Hoveddata

Billede
IMO
5337202
MMSI
ENI
Kaldesignal
Hjemhavn
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1962
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
A 247
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
2004
Forlist
Udgået
Levetid
42år
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
102,8meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
109,16meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
17,21meter
Bredde Ext.
17,7meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
4,6meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
11,91meter
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,35meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Helsingør Skibsværft og maskinbyggeri A/S
Skrog nr.
360
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

2 stk. DM 750 VBF 90 B&W diesel
4 stk. B&W diesel hjælpemaskine, 2200 bhk

Effekt
5.741KW
BHP
7800BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
18knob
Trial Speed
0
Servicefart
16knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
1
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

RASHAD R

Rederi IMO
1917471
Ejer

ALGHARIDH MAS

Ejer IMO
1917498
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
6.590tons
Nettotonnage
1.977tons
Bruttoregisterton
3.835,96tons
Nettoregisterton
1.293,53tons
Dødvægt
1.280tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
0TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
27
Besætning fordeling
Passagerer
1200PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
172
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
3
Jernbanespor længde
250,23meter
Note: Spor

Midtersporet er 97,49 meter
Sidesporene er 96,45 meter

Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Sprogø (1. juli 1962 - 2. marts 2000)
Duba 2000 (2. marts 2000 - august 2004)
Duba (august 2004 - 16. oktober 2004)

Historiske ejere

Danske Statsbaner, Danmark (1. juli 1962 - 14. juli 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark (14. juni 1995 - 1. januar 1997)
Scandlines A/S, Danmark (1. januar 1997 - 16. juni 1998)
Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland (16. juni 1998 - 7. oktober 1998)
Scandlines AG, Tyskland (7. oktober 1998 - 15. oktober 1998)
Scandlines Danmark A/S, Danmark (15. oktober 1998 - 2. marts 2000)
Tabuk Shipping, Saudi-Arabien (2. marts 2000 - 2001)
Mohammed Abdullah S. Algharidh, Saudi-Arabien (2001 - august 2004)

Historiske Rederier

Danske Statsbaner, Danmark (1. juli 1962 - 14. juli 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark (14. juni 1995 - 1. januar 1997)
Scandlines A/S, Danmark (1. januar 1997 - 16. juni 1998)
Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland (16. juni 1998 - 7. oktober 1998)
Scandlines AG, Tyskland (7. oktober 1998 - 15. oktober 1998)
Scandlines Danmark A/S, Danmark (15. oktober 1998 - 2. marts 2000)
Tabuk Shipping, Saudi-Arabien (2. marts 2000 - 2001)
Mohammed Abdullah S. Algharidh, Saudi-Arabien (2001 - august 2004)

Historiske ISM
Historiske Ruter

Korsør - Nyborg (1. juli 1962 - 1997)
Halsskov - Knudshoved (6. juli 1962 - 22. februar 1998)
Århus - Kalundborg (spidsbelastningsfærge) (11. februar 1963 - 12. februar 1963)
Århus - Kalundborg (afløserfærge) (15. september 1963 - 17. oktober 1963)
Århus - Kalundborg (afløserfærge) (18. januar 1964 - 20. januar 1964)
Århus - Kalundborg (afløserfærge) (25. september 1991 - 30. september 1991)
Århus - Kalundborg (afløserfærge) (3. november 1991 - 7. februar 1992)
Århus - Kalundborg (afløserfærge) (4. marts 1992 - 6. marts 1992)
Århus - Kalundborg (afløserfærge) (7. april 1992)
Århus - Kalundborg (afløserfærge) (7. september 1993 - 10. september 1993)
Duba - Port Safaga (usikkert) (juni 2000 - 2004)

Historiske Hjemsteder

Korsør (26. juni 1962 - 2. marts 2000)

Historiske Flag

Danmark (26. juni 1962 - 2. marts 2000)
Saudi-Arabien (2. marts 2000 - 2004)

Historiske Kaldesignal

OWPY (26. juni 1962 - 2. marts 2000)

Historiske MMSI
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Knud (ex. Knudshoved) (5190379)

Projekteret
Bestilt
30/09/1960
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
15/08/1961
Kølstrakt
Søsat
05/01/1962
Søsat
Prøvetur
29/06/1962
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
11/05/1962
Færdig
Leveret
30/06/1962
Leveret
Døbt
05/01/1962
Døbt Sted
Helsingør
Gudmor
fru skibsinspektør H. P. Nielsen
Jomfrurejse
01/07/1962
Jomfrurejse rute
Udgået
22/02/1998
Skrottet
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

Februar 2000 - Solgt til Mohamed Abdullah S. Algharidh (Rafik Rashad) boende i Jeddah, Saudiarabien for 225.000 US Dollar.

11. oktober 2004 - Ankom til Alang Beach i Indien for ophugning.

Horn
Noter

Billeder

Billeder
Hvor er DUBA 2000: