Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- ISLE OF INNISFREE
- IMO:
- 8908466
- MMSI:
- 210321000
- ENI:
- Kaldesignal:
- 5BWM5
- Flag:
- Cypern
- Hjemhavn:
- Limassol
- Pennant:
- Type:
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 1992
- Byggepris:
- €80 millioner
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- CYP - Cypern
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 150meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 163,61meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 27meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde over hjulkasserne:
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 6,35meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 9,2meter
- Dybde til hoveddæk:
- 9,2meter
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 20meter.
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 3.877mm.
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Mastetop over dæk:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Kølhøjde:
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Længde mellem stopbomme:
- 0
- Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
- 0
- Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Boelwerf N.V., Temse, Belgien
- Skrog nr.:
- 1534
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- 15
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 11
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
Knud E. Hansen A/S
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Vinduer:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Isolering:
- Bro:
- Døre:
- Pneumatiske døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
2 stk. Sulzer 8ZA S40 diesel, 10560 kW (2015 - )
2 stk. Sulzer 8ZA S40 GMT diesel, 11230 kW (2015 - )
- Effekt :
- 21.790KW
- BHP:
- 29.613BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 510
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
4 stk. ABC diesel hjælpemaskine, 6080 kW
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 21knob
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 21knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- 1 januar, 1990
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- 380 cSt
- Brændstof-forbrug:
- 50tons i døgnet
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Største kulforbrug pr. time:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- Lips propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 4,7meter
- Propel RPM:
- 132
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 2
- Bovpropel Producent:
- Lips
- Bovproller Effekt:
- 1600KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- 2 stk. B+V finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
4 x 1719 kVA - 1375 kW / 2238 HP
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
4 stk. Sulzer 8ZA S40 diesel, 21120 kW (1992 - 2015)
Management
- Rederi Brand:
- Irish Ferries
- Ejer IMO:
- 5932460
- Rederi IMO:
- 3010053
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- 5642516
- Klassifikations-selskab:
- Bureau Veritas (IACS)
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- 38P423
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- Assuranceforeningen Skuld - Norway
- US Coast Guard no.:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Dover - Calais
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- Sperry
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- GPS:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- Ja
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Rorindikator:
- Rorindikator:
- PA Anlæg:
- PA Anlæg:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 28.833tons
- Nettotonnage:
- 11.596tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 4.286tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 710
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- 1745meter
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
Platform: FH 1,9 meter
Øvre: FH 4,5/2,6 meter, 850 LM
Hoved: FH 4,5 meter, 895 LM
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 80
- Besætning fordeling:
- Skibshund:
- Passagerer:
- 1350PAX
- Passagerer (dobbelt):
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Pladsforhold:
- 21,358
- PAX / Crew forhold:
- 16,875
- Note Passagerer:
- Elever:
- Dæk:
- 9
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- Dæk med kahytter:
- 2
- Køjer:
- 434
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Flysæder:
- 402
- Dækspladser:
- Liggestole:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
6 x 2 køjer de luxe = 12 PAX
36 x 2 køjer udvendig = 72 PAX
82 x 2 køjer indvendig = 164 PAX
2 x 2 køjer handikap = 4 PAX
- Kahyts størrelse:
- Kennel pladser:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Restaurant: 345 PAX
Music Lounge: 407 PAX
Cinema: 108 PAX
Conference rooms: 164 PAX
Flysæder: 402 PAX
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
Studio Acht
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Dampa
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 1.035m3
- Brændstof-tanke:
- 0
- Kulbeholdning:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Redningsbælter:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- EPIRB:
- Radar transponder SART:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
Bovport: 8 x 5 meter (BxH)
Hækport: 8 x 5 meter (BxH)4 stk. hæmicyklisk dør på hoveddæk: 8 x 5 meter (BxH)
- Adgangsveje:
- Schoenrock
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
Danelevator
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- Fläkt
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Deerberg
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Ubåde:
- Ubåde beskrivelse:
- Helikoptere:
- Helikoptere beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Jets
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Jernbanespor:
- Stopbomme:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Prins Filip (4. maj 1992 - 2. juli 1998) Stena Royal (2. juli 1998 - 14. maj 1999) P&O SL Aquitaine (14. maj 1999 - 15. oktober 2002) PO Aquitaine (15. oktober 2002 - 2. oktober 2005) Norman Spirit (2. oktober 2005 - 26. marts 2010) Ostend Spirit (26. marts 2010 - 19. april 2011) Norman Spirit (19. april 2011 - 13. marts 2013) Calais Seaways (13. marts 2013 - 10. november 2021) Isle of Innisfree (10. november 2021 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Regie voor Maritiem Transport (RMT), Oostende, Belgien (4. marts 1992 - 2. juli 1998) Stena Ferries Ltd., London, England (2. juli 1998 - 2. oktober 2005) LD Lines (Louis Dreyfus Armateurs Group), Dover, England (2. oktober 2005 - 2. maj 2013) DFDS Seaways SAS, Dieppe, Frankrig (5932460) (2. maj 2013 - 3. november 2021) Zatarga Ltd., Douglas, Isle of Man (3. november 2021 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Regie voor Maritiem Transport (RMT), Oostende, Belgien (4. marts 1992 - 2. juli 1998) P&O Stena Line Ltd., England (20. november 1998 - 15. oktober 2002) P&O Ferries Ltd., England (15. oktober 2002 - 13. september 2005) V Ships Leisure Sam, Monaco-Ville, Monaco (13. september 2005 - 1. juni 2007) Louis Dreyfus Armateurs Sas, Suresnes, Frankrig (1. juni 2007 - april 2010) Transeuropa Shipping Lines Ltd., Koper, Slovenien (april 2010 - april 2011) LD Lines SAS, Suresnes, Frankrig (april 2011 - 2. maj 2013) DFDS A/S, København, Danmark (0310102) (2. maj 2013 - 3. november 2021) Irish Ferries Ltd., Dublin, Irland (3. november 2021 - )
- Historiske ISM:
ISM Periode LD Transmanche Ferries Sasu, Dieppe, Frankrig (5534919) (9. december 2011 - 3. november 2021) Matrix Ship Management Ltd., Limassol, Cypern (3. november 2021 - )
- Historiske Ruter:
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Belgien
(4. maj 1992 - maj 1998) Bermuda
(maj 1998 - november 2005) Italien
(november 2005 - juni 2006) Storbritannien
(juni 2006 - 19. april 2011) Frankrig
(19. april 2011 - 10. november 2021) Cypern
(10. november 2021 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Oostende (4. maj 1992 - maj 1998) Hamilton (maj 1998 - november 2005) Genova (november 2005 - juni 2006) Southampton (juni 2006 - marts 2010) Ramsgate (marts 2010 - 19. april 2011) Le Havre (19. april 2011 - 10. november 2021) Limassol (10. november 2021 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode MMUC3
(juni 2006 - 19. april 2011) FGXF (19. april 2011 - 10. november 2021) 5BWM5
(10. november 2021 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 235036658 (juni 2006 - 19. april 2011) 228006800 (19. april 2011 - 10. november 2021) 210321000 (10. november 2021 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&I Periode UK P&I Club (20. februar 2018 - )
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 2 maj, 1990
- Søsat:
- Prøvetur:
- 2 september, 1991
- Prøvetur slut:
- 8 september, 1991
- Prøvetur:
- 21 oktober, 1991
- Prøvetur slut:
- 24 oktober, 1991
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 4 maj, 1992
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Navngivet:
- 24 maj, 1991
- Navngivet Sted:
- N.V. Boelwerf S.A, Temse, Belgien
- Gudmor:
- Prins Filip
- Jomfrurejse:
- 15 maj, 1992
- Jomfrurejse rute:
- Oostende - Dover
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- 2015
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 25. april - 29. maj 2015 Moderniseret ved Remontowa i Gdansk. Fik blandt andet udskiftet to af de fire hovedmaskiner. 4. august 2021 Sidste afgang fra Dover kl. 18.25 lokal tid, ankomst Calais kl. 19.55.
Forsejlet til Dunkerque for oplægning, afgang Calais kl. 23.10, oplagt langs kaj i Dunkerque østhavn kl. 02.40.5. august 2021 Forsejlet fra Calais til Dunkerque. 4. november 2021 Irish Ferries offentliggjorde på sin hjemmeside, at rederiet i starten af december vil fordoble antallet af afgange på sin Dover - Calais rute ved at indsætte Isle of Innisfree. Færgen har sejlet for DFDS under navnet Calais Seaways indtil den blev erstatter med den nye, meget større Côte d´Opale. 17. november - 3. december 2021 I flydedok i Dunkerque. 14. december 2021 Afsejlede fra Dunkerque. Isle of Innisfree. Lå først og ventede ud for Calais, siden ved Dover. Færgen var første gang i havn i Dover med sit nye navn. 15. december 2021 Prøvesejlads. 16. december 2021 I fart. Første afgang Calais kl. 05.04, ankomst Dover kl. 06.54.
- Horn:
- Noter:
- Søsterskibe:
- Søsterskibe: 00Ingen Søsterskibe
Billeder
- Billeder:
- Hvor er ISLE OF INNISFREE?:
Andre artikler
Næste
3 februar, 2021
CAPPADOCIA SEAWAYS – IMO: 9242388
Forrige
3 februar, 2021