Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

FRAM – IMO: 9370018

Hoveddata

Billede:
IMO:
9370018
MMSI:
258932000
ENI:
Kaldesignal:
LADA7
Hjemhavn:
TROMSØ
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
isforstærket ekspeditionsskib
Klasse:
Byggeår:
2007
Byggepris:
€68 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
99,22meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
113,65meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,2meter
Bredde Ext.:
26,9meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
23,97meter
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,1meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
16meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
100,095meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Fincantieri - Cantieri Navali Italiani S.p.A., Monfalcone, Italien
Skrog nr.:
6144
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Het Anker
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Santarossa
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Jotun
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. MaK 6M25 diesel 1981 kW hver

Effekt :
7.920KW
BHP:
10.763BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
16,6knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
16knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
380 cSt
Brændstof-forbrug:
29tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Rolls-Royce propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
3,1meter
Propel RPM:
184
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Fincantieri
Bovproller Effekt:
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Fincantieri finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

HURTIGRUTEN CRUISE AS

Ejer IMO:
6063177
Rederi:

HURTIGRUTEN CRUISE AS

Rederi IMO:
6063177
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
32904
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Lloyd's Register +100A1 Passenger and Vehicle Ferry + LMC, Iceclass 1B, UMS, IWS, NAV1, Ice Class 1A for propulsion thrusters
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
11.647tons
Nettotonnage:
3.817tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
957tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
560Personer
Besætning:
75
Besætning fordeling:
Passagerer:
318PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
8
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
127
Dæk med kahytter:
3
Køjer:
276
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
6
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

Penthouse Suites: 7
Suites: 17
Balcony: 6
Inside: 24

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
41
Køjer besætning:
Beskrivelse:

12 x 1 sengs officers kahyt: 12 PAX
29 x 2 sengs kahyt: 58 PAX

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
HMS
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Scandinavian Micro System
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Arne Johansen, Tino Sana

Interiør:
Kahyts lås:
Vingcard
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Dansk Wilton
Lofter:
Sadi
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Gudbrandsdalen
Læder:
Elmo
Møbler:
Tino Sana
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Frökjaer
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Holiday
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Tecnodelta
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
795m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
396m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
43m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
272m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
22m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Schat Harding

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Consultas
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
RFD
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Autronica
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Marioff
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
IMS
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
St. Gobain Marine
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Navalimpianti Tecnimpianti
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
2
Elevatorer:

Otis

Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
550meter
Ankerkæde diameter:
50mm.
Karakter af ankerkæder:
B-r
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
ATISA
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Culligan Italian
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Prisma
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Uson Marine
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Gurian
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Tino Sana
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Jets
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Tech Marine
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Garbarino
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
Historiske ejere:

HURTIGRUTEN AS (23. april 2007 - 2. januar 2019)
HURTIGRUTEN CRUISE AS (2. januar 2019 - )

Historiske Rederier:

HURTIGRUTEN AS (23. april 2007 - 2. januar 2019)
HURTIGRUTEN CRUISE AS (2. januar 2019 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
Historiske Hjemsteder:
Historiske Kaldesignal:
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
16. september 2005
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
21. april 2006
Kølstrakt:
Søsat:
1. november 2006
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
23. april 2007
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Mette-Marit (Norges kronprinsesse)
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2020
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
19. januar 2021 13:40
Sidst opdateret:
8. januar 2023 16:36
Hvor er FRAM?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.