Hoveddata
- Billede
- Navn
- MOBY ALE
- IMO
- 6900654
- MMSI
- 247129000
- ENI
- Kaldesignal
- IBHM
- Signalflag (kaldesignal)
- Flag
- Italien
- Hjemhavn
- Napoli
- Pennant
- Type
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse
- Kategori
- Egenskab
- Anvendelses-type
- Klasse
- Service Status
- Aktiv / Idrift
- Byggeår
- 1969
- Byggepris
- DKK 24.640.000
- Stenfisker-nummer
- Kontrol-nummer
- Skibsregister-nummer
- Havnekending Nr.
- Kendings-bogstaver
- EU-identifikation
- Sejl nr.
- Register
- ITA - Italien
- AIS klasse
- A
- Ophugget
- Forlist
- Udgået
- Levetid
- 0
- Levetid
- Levetid
- Nyt IMO
- Tidligere IMO
- Note Hoveddata
- Søsterskib
- 0Ingen Poster
Dimensioner
- Længde
- 0
- Længde imellem perpendikulær
- 83,7meter
- LOA
- 92,66meter
- Længde incl. klapper
- 0
- Længde SOLAS
- 0
- Længde bovspryd
- 0
- LOA incl. bovspryd
- 0
- Bredde
- 16,5meter
- Bredde Ext.
- 16,72meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
- 0
- Bredde hvert skrog
- 0
- Højde (Airdraft)
- 0
- Skrog højde
- 0
- Dybgang
- 4,17meter
- Dybgang design
- 0
- Dybgang Ro-Ro
- 0
- Dybgang Ro-Pax
- 0
- Dybgang med ride control
- 0
- Dybgang uden ride control
- 0
- Dybgang med stabilisator
- 0
- Dybgang uden stabilisator
- 0
- Dybgang is klasse
- 0
- Dybgang for min
- 0
- Dybgang for max
- 0
- Dybgang midtskibs min.
- 0
- Dybgang midtskibs max.
- 0
- Dybgang agter min
- 0
- Dybgang agter max
- 0
- Dybde
- 9,81meter
- Dybde til hoveddæk
- 0
- Dybde til øvredæk
- 0
- Dybde til vejrdæk
- 0
- Dybde nedre dæk
- 0
- Dybde shelter dæk
- 0
- Dybde båddæk
- 0
- Dybde til togdæk
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk
- 0
- Dybde til top dæk
- 0
- Dybde til passager landgang
- 0
- Dybde salon dæk
- 0
- Dybde til promenadedæk
- 0
- Dybde skot dæk
- 0
- Load line længde
- 0
- Load line Bredde
- 0
- Længde bro til stævn
- 0
- Længde bro til hæk
- 0
- Bredde Brovinger
- 0
- Fribord
- 0
- Køl til mast
- 0
- Køl til skorsten
- 0
- Mastetop over havoverfladen
- 0
- Højde på skorsten
- 0
- Broens øjehøjde
- 0
- Højde til båddæk
- 0
- Højde til vejrdæk
- 0
- Højde til hoveddæk
- 0
- Højde øvredæk
- 0
- Højde til dæk 3
- 0
- Stævn udhæng
- 0
- Agter udhæng
- 0
- Rise of Floor
- 0
- Bulb Længde
- 0
- Frihøjde Vogndæk
- 0
- Længde på vogndæk
- 0
- Deplacement
- 0
- Rækkevidde
- 0
- Længde promenade dæk
- 0
- Bredde promenade dæk
- 0
- Højde promenade dæk
- 0
- Skrog seperation
- 0
- Dimensionstal
- 0
- Testdybde
- Note Dimensioner
Skrog
- Værft
- Aalborg Værft, A/S, Aalborg, Danmark
- Skrog nr.
- 179
- Værft Skroget
- Skrog nr. / Skrogværft
- Skrog Materiale
- Stål
- Skrogform
- Strukturel designtype
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion
- Skot
- Skot olie
- Gennemgående Dæk
- Dæk delvise
- 7
- Dæk Total
- Skrog beskrivelse
- Design
- Outfitter
- Towing tank
- Model test
- Aluminium
- Manøvreringstest
- Lugetype
- Vindues vasker
- Koøjer
- Vinduer
- Bro
- Vinduer
- Døre
- Kahytter
- Magrodome
- Luger
- Luger
- Rør
- Maling
- Kabler
- Fortøjningsspil
- Fast ballast
- 0
- Isklasse
- Polar code
- Isbrydende Kapacitet
- 0
- Bulbstævn
- Nej
Maskine
- Beskrivelse
4 stk. B&W 1426-MTBF-40V (14-cylindre) diesel, 2066 kW
- Effekt
- 8.264KW
- BHP
- 11.080BHP
- IHK
- 0
- rpm
- 0
- Boring
- 260mm.
- Slaglængde
- 400mm.
- Middel effektivt tryk
- 0
- Stempel hastighed
- 0
- Hjælpe-maskineri
- Batterier
- Design Max Hastighed
- 0
- Trial Speed
- 0
- Servicefart
- 20knob
- Note servicefart
- Økonomifart
- 0
- Hastighed for sejl
- 0
- Fart uddykket
- 0
- Fart neddykket
- 0
- Maskine bygge sted
- Maskine Bygge dato
- Drivmiddel
- Olie
- Brændstof-kvalitet
- Brændstof-forbrug
- 0
- Havneforbrug
- 0
- Brændstof optimering
- Brændstof-forbrug Note
- Propeller
- 2
- Propeller Type
- propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter
- 0
- Propel RPM
- Propelaksel længde
- 0
- Aksel diameter
- Padlehjul
- Padlehjul effekt
- 0
- Padlehjul diameter
- Sidehjul
- Bovpropeller
- 1
- Bovpropel Producent
- Bovproