Passagerskib M/S KING OF SCANDINAVIA af København i hjemhavnen, den 5. december 1992.  Besejlede ruten København-Helsingborg, Oslo i perioden 1. juni 1989 - 25. juli 1994. Kapacitet:  1300 passagerer, 1175 køjepladser, 285 personbiler (januar, 1989). Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0

JUPITER – IMO: 7360186

Hoveddata

Billede
Passagerskib M/S KING OF SCANDINAVIA af København i hjemhavnen, den 5. december 1992.  Besejlede ruten København-Helsingborg, Oslo i perioden 1. juni 1989 - 25. juli 1994. Kapacitet:  1300 passagerer, 1175 køjepladser, 285 personbiler (januar, 1989). Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
Passagerskib M/S KING OF SCANDINAVIA af København i hjemhavnen, den 5. december 1992. Besejlede ruten København-Helsingborg, Oslo i perioden 1. juni 1989 - 25. juli 1994. Kapacitet: 1300 passagerer, 1175 køjepladser, 285 personbiler (januar, 1989). Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
IMO
7360186
MMSI
515978000
ENI
Kaldesignal
XUDQ6
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Phnom-Penh
Pennant
Typebetegnelse
Egenskab
Klasse
Byggeår
1975
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
42 år
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    0
    Længde imellem perpendikulær
    161,51meter
    LOA
    175,3meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    22meter
    Bredde Ext.
    22,23meter
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    6,32meter
    Dybgang design
    0
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    0
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    7,98meter
    Dybde til hoveddæk
    0
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    0
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    0
    Load line Bredde
    0
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    0
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    0
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner

    Længde: 139,33 m, Længde overalt: 153,12 m, Bredde: 22 m, Bredde Ext: 22,23 m, Dybde: 7,98 m, Dybgang: 5,8 m. (1975)
    Længde: 161,51 m, Længde overalt: 175,3 m, Bredde: 22 m, Bredde Ext: 22,23 m, Dybde: 7,98 m, Dybgang: 5,86 m (januar 1989)

    Skrog

    Værft
    Dubegion-Normandie S.A. Prairie au doc, Nantes, Frankrig
    Skrog nr.
    142
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design
    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    4 stk. Pielstick 12PC2V-400 diesel, 4415 kW

    Effekt
    17.660KW
    BHP
    24.000BHP
    IHK
    0
    rpm
    0
    Boring
    400mm.
    Slaglængde
    460mm.
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri
    Batterier
    Design Max Hastighed
    0
    Trial Speed
    0
    Servicefart
    21knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Olie
    Brændstof-kvalitet
    Brændstof-forbrug
    0
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    propel med justerbare skrueblade
    Propel Diameter
    0
    Propel RPM
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    2
    Bovpropel Producent
    Bovproller Effekt
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    Hækpropel Producent
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Stabilisator
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Aksel-generatorer
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    PRIME CRUISE DEVELOPMENT LTD, Ha Long City, Vietnam

    Rederi IMO
    5575475
    Ejer

    Royal Group Ltd., Singapore

    Ejer IMO
    5303489
    ISM Manager
    ISM IMO
    Klassen leveret
    Klassen suspenderet
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    BV Reg
    RI
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Station
    Mægler
    Rute
    Sejltid

    Tonnage

    Bruttotonnage
    20.851tons
    Nettotonnage
    0
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    2.507tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Sikkerheds-tonnage
    0
    Note Tonnage

    BRT: 12348, NRT: 6198, DW: 1719 (1975)
    BT: 20581, NT: 10114, DW: 2857 (januar 1989)

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet
    Lastrum Note:
    Containere
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    Kassetter
    Note Trailere
    Busser
    Lanemeter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk
    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    0
    Note: Spor
    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    240 personbiler (1975)
    285 personbiler (januar 1989)
    320 personbiler (1994)

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    Besætning fordeling
    Passagerer
    1000PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    Dæk med kahytter
    Køjer
    1000
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer
    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    Køjer besætning
    Beskrivelse
    Note Person Kapacitet

    1200 passagerer, 799 køjepladser (1975)
    1300 passagerer, 1175 køjepladser (januar 1989)
    1200 passagerer, 1122 køjepladser (1994)
    1000 passagerer, 1000 køjepladser (december 2008)

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter
    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Vand-rutchebaner
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt
    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    Lofter
    Gulve
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    0
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    0
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    0
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    0
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    0
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    0
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    Redningsbåde type
    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde
    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Davits
    Marine evacuation system
    MES kapacitet
    MES System
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper
    Adgangsveje
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer
    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    0
    Karakter af ankerkæder
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    AC-kølere
    Ventilation
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne
    SkibsnavnPeriode
    Wellamo(18. juli 1975 - 25. maj 1981)
    Dana Gloria(25. maj 1981 - 3. februar 1984)
    Svea Corona(3. februar 1984 - 22. maj 1985)
    Dana Gloria(22. maj 1985 - 10. januar 1989)
    King of Scandinavia(10. januar 1989 - 29. juli 1994)
    Color Viking(29. juli 1994 - 1. december 1998)
    Jupiter(1. december 1998 - 4. november 2017)
    Historiske ejere
    EjerPeriode
    Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(9. juli 1975 - 4. maj 1981)
    DFDS A/S, Danmark(4. maj 1981 - 29. juli 1994)
    Color Line AS, Oslo, Norge (29. juli 1994 - 1. december 1998)
    Fjord Line, Egersund, Norge (1. december 1998 - 4. november 2005)
    Troms Fylkes Dampskibsselskap ASA (TFDS), Norge(4. november 2005 - 13. april 2007)
    Royal Group Ltd., Singapore(13. april 2007 - 4. november 2017)
    Historiske Rederier
    RederiPeriode
    Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(9. juli 1975 - 18. juli 1975)
    Silja Line Oy, Finland(18. juli 1975 - 1. maj 1981)
    Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(1. maj 1981 - 4. maj 1981)
    DFDS A/S, Danmark(4. maj 1981 - 6. februar 1984)
    Silja Line Oy, Finland(6. februar 1984 - 18. maj 1985)
    DFDS A/S, Danmark(18. maj 1985 - 29. juli 1994)
    Color Line AS, Oslo, Norge (29. juli 1994 - 1. december 1998)
    Fjord Line, Egersund, Norge (1. december 1998 - 4. november 2005)
    Troms Fylkes Dampskibsselskap ASA (TFDS), Norge(4. november 2005 - 13. april 2007)
    Royal Group Ltd., Singapore(26. januar 2009 - juni 2010)
    VINASHIN MARSERCO JSC(juni 2010 - 1. oktober 2010)
    PRIME CRUISE DEVELOPMENT LTD(1. oktober 2010 - )
    Historiske ISM
    ISMPeriode
    Ukendt(13. august 2009 - )
    Historiske Ruter
    RutePeriode
    Stockholm - Helsinki (Helsingfors)(18. juli 1975 - 1. maj 1981)
    Esbjerg - Newcastle(2. juni 1981 - 2. oktober 1983)
    København - Oslo(12. oktober 1983 - 19. december 1983)
    Stockholm - Mariehamn - Turku(Åbo)(6. februar 1984 - 18. maj 1985)
    København - Oslo(1. juni 1985 - 7. november 1988)
    København - Oslo(9. februar 1989 - 1. juni 1990)
    København - Helsingborg - Oslo(1. juni 1990 - 25. juli 1994)
    Bergen - Stavanger - Newcastle(2. september 1994 - 25. september 2005)
    Historiske Flag
    FlagstatPeriode
    Finland
    (9. juni 1975 - 4. maj 1981)
    Danmark
    (4. maj 1981 - 29. juli 1994)
    Norge
    (29. juli 1994 - 4. april 2007)
    Panama
    (4. april 2007 - august 2011)
    Cambodia(august 2011 - )
    Historiske Hjemsteder
    HjemstedPeriode
    Helsinki(9. juni 1975 - 4. maj 1981)
    Esbjerg(4. maj 1981 - 10. januar 1989)
    København(10. januar 1989 - 29. juli 1994)
    Bergen(29. juli 1994 - 4. november 2005)
    Tromsø(4. november 2005 - 4. april 2007)
    Nassau(4. april 2007 - august 2011)
    Phnom Penh(august 2011 - )
    Historiske Kaldesignal
    KaldesignalPeriode
    [OIGH](9. juni 1975 - 4. maj 1981)
    [OWPU](4. maj 1981 - 29. juli 1994)
    [LHIV](29. juli 1994 - 4. april 2007)
    [3EKD](4. april 2007 - august 2011)
    [XUDQ6](august 2011 - )
    Historiske MMSI
    MMSI nummerPeriode
    372685000(4. april 2007 - august 2011)
    515978000(august 2011 - )
    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab
    Historisk type
    Historiske klasseselskaber
    Kaptajn
    Søsterskibe
    SøsterskibIMO
    Svea Corona7360174
    Bore Star7360198
    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    23. april 1974
    Kølstrakt
    Søsat
    15. september 1974
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    9. juli 1975
    Leveret
    Døbt
    Døbt Sted
    Gudmor
    Jomfrurejse
    Jomfrurejse rute
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    Skrottet
    Forlist
    4. november 2017
    Renoveret
    Hændelser og særlige begivenheder
    Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
    november 1988 - januar 1989Forlænget med 22 meter ved Jos L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland.
    2010 - november 2017Oplagt ved Vạn Ninh, Vietnam.
    4. november 2017Under storm nummer 12 rev Jupiter sig løs fra opankringspladsen ved Vạn Ninh. Færgen sank senere nær stranden ved Qui Nhơn, Vietnam. 7 besætningsmedlemmer frygtes omkommet.
    Horn
    Noter

    Billeder

    Billeder
    Passagerskib M/S KING OF SCANDINAVIA af København i hjemhavnen, den 5. december 1992.  Besejlede ruten København-Helsingborg, Oslo i perioden 1. juni 1989 - 25. juli 1994. Kapacitet:  1300 passagerer, 1175 køjepladser, 285 personbiler (januar, 1989). Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Passagerskib M/S KING OF SCANDINAVIA af København i hjemhavnen, den 5. december 1992. Besejlede ruten København-Helsingborg, Oslo i perioden 1. juni 1989 - 25. juli 1994. Kapacitet: 1300 passagerer, 1175 køjepladser, 285 personbiler (januar, 1989). Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Færgen M/S DANA GLORIA i København. Skibet blev ombygget i 1988/1989 og omdøbt KING OF SCANDINAVIA. Foto: Arne Jensen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Færgen M/S DANA GLORIA i København. Skibet blev ombygget i 1988/1989 og omdøbt KING OF SCANDINAVIA. Foto: Arne Jensen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    M/S DANA GLORIA der sejlede mellem København og OSLO. Foto: Ernst M. Rasmussen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    M/S DANA GLORIA der sejlede mellem København og OSLO. Foto: Ernst M. Rasmussen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    M/S DANA GLORIA der sejlede mellem København og OSLO. Foto: Ernst M. Rasmussen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    M/S DANA GLORIA der sejlede mellem København og OSLO. Foto: Ernst M. Rasmussen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    M/S DANA GLORIA der sejlede mellem København og OSLO. Foto: Ernst M. Rasmussen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    M/S DANA GLORIA der sejlede mellem København og OSLO. Foto: Ernst M. Rasmussen. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Volker von Bonin, CC BY 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/4.0>, via Wikimedia Commons
    Volker von Bonin, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
    Volker von Bonin, CC BY 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/4.0>, via Wikimedia Commons
    Volker von Bonin, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
    Volker von Bonin, CC BY 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/4.0>, via Wikimedia Commons
    Volker von Bonin, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    22. marts 2022 18:19
    Sidst opdateret
    22. marts 2022 20:51

    Skriv en kommentar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *