M/S PRINCE OF SCANDINAVIA. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0

MOBY DREA – IMO: 7361312

Hoveddata

Billede
M/S PRINCE OF SCANDINAVIA. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
M/S PRINCE OF SCANDINAVIA. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
IMO
7361312
MMSI
247162200
ENI
Kaldesignal
IBQI
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
NAPOLI
Pennant
Typebetegnelse
Egenskab
Klasse
Byggeår
1975
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    166,94meter
    Længde imellem perpendikulær
    0
    LOA
    184,36meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    26,4meter
    Bredde Ext.
    0
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    6,3meter
    Dybgang design
    0
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    0
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    13,4meter
    Dybde til hoveddæk
    13,4meter
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    8meter.
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    163,186meter
    Load line Bredde
    23,4meter
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    7.900mm.
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    4,5meter
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner

    Skrog

    Værft
    Lübecker Flender-Werke AG, Lübeck, Tyskland
    Skrog nr.
    608
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    9
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design

    Knud E. Hansen A/S: forslag
    Salenrederiena (Tor Line)

    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    4 stk. SEMT-Pielstick PC3V diesel, 8385 kW
    6 stk. Wärtsilä 824TS diesel hjælpemaskine, 941 kW

    Effekt
    33.540KW
    BHP
    45.600BHP
    IHK
    0
    rpm
    0
    Boring
    0
    Slaglængde
    0
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri
    Batterier
    Design Max Hastighed
    27,5knob
    Trial Speed
    26knob
    Servicefart
    24,5knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Olie
    Brændstof-kvalitet
    Brændstof-forbrug
    0
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    KaMeWa propel med justerbare skrueblade
    Propel Diameter
    0
    Propel RPM
    195
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    2
    Bovpropel Producent
    KaMeWa
    Bovproller Effekt
    735KW pr. stk.
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    Hækpropel Producent
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Stabilisator
    2 stk. AEG Denny Brown finne-stabilisator (en i hver side)
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Aksel-generatorer
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    MOBY SPA, Livorno, Italien

    Rederi IMO
    0254141
    Ejer

    MOBY SPA, Livorno, Italien

    Ejer IMO
    0254141
    ISM Manager

    MOBY SPA, Livorno, Italien

    ISM IMO
    0254141
    Klassen leveret
    Klassen suspenderet
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    BV Reg
    RI
    81719
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Station
    Mægler
    Rute
    Sejltid

    Tonnage

    Bruttotonnage
    22.528tons
    Nettotonnage
    12.518tons
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    3.335tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Sikkerheds-tonnage
    0
    Note Tonnage

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet
    Lastrum Note:
    Containere
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    375
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    70Trailere
    Kassetter
    Note Trailere
    Busser
    Lanemeter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk

    Hængedæk: FH 1,80 meter, 150 biler.
    Hoveddæk: FH 4,50 meter, 225 biler, 70 lanemeter.

    FH: frihøjde

    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    0
    Note: Spor
    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    140
    Besætning fordeling
    Passagerer
    1704PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    Dæk med kahytter
    Køjer
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer

    11 x Commodore: 8 PAX
    116 x 4 sengs udvendig kahyt: 464 PAX
    44 x 3 sengs udvendig kahyt: 132 PAX
    26 x 2 sengs udvendig kahyt: 52 PAX
    86 x 4 sengs indvendig kahyt: 344 PAX
    44 x 3 sengs indvendig kahyt: 132 PAX
    20 x 4 sengs alagi: 80 PAX
    4 x handicap: 8 PAX
    Sovesal:

    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    Køjer besætning
    Beskrivelse
    Note Person Kapacitet

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter

    A la carte Blue Riband: 280 PAX
    Seven Seas Buffet: 308 PAX
    Jolly roger Self Service: 212 PAX
    Columbus Night Club: 276 PAX
    Video disco: 212 PAX
    Admiral pub: 100 PAX
    Arcade bar: 90 PAX
    Conferance Room*: 170 PAX
    Cinemas: 33+26 PAX

    * 9 rum

    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Vand-rutchebaner
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt
    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    Lofter
    Gulve
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    220V
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    0
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    0
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    0
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    0
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    0
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    0
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    Redningsbåde type
    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde
    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Davits
    Marine evacuation system
    MES kapacitet
    MES System
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper

    Side port: 1,80 x 3,5 meter (HxB)
    2 hæk ramper på hver: 12 x 9 meter. (LxB)

