Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- LARISA
- IMO:
- 7358731
- MMSI:
- 209755000
- ENI:
- Kaldesignal:
- V4EW2
- Flag:
- Saint Kitts og Nevis
- Hjemhavn:
- Basseterre
- Pennant:
- Type:
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Skrottet / Ophugget
- Byggeår:
- 1975
- Byggepris:
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- KNA - Saint Kitts og Nevis
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- 7. april 2011
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- 35 år
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 0
- Længde imellem perpendikulær:
- 162,52meter
- LOA:
- 176,55meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 22,99meter
- Bredde Ext.:
- 23,02meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde over hjulkasserne:
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 7,09meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 12,02meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Mastetop over dæk:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Kølhøjde:
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Længde mellem stopbomme:
- 0
- Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
- 0
- Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Længde overalt: 144,56 m, Længde: 130,99 m, Bredde: 22,9 m, Bredde Ext.: 24,40 m, Dybgang: 7,09 m, Dybde: 12,60 m (1975)
Længde overalt: 176,55 m, Længde: 162,52 m, Bredde: 22,99 m, Bredde Ext.: 23,02 m, Dybgang: 7,09 m, Dybde: 12,02 m (1985)
Skrog
- Værft:
- Helsingør Værft A/S, Helsingør, Danmark
- Skrog nr.:
- 407
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Vinduer:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Isolering:
- Bro:
- Døre:
- Pneumatiske døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
2 stk. B&W 18U50LU (18-cylindre) diesel, 10095 kW
- Effekt :
- 20.190KW
- BHP:
- 27.540BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 0
- Boring:
- 500mm.
- Slaglængde:
- 540mm.
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 0
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 22,5knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- Brændstof-forbrug:
- 0
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 0
- Propel RPM:
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 1
- Bovpropel Producent:
- Bovproller Effekt:
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- 2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Rederi Brand:
- Ejer IMO:
- 5033555
- Rederi IMO:
- 5269359
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- Klassifikations-selskab:
- Bureau Veritas (IACS)
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- 11. januar 2006
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- US Coast Guard no.:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- GPS:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- Ja
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Rorindikator:
- Rorindikator:
- PA Anlæg:
- PA Anlæg:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 20.326tons
- Nettotonnage:
- 6.092tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 9.000tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
BRT: 5991, NRT: 1977, DW: 6900 (1975)
BT: 20326, NT: 6092, DW: 9000 (1985)
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- 562TEU
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 700
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- 2300meter
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
TEU: 402 (1975)
TEU: 562 (1985)
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- Besætning fordeling:
- Skibshund:
- Passagerer:
- 130PAX
- Passagerer (dobbelt):
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Pladsforhold:
- 156,354
- PAX / Crew forhold:
- 0
- Note Passagerer:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- 130
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Flysæder:
- Dækspladser:
- Liggestole:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
12 passagerer, 12 køjepladser (1975)
130 passagerer, 130 køjepladser (1989)
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Kulbeholdning:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Redningsbælter:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- EPIRB:
- Radar transponder SART:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Ubåde:
- Ubåde beskrivelse:
- Helikoptere:
- Helikoptere beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Jernbanespor:
- Stopbomme:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Dana Futura (18. december 1975 - 3. april 1976) Damman Express (3. april 1976 - 15. april 1977) Drosselfelds (15. april 1977 - 31. december 1977) Dana Futura (31. december 1977 - 1. december 1988) Skåne Link (1. december 1988 - 11. december 1991) Polaris (11. december 1991 - 2. marts 2011) Larisa (2. marts 2011 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode DFDS A/S, København, Danmark (18. december 1975 - 19. december 1983) K/S Difko XXXIII, Danmark (19. december 1983 - 1988) DFDS A/S, København, Danmark (1988 - 1. december 1988) Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige (1. december 1988 - december 1991) Thatsea Shipping Co. Ltd. (Ventouris Ferries), Cypern (december 1991 - marts 1999) Enfold Shipping Co. Ltd. (Wavelord Navigation Co. Ltd.), Limassol, Cypern (marts 1999 - 2. marts 2011) Argo Systems FZE, Dubai, Forenede Arabiske Emirater (2. marts 2011 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode DFDS A/S, København, Danmark (18. december 1975 - 19. december 1983) K/S Difko XXXIII, Danmark (19. december 1983 - 1988) DFDS A/S, København, Danmark (1988 - 1. december 1988) Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige (1. december 1988 - december 1991) Thatsea Shipping Co. Ltd. (Ventouris Ferries), Cypern (december 1991 - marts 1999) Enfold Shipping Co. Ltd. (Wavelord Navigation Co. Ltd.), Limassol, Cypern (marts 1999 - 2001) Thatsea Shipping Co. Ltd. (Ventouris Ferries), Cypern (2001 - 2. marts 2011) Elektrans Shipping Pvt Ltd., Mumbai, Indien (2. marts 2011 - ) Charter Periode Atlanta Shipping Corporation, USA (3. april 1976 - 2. april 1977) Deutsche Dampfschifffahrts-Gesellschaft Hansa (DDG-Hansa), Tyskland (15. april 1977 - 31. december 1977) Wallhamn AB, Sverige (26. november 1978 - 23. december 1978) VEB Deutsche Seereederei, Rostock, Østtyskland (26. december 1978 - 1979) British Army, England (1. september 1979 - 13. oktober 1979) Tor Line AB, Göteborg, Sverige (4. januar 1980 - 21. februar 1980) Ford Motor Company (22. februar 1980 - 24. februar 1980) North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland (15. december 1980 - 24. december 1980) Grimaldi-Siosa Lines S.A. (Sicula Oceanica S.A.), Italien (1981 - august 1981) DFDS A/S, København, Danmark (19. december 1983 - 1988) North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland (17. juli 1985 - 21. august 1985) Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige (15. september 1998 - 29. februar 2000) Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien (marts 2000 - 2001)
- Historiske ISM:
ISM Periode Enfold Shipping Co. Ltd. (Wavelord Navigation Co. Ltd.), Limassol, Cypern (10. marts 2008 - 15. marts 2011) Ukendt (15. marts 2011 - )
- Historiske Ruter:
Rute Periode Esbjerg - Harwich og Esbjerg - Felixstowe (3. januar 1976 - april 1976) Rostock - Tartous (10. marts 1976 - juni 1976) USA / Canada - Den Persiske Golf (15. juni 1976 - april 1977) USA / Canada - Mellemøsten (15. april 1977 - 31. december 1977) Esbjerg - Harwich og Esbjerg - Felixstowe (3. januar 1978 - 23. oktober 1978) Rostock - Angola - Mozambique - Etiopien (26. december 1978 - 1980) Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam (4. januar 1980 - 21. februar 1980) Esbjerg - Harwich og Esbjerg - Felixstowe (2. april 1980 - marts 1981) Ipswich - Europoort (15. december 1980 - 24. december 1980) Genova - Nigeria (1981 - august 1981) Esbjerg - Harwich - North Shields - Hamburg - Harwich (18. august 1981 - 28. marts 1985) Rotterdam - Hull (17. juli 1985 - 22. august 1985) Göteborg - Felixstowe (23. august 1985 - 15. september 1989) Göteborg - Harwich (23. august 1985 - 15. september 1989) København - Helsingborg - Immingham - Felixstowe (15. september 1985 - 20. oktober 1985) København - Helsingborg - Immingham - Felixstowe (12. december 1985 - 1988) Helsingborg - Travemünde (10. januar 1989 - september 1990) Bari - Korfu - Igoumenitsa - Patras (september 1992 - 1998) Malmö - Travemünde (22. september 1998 - 21. januar 2000) Tunis - Genova / Marseille (marts 2000 - 2000) Bari - Igoumenitsa (2001 - )
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Danmark
(18. december 1975 - 1. december 1988) Sverige
(1. december 1988 - 11. december 1991) Cypern
(11. december 1991 - 2. marts 2011) Saint Kitts og Nevis
(2. marts 2011 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Esbjerg
(18. december 1975 - 1. december 1988) Malmö
(1. december 1988 - 11. december 1991) Limassol
(11. december 1991 - 2. marts 2011) Basseterre (2. marts 2011 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode OXTT (18. december 1975 - 1. september 1988) OXTT2 (1. september 1988 - 1. december 1988) P3NJ4 (11. december 1991 - 2. marts 2011) V4EW2 (2. marts 2011 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 209755000 (15. maj 2009 - 2. marts 2011) 341563000 (2. marts 2011 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
Skibstype Periode Ro-Ro fragtskib (1975 - 1989) Færge Ro-Pax (1989 - 2011)
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Søsterskib Periode Dana Gloria 7358743
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 10. november 1973
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 24. juli 1974
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 11. juli 1975
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 18. december 1975
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Navngivet:
- Navngivet Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- 7. april 2011
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 28. oktober 1985 - 2. december 1985 Forlænget ved Frederikshavns værft A/S. Den nye midtersektion blev bygget ved Götaverken, Arendal, Sverige.25. november 1988 - januar 1989 Var oprindeligt et fragtskib med plads til 12 passagerer. Blev ombygget med faciliteter til 130 passagerer ved Cityvarvet Öresund, Landskrona, Sverige.1996 I trafikken mellem Italien og Grækenland blev "Camp on Board" populært. Campingvogne og lignende blev placeret på en del af det øverste dæk, og passagerer kunne under overfarten sove meget billigere end i kahyt. Polaris tog del i denne trafik.7. april 2011 Sat på stranden Alang, Indien.
- Horn:
- Noter:
- Søsterskibe:
- Søsterskibe: 00Ingen Søsterskibe
Billeder
- Billeder:
Andre artikler
Forrige
RAEES – IMO: 7615672
Næste
16. marts 2022
RORO DANIA – IMO: 7224710
Forrige
12. marts 2022