Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MOBY DREA – IMO: 7361312

Hoveddata

Billede:
IMO:
7361312
MMSI:
247162200
ENI:
Kaldesignal:
IBQI
Hjemhavn:
NAPOLI
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1975
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
166,94meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
184,36meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
26,4meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,3meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,4meter
Dybde til hoveddæk:
13,4meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
8meter.
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
163,186meter
Load line Bredde:
23,4meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
7.900mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,5meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Lübecker Flender-Werke AG, Lübeck, Tyskland
Skrog nr.:
608
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
9
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E. Hansen A/S: forslag
Salenrederiena (Tor Line)

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. SEMT-Pielstick PC3V diesel, 8385 kW
6 stk. Wärtsilä 824TS diesel hjælpemaskine, 941 kW

Effekt :
33.540KW
BHP:
45.600BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
27,5knob
Trial Speed:
26knob
Servicefart:
24,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
195
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
735KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. AEG Denny Brown finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

MOBY SPA, Livorno, Italien

Ejer IMO:
0254141
Rederi:

MOBY SPA, Livorno, Italien

Rederi IMO:
0254141
ISM Manager:

MOBY SPA, Livorno, Italien

ISM IMO:
0254141
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
81719
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
22.528tons
Nettotonnage:
12.518tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.335tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
375
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
70Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Hængedæk: FH 1,80 meter, 150 biler.
Hoveddæk: FH 4,50 meter, 225 biler, 70 lanemeter.

FH: frihøjde

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
140
Besætning fordeling:
Passagerer:
1704PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

11 x Commodore: 8 PAX
116 x 4 sengs udvendig kahyt: 464 PAX
44 x 3 sengs udvendig kahyt: 132 PAX
26 x 2 sengs udvendig kahyt: 52 PAX
86 x 4 sengs indvendig kahyt: 344 PAX
44 x 3 sengs indvendig kahyt: 132 PAX
20 x 4 sengs alagi: 80 PAX
4 x handicap: 8 PAX
Sovesal:

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

A la carte Blue Riband: 280 PAX
Seven Seas Buffet: 308 PAX
Jolly roger Self Service: 212 PAX
Columbus Night Club: 276 PAX
Video disco: 212 PAX
Admiral pub: 100 PAX
Arcade bar: 90 PAX
Conferance Room*: 170 PAX
Cinemas: 33+26 PAX

* 9 rum

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Side port: 1,80 x 3,5 meter (HxB)
2 hæk ramper på hver: 12 x 9 meter. (LxB)

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Tor Britannia(10. oktober 1974 - 10. november 1981)
Scandinavian Star(10. november 1981 - 26. marts 1982)
Tor Britannia(26. marts 1982 - 21. november 1990)
Prince of Scandinavia(21. november 1990 - 28. november 2003)
Moby Drea(28. november 2003 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi AB Salénia, Saléinvest AB & Rederi AB Tranatlantic, Göteborg, Sverige(16. maj 1975 - 23. november 1981)
Scandinavian Seaways Ltd. (DFDS A/S), Nassau, Bahamas(22. oktober 1981 - 26. marts 1982)
DFDS A/S, Danmark(26. marts 1982 - 31. juli 2000)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 28. november 2003)
Moby S. p. A., Italien(28. november 2003 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Tor Line AB, Göteborg, Sverige(16. maj 1975 - 22. oktober 1981)
Scandinavian Seaways Ltd. (DFDS A/S), Nassau, Bahamas(22. oktober 1981 - 26. marts 1982)
DFDS A/S, Danmark(26. marts 1982 - 28. maj 1996)
Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien(28. maj 1996 - 26. september 1996)
DFDS A/S, Danmark(26. september 1996 - 31. juli 2000)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 28. november 2003)
Moby S. p. A., Italien(28. november 2003 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Moby S. p. A., Italien(20. maj 2005 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(4. januar 1884 - 17. februar 1994)
Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(21. maj 1975 - november 1981)
Göteborg - Amsterdam(29. marts 1982 - 26. maj 1982)
Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(26. maj 1982 - 1. oktober 1982)
Göteborg - Felixstowe(2. oktober 1982 - 29. marts 1983)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(1. april 1983 - 2. oktober 1983)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(4. oktober 1983 - 9. januar 1984)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(21. januar 1984 - 1. juni 1984)
Esbjerg - Harwich(1. juni 1984 - 10. september 1984)
Göteborg - Harwich(11. september 1984 - 20. september 1984)
Esbjerg - Harwich(21. september 1984 - 12. december 1984)
Göteborg - Harwich(12. december 1984 - 18. januar 1985)
Esbjerg - Harwich(18. januar 1985 - 7. juni 1985)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(7. juni 1985 - 2. december 1985)
Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(6. februar 1986 - 28. november 1986)
Göteborg - Harwich(28. november 1986 - 14. januar 1987)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(14. januar 1987 - 30. oktober 1987)
Göteborg - Harwich(30. oktober 1987 - 26. januar 1988)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(10. februar 1988 - 7. november 1988)
Göteborg - Harwich(8. november 1988 - 17. juni 1989)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(17. juni 1989 - 28. august 1989)
Göteborg - Harwich(28. august 1989 - 2. oktober 1989)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(2. oktober 1989 - 7. november 1989)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(7. november 1989 - 14. december 1989)
Asylcenter(23. december 1989 - 15. marts 1990)
Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(20. marts 1990 - 4. november 1990)
Göteborg - Harwich(16. januar 1991 - 24. marts 1991)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(26. marts 1991 - 15. juni 1991)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(16. juni 1991 - 26. august 1991)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(28. august 1991 - 7. oktober 1991)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(8. oktober 1991 - 4. november 1991)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(18. februar 1992 - 16. marts 1992)
Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(18. marts 1992 - 9. juni 1992)
Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(10. juni 1992 - 17. august 1992)
Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(17. august 1992 - 1. november 1992)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(3. november 1992 - 16. december 1992)
Göteborg - Harwich(17. december 1992 - 4. januar 1993)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(4. februar 1993 - 5. april 1993)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(5. april 1993 - 12. juni 1993)
Göteborg - Harwich Göteborg - Amsterdam og Göteborg - Newcastle(12. juni 1993 - 23. august 1993)
Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(23. august 1993 - 1. november 1993)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(2. november 1993 - 15. november 1993)
Göteborg - Harwich(16. december 1993 - 3. januar 1994)
Göteborg - Ijmuiden og Göteborg - København(24. marts 1994 - 6. juni 1994)
Kristiansand - Ijmuiden Göteborg - København og Göteborg - Ijmuiden(6. juni 1994 - 7. september 1994)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(10. september 1994 - 14. december 1994)
Göteborg - Harwich(15. december 1994 - 9. januar 1995)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(10. januar 1995 - 8. februar 1995)
Hotelskib og garage for sikkerhedspersonale under FN konferencen i København(10. februar 1995 - 13. marts 1995)
Göteborg - Ijmuiden(9. april 1995 - 24. marts 1995)
Kristiansand - Ijmuiden Göteborg - København og Göteborg - Ijmuiden(25. maj 1995 - 14. september 1995)
Göteborg - Ijmuiden(14. september 1995 - 3. oktober 1995)
Esbjerg - Harwich(10. april 1996 - 17. april 1996)
Tunis - Genova / Marseille(28. maj 1996 - 26. oktober 1996)
Hamburg - Harwich(28. februar 1997 - 2. november 1997)
Göteborg - Harwich og Göteborg - København(20. januar 1998 - 16. marts 1998)
Hamburg - Harwich(24. marts 1998 - 23. maj 1998)
Hamburg - Harwich og Hamburg - Newcastle(23. maj 1998 - 10. september 1998)
Hamburg - Harwich(10. september 1998 - 18. marts 1999)
Hamburg - Harwich og Hamburg - Newcastle(18. maj 1999 - 19. september 1999)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(23. september 1999 - 2. februar 2000)
København - Oslo(5. februar 2000 - 14. februar 2000)
Göteborg - Kristiansand - Newcastle(20. februar 2000 - 4. april 2000)
Hamburg - Harwich(20. april 2000 - 27. januar 2001)
Ijmuiden - Newcastle(28. januar 2001 - 28. november 2003)
Livorno - Olbia(27. maj 2004 - 2007)
Genova - Olbia(maj 2007 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(16. maj 1975 - 1981)
Bahamas(1981 - 16. april 1982)
Danmark
(16. april 1982 - 28. november 2003)
Portugal
(28. november 2003 - 1. juni 2006)
Italien
(4. juni 2006 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Göteborg(16. maj 1975 - 1981)
Nassau(1981 - 16. april 1982)
Esbjerg(16. april 1982 - 21. november 1990)
København(21. november 1990 - 28. november 2003)
Madeira(28. november 2003 - 4. juni 2006)
Napoli(4. juni 2006 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OVRY](16. april 1982 - 22. august 1988)
[OVRY2](22. august 1988 - 28. november 2003)
[IBQI]
(4. juni 2006 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247162200(4. juni 2006 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Moby Otta (ex. Tor Scandinavia)7361324
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
21. januar 1974
Kølstrakt:
Søsat:
10. oktober 1974
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
16. maj 1975
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
8. november 1990 - 11. januar 1991Omfattende ombygninger og moderniseringer blev foretaget ved Blom + Voss AG, Hamburg, Tyskland for 33.000.000 DM
5. november 1997 - 14. januar 1998Fik monteret sidetanke på Remontowa S.A., Gdansk, Polen for at opfylde nye stabilitets- og sikkerhedskrav. Bulbstævn og ducktail blev ved samme lejlighed ændret.
Horn:
Noter:

Dimensioner:
Længde overalt: 182,35 m, Bredde: 23,44 m, Dybgang: 6,2 m (1991)
Længde: 166,94 m, Længde overalt: 184,36 m, Bredde: 26,4 m, Dybgang: 6,3 m (1998)

Tonnage:
BRT: 14905, NRT: 7933,34, DW: 3335 (1975)
BRT: 15729,93, NRT: 8119,06 (1991)
BT: 22528, NT: 12518 (1998)

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
27. marts 2021 23:34
Sidst opdateret:
21. november 2023 21:21
Hvor er MOBY DREA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.