä 8L46B diesel
2 stk. Wärtsilä 12L46B diesel

Effekt :
39.000KW
BHP:
53.160BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
25knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
25knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
1. januar 2004
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
3
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:

4 stk. 1710 kVA - 1368 kW - 1916 HP

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. 650 kVA - 520 kW - 762 HP
Aksel-generatorer:
Kedler:
4
Kedler Type:

2 stk. CHR AALBORG 10.00 bar
1 stk. CHO AALBORG 10.00 bar
1 stk. CHO AALBORG 24.00 m² / 10.00 bar

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

FLANDRES BAIL SNC

Ejer IMO:
5996987
Rederi:

DFDS A/S

Rederi IMO:
310102
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
04366X
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
33.940tons
Nettotonnage:
11.502tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.700tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
100
Besætning fordeling:
Passagerer:
2500PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
967m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Seafrance Berlioz(4. april 2005 - 18. juli 2012)
Berlioz(18. juli 2012 - 12. december 2015)
Côte des Flandres(12. december 2015 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig(4. april 2005 - 5. juli 2012)
Euro-Transmanche SAS (EuroTunnel Group SA), Calais, Frankrig(5. juli 2012 - 23. juni 2017)
DFDS Seaways Sas(23. juni 2017 - 29. juni 2017)
Flandres Baeil Snc(29. juni 2017 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig(4. april 2005 - 5. juli 2012)
Euro-Transmanche SAS (EuroTunnel Group SA), Calais, Frankrig(5. juli 2012 - 23. juni 2017)
DFDS A/S, København, Danmark(23. juli 2017 - )
CharterPeriode
MyFerryLink, Frankrig (Bareboat charter)(11. juni 2012  -15. september 2015)
DFDS A/S, København, Danmark (Bareboat charter)(2. februar 2016 - 23. juni 2017)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Scop Seafrance(16. august 2012 - 1. september 2015)
DFDS A/S, København, Danmark(1. september 2015 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Dover - Calais(4. april 2005 - 16. november 2011)
Dover - Calais(20. august 2012 - 23. juni 2015)
Dover - Calais(23. februar 2016 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Frankrig
(4. april 2005 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Calais(4. april 2005 - 1. november 2015)
Le Havre(1. november 2015 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[FMAB](4. april 2005 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
228085000(4. april 2005 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibPeriode
Côte des Dunes (ex. Seafrance Rodin)9232527
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
11. maj 2004
Kølstrakt:
Søsat:
14. oktober 2004
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
4. april 2005
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
19. marts - 9. april 2009På værft hos A&P Hebburn, Newcastle upon Tyne. Fik blandt andet malet skyggen på broen hvid i stedet for orange.
16. oktober 2011Taget ud af drift. Det blev meddelt, at Seafrance ville blive likvideret, og at alle selskabets færger ville blive oplagt i Calais.
25. - 26. oktober 2011Driften indstillet på grund af verserende sag mellem EU og moderselskabet SNCF vedrørende statstilskud i modstrid med EU-regler.
26. oktober 2011I drift igen.
9. januar 2012Seafrance erklæret konkurs.
12. juli 2012Forsejlet fra Calais til Dunkerque for klargøring til sejlads under MyFerryLink identitet.
27. oktober 2012Påsejlet af Pride of Burgundy i Calais. Fik betydelige skader på bagbords side, herunder beskadiget redningsudstyr. Taget ud af drift. Efterfølgende repareret i Dunkerque.
22. juni 2015Det blev annonceret, at DFDS ville bareboatchartre Rodin og Berlioz med købsoption.
23. juni 2015Al MyFerryLink sejlads aflyst på grund af strejke som protest mod DFDS charteraftalen.
29. juni 2015Handelsretten i Boulogne bestemte, at charteraftalen var lovlig. Al MyFerryLink sejlads aflyst på grund af strejke.
1. - 2. juli 2015MyFerryLink indstillede al sejlads omkring midnat. Berlioz og Rodin blev beslaglagt en periode af besætningsmedlemmer.
1. september 2015Der blev indgået en aftale, der blandt andet indebar, at en stor del af de tidligere MyFerryLink besætningsmedlemmer skulle ansættes af DFDS. Hermed blev længere tids uenighed med blandt andet strejler og blokader i Calais afsluttet.
14. september 2015Bugseret til Dunkerque af slæbebådene Triton og Thorax.
12. november 2015Flyttet til Damen Shipyard.
2. februar 2016Bareboat chartert fil DFDS med købsoption.
23. februar 2016Prøvesejlads på kanalen. Herefter i fart fra Calais.
17. - 31. januar 2020Ude af drift for eftersyn hos Damen skibsværftet i Dunkerque. Fik blandt andet udskiftet malteserkors skorstensmærket med DFDS.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
4. februar 2021 11:54
Sidst opdateret:
8. januar 2023 03:17
Hvor er CÔTE DES FLANDRES?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.