Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

JUPITER – IMO: 7360186

Hoveddata

Billede:
IMO:
7360186
MMSI:
515978000
ENI:
Kaldesignal:
XUDQ6
Hjemhavn:
Phnom-Penh
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1975
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
42 år
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
161,51meter
LOA:
175,3meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
22meter
Bredde Ext.:
22,23meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,32meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
7,98meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde: 139,33 m, Længde overalt: 153,12 m, Bredde: 22 m, Bredde Ext: 22,23 m, Dybde: 7,98 m, Dybgang: 5,8 m. (1975)
Længde: 161,51 m, Længde overalt: 175,3 m, Bredde: 22 m, Bredde Ext: 22,23 m, Dybde: 7,98 m, Dybgang: 5,86 m (januar 1989)

Skrog

Værft:
Dubegion-Normandie S.A. Prairie au doc, Nantes, Frankrig
Skrog nr.:
142
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Pielstick 12PC2V-400 diesel, 4415 kW

Effekt :
17.660KW
BHP:
24.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
400mm.
Slaglængde:
460mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
21knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Royal Group Ltd., Singapore

Ejer IMO:
5303489
Rederi:

PRIME CRUISE DEVELOPMENT LTD, Ha Long City, Vietnam

Rederi IMO:
5575475
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
20.851tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.507tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 12348, NRT: 6198, DW: 1719 (1975)
BT: 20581, NT: 10114, DW: 2857 (januar 1989)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

240 personbiler (1975)
285 personbiler (januar 1989)
320 personbiler (1994)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1000PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
1000
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1200 passagerer, 799 køjepladser (1975)
1300 passagerer, 1175 køjepladser (januar 1989)
1200 passagerer, 1122 køjepladser (1994)
1000 passagerer, 1000 køjepladser (december 2008)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Wellamo(18. juli 1975 - 25. maj 1981)
Dana Gloria(25. maj 1981 - 3. februar 1984)
Svea Corona(3. februar 1984 - 22. maj 1985)
Dana Gloria(22. maj 1985 - 10. januar 1989)
King of Scandinavia(10. januar 1989 - 29. juli 1994)
Color Viking(29. juli 1994 - 1. december 1998)
Jupiter(1. december 1998 - 4. november 2017)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(9. juli 1975 - 4. maj 1981)
DFDS A/S, Danmark(4. maj 1981 - 29. juli 1994)
Color Line AS, Oslo, Norge (29. juli 1994 - 1. december 1998)
Fjord Line, Egersund, Norge (1. december 1998 - 4. november 2005)
Troms Fylkes Dampskibsselskap ASA (TFDS), Norge(4. november 2005 - 13. april 2007)
Royal Group Ltd., Singapore(13. april 2007 - 4. november 2017)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(9. juli 1975 - 18. juli 1975)
Silja Line Oy, Finland(18. juli 1975 - 1. maj 1981)
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(1. maj 1981 - 4. maj 1981)
DFDS A/S, Danmark(4. maj 1981 - 6. februar 1984)
Silja Line Oy, Finland(6. februar 1984 - 18. maj 1985)
DFDS A/S, Danmark(18. maj 1985 - 29. juli 1994)
Color Line AS, Oslo, Norge (29. juli 1994 - 1. december 1998)
Fjord Line, Egersund, Norge (1. december 1998 - 4. november 2005)
Troms Fylkes Dampskibsselskap ASA (TFDS), Norge(4. november 2005 - 13. april 2007)
Royal Group Ltd., Singapore(26. januar 2009 - juni 2010)
VINASHIN MARSERCO JSC(juni 2010 - 1. oktober 2010)
PRIME CRUISE DEVELOPMENT LTD(1. oktober 2010 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(13. august 2009 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Stockholm - Helsinki (Helsingfors)(18. juli 1975 - 1. maj 1981)
Esbjerg - Newcastle(2. juni 1981 - 2. oktober 1983)
København - Oslo(12. oktober 1983 - 19. december 1983)
Stockholm - Mariehamn - Turku(Åbo)(6. februar 1984 - 18. maj 1985)
København - Oslo(1. juni 1985 - 7. november 1988)
København - Oslo(9. februar 1989 - 1. juni 1990)
København - Helsingborg - Oslo(1. juni 1990 - 25. juli 1994)
Bergen - Stavanger - Newcastle(2. september 1994 - 25. september 2005)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland
(9. juni 1975 - 4. maj 1981)
Danmark
(4. maj 1981 - 29. juli 1994)
Norge
(29. juli 1994 - 4. april 2007)
Panama
(4. april 2007 - august 2011)
Cambodia(august 2011 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Helsinki(9. juni 1975 - 4. maj 1981)
Esbjerg(4. maj 1981 - 10. januar 1989)
København(10. januar 1989 - 29. juli 1994)
Bergen(29. juli 1994 - 4. november 2005)
Tromsø(4. november 2005 - 4. april 2007)
Nassau(4. april 2007 - august 2011)
Phnom Penh(august 2011 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OIGH](9. juni 1975 - 4. maj 1981)
[OWPU](4. maj 1981 - 29. juli 1994)
[LHIV](29. juli 1994 - 4. april 2007)
[3EKD](4. april 2007 - august 2011)
[XUDQ6](august 2011 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
372685000(4. april 2007 - august 2011)
515978000(august 2011 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Svea Corona7360174
Bore Star7360198
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
23. april 1974
Kølstrakt:
Søsat:
15. september 1974
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
9. juli 1975
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
4. november 2017
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
november 1988 - januar 1989Forlænget med 22 meter ved Jos L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland.
2010 - november 2017Oplagt ved Vạn Ninh, Vietnam.
4. november 2017Under storm nummer 12 rev Jupiter sig løs fra opankringspladsen ved Vạn Ninh. Færgen sank senere nær stranden ved Qui Nhơn, Vietnam. 7 besætningsmedlemmer frygtes omkommet.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
22. marts 2022 18:19
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:22

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.