Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

DANIA – IMO: 7624051

Hoveddata

Billede:
IMO:
7624051
MMSI:
235057319
ENI:
Kaldesignal:
MSTY3
Hjemhavn:
London
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1978
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
4. december 2012
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
34 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
184,3meter
LOA:
193,25meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
25,01meter
Bredde Ext.:
25,07meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,744meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
15,42meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde: 160,195 m, Længde overalt: 169,55 m, Bredde: 25,01 m, Bredde Ex: 25,07 m, Dybde: 15,40 m, Dybgang: 7,7443 m (juni 1978)
Længde: 184,30 m, Længde overalt: 193,25 m, Bredde: 25,01 m, Bredde Ex: 25,07 m, Dybde: 15,42 m, Dybgang: 7,744 m (juni 1995)

Skrog

Værft:
Societé Metallurgique & Navale Dunkerque-Normandie, Dunkerque, Frankrig
Skrog nr.:
304
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Sulzer 12ZV40/48 diesel, 6403 kW

Effekt :
12.806KW
BHP:
17.399BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
400mm.
Slaglængde:
480mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
16,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
1
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
1.800HK
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
800HK
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Flume stabilisator (tank-system) (1995 - )
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Doyen Shipping Ltd., England

Ejer IMO:
5354170
Rederi:

Imperial Ship Management AB, Göteborg, Sverige

Rederi IMO:
5286825
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
11. december 2012
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
21.850tons
Nettotonnage:
6.555tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
15.900tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 7501,52, NRT: 3254,9 DW: 12993
BT: 19412, NT: 5823 (august 1994)
BT: 21850, NT: 6555 DW: 15600 (juni 1995)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:

27.315 m3

Lastrum Note::
Containere:
693TEU
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
200
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
207Trailere
Kassetter:
Note Trailere:

12 meter trailere.

Busser:
Lanemeter:
2695meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

145 trailere, 120 biler, 2240 lanemeter (juni 1978)
207 trailere, 200 biler, 2695 lanemeter (juni 1995)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
43,5tons
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Ville de Dunkerque(12. juni 1978 - 7. februar 1979)
Foss Dunkerque(7. februar 1979 - 5. august 1981)
Ville de Dunkerque(5. august 1981 - 4. februar 1986)
G and C Express(1986 - 1988)
Railo(1988 - november 1988)
Dana Hafnia(november 1988 - maj 1989)
Railro(maj 1989 - 28. november 1989)
Maersk Essex(28. november 1989 - 18. januar 1993)
Tor Dania(18. januar 1993 - 15. april 1993
Brit Dania(15. april 1993 - 13. september 1993)
Tor Dania(13. september 1993 - 14. juni 2012)
Dania(14. juni 2012 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Société Française de Transports Maritimes (S.F.T.M.), Dunkerque, Frankrig(12. juni 1978 - 1988)
Compagnie National de Navigation, Mauritius(1988 - 1988)
Odvar Olsen (Goliat Shipping A/S), Oslo, Norge(1988 - december 1989)
Compagnie de Trans Maritimes par Rouliers (C.T.M.R) (Maersk Company Ltd.), Nassau, Bahamas(december 1989 - 10. juli 1992)
DFDS A/S, Danmark(10. juli 1992 - 31. juli 2000)
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 21. oktober 2003)
Seaheron A/S, Oslo, Norge(21. oktober 2003 - maj 2005)
Goliat RoRo AS (Goliat Shipping A/S), Oslo, Norge(maj 2005 - 26. september 2007)
Doyen Shipping Ltd., England(26. september 2007 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Société Française de Transports Maritimes (S.F.T.M.), Dunkerque, Frankrig(12. juni 1978 - 1988)
Compagnie National de Navigation, Mauritius(1988 - 1988)
Odvar Olsen (Goliat Shipping A/S), Oslo, Norge(1988 - december 1989)
Compagnie de Trans Maritimes par Rouliers (C.T.M.R) (Maersk Company Ltd.), Nassau, Bahamas(december 1989 - 10. juli 1992)
DFDS A/S, Danmark(10. juli 1992 - 31. juli 2000)
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 21. oktober 2003)
Seaheron A/S, Oslo, Norge(21. oktober 2003 - maj 2005)
Goliat RoRo AS (Goliat Shipping A/S), Oslo, Norge(maj 2005 - 26. september 2007)
Doyen Shipping Ltd., England(26. september 2007 - )
CharterPeriode
Foss Line(7. februar 1979 - 5. august 1981)
Grimaldi Lines, Napoli, Italien(1986)
OT Africa Line(1987)
DFDS A/S, Danmark(november 1988 - maj 1989)
Britline (The Maersk Company), London, England(15. april 1993 - september 1993)
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(21. oktober 2003 - 26. september 2007)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Goliat Shipping AS(4. april 2005 - 26. september 2007)
Ukendt(26. september 2007 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Rotterdam - Antwerpen - Bremen - Felixstowe - Jeddah - Damman - Dubai - Hodeidah - Port Sudan - Kuwait - Aqaba - Yenbu(1979 - 1981)
Helsingborg - Immingham - Harwich(januar 1989 - 27. november 1989)
Zeebrugge - Dartford(14. december 1989 - 1992)
Esbjerg - Harwich(26. januar 1993 - 13. april 1995)
Göteborg - Immingham(30. marts 1995 - 12. maj 2000)
Göteborg - Harwich(30. marts 1996 - 12. maj 2000)
Göteborg - Gent(13. maj 2000 - 31. marts 2001)
Göteborg - Immingham(2. april 2001 - 5. maj 2002)
Göteborg - Gent(7. maj 2002 - 11. oktober 2002)
Göteborg - Brevik - Gent(11. oktober 2002 - 2004)
Esbjerg - Immingham(18. november 2002 - 1. december 2002)
Immingham - Rotterdam(5. maj 2004 - 23. maj 2004)
Cuxhaven - Immingham(25. maj 2004 - 1. maj 2012)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Frankrig
(12. juni 1978 - 1987)
Mauritius
(1987 - 1988)
Bahamas
(1988 - 1989)
Norge
(1989 - 10. november 1992)
Danmark
(10. november 1992 - 21. oktober 2003)
Sverige(21. oktober 2003 - 24. august 2004)
Norge(24. august 2004 - 18. september 2007)
Storbritannien
(18. september 2007 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Dunkerque(12. juni 1978 - 7. februar 1979)
Fos-Sur-mer(7. februar 1979 - 5. august 1981)
Dunkerque(5. august 1981 - 1987)
Port Louis(1987 -1988)
Nassau(1988 -1989)
Oslo(1989 - 10. november 1992)
København(10. november 1992 - 21. oktober 2003)
Göteborg(21. oktober 2003 - 24. august 2004)
Oslo(24. august 2004 - 18. september 2007)
London(18. september 2007 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OVUN6][6](10. november 1992 - 21. oktober 2003)
[MSTY3](18. september 2007 - )
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
235057319(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Ville Du Havre7624063
Ro-Ro Genova7820411
Ro-Ro Manhattan7820423
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
15. april 1977
Kølstrakt:
Søsat:
29. oktober 1977
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
12. juni 1978
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
november 2012
Skrottet :
4. december 2012
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
november 2012Solgt til Indiske ophuggere.
28. november 2012Ankom til ankerpladsen ved Alang, Indien.
4. december 2012Sat på stranden Alang, Indien.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
13. april 2022 10:28
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:29

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.