Maritime Billeder & Data

MOBY OTTA – IMO: 7361324

Hoveddata

Billede:
IMO:
7361324
MMSI:
247185400
ENI:
Kaldesignal:
ICBG
Hjemhavn:
Napoli
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1976
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
166,94meter
Længde imellem perpendikulær:
163,18meter
LOA:
184,55meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
26,4meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,303meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
16,06meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde overalt: 182,26 m, Bredde: 23,6 m, Dybgang: 6,2 m (1976)
Længde: 166,94 m, Længde overalt: 184,55 m, Bredde: 26,4 m, Dybgang: 6,303 m (1998)

Skrog

Værft:
Lübecker Flender-Werke AG, Lübeck, Tyskland
Skrog nr.:
608
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. SEMT-Pielstick 12-PC3V-480/520 diesel, 8501 kW

Effekt :
34.004KW
BHP:
45.600BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
480mm.
Slaglængde:
520mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
27,2knob
Servicefart:
24,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Moby S. p. A., Italien

Ejer IMO:
0254141
Rederi:

Moby S. p. A., Italien

Rederi IMO:
0254141
ISM Manager:

Moby S. p. A., Italien

ISM IMO:
0254141
Klassen leveret:
18. maj 2017
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
84364
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Genova - Olbia
Sejltid:
10 timer

Tonnage

Bruttotonnage:
22.528tons
Nettotonnage:
12.567tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.335tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 14893,53, NRT: 7964 (november 1982)
BRT: 15729,93, NRT: 8119,06 (januar 1991)
BT: 21545, NT: 12099 (april 1994)
BT: 22528, NT: 12567 (februar 1998)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
420
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
910meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1507PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
1416
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Tor Scandinavia(15. april 1976 - 25. oktober 1982)
World Wide Expo(25. oktober 1982 - 25. februar 1983)
Tor Scandinavia(25. februar 1983 - 22. februar 1991)
Princess of Scandinavia(22. februar 1991 - 2. november 2006)
Moby Otta(2. november 2006 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi AB Salénia, Saléinvest AB & Rederi AB Tranatlantic, Göteborg, Sverige(12. april 1976 - 23. november 1981)
Salénia AB & Saléinvest AB, Göteborg, Sverige(23. november 1981 - december 1981)
DFDS A/S, Danmark(1. december 1981 - 19. december 1983)
K/S Difko XXXIII, Danmark(19. december 1983 - 14. januar 1991)
DFDS A/S, Danmark(14. januar 1991 - 31. juli 2000)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 2. november 2006)
Moby S. p. A., Italien(2. november 2006 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Tor Line AB, Göteborg, Sverige(12. august 1976 - 1. december 1981)
DFDS A/S, Danmark(1. december 1981 - 31. juli 2000)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 2. november 2006)
Moby S. p. A., Italien(2. november 2006 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Moby S. p. A., Italien(17. maj 2007 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Göteborg - Immingham, Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(15. april 1976 - oktober 1977)
Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(oktober 1977 - januar 1979)
Udstillingsskib, Holland Expo i Den Persiske Bugt(januar 1979 - februar 1979)
Udstillingsskib, Expo Scan Arab i mellemøsten(17. januar 1980 - 6. marts 1981)
Göteborg - Felixstowe(10. december 1981 - 1. oktober 1982)
Udstillingsskib, World Wide Expo(25. oktober 1982 - 25. februar 1983)
Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(3. marts 1983 - 31. marts 1983)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(1. april 1983 - 24. september 1983)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(25. september 1983 - 2. juni 1984)
Göteborg - Harwich(2. juni 1984 - 11. december 1984)
Esbjerg - Harwich(15. januar 1985 - 18. januar 1985)
Göteborg - Harwich(18. januar 1985 - 7. juni 1985)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(7. juni 1985 - 4. december 1985)
Göteborg - Harwich(4. december 1985 - 5. februar 1986)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(5. februar 1986 - 29. november 1986)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(5. december 1986 - 29. november 1986)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(12. januar 1987 - 1. november 1987)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(25. januar 1988 - 7. november 1988)
Esbjerg - Harwich(25. november 1988 - 22. februar 1989)
Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(23. februar 1989 - 25. september 1989)
Göteborg - Harwich(4. december 1989 - 26. marts 1990)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(26. marts 1990 - 4. april 1990)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(5. april 1990 - 16. juni 1990)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(16. juni 1990 - 27. august 1990)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(27. august 1990 - 1. november 1990)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(1. november 1990 - 12. december 1990)
Göteborg - Harwich(13. december 1990 - 7. januar 1991)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(7. januar 1991 - 14. januar 1991)
Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(17. marts 1991 - 3. november 1991)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(5. november 1991 - 11. december 1991)
Göteborg - Harwich(12. december 1991 - 11. februar 1992)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(11. februar 1992 - 25. marts 1992)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(25. marts 1992 - 13. juni 1992)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(24. april 1992 - 29. oktober 1992)
Göteborg - Harwich, Göteborg - Amsterdam og Göteborg - Newcastle(13. juni 1992 - 24. august 1992)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(24. august 1992 - 29. oktober 1992)
Göteborg - Harwich(29. oktober 1992 - 2. november 1992)
København - Göteborg(2. november 1992 - 1. januar 1993)
Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(1. april 1993 - 30. september 1993)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(17. februar 1994 - 8. juni 1994)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(9. juni 1994 - 29. juni 1994)
Esbjerg - Harwich, Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(16. juli 1994 - 21. juli 1994)
Esbjerg - Harwich, Esbjerg - Newcastle, Göteborg - Harwich, og Göteborg - Newcastle(21. juli 1994 - 8. september 1994)
Göteborg - Ijmuiden(8. september 1994 - 2. oktober 1994)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(9. februar 1995 - 24. maj 1995)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(24. maj 1995 - 18. september 1995)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(19. september 1995 - 20. december 1995)
Göteborg - Harwich(21. december 1995 - 8. januar 1996)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(25. januar 1996 - 5. juni 1996)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(6. juni 1996 - 26. august 1996)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(27. august 1996 - 4. juni 1997)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(5. juni 1997 - 25. august 1997)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(26. august 1997 - 14. januar 1998)
Göteborg - Harwich(15. januar 1998 - 19. januar 1998)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(17. marts 1998 - 21. april 1998)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(23. april 1998 - 11. maj 1998)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(12. maj 1998 - 3. juni 1998)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(4. juni 1998 - 24. august 1998)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(25. august 1998 - 6. januar 1999)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(2. april 1999 - 24. september 1999)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(6. april 2000 - 17. maj 2002)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(16. juni 2002 - 11. januar 2005)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(2. februar 2005 - 7. januar 2006)
Ijmuiden - Newcastle(10. februar 2006 - 8. marts 2006)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(9. marts 2006 - 31. oktober 2006)
Genova - Porto Torres(maj 2007 -  2010)
Livorno - Olbia(2010 - 2011)
Genova - Olbia(2011 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(12. april 1976 - 1. december 1981)
Danmark
(1. december 1981 - 2. november 2006)
Italien
(2. november 2006 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Göteborg(12. april 1976 - 1. december 1981)
Esbjerg(1. december 1981 - 2. november 2006)
Napoli(2. november 2006 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OWEN](1. december 1981 - 1. september 1988)
[OWEN2](1. september 1998 - 2. november 2006)
[ICBG](2. november 2006 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247185400(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode

Standard P&I Club per Charles Taylor & Co

(21. marts 2022 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Registro Italiano Navale (IACS)(18. maj 2017 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Tor Britannia7361312
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
2. april 1975
Kølstrakt:
Søsat:
4. november 1975
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
12. april 1976
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
15. april 1976
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
23. december 1979På vej fra Göteborg til Felixstowe grundstødte Tor Scandinavia ud for Galterö. Færgen blev trukket fri af to slæbebåde og midlertidige reparationer blev foretaget på Cityvarvet, Göteborg.
28. december 1979På vej fra Göteborg til Amsterdam grundstødte Tor Scandinavica ved Svinholmsgrundet. Det lykkedes at komme fri af grunden for egen maskinkraft. Tor Scandinavica vendte tilbage til Göteborg. Færgen blev repareret for over 3,7 millioner SEK ved Cityvarvet AB, Göteborg efter de to grundstødninger.
25. september 1989Brand ombord. En påsat brand i en vogn med vasketøj resulterede i omfattende skader. To passagerer døde af røgforgiftning. Tor Scandinavia, der var på vej fra Göteborg til Harwich kunne for egen maskine gå til Esbjerg.
2. oktober 1989 - 27. oktober 1989Repareret på HDW-Nobiskrug GmbH, Rendsburg, Tyskland.
17. januar 1991 - 11. marts 1991Omfattende ombygninger og moderniseringer blev foretaget ved Blom + Voss AG, Hamburg, Tyskland for 33.000.000 DM.
1. oktober 1993Undervejs fra Göteborg til Amsterdam udbrød der brand i maskinrummet. Branden skyldtes et utæt brændstofrør ved én af hovedmaskinerne. Ilden blev slukket af sprinkleranlægget, oh Princess of Scandinavia kunne med to af hovedmaskinerne sejle til Esbjerg for reparation.
18. juni 1994På en rejse fra Newcastle (North Shields) til Göteburg gik bagbords gear i stykker. Tre tandhjul blev beskadiget. Da reservedele skulle specialfremstilles, og først ville kunne skaffes sidst på året, blev det besluttet at sejle med kun to hovedmaskiner. Derfor skulle bagbords propel midlertidigt fjernes for at øge hastigheden.
29. juni 1994 - 16. juli 1994Under dokning ved Skipsdokk Sør A/S, Kristiansand, Norge, hældede skibet pludselig 11 ° til styrbods. Derved gik der hul på skroget, og en større mængde vand trængte ind i maskinrummet og én af hovedmaskinerne.
5. oktober 1994 - 3. februar 1995Det beskadigede gear blev repareret ved Cityvarvet AB, Göteborg, Sverige.
3. februar 1995 - 4. februar 1995
Prøvesejlads.
21. januar 1998 - 11. marts 1998
Fik monteret sidetanke på Remontowa S.A., Gdansk, Polen for at opfylde nye stabilitets- og sikkerhedskrav. Bulbstævn og ducktail blev ved samme lejlighed ændret.
24. september 1999 - 4. april 2000
Alle fire hovedmaskiner blev udtaget hos MAN B&W diesel, Frederikshavn og sendt til hovedreparation hos SEMT Pielstick, St. Nazaire, Frankrig. Der var revner i motorblokkene, og reparation kunne ikke foretages lokalt.
30. marts 2000 - 31. marts 2000
Prøvesejlads og aflevering til DFDS.
17. maj 2002 - 18. maj 2002
Mens Princess of Scandinavia var på vej fra Newcastle til Kristiansand, udbrød der brand i maskinrummet kl. 22:34. Branden skyldtes et utæt hydraulikrør, olie dryppede ned på varme motordele og antændtes. En maskinmester fik røgforgiftning og to passagerer måtte behandles for chok. Besætningen fik slukket branden efter et par timer. Det lykkedes at starte én af de fire hovedmotorer, og skibet kunne for egen kraft fortsætte mod Kristiansand. Senere kunne endnu to motorer startes. Princess of Scandinavia ankom til Kristiansand kl. 16.30.
20. maj 2002 - 13. juni 2002
Repareret ved Fredericia Skibsværft A/S, Fredericia.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
22. marts 2022 21:01
Sidst opdateret:
25. marts 2022 11:00
Hvor er MOBY OTTA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.