Maritime Billeder & Data

MAX – IMO: 9176058

Hoveddata

Billede:
Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
9176058
MMSI:
219601000
ENI:
Kaldesignal:
OZQH
Hjemhavn:
Aarhus
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1998
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
A 487
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
77,8meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
92meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
0
Bredde Ext.:
26meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
3,7meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
4,08meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Incat Australia Pty Ltd, Hobart, Tasmanien, Australien
Skrog nr.:
048
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Katamaran
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. 20RK270 Ruston diesel, 28320 kW
4 stk. Caterpillar diesel hjælpemaskine, 1028 kW
4 stk. vandjet

Effekt :
28.324KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
44knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
44knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
Propeller Type:
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark 

Ejer IMO:
0251203
Rederi:

Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark 

Rederi IMO:
0251203
ISM Manager:

Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark 

ISM IMO:
0251203
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
20063
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Rønne - Ystad
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.617tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
500tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
240
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
900PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Cat-Link IV(22. maj 1998 - 2. februar 1999)
Max Mols(2. februar 1999 - 3. april 2004)
Marketingnavn: Caen Express(3. april 2004 - 10. oktober 2004)
Max Mols(10. oktober 2004 - 22. januar 2019)
Max(22. januar 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Cat-Link A/S, Århus, Danmark(22. maj 1998 - 29. april 1999)
Mols-Linien A/S, Aarhus, Danmark (29. april 1999 - 19. april 2017)
Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark (19. april 2017 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Cat-Link A/S, Århus, Danmark(22. maj 1998 - 29. april 1999)
Mols-Linien A/S, Aarhus, Danmark (29. april 1999 - 19. april 2017)
Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark (19. april 2017 - )
CharterPeriode
Marine Atlantic, St. John, Canada(1. maj 2000 - november 2000)
Scandlines, Sverige(9. juli 2001 - 18. juli 2001)
Riga Sea Line, Riga, Letland(18. april 2002 - september 2002)
P&O Ferries Ltd., England(marts 2004 - oktober 2004)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark (8. marts 2012 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Århus - Kalundborg(22. maj 1998 - 25. maj 1999)
Århus - Odden(26. maj 1999 - 4. april 2000)
North Sydney - Port Aux Basques(23. juni 2000 - 16. september 2000)
Århus - Odden(3. marts 2001 - 4. april 2001)
Rønne - Sassnitz(9. juli 2001 - 18. juli 2001)
Riga - Nynäshamn(25. april 2002 - 19. september 2002)
Århus - Odden(2. februar 2003 - 3. marts 2004)
Portsmouth - Caen(3. april 2004 - 10. oktober 2004)
Århus - Odden(11. november 2004 - 31. maj 2017)
Ebeltoft - Odden (også)(oktober 2012 - 1. juni 2017)
Ebeltoft - Odden(2. juni 2017 - 29. juni 2017)
Århus - Odden (afløserfærge)(30. juni 2017 - 16. september 2017)
Ebeltoft - Odden (også, weekender og ferieperioder)(30. juni 2017 - 16. september 2017)
Århus - Odden(13. november 2017 - 13. marts 2019)
Rønne - Ystad(13. april 2019 - )
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(22. december 2019 - 23. december 2019)
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(26. december 2019 - 27. december 2019)
Århus - Odden(januar 2020 - 16. marts 2020)
Rønne - Ystad(april 2020 - 17. juni 2020)
Århus - Odden(18. juni 2020 - 18. august 2020)
Ebeltoft - Odden (også, weekender og ferieperioder)(19. juni 2020 - 16. august 2020)
Rønne - Ystad(19. august 2020 - december 2020)
Århus - Odden(21. december 2020 - 28. december 2020)
Århus - Odden (afløserfærge)(8. februar 2021 - 11. februar 2021)
Rønne - Ystad (spidsbelastningsfærge)(26. februar 2021 - 24. oktober 2021)
Århus - Odden (afløserfærge)(27. oktober 2021 - november 2021)
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(22. december 2021 - 28. december 2021)
Århus - Odden (afløserfærge)(17. januar 2022 - 6. april 2022)
Århus - Odden (afløserfærge)(2. november 2022 - 15. november 2022)
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(22. december 2022 - 27. december 2022)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(20. maj 1998 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Aarhus(20. maj 1998 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZQH](20. maj 1998 - 8. maj 2000)
[OZQH2](8. maj 2000 - 5. december 2000)
[OZQH]
(5. december 2000 - 4. januar 2001)
[OZQH2](4. januar 2001 5. marts 2001)
[OZQH]
(5. marts 2001 - 8. juli 2001)
[OZQH2](8. juli 2001 - 9. juli 2001)
[OZQH]
(9. juli 2001 - 7. november 2001)
[OZQH2]
(7. november 2001 - 12. april 2002)
[OZQH](12. april 2002 - 25. november 2002)
[OZQH2](25. november 2002 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
219601000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibPeriode
T&T Express9172076
SUPEREXPRESS9176046
SKANE JET9176060
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
27. juli 1997
Kølstrakt:
Søsat:
29. marts 1998
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
2. april 1998
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
12. november 2020 12:23
Sidst opdateret:
6. marts 2023 11:32
Hvor er MAX?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.