    Adgangsveje
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer
    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    0
    Karakter af ankerkæder
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    AC-kølere
    Ventilation
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne
    SkibsnavnPeriode
    Tor Britannia(10. oktober 1974 - 10. november 1981)
    Scandinavian Star(10. november 1981 - 26. marts 1982)
    Tor Britannia(26. marts 1982 - 21. november 1990)
    Prince of Scandinavia(21. november 1990 - 28. november 2003)
    Moby Drea(28. november 2003 - )
    Historiske ejere
    EjerPeriode
    Rederi AB Salénia, Saléinvest AB & Rederi AB Tranatlantic, Göteborg, Sverige(16. maj 1975 - 23. november 1981)
    Scandinavian Seaways Ltd. (DFDS A/S), Nassau, Bahamas(22. oktober 1981 - 26. marts 1982)
    DFDS A/S, Danmark(26. marts 1982 - 31. juli 2000)
    DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
    DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 28. november 2003)
    Moby S. p. A., Italien(28. november 2003 - )
    Historiske Rederier
    RederiPeriode
    Tor Line AB, Göteborg, Sverige(16. maj 1975 - 22. oktober 1981)
    Scandinavian Seaways Ltd. (DFDS A/S), Nassau, Bahamas(22. oktober 1981 - 26. marts 1982)
    DFDS A/S, Danmark(26. marts 1982 - 28. maj 1996)
    Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien(28. maj 1996 - 26. september 1996)
    DFDS A/S, Danmark(26. september 1996 - 31. juli 2000)
    DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
    DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 28. november 2003)
    Moby S. p. A., Italien(28. november 2003 - )
    Historiske ISM
    ISMPeriode
    Moby S. p. A., Italien(20. maj 2005 - )
    Historiske Ruter
    RutePeriode
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(4. januar 1884 - 17. februar 1994)
    Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(21. maj 1975 - november 1981)
    Göteborg - Amsterdam(29. marts 1982 - 26. maj 1982)
    Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(26. maj 1982 - 1. oktober 1982)
    Göteborg - Felixstowe(2. oktober 1982 - 29. marts 1983)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(1. april 1983 - 2. oktober 1983)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(4. oktober 1983 - 9. januar 1984)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(21. januar 1984 - 1. juni 1984)
    Esbjerg - Harwich(1. juni 1984 - 10. september 1984)
    Göteborg - Harwich(11. september 1984 - 20. september 1984)
    Esbjerg - Harwich(21. september 1984 - 12. december 1984)
    Göteborg - Harwich(12. december 1984 - 18. januar 1985)
    Esbjerg - Harwich(18. januar 1985 - 7. juni 1985)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(7. juni 1985 - 2. december 1985)
    Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich(6. februar 1986 - 28. november 1986)
    Göteborg - Harwich(28. november 1986 - 14. januar 1987)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(14. januar 1987 - 30. oktober 1987)
    Göteborg - Harwich(30. oktober 1987 - 26. januar 1988)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(10. februar 1988 - 7. november 1988)
    Göteborg - Harwich(8. november 1988 - 17. juni 1989)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(17. juni 1989 - 28. august 1989)
    Göteborg - Harwich(28. august 1989 - 2. oktober 1989)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(2. oktober 1989 - 7. november 1989)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(7. november 1989 - 14. december 1989)
    Asylcenter(23. december 1989 - 15. marts 1990)
    Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(20. marts 1990 - 4. november 1990)
    Göteborg - Harwich(16. januar 1991 - 24. marts 1991)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(26. marts 1991 - 15. juni 1991)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle(16. juni 1991 - 26. august 1991)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(28. august 1991 - 7. oktober 1991)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(8. oktober 1991 - 4. november 1991)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(18. februar 1992 - 16. marts 1992)
    Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(18. marts 1992 - 9. juni 1992)
    Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam(10. juni 1992 - 17. august 1992)
    Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(17. august 1992 - 1. november 1992)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(3. november 1992 - 16. december 1992)
    Göteborg - Harwich(17. december 1992 - 4. januar 1993)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(4. februar 1993 - 5. april 1993)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(5. april 1993 - 12. juni 1993)
    Göteborg - Harwich Göteborg - Amsterdam og Göteborg - Newcastle(12. juni 1993 - 23. august 1993)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam(23. august 1993 - 1. november 1993)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(2. november 1993 - 15. november 1993)
    Göteborg - Harwich(16. december 1993 - 3. januar 1994)
    Göteborg - Ijmuiden og Göteborg - København(24. marts 1994 - 6. juni 1994)
    Kristiansand - Ijmuiden Göteborg - København og Göteborg - Ijmuiden(6. juni 1994 - 7. september 1994)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(10. september 1994 - 14. december 1994)
    Göteborg - Harwich(15. december 1994 - 9. januar 1995)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(10. januar 1995 - 8. februar 1995)
    Hotelskib og garage for sikkerhedspersonale under FN konferencen i København(10. februar 1995 - 13. marts 1995)
    Göteborg - Ijmuiden(9. april 1995 - 24. marts 1995)
    Kristiansand - Ijmuiden Göteborg - København og Göteborg - Ijmuiden(25. maj 1995 - 14. september 1995)
    Göteborg - Ijmuiden(14. september 1995 - 3. oktober 1995)
    Esbjerg - Harwich(10. april 1996 - 17. april 1996)
    Tunis - Genova / Marseille(28. maj 1996 - 26. oktober 1996)
    Hamburg - Harwich(28. februar 1997 - 2. november 1997)
    Göteborg - Harwich og Göteborg - København(20. januar 1998 - 16. marts 1998)
    Hamburg - Harwich(24. marts 1998 - 23. maj 1998)
    Hamburg - Harwich og Hamburg - Newcastle(23. maj 1998 - 10. september 1998)
    Hamburg - Harwich(10. september 1998 - 18. marts 1999)
    Hamburg - Harwich og Hamburg - Newcastle(18. maj 1999 - 19. september 1999)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(23. september 1999 - 2. februar 2000)
    København - Oslo(5. februar 2000 - 14. februar 2000)
    Göteborg - Kristiansand - Newcastle(20. februar 2000 - 4. april 2000)
    Hamburg - Harwich(20. april 2000 - 27. januar 2001)
    Ijmuiden - Newcastle(28. januar 2001 - 28. november 2003)
    Livorno - Olbia(27. maj 2004 - 2007)
    Genova - Olbia(maj 2007 - )
    Historiske Flag
    FlagstatPeriode
    Sverige
    (16. maj 1975 - 1981)
    Bahamas(1981 - 16. april 1982)
    Danmark
    (16. april 1982 - 28. november 2003)
    Portugal
    (28. november 2003 - 1. juni 2006)
    Italien
    (4. juni 2006 - )
    Historiske Hjemsteder
    HjemstedPeriode
    Göteborg(16. maj 1975 - 1981)
    Nassau(1981 - 16. april 1982)
    Esbjerg(16. april 1982 - 21. november 1990)
    København(21. november 1990 - 28. november 2003)
    Madeira(28. november 2003 - 4. juni 2006)
    Napoli(4. juni 2006 - )
    Historiske Kaldesignal
    KaldesignalPeriode
    [OVRY](16. april 1982 - 22. august 1988)
    [OVRY2](22. august 1988 - 28. november 2003)
    [IBQI]
    (4. juni 2006 - )
    Historiske MMSI
    MMSI nummerPeriode
    247162200(4. juni 2006 - )
    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab
    Historisk type
    Historiske klasseselskaber
    Kaptajn
    Søsterskibe
    SøsterskibIMO
    Moby Otta (ex. Tor Scandinavia)7361324
    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    21. januar 1974
    Kølstrakt
    Søsat
    10. oktober 1974
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    16. maj 1975
    Leveret
    Døbt
    Døbt Sted
    Gudmor
    Jomfrurejse
    Jomfrurejse rute
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    Skrottet
    Forlist
    Renoveret
    Hændelser og særlige begivenheder
    Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
    8. november 1990 - 11. januar 1991Omfattende ombygninger og moderniseringer blev foretaget ved Blom + Voss AG, Hamburg, Tyskland for 33.000.000 DM
    5. november 1997 - 14. januar 1998Fik monteret sidetanke på Remontowa S.A., Gdansk, Polen for at opfylde nye stabilitets- og sikkerhedskrav. Bulbstævn og ducktail blev ved samme lejlighed ændret.
    Horn
    Noter

    Dimensioner:
    Længde overalt: 182,35 m, Bredde: 23,44 m, Dybgang: 6,2 m (1991)
    Længde: 166,94 m, Længde overalt: 184,36 m, Bredde: 26,4 m, Dybgang: 6,3 m (1998)

    Tonnage:
    BRT: 14905, NRT: 7933,34, DW: 3335 (1975)
    BRT: 15729,93, NRT: 8119,06 (1991)
    BT: 22528, NT: 12518 (1998)

    Billeder

    Billeder
    M/S PRINCE OF SCANDINAVIA. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    M/S PRINCE OF SCANDINAVIA. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Ro/ro færgen Prince of Scandinavia i Københavns Havn, den 17. november 1991.  Kapacitet: Fart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Ro/ro færgen Prince of Scandinavia i Københavns Havn, den 17. november 1991. Kapacitet: Fart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Ro/ro færgen Prince of Scandinavia.  Kapacitet: Fart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Ro/ro færgen Prince of Scandinavia. Kapacitet: Fart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Ro/ro færgen Prince of Scandinavia.  Kapacitet: Fart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0
    Ro/ro færgen Prince of Scandinavia. Kapacitet: Fart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder. Billede fra MS Museet for Søfarts samling (mfs.dk). Dette billede er licenseret under CC BY-NC-SA 2.0

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    27. marts 2021 23:34
    Sidst opdateret
    25. marts 2022 11:13
    Hvor er MOBY DREA

    Skriv en kommentar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *