MOBY OTTA – IMO: 7361324

Hoveddata

Billede
IMO
7361324
MMSI
247185400
ENI
Kaldesignal
ICBG
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Napoli
Pennant
Typebetegnelse
Egenskab
Klasse
Byggeår
1976
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    166,94meter
    Længde imellem perpendikulær
    163,18meter
    LOA
    184,55meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    26,4meter
    Bredde Ext.
    0
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    6,303meter
    Dybgang design
    0
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    0
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    16,06meter
    Dybde til hoveddæk
    0
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    0
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    0
    Load line Bredde
    0
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    0
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    0
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner

    Længde overalt: 182,26 m, Bredde: 23,6 m, Dybgang: 6,2 m (1976)
    Længde: 166,94 m, Længde overalt: 184,55 m, Bredde: 26,4 m, Dybgang: 6,303 m (1998)

    Skrog

    Værft
    Lübecker Flender-Werke AG, Lübeck, Tyskland
    Skrog nr.
    608
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design
    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    4 stk. SEMT-Pielstick 12-PC3V-480/520 diesel, 8501 kW

    Effekt
    34.004KW
    BHP
    45.600BHP
    IHK
    0
    rpm
    0
    Boring
    480mm.
    Slaglængde
    520mm.
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri
    Batterier
    Design Max Hastighed
    0
    Trial Speed
    27,2knob
    Servicefart
    24,5knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Olie
    Brændstof-kvalitet
    Brændstof-forbrug
    0
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    propel med justerbare skrueblade
    Propel Diameter
    0
    Propel RPM
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    2
    Bovpropel Producent
    Bovproller Effekt
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    Hækpropel Producent
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Stabilisator
    2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Aksel-generatorer
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    Moby S. p. A., Italien

    Rederi IMO
    0254141
    Ejer

    Moby S. p. A., Italien

    Ejer IMO
    0254141
    ISM Manager

    Moby S. p. A., Italien

    ISM IMO
    0254141
    Klassen leveret
    18. maj 2017
    Klassen suspenderet
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    BV Reg
    RI
    84364
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Station
    Mægler
    Rute
    Genova - Olbia
    Sejltid
    10 timer

    Tonnage

    Bruttotonnage
    22.528tons
    Nettotonnage
    12.567tons
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    3.335tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Sikkerheds-tonnage
    0
    Note Tonnage

    BRT: 14893,53, NRT: 7964 (november 1982)
    BRT: 15729,93, NRT: 8119,06 (januar 1991)
    BT: 21545, NT: 12099 (april 1994)
    BT: 22528, NT: 12567 (februar 1998)

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet
    Lastrum Note:
    Containere
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    420
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    Kassetter
    Note Trailere
    Busser
    Lanemeter
    910meter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk
    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    0
    Note: Spor
    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    Besætning fordeling
    Passagerer
    1507PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    Dæk med kahytter
    Køjer
    1416
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer
    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    Køjer besætning
    Beskrivelse
    Note Person Kapacitet

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter
    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Vand-rutchebaner
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt
    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    Lofter
    Gulve
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    0
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    0
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    0
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    0
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    0
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    0
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    Redningsbåde type
    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde
    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Davits
    Marine evacuation system
    MES kapacitet
    MES System
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper
    Adgangsveje
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer
    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    0
    Karakter af ankerkæder
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    AC-kølere
    Ventilation
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne
    SkibsnavnPeriode
    Tor Scandinavia(15. april 1976 - 25. oktober 1982)
    World Wide Expo(25. oktober 1982 - 25. februar 1983)
    Tor Scandinavia(25. februar 1983 - 22. februar 1991)
    Princess of Scandinavia(22. februar 1991 - 2. november 2006)
    Moby Otta(2. november 2006 - )
    Historiske ejere
    EjerPeriode
    Rederi AB Salénia, Saléinvest AB & Rederi AB Tranatlantic, Göteborg, Sverige(12. april 1976 - 23. november 1981)
    Salénia AB & Saléinvest AB, Göteborg, Sverige(23. november 1981 - december 1981)
    DFDS A/S, Danmark(1. december 1981 - 19. december 1983)
    K/S Difko XXXIII, Danmark(19. december 1983 - 14. januar 1991)
    DFDS A/S, Danmark(14. januar 1991 - 31. juli 2000)
    DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
    DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 2. november 2006)
    Moby S. p. A., Italien(2. november 2006 - )
    Historiske Rederier
    RederiPeriode
    Tor Line AB, Göteborg, Sverige(12. august 1976 - 1. december 1981)
    DFDS A/S, Danmark(1. december 1981 - 31. juli 2000)
    DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
    DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 2. november 2006)
    Moby S. p. A., Italien(2. november 2006 - )
    Historiske ISM
    ISMPeriode
    Moby S. p. A., Italien(17. maj 2007 - )
    Historiske Ruter
    RutePeriode
    Göteborg - Immingham, Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(15. april 1976 - oktober 1977)
    Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(oktober 1977 - januar 1979)
    Udstillingsskib, Holland Expo i Den Persiske Bugt(januar 1979 - februar 1979)
    Udstillingsskib, Expo Scan Arab i mellemøsten(17. januar 1980 - 6. marts 1981)
    Göteborg - Felixstowe(10. december 1981 - 1. oktober 1982)
    Udstillingsskib, World Wide Expo(25. oktober 1982 - 25. februar 1983)
    Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(3. marts 1983 - 31. marts 1983)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(1. april 1983 - 24. september 1983)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(25. september 1983 - 2. juni 1984)
    Göteborg - Harwich(2. juni 1984 - 11. december 1984)
    Esbjerg - Harwich(15. januar 1985 - 18. januar 1985)
    Göteborg - Harwich(18. januar 1985 - 7. juni 1985)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(7. juni 1985 - 4. december 1985)
    Göteborg - Harwich(4. december 1985 - 5. februar 1986)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(5. februar 1986 - 29. november 1986)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(5. december 1986 - 29. november 1986)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(12. januar 1987 - 1. november 1987)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(25. januar 1988 - 7. november 1988)
    Esbjerg - Harwich(25. november 1988 - 22. februar 1989)
    Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(23. februar 1989 - 25. september 1989)
    Göteborg - Harwich(4. december 1989 - 26. marts 1990)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(26. marts 1990 - 4. april 1990)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(5. april 1990 - 16. juni 1990)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(16. juni 1990 - 27. august 1990)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(27. august 1990 - 1. november 1990)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(1. november 1990 - 12. december 1990)
    Göteborg - Harwich(13. december 1990 - 7. januar 1991)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(7. januar 1991 - 14. januar 1991)
    Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(17. marts 1991 - 3. november 1991)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(5. november 1991 - 11. december 1991)
    Göteborg - Harwich(12. december 1991 - 11. februar 1992)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(11. februar 1992 - 25. marts 1992)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(25. marts 1992 - 13. juni 1992)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(24. april 1992 - 29. oktober 1992)
    Göteborg - Harwich, Göteborg - Amsterdam og Göteborg - Newcastle(13. juni 1992 - 24. august 1992)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(24. august 1992 - 29. oktober 1992)
    Göteborg - Harwich(29. oktober 1992 - 2. november 1992)
    København - Göteborg(2. november 1992 - 1. januar 1993)
    Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(1. april 1993 - 30. september 1993)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(17. februar 1994 - 8. juni 1994)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(9. juni 1994 - 29. juni 1994)
    Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(16. juli 1994 - 21. juli 1994)
    Esbjerg - Harwich, Esbjerg - Newcastle, Göteborg - Harwich, og Göteborg - Newcastle(21. juli 1994 - 8. september 1994)
    Göteborg - Ijmuiden(8. september 1994 - 2. oktober 1994)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(9. februar 1995 - 24. maj 1995)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(24. maj 1995 - 18. september 1995)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(19. september 1995 - 20. december 1995)
    Göteborg - Harwich(21. december 1995 - 8. januar 1996)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(25. januar 1996 - 5. juni 1996)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(6. juni 1996 - 26. august 1996)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(27. august 1996 - 4. juni 1997)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(5. juni 1997 - 25. august 1997)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(26. august 1997 - 14. januar 1998)
    Göteborg - Harwich(15. januar 1998 - 19. januar 1998)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(17. marts 1998 - 21. april 1998)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(23. april 1998 - 11. maj 1998)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(12. maj 1998 - 3. juni 1998)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(4. juni 1998 - 24. august 1998)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(25. august 1998 - 6. januar 1999)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(2. april 1999 - 24. september 1999)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(6. april 2000 - 17. maj 2002)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(16. juni 2002 - 11. januar 2005)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(2. februar 2005 - 7. januar 2006)
    Ijmuiden - Newcastle(10. februar 2006 - 8. marts 2006)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(9. marts 2006 - 31. oktober 2006)
    Genova - Porto Torres(maj 2007 -  2010)
    Livorno - Olbia(2010 - 2011)
    Genova - Olbia(2011 - )
    Historiske Flag
    FlagstatPeriode
    Sverige
    (12. april 1976 - 1. december 1981)
    Danmark
    (1. december 1981 - 2. november 2006)
    Italien
    (2. november 2006 - )
    Historiske Hjemsteder
    HjemstedPeriode
    Göteborg(12. april 1976 - 1. december 1981)
    Esbjerg(1. december 1981 - 2. november 2006)
    Napoli(2. november 2006 - )
    Historiske Kaldesignal
    KaldesignalPeriode
    [OWEN](1. december 1981 - 1. september 1988)
    [OWEN2](1. september 1998 - 2. november 2006)
    [ICBG](2. november 2006 - )
    Historiske MMSI
    MMSI nummerPeriode
    247185400(15. maj 2009 - )
    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab
    P&IPeriode

    Standard P&I Club per Charles Taylor & Co

    (21. marts 2022 - )
    Historisk type
    Historiske klasseselskaber
    KlasseselskabPeriode
    Registro Italiano Navale (IACS)(18. maj 2017 - )
    Kaptajn
    Søsterskibe
    SøsterskibIMO
    Tor Britannia7361312
    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    2. april 1975
    Kølstrakt
    Søsat
    4. november 1975
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    12. april 1976
    Leveret
    Døbt
    Døbt Sted
    Gudmor
    Jomfrurejse
    15. april 1976
    Jomfrurejse rute
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    Skrottet
    Forlist
    Renoveret
    Hændelser og særlige begivenheder
    Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
    23. december 1979På vej fra Göteborg til Felixstowe grundstødte Tor Scandinavia ud for Galterö. Færgen blev trukket fri af to slæbebåde og midlertidige reparationer blev foretaget på Cityvarvet, Göteborg.
    28. december 1979På vej fra Göteborg til Amsterdam grundstødte Tor Scandinavica ved Svinholmsgrundet. Det lykkedes at komme fri af grunden for egen maskinkraft. Tor Scandinavica vendte tilbage til Göteborg. Færgen blev repareret for over 3,7 millioner SEK ved Cityvarvet AB, Göteborg efter de to grundstødninger.
    25. september 1989Brand ombord. En påsat brand i en vogn med vasketøj resulterede i omfattende skader. To passagerer døde af røgforgiftning. Tor Scandinavia, der var på vej fra Göteborg til Harwich kunne for egen maskine gå til Esbjerg.
    2. oktober 1989 - 27. oktober 1989Repareret på HDW-Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland.
    17. januar 1991 - 11. marts 1991Omfattende ombygninger og moderniseringer blev foretaget ved Blom + Voss AG, Hamburg, Tyskland for 33.000.000 DM.
    1. oktober 1993Undervejs fra Göteborg til Amsterdam udbrød der brand i maskinrummet. Branden skyldtes et utæt brændstofrør ved én af hovedmaskinerne. Ilden blev slukket af sprinkleranlægget, oh Princess of Scandinavia kunne med to af hovedmaskinerne sejle til Esbjerg for reparation.
    18. juni 1994På en rejse fra Newcastle (North Shields) til Göteburg gik bagbords gear i stykker. Tre tandhjul blev beskadiget. Da reservedele skulle specialfremstilles, og først ville kunne skaffes sidst på året, blev det besluttet at sejle med kun to hovedmaskiner. Derfor skulle bagbords propel midlertidigt fjernes for at øge hastigheden.
    29. juni 1994 - 16. juli 1994Under dokning ved Skipsdokk Sør A/S, Kristiansand, Norge, hældede skibet pludselig 11 ° til styrbods. Derved gik der hul på skroget, og en større mængde vand trængte ind i maskinrummet og én af hovedmaskinerne.
    5. oktober 1994 - 3. februar 1995Det beskadigede gear blev repareret ved Cityvarvet AB, Göteborg, Sverige.
    3. februar 1995 - 4. februar 1995
    Prøvesejlads.
    21. januar 1998 - 11. marts 1998
    Fik monteret sidetanke på Remontowa S.A., Gdansk, Polen for at opfylde nye stabilitets- og sikkerhedskrav. Bulbstævn og ducktail blev ved samme lejlighed ændret.
    24. september 1999 - 4. april 2000
    Alle fire hovedmaskiner blev udtaget hos MAN B&W diesel, Frederikshavn og sendt til hovedreparation hos SEMT Pielstick, St. Nazaire, Frankrig. Der var revner i motorblokkene, og reparation kunne ikke foretages lokalt.
    30. marts 2000 - 31. marts 2000
    Prøvesejlads og aflevering til DFDS.
    17. maj 2002 - 18. maj 2002
    Mens Princess of Scandinavia var på vej fra Newcastle til Kristiansand, udbrød der brand i maskinrummet kl. 22:34. Branden skyldtes et utæt hydraulikrør, olie dryppede ned på varme motordele og antændtes. En maskinmester fik røgforgiftning og to passagerer måtte behandles for chok. Besætningen fik slukket branden efter et par timer. Det lykkedes at starte én af de fire hovedmotorer, og skibet kunne for egen kraft fortsætte mod Kristiansand. Senere kunne endnu to motorer startes. Princess of Scandinavia ankom til Kristiansand kl. 16.30.
    20. maj 2002 - 13. juni 2002
    Repareret ved Fredericia Skibsværft A/S, Fredericia.
    Horn
    Noter

    Billeder

    Billeder

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    22. marts 2022 21:01
    Sidst opdateret
    25. marts 2022 11:00
    Hvor er MOBY OTTA

    Skriv en kommentar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *