Maritime Billeder & Data

INCAT 046 – IMO: 9172076

Hoveddata

Billede:
IMO:
9172076
MMSI:
362024000
ENI:
Kaldesignal:
9YGM
Hjemhavn:
Port of Spain
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1997
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
81,33meter
LOA:
913meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
26meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
4,5meter
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
3,73meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
6,8meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,1meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Incat Australia Pty Ltd, Hobart, Tasmanien, Australien
Skrog nr.:
046
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Katamaran
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
1
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Ruston 20 RK270 diesel, 7080 kW

Effekt :
28.320KW
BHP:
38.505BHP
IHK:
0
rpm:
1.030
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. Caterpillar 3406 diesel hjælpemaskine, 230 kW, 1600 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
48knob
Trial Speed:
50,2knob
Servicefart:
43knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
56 cbm
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
212 g/kWh
Propeller:
4
Propeller Type:
Lips LJ 145/3 DL vandjet
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
aktive trim tab bagerst på hvert skrog + T-foil forrest på hvert skrog
Ride control:
Maritime Dynamic
Generatorer:
Strøm-spænding:
415Volt
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
50Hz
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
4 x Renk ASL60 gearbox
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

TRINIDAD & TOBAGO GOVT MARINE, Port of Spain, Trinidad & Tobago

Ejer IMO:
1531493
Rederi:

TRINIDAD & TOBAGO GOVT MARINE, Port of Spain, Trinidad & Tobago

Rederi IMO:
1531493
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
8. februar 2018
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
DNV+1A1 HSLC R1 Car Ferry A EO
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.617tons
Nettotonnage:
2.311tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
450tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
240
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
4
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækFrihøjde (FH)BilerBusser
Hoved4,1/3,1* meter114
Rampe A28
Rampe B15
Rampe C44
Rampe D15
Rampe E24
Total:240
Eller:
1144

*Hoveddækket har en frihøjde på 4,1 meter agter og 3,1 meter for. Og min 2 meter på ramperne.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
23
Besætning fordeling:
Passagerer:
890PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
SalonKapacitet
Hoveddæk399 PAX
Øverste dæk491 PAX
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Allfoods
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

InCat

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Maxton Fox
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
56m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
1,6m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
5m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
5m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
10
Note: Redningsflåde:

10 x oppustelig redningsflåde 100 PAX

Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
4 x LSA
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Incat 046(7. november 1997 - december 1997)
The Devil Cat(december 1997 - 1999)
The Cat(1999 - april 2002)
Incat 046(april 2002 - )
The Lynx (markedsført navn)(august 2003 - 2005)
T&T Express (markedsført navn)(december 2006 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Incat Chartering Pty, Hobart, Australien(7. november 1997 - februar 1998)
Bay Ferries Ltd., Canada(februar 1998 - april 2007)
Republic of Trinidad and Tobago, San Fernando, Trinidad og Tobago(april 2007 - 25.  februar 2021)
Servicios Y Concesiones Maritimas Ibicencas, Spanien(25. februar 2021 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Incat Chartering Pty, Hobart, Australien(7. november 1997 - december 1997)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 1997 - april 1998)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 1998 - december 1999)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 1999 - april 2000)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 2000 - december 2000)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 2000 - april 2001)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 2001 - december 2001)
Transport Tasmania (TT-Line), Devonport, New Zealand(december 2001 - april 2002)
Bay Ferries Ltd., Canada(april 2002 - april 2005)
Republic of Trinidad and Tobago, San Fernando, Trinidad og Tobago(april 2005 - 25. februar 2021)
Historiske ISM:
ISMPeriode
KIWIRAIL LTD(17. februar 2004 - 25. april 2007)
Ukendt(25. april 2007 - 8. oktober 2007)
BAY FERRIES LTD(8. oktober 2007 - 8. oktober 2012)
BAY FERRIES MANAGEMENT LTD(8. oktober 2012 - 11. oktober 2016)
TRINIDAD & TOBAGO PORT(11. oktober 2016 - 20. april 2021)
Ukendt(20. april 2021 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Georgetown - Melbourne(17. december 1997 - 18. april 1998)
Yarmouth - Bar Harbour(20. maj 1998 - 1998)
Miami - Freeport - Bahamas(januar 1999 - 1999)
Miami - Freeport - Bahamas(oktober 1999 - 1. november 1999)
Georgetown - Melbourne(december 1999 - 2000)
Yarmouth - Bar Harbour(maj 2000 - oktober 2000)
Georgetown - Melbourne(december 2000 - april 2001)
Yarmouth - Bar Harbour(marts 2001 - oktober 2001)
Georgetown - Melbourne(16. december 2001 - 7. april 2002)
Wellington - Picton(august 2003 - 2005)
Port of Spain - Scarborough(maj 2005 - 2018)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Bahamas(7. november 1997 - 25. april 2007)
Trinidad og Tobago(25. april 2007 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Nassau(7. november 1997 - 25. april 2007)
Port-of-Spain(25. april 2007 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[C6PI2](7. november 1997 - 25. april 2007)
[9YGM](25. april 2007 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
362024000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
DNV (IACS)(? - 8. februar 2018)
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
Superexpress9176046
Max9176058
Skane Jet9176060
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
17. februar 1997
Kølstrakt:
Søsat:
20. september 1997
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
7. november 1997
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
TidHændelse
11. april 2021Bugsering starter fra Port of Spain mod Vigo, af slæbebåden MONTE DA LUZ.
24. april 2021Sank 800 sømil fra Azorerne.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
28. december 2021 15:10
Sidst opdateret:
28. december 2021 20:27

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.