Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

IONIAN STAR – IMO: 7037806

Hoveddata

Billede:
IMO:
7037806
MMSI:
373339000
ENI:
Kaldesignal:
3FCL5
Hjemhavn:
Panama
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1971
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
114,24meter
Længde imellem perpendikulær:
113,65meter
LOA:
122,71meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
19,22meter
Bredde Ext.:
19,6meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,4meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
12,6meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde overalt: 123,4 m, Bredde: 19,2 m, Dybgang: 5,4 m (1971 - 1994)

Skrog

Værft:
Aalborg Værft, A/S, Aalborg, Danmark
Skrog nr.:
190
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

8 stk. Nohab SF 112 V diesel, 1.950,625 bhk

Effekt :
0
BHP:
15.605BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
21knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Almada Shipping Ltd., Funchal, Madeira, Portugal

Ejer IMO:
5609111
Rederi:

Tnitsea Shipping LDA, Funchal, Madeira, Portugal

Rederi IMO:
5609301
ISM Manager:

Seamed Trading Shipping SRL, Brindisi, Italien

ISM IMO:
5609107
Klassen leveret:
12. juni 2020
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
103265
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
9.149tons
Nettotonnage:
2.744tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.039,5tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 5694, NRT: 2861, DW: 1800 (1971 - 1994)
BT: 8772, NT: 2631 (1994 - 1999)
BT: 9194, NT: 2744 (1999 - 2020)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
240
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1218PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1400 passagerer, 126 køjepladser (1971 - 1994)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Prinsessan Desirée(3. juni 1971 - 3. marts 1983)
Viking 2 (Marketingnavn)(26. juni 1982 - 5. september 1982)
Europafärjan(3. marts 1983 - 1985)
Europafärjan II(1985 - 3. marts 1987)
Lion Princess(3. marts 1987 - 3. marts 1994)
Bohus(3. marts 1994 - 26. august 2019)
Ionian Star(26. august 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi AB Göteborg - Frederikshavn Linjen (Sessan Linjen), Göteborg, Sverige(3. juni 1971 - 1. januar 1980)
Sessan Tor Line, Göteborg, Sverige(1. januar 1980 - februar 1981)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(februar 1981 - marts 1983)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(marts 1983 - 1984)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(1984 - 1984)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(1984 - 1985)
Lion Ferry AB, Halmstad, Sverige(1985 - 1. december 1993)
Scandi Line AS, Sandefjord, Norge(1. december 1993 - 1. januar 1999)
Color Line AS, Oslo, Norge(1. januar 1999 - 1. december 2003)
Color Bohus AS, Sandefjord, Norge(1. december 2003 - 12. oktober 2007)
Color Line Transport AS, Kristiansand, Norge(12. oktober 2007 - 26. august 2019)
Almada Shipping Ltd., Funchal, Madeira, Portugal(26. august 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Rederi AB Göteborg - Frederikshavn Linjen (Sessan Linjen), Göteborg, Sverige(3. juni 1971 - 1. januar 1980)
Sessan Tor Line, Göteborg, Sverige(1. januar 1980 - februar 1981)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(februar 1981 - marts 1983)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(marts 1983 - 1984)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(1984 - 1984)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(1984 - 1985)
Lion Ferry AB, Halmstad, Sverige(1985 - 1. december 1993)
Scandi Line AS, Sandefjord, Norge(1. december 1993 - 1. januar 1999)
Color Line AS, Oslo, Norge(1. januar 1999 - 26. august 2019)
Tnitsea Shipping LDA, Funchal, Madeira, Portugal(26. august 2019 - )
CharterPeriode
Bandi Line, Irland(april 1981 - maj 1981)
British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland(6. maj 1981 - 7. juni 1981)
Sealink, Frankrig, Holland, Belgien, England(9. juli 1981 - 10. august 1981)
Sally Line, England(26. juni 1982 - 5. september 1982)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Color Line Narine AS, Sandefjord, Norge(87. oktober 2007 - 30. august 2019)
Seamed Trading Shipping SRL, Brindisi, Italien
(30. august 2019 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Göteborg - Frederikshavn(6. juni 1971 - 10. april 1981)
Pembroke Dock - Rosslare(6. maj 1981 - 7. juni 1981)
Holyhead - Dun Laoghaire(9. juli 1981 - 10. august 1981)
Göteborg - Frederikshavn(september 1981 - 1982)
Ramsgate - Dunkerque(26. juni 1982 - 5. september 1982)
Varberg - Grenå(marts 1983 - december 1993)
Helsingborg - Grenå(1986 - 29. oktober 1989)
Halmstad - Grenå(1990 - december 1993)
Sandefjord - Strömstad(14. april 1994 - 15. august 2019)
Brindisi - Vlorë(juni 2020 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(3. juni 1971 - 29. marts 1994)
Norge
(29. marts 1994 - 26. august 2019)
Panama
(26. august 2019 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Göteborg(3. juni 1971 - 29. marts 1994)
Sandefjord(29. marts 1994 - 26. august 2019)
Panama(26. august 2019 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
SDJO(3. juni 1971 - 29. marts 1994)
LHDT(29. marts 1994 - 26. august 2019)
3FCL5(26. august 2019 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
259153000(15. maj 2009 - 27. august 2019)
373339000(27. august 2019 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Aqua Solution (ex. Prinsessan Christina)6918560
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
september 1970
Søsat:
20. november 1970
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
3. juni 1971
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
24. april 2023 21:41
Sidst opdateret:
25. april 2023 12:55
Hvor er IONIAN STAR?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.