Maritime Billeder & Data

IONIAN STAR – IMO: 7037806

Hoveddata

Billede:
IMO:
7037806
MMSI:
373339000
ENI:
Kaldesignal:
3FCL5
Hjemhavn:
Panama
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1971
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
114,24meter
Længde imellem perpendikulær:
113,65meter
LOA:
122,71meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
19,22meter
Bredde Ext.:
19,6meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,4meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
12,6meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde overalt: 123,4 m, Bredde: 19,2 m, Dybgang: 5,4 m (1971 - 1994)

Skrog

Værft:
Aalborg Værft, A/S, Aalborg, Danmark
Skrog nr.:
190
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

8 stk. Nohab SF 112 V diesel, 1.950,625 bhk

Effekt :
0
BHP:
15.605BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
21knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Almada Shipping Ltd., Funchal, Madeira, Portugal

Ejer IMO:
5609111
Rederi:

Tnitsea Shipping LDA, Funchal, Madeira, Portugal

Rederi IMO:
5609301
ISM Manager:

Seamed Trading Shipping SRL, Brindisi, Italien

ISM IMO:
5609107
Klassen leveret:
12. juni 2020
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
103265
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
9.149tons
Nettotonnage:
2.744tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.039,5tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 5694, NRT: 2861, DW: 1800 (1971 - 1994)
BT: 8772, NT: 2631 (1994 - 1999)
BT: 9194, NT: 2744 (1999 - 2020)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
240
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1218PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1400 passagerer, 126 køjepladser (1971 - 1994)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Prinsessan Desirée(3. juni 1971 - 3. marts 1983)
Viking 2 (Marketingnavn)(26. juni 1982 - 5. september 1982)
Europafärjan(3. marts 1983 - 1985)
Europafärjan II(1985 - 3. marts 1987)
Lion Princess(3. marts 1987 - 3. marts 1994)
Bohus(3. marts 1994 - 26. august 2019)
Ionian Star(26. august 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi AB Göteborg - Frederikshavn Linjen (Sessan Linjen), Göteborg, Sverige(3. juni 1971 - 1. januar 1980)
Sessan Tor Line, Göteborg, Sverige(1. januar 1980 - februar 1981)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(februar 1981 - marts 1983)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(marts 1983 - 1984)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(1984 - 1984)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(1984 - 1985)
Lion Ferry AB, Halmstad, Sverige(1985 - 1. december 1993)
Scandi Line AS, Sandefjord, Norge(1. december 1993 - 1. januar 1999)
Color Line AS, Oslo, Norge(1. januar 1999 - 1. december 2003)
Color Bohus AS, Sandefjord, Norge(1. december 2003 - 12. oktober 2007)
Color Line Transport AS, Kristiansand, Norge(12. oktober 2007 - 26. august 2019)
Almada Shipping Ltd., Funchal, Madeira, Portugal(26. august 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Rederi AB Göteborg - Frederikshavn Linjen (Sessan Linjen), Göteborg, Sverige(3. juni 1971 - 1. januar 1980)
Sessan Tor Line, Göteborg, Sverige(1. januar 1980 - februar 1981)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(februar 1981 - marts 1983)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(marts 1983 - 1984)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(1984 - 1984)
Varberg-Grenå Linjen Ab (Stena Line AB, Göteborg, Sverige), Sverige(1984 - 1985)
Lion Ferry AB, Halmstad, Sverige(1985 - 1. december 1993)
Scandi Line AS, Sandefjord, Norge(1. december 1993 - 1. januar 1999)
Color Line AS, Oslo, Norge(1. januar 1999 - 26. august 2019)
Tnitsea Shipping LDA, Funchal, Madeira, Portugal(26. august 2019 - )
CharterPeriode
Bandi Line, Irland(april 1981 - maj 1981)
British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland(6. maj 1981 - 7. juni 1981)
Sealink, Frankrig, Holland, Belgien, England(9. juli 1981 - 10. august 1981)
Sally Line, England(26. juni 1982 - 5. september 1982)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Color Line Narine AS, Sandefjord, Norge(87. oktober 2007 - 30. august 2019)
Seamed Trading Shipping SRL, Brindisi, Italien
(30. august 2019 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Göteborg - Frederikshavn(6. juni 1971 - 10. april 1981)
Pembroke Dock - Rosslare(6. maj 1981 - 7. juni 1981)
Holyhead - Dun Laoghaire(9. juli 1981 - 10. august 1981)
Göteborg - Frederikshavn(september 1981 - 1982)
Ramsgate - Dunkerque(26. juni 1982 - 5. september 1982)
Varberg - Grenå(marts 1983 - december 1993)
Helsingborg - Grenå(1986 - 29. oktober 1989)
Halmstad - Grenå(1990 - december 1993)
Sandefjord - Strömstad(14. april 1994 - 15. august 2019)
Brindisi - Vlorë(juni 2020 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(3. juni 1971 - 29. marts 1994)
Norge
(29. marts 1994 - 26. august 2019)
Panama
(26. august 2019 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Göteborg(3. juni 1971 - 29. marts 1994)
Sandefjord(29. marts 1994 - 26. august 2019)
Panama(26. august 2019 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
SDJO(3. juni 1971 - 29. marts 1994)
LHDT(29. marts 1994 - 26. august 2019)
3FCL5(26. august 2019 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
259153000(15. maj 2009 - 27. august 2019)
373339000(27. august 2019 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Aqua Solution (ex. Prinsessan Christina)6918560
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
september 1970
Søsat:
20. november 1970
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
3. juni 1971
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
24. april 2023 21:41
Sidst opdateret:
25. april 2023 12:15
Hvor er IONIAN STAR?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.