Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

SIREN – IMO: 7358743

Hoveddata

Billede:
IMO:
7358743
MMSI:
341952000
ENI:
Kaldesignal:
V4DF
Hjemhavn:
Basseterre
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1976
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
33 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
131,02meter
LOA:
144,56meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
22,99meter
Bredde Ext.:
24,39meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,88meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
12,6meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark
Skrog nr.:
408
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. B&W 18U50LU (18 cylindre) diesel, 10095 kW

Effekt :
20.190KW
BHP:
27.540BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
500mm.
Slaglængde:
540mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
22,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

MERRION NAVIGATION SA, Marshall-øerne

Ejer IMO:
5520146
Rederi:

MERRION NAVIGATION SA, Marshall-øerne

Rederi IMO:
5520146
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Bari - Durres
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
14.540tons
Nettotonnage:
4.362tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.150tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 5991, NRT: 1977, DW: 6604 (1976)
BRT: 14540, NRT: 4362, DW: 2150 (1986)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
350
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2150meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

2125 lanemeter (1976)
350 personbiler, 2150 lanemeter (1986)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
600PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
200
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

12 passagerer, 12 køjepladser (1976)
600 passagerer, 200 køjepladser (1986)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Dana Agricola (planlagt navn)(1975)
Dana Gloria(1. juli 1976 - 14. september 1976)
Drachenfelds(14. september 1976 - 7. november 1977)
Dana Hafnia(7. november 1977 - 21. marts 1986)
Gedser(21. marts 1986 - 18. juni 1986)
Gedser Link(18. juni 1986 - december 1989)
Venus(december 1989 - december 2003)
Siren(december 2003 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
DFDS A/S, Danmark(1. juli 1976 - 26. november 1985)
Mols-Linien A/S, Danmark (26. november 1985 - 21. marts 1986)
Østersøens Færgefart A/S (GT-Linien A/S), Nassau, Bahamas(21. marts 1986 - 18. juni 1986)
GT Link A/S(18. juni 1986 - december 1989)
Ticket Shipping Co. Ltd. (Ventouris Group), Limassol, Cypern(december 1989 - december 2003)
Sirenter Shipping Ltd., Limassol, Cypern(december 2003 - marts 2010)
MERRION NAVIGATION SA, Marshall-øerne(marts 2010 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
DFDS A/S, Danmark(1. juli 1976 - 26. november 1985)
Mols-Linien A/S, Danmark (26. november 1985 - 21. marts 1986)
Østersøens Færgefart A/S (GT-Linien A/S), Nassau, Bahamas(21. marts 1986 - 18. juni 1986)
GT Link A/S(18. juni 1986 - december 1989)
Ticket Shipping Co. Ltd. (Ventouris Group), Limassol, Cypern(december 1989 - december 2003)
Ventouris Ferries, Grækenland(december 2003 - 2009)
Sirenter Shipping Ltd., Limassol, Cypern(2009 - marts 2010)
MERRION NAVIGATION SA, Marshall-øerne(marts 2010 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
WAVELORD NAVIGATION CO LTD(10. marts 2008 - 16. marts 2010)
Ukendt(16. marts 2010 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Esbjerg - Harwich og Esbjerg - Felixstowe(10. juli 1976 - september 1976)
USA / Canada - Mellemøsten(14. september 1976 - november 1977)
Rostock - Angola - Mozambique - Etiopien(7. november 1977 - juni 1978)
Esbjerg - Harwich / Felixstowe / North Shields(6. september 1978 - 25. september 1978)
Rotterdam - Ipswich(20. april 1980 - 2. september 1980)
Rotterdam - Hull(4. november 1980 - december 1981)
København - Helsingborg - Immingham - Felixstowe(8. januar 1982 - 1984)
København - Helsingborg - Göteborg - Esbjerg - Immingham - Felixstowe(1984 - 17. september 1985)
Southampton - Tyrkiet(20. september 1985 - 12. november 1985)
København - Helsingborg - Immingham - Felixstowe(29. oktober 1985 - 12. november 1985)
Esbjerg - Harwich(12. december 1985 - 21. december 1985)
Esbjerg - Hamburg - Harwich(4. januar 1986 - marts 1986)
Gedser - Travemünde(1. juni 1986 - 1989)
Bari - Igoumenitsa - Patras(september 1990 - juli 1999)
Cork - Saint Malo(7. juli 1999 - 27. november 1999)
Bari - Igoumenitsa(12. december 1999 - oktober 2002)
Bari - Igoumenitsa(12. december 1999 - oktober 2002)
Bari - Durres(2009)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(1. juli 1976 - 21. marts 1986)
Bahamas
(21. marts 1986 - 12. januar 1990)
Cypern
(12. januar 1990 - 2. marts 2010)
Saint Kitts og Nevis
(2. marts 2010 - 30. marts 2010)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Esbjerg(1. juli 1976 - 21. marts 1986)
Nassau(21. marts 1986 - 12. januar 1990)
Limassol(12. januar 1990 - 2. marts 2010)
Basseterre(2. marts 2010 - 30. marts 2010)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OXTU](1. juli 1976 - 21. marts 1986)
[P3NK3 ](12. januar 1990 - 2. marts 2010)
[V4DF](2. marts 2010 - 30. marts 2010)
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
209382000(15. maj 2009 - 2. marts 2010)
341952000(2. marts 2010 - 30. marts 2010)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
SkibstypePeriode
Ro-Ro fragtskib(1. juli 1976 - 28. maj 1986)
Færge Ro-Pax(28. maj 1986 - 30 . marts 2010)
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
Dana Futura7358731
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
10. november 1973
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
14. juli 1975
Kølstrakt:
Søsat:
9. februar 1976
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
1. juli 1976
Leveret:
Døbt:
10. juli 1976
Døbt Sted:
Esbjerg
Gudmor:
Jomfrurejse:
3. juli 1976
Jomfrurejse rute:
Esbjerg - Harwich / Felixstowe
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
30. marts 2010
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
19. december 1974
Det reserverede navn er Dana Agricola. Januar 1976 ændres navnet dog til Dana Gloria.
24. marts 1986 - 28. maj 1986
Ombygges fra fragtskib til passagerskib. Blandt andet monteres 63 beboelsescontainere på øverste dæk.
7. juli 1999 - 25. november 1999
Trafikken St. Malo - Cork, hvortil Venus er chartret for en treårig periode, omfatter passagerer samt en stor del af Irlands kvægeksport. 25. november 1999 tilbageholdes Venus af de franske søfartsmyndigheder og bringes i tørdok. Charterkontrakten opsiges 2 dage senere.
30. marts 2010
Ankom til Alang, Indien for ophugning.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
17. marts 2022 08:29
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:17

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.