Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

INCAT 046 – IMO: 9172076

Hoveddata

Billede:
IMO:
9172076
MMSI:
362024000
ENI:
Kaldesignal:
9YGM
Hjemhavn:
Port of Spain
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1997
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
81,33meter
LOA:
913meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
26meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
4,5meter
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
3,73meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
6,8meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
4,1meter
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Incat Australia Pty Ltd, Hobart, Tasmanien, Australien
Skrog nr.:
046
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Katamaran
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
1
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Ruston 20 RK270 diesel, 7080 kW

Effekt :
28.320KW
BHP:
38.505BHP
IHK:
0
rpm:
1.030
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. Caterpillar 3406 diesel hjælpemaskine, 230 kW, 1600 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
48knob
Trial Speed:
50,2knob
Servicefart:
43knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
56 cbm
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
212 g/kWh
Propeller:
4
Propeller Type:
Lips LJ 145/3 DL vandjet
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
aktive trim tab bagerst på hvert skrog + T-foil forrest på hvert skrog
Ride control:
Maritime Dynamic
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
415Volt
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
50Hz
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
4 x Renk ASL60 gearbox
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

TRINIDAD & TOBAGO GOVT MARINE, Port of Spain, Trinidad & Tobago

Ejer IMO:
1531493
Rederi:

TRINIDAD & TOBAGO GOVT MARINE, Port of Spain, Trinidad & Tobago

Rederi IMO:
1531493
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
8. februar 2018
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
DNV+1A1 HSLC R1 Car Ferry A EO
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.617tons
Nettotonnage:
2.311tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
450tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
240
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
4
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækFrihøjde (FH)BilerBusser
Hoved4,1/3,1* meter114
Rampe A28
Rampe B15
Rampe C44
Rampe D15
Rampe E24
Total:240
Eller:
1144

*Hoveddækket har en frihøjde på 4,1 meter agter og 3,1 meter for. Og min 2 meter på ramperne.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
23
Besætning fordeling:
Passagerer:
890PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
SalonKapacitet
Hoveddæk399 PAX
Øverste dæk491 PAX
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Allfoods
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

InCat

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Maxton Fox
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
56m3
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
1,6m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
5m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
5m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
10
Note: Redningsflåde:

10 x oppustelig redningsflåde 100 PAX

Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
4 x LSA
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Incat 046(7. november 1997 - december 1997)
The Devil Cat(december 1997 - 1999)
The Cat(1999 - april 2002)
Incat 046(april 2002 - )
The Lynx (markedsført navn)(august 2003 - 2005)
T&T Express (markedsført navn)(december 2006 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Incat Chartering Pty, Hobart, Australien(7. november 1997 - februar 1998)
Bay Ferries Ltd., Canada(februar 1998 - april 2007)
Republic of Trinidad and Tobago, San Fernando, Trinidad og Tobago(april 2007 - 25.  februar 2021)
Servicios Y Concesiones Maritimas Ibicencas, Spanien(25. februar 2021 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Incat Chartering Pty, Hobart, Australien(7. november 1997 - december 1997)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 1997 - april 1998)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 1998 - december 1999)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 1999 - april 2000)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 2000 - december 2000)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 2000 - april 2001)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 2001 - december 2001)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 2001 - april 2002)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 2002 - april 2005)
Republic of Trinidad and Tobago, San Fernando, Trinidad og Tobago(april 2005 - 25. februar 2021)
Historiske ISM:
ISMPeriode
KIWIRAIL LTD(17. februar 2004 - 25. april 2007)
Ukendt(25. april 2007 - 8. oktober 2007)
BAY FERRIES LTD(8. oktober 2007 - 8. oktober 2012)
BAY FERRIES MANAGEMENT LTD(8. oktober 2012 - 11. oktober 2016)
TRINIDAD & TOBAGO PORT(11. oktober 2016 - 20. april 2021)
Ukendt(20. april 2021 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Georgetown - Melbourne(17. december 1997 - 18. april 1998)
Yarmouth - Bar Harbour(20. maj 1998 - 1998)
Miami - Freeport - Bahamas(januar 1999 - 1999)
Miami - Freeport - Bahamas(oktober 1999 - 1. november 1999)
Georgetown - Melbourne(december 1999 - 2000)
Yarmouth - Bar Harbour(maj 2000 - oktober 2000)
Georgetown - Melbourne(december 2000 - april 2001)
Yarmouth - Bar Harbour(marts 2001 - oktober 2001)
Georgetown - Melbourne(16. december 2001 - 7. april 2002)
Wellington - Picton(august 2003 - 2005)
Port of Spain - Scarborough(maj 2005 - 2018)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Bahamas(7. november 1997 - 25. april 2007)
Trinidad og Tobago(25. april 2007 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Nassau(7. november 1997 - 25. april 2007)
Port-of-Spain(25. april 2007 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[C6PI2](7. november 1997 - 25. april 2007)
[9YGM](25. april 2007 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
362024000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
DNV (IACS)(? - 8. februar 2018)
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
Superexpress9176046
Max9176058
Skane Jet9176060
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
17. februar 1997
Kølstrakt:
Søsat:
20. september 1997
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
7. november 1997
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
TidHændelse
11. april 2021Bugsering starter fra Port of Spain mod Vigo, af slæbebåden MONTE DA LUZ.
24. april 2021Sank 800 sømil fra Azorerne.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
28. december 2021 15:10
Sidst opdateret:
21. november 2023 23:40

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.