Maritime Billeder & Data

ISTRA – IMO: 6525143

Hoveddata

Billede:
IMO:
6525143
MMSI:
238036000
ENI:
Kaldesignal:
9AEF
Hjemhavn:
Rijeka
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1966
Byggepris:
DKK 21.000.000
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
44 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
83,7meter
LOA:
92,66meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
16,5meter
Bredde Ext.:
16,73meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,17meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
5,36meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Aalborg Værft, A/S, Aalborg, Danmark
Skrog nr.:
164
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. B&W 1226-MTBF-40V (12-cylindre) diesel, 1765 kW

Effekt :
7.060KW
BHP:
9.600BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
260mm.
Slaglængde:
400mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
19,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien

Ejer IMO:
0099721
Rederi:

Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien

Rederi IMO:
0099721
ISM Manager:

Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien

ISM IMO:
0099721
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
10. maj 2010
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Split - Hvar - Vela Luka - Ubli
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
0
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
2.445tons
Nettoregister-ton:
986tons
Dødvægt:
869tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
135
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
800PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Mette Mols(15. maj 1966 - 25. juli 1974)
Mette Mo(25. juli 1974 - 19. september 1977)
Dana Gloria(19. september 1977 - 9. februar 1981)
Balkanija(9. februar 1981 - januar 1992)
Istra(januar 1992 - 12. august 2010)
MarketingnavnPeriode
Ålandsfärjan(17. maj 1978 - 13. august 1978)
Kapella(15. juni 1979 - 21. august 1979)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Mols-Linien A/S, Danmark(15. maj 1966 - 25. august 1977)
DFDS A/S, Danmark(25. august 1977 - 29. januar 1981)
Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, Jugoslavien(29. januar 1981 - 1992)
Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien(1992 - 12. august 2010)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Mols-Linien A/S, Danmark(15. maj 1966 - 25. august 1977)
DFDS A/S, Danmark(25. august 1977 - 29. januar 1981)
Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, Jugoslavien(29. januar 1981 - 1992)
Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien(1992 - 12. august 2010)
CharterPeriode
Mols-Linien A/S, Danmark(12. december 1977 - 13. december 1977)
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(17. maj 1978 - 13. august 1978)
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(15. juni 1979 - 21. august 1979)
Rederi AB Norrtälje (Telje Line), Norrtälje, Sverige(27. april 1980 - 9. juli 1980)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien(31. maj 2006 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Ebeltoft - Odden(18. maj 1966 - april 1975)
Ebeltoft - Odden(juni 1975 - august 1975)
Ebeltoft - Odden(12. december 1977 - 13. december 1977)
Mariehamn - Kapellskär(17. maj 1978 - 13. august 1978)
Mariehamn - Kapellskär(15. juni 1979 - 21. august 1979)
Norrtälje - Mariehamn(30. april 1980 - 8. juli 1980)
Faaborg - Gelting(7. september 1980 - 28. november 1980)
Split - Ancona - Zadar(29. februar 1981 - april 2004)
Split - Vela Luka - Ubli(april 2004 - november 2005)
Split - Stari Grad(august 2005 - november 2005)
Split - Hvar - Vela Luka - Ubli(november 2005 - 2010)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(15. maj 1966 - 9. februar 1981)
Jugoslavien
(9. februar 1981 - 1991)
Kroatien
(1991 - 2010)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Ebeltoft(15. maj 1966 - 9. februar 1981)
Rijeka(9. februar 1981 - 2010)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZPC](15. maj 1966 - 9. februar 1981)
[9AEF](9. februar 1981 - 2010)
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
238036000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Jugoslavenski Register Brodova(? - 1992)
Croatian Register of Shipping (IACS)(1992 - 10. maj 2010)
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Maren Mols6609250
Mikkel Mols6900654
Morten Mols6906529
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
3. februar 1965
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
12. juni 1965
Kølstrakt:
Søsat:
19. oktober 1965
Søsat:
Prøvetur:
4. april 1966
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
15. maj 1966
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
18. maj 1966
Jomfrurejse rute:
Odden - Ebeltoft
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
maj 2010
Skrottet :
12. august 2010
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
31. august 1970På vej fra Ebeltoft til Odden sker en eksplosion i maskinrummet. Der er ingen tilskadekomne. Alle 200 passagerer evakueres i redningebådene, og Mette Mols slæbes til Århus for reparation ved Aarhus Flydedok og Maskinkompagni A/S.
23. november 1977 - 24. november 1977Der er indgået charteraftale med Maritime Charter Touristik GmHG, Emden, Tyskland for sejlads på Emden - Delfzijl. Dana Gloria afsejler fra Århus 23. november, 1977. Dagen efter, da skibet har passeret Brunsbüttel får kaptajnen imidlertid ordre om at vende om. Mikkel Mols, der er chartret af samme selskab er blevet arresteret på grund af manglende betaling af havnepenge. Charteraftalen aflyses herefter.
8. august 1979Rederi AB Norrtälje (Telje Line), der har chartret Dana Gloria for sejlads på Norrtälje - Marienhamn får financielle problemer. Sejladsen på ruten indstilles, og Dana Gloria returneres.
6. maj 2010Bugseret fra Šibenik mod sin endelige destination.
12. august 2010Ankom til Aliaga, Tyrkiet, for ophugning.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
17. marts 2022 10:17
Sidst opdateret:
18. marts 2022 16:51

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.