Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MOBY DADA – IMO: 7911533

Hoveddata

Billede:
Princess Maria ud for Gilleleje d. 10. marts 2014, fra Sotji til Sankt Petersborg, efter at have været hotelskib ved vinter OL. Foto: Anita Jepsen.
Princess Maria ud for Gilleleje d. 10. marts 2014, fra Sotji til Sankt Petersborg, efter at have været hotelskib ved vinter OL. Foto: Anita Jepsen.
IMO:
7911533
MMSI:
247374100
ENI:
Kaldesignal:
IBRI
Hjemhavn:
Napoli
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1981
Byggepris:
FIM 235 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
154,7meter
LOA:
168,055meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
28,4meter
Bredde Ext.:
31,26meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,72meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
14,65meter
Dybde til hoveddæk:
9,1meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Wärtsilä Marine, Åbo, Finland
Skrog nr.:
1251
Værft Skroget:
Wärtsilä Oy Perno, Finland
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
1
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Pielstick 12PC2-5V (12-cylindrer) diesel, 5737 kW

Effekt :
22.948KW
BHP:
31.200BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
400mm.
Slaglængde:
460mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

2 stk. diesel hjælpemaskine, 1300 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Moby S. p. A., Livorno, Italien

Ejer IMO:
0254141
Rederi:

Moby S. p. A., Livorno, Italien

Rederi IMO:
0254141
ISM Manager:

Moby S. p. A., Livorno, Italien

ISM IMO:
0254141
Klassen leveret:
16. november 2016
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
95738
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
34.093tons
Nettotonnage:
17.471tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.898tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 25.680, NRT: 14.070, DW: 3.898 (marts 1981)
BRT: 25.678, NRT: 14.072, DW: 3.898 (1983)
BRT: 25.905, NRT: 14.015, DW: 3.898 (1984)
BRT: 26.671 DW: 3.898 (1987)
BT: 33.575, NT: 17.227, DW: 3.898 (juni 1990)
BT: 33.575, NRT: 17.227 (1994)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
360
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
54Trailere
Kassetter:
Note Trailere:

Trailere 13,6 meter

Busser:
Lanemeter:
1022meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

480 personbiler (marts 1981)
360 personbiler (juni 1990)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
2000PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
605
Dæk med kahytter:
Køjer:
1756
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1676 passagerer, 647 kahytter, 1650 køjepladser (marts 1981)
2000 passagerer, 605 kahytter, 1756 køjepladser (juni 1990)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Skandia (planlagt navn)(12. december 1979 - 30. marts 1981)
Finlandia(30. marts 1981 - 11. maj 1990)
Queen of Scandinavia(11. maj 1990 - 9. april 2010)
Princess Maria(9. april 2010 - 10. november 2016)
Moby Dada(10. november 2016 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(30. marts 1981 - 22. september 1988)
Suomen Yrtysrahoitus Oy, Finland(22. september 1988 - 11. maj 1990)
DFDS A/S, København, Danmark(11. maj 1990 - 7. november 2013)
Princess Maria Ltd., Valletta, Malta(7. november 2013 - 10. november 2016)
Moby S. p. A., Italien(10. november 2016 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(30. marts 1981 - 22. september 1988)
Suomen Yrtysrahoitus Oy, Finland(22. september 1988 - 11. maj 1990)
DFDS A/S, København, Danmark(11. maj 1990 - 15. april 2010)
St. Peter Line (Inflot Cruise and Ferry Ltd.), Sankt Petersborg, Rusland(15. april 2010 - 10. november 2016)
Moby S. p. A., Italien(10. november 2016 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
DFDS A/S, København, Danmark(5. januar 2006 - 9. april 2010)
DFDS Seaways AB-Lithuania(9. april 2010 - 15. november 2016)
Moby S. p. A., Italien(15. november 2016 - 25. maj 2018)
Compagnia Italiana Di Navigaz(25. maj 2018 - 28. december 2021)
Moby S. p. A., Italien(28. december 2021 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Stockholm - Helsinki (Helsingfors)(13. april 1981 - 5. maj 1990)
København - Helsingborg - Oslo(1. juni 1990 - 26. juni 2001)
Ijmuiden - Newcastle(28. juni 2001 - maj 2007)
Bergen - Haugesund - Stavanger - Newcastle(29. maj 2007 - 1. september 2008)
Helsinki (Helsingfors) - Sankt Petersborg(22. april 2010 - 9. november 2016)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland
(30. marts 1981 - 15. maj 1990)
Danmark
(15. maj 1990 - 9. april 2010)
Malta
(9. april 2010 - 10. november 2016)
Italien
(10. november 2016 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemhavnPeriode
Helsinki(30. marts 1981 - 15. maj 1990)
København(15. maj 1990 - 9. april 2010)
Valletta(9. april 2010 - 10. november 2016)
Napoli(10. november 2016 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OINN](30. marts 1981 - 15. maj 1990)
[OUSE6](15. maj 1990 - 15. april 2010)
[9HA2374](15. april 2010 - 9. november 2016)
[IBRI]
(9. november 2016 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
219013000(16. juni 2009 - 15. april 2010)
248463000(15. april 2010 - 9. november 2016)
247374100(9. november 2016 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co(21. marts 2022 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Lloyd's Register (IACS)(? - 9. november 2016)
Registro Italiano Navale (IACS)(16. november 2016 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Saga7911545
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
22. maj 1979
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
18. februar 1980
Kølstrakt:
Søsat:
25. juli 1980
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
30. marts 1981
Leveret:
Døbt:
30. marts 1981
Døbt Sted:
Åbo
Gudmor:
Statsminister (senere præsident) Mauno Koivistos hustru Tellervo Koivisto
Jomfrurejse:
1. april 1981
Jomfrurejse rute:
Stockholm - Helsingfors
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
30. marts 1981Afgik fra Åbo mod Stockholm.
1. april 1981Ankom til Stockholm for første gang, og indsættes samme dag på ruten Stockholm - Helsingfors.
2. april 1981Ankom for første gang til Helsingfors.
11. april 1981Åbent skib i Stockholm.
12. april 1981Åbent skib i Helsingfors.
10. januar 1982Ankommer til Wärtsilä Værft, Åbo, hvor bovpartiet skulle ombygges. Havde fået store skader under efterårsstormene, og havde været meget urolig i høj sø. Årsagen lå i designet, man ville have så stort et bildæk som muligt, hvilket viste sig ikke at være muligt. Ombygningen kostede 5 millioner FIM.
10. marts 1982Atter i fart efter ombygningen.
1. november 1982Kolliderer 11/1 i tæt tåge med trawleren ”Julanta”  ud for Gråhara. Trawleren beskadiges, men det lykkedes at bjærge den ind til Helsingfors.
19. maj 1984Special krydstogt med Wärtsilä´s personale i anledning af værftets 150 års dag.
23. maj 1984Special krydstogt med Wärtsilä´s indbudte gæster, b. la. præsident parret Koivisto.
12. november 1987Salgsaftale med DFDS, København underskrevet. DFDS skulle overtage skibet, når EFFOA fik leveret en ny færge fra Oy Wärtsilä.
22. september 1988Solgt til Soumen Yritysrahoitus Oy-Finska Företagsfinans Ab, Helsinki med bareboatcharter tilbage til EFFOA. Navn og fart uændret.
5. maj 1990Sidste dag i trafik imellem Stockholm - Helsingfors.
6. maj 1990Ankom til Cityvarvet, Göteborg.
11. maj 1990Overtaget af DFDS A/S, København. Omdøbt til Queen Of Scandinavia.
27. maj 1990Afgik fra Göteborg mod Helsingborg, for test af rampe.
1. juni 1990Indsat imellem København - Helsingborg- Oslo.
13. - 23. april 1997På værft i Aalborg.
4. - 21. januar 1998På Fredericia Skibsværft A/S, Fredericia.
3. januar - 18. februar 2000Ombygning af forskib samt agtersponsoner.
19. februar 2000Atter i trafik på København - Helsingborg - Oslo.
26. juni 2001Ankommer for sidste gang til København, fra Oslo. Afgår samme dag til Ijmuiden.
28. juni 2001Indsat på ruten Ijmuiden - Newcastle.
30. juni 2001Fremvisningstur Ijmuiden - Amsterdam.
1. november 2001Jubilæumscruise fra Ijmuiden - Amsterdam, i anledning af Nordsøkanalens 125 års jubilæum. Chartered af den hollandske minister for transport og offentligt arbejde. I Amsterdam anløb hun for første gang den nye krydstogtterminal.
15. maj 2004Fremvisningstur Ijmuiden - Amsterdam. Kun en vej.
29. maj 2007Indsat på ruten Newcastle - Stavanger  - Haugesund - Bergen.
26. november 2007Sprang sin fortøjning og drev med stævnen ind i forsyningsskibet HU SVEDRUP II. Og en slæbebåd måtte hjælpe QUEEN OF SCANDINAVIA tilbage til sin kajplads.
29. december 2007 - 1. januar 2008Nytårskrydstogt Bergen - København.
31. januar - 3. februar 2008Pga. dårligt vejr, sejlede man Bergen - København - Stavanger - Bergen i stedet for til Newcastle.
16. - 17. maj 2008Dokkede i Newcastle for reparation af styrbords stabilisator.
27. maj 2008DFDS beslutter at nedlægge ruten Newcastle - Stavanger  - Haugesund - Bergen, fra d. 1. september.
1. september 2008Ankom til Bergen for sidste gang fra Newcastle.
3. september 2008 - 10. februar 2009Oplagt i Korsør.
11. februar 2008Afgik fra Korsør mod Oskarshamn.
15. februar - 17. juni 2009Hotelskib i Oskarshamn.
16. april 2009Mens Queen of Scandinavia lå som hotelskib i Oskarshamn, udbrød der brand i hjælpemaskinrummet. Branden skyldtes et utæt brændstofrør, der lækkede olie på varme maskindele. Ingen kom til skade, men der var omfattende materiel skade i hjælpemaskinrummet.
5. - 19. december 2009Hotelskib under FN Klimakomferencen i København.
8. februar 2010Chartret til Inflot Cruise & Ferry Ltd (St. Peter Line), St. Petersburg, Rusland (management, DFDS Lisco).
10. april 2010Registreret til Princess Maria Ltd, Valletta, Malta (AB DFDS LISCO) Omdøbt til PRINCESS MARIA.
18. april 2010Afgik fra Fredericia mod St. Petersborg.
23. april 2010Indsat imellem St. Petersborg - Helsingfors.
august 2010To rejser mellem St. Petersborg - Helsingfors - Stockholm - Tallin - St. Petersborg.
februar 2015 - 25. februar 2014Chartret til Russian State Co, Rosmorport, Rusland som hotelfartøj til vinter OL i Sochi.
9. november 2016Ankom til St. Petersbord for sidste gang for St Peter Line.
17. november 2016Afgik St. Petersborg mod Napoli.
juni 2017Indsat imellem Nice - Bastia.
september 2017Chartret til de spanske myndigheder.
20. september 2017Ankom til Barcelona for at blive brugt som hotelskib.
17. november 2017Afgik fra Barcelona mod Genova.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
15. april 2022 18:36
Sidst opdateret:
25. november 2023 10:05
Hvor er MOBY DADA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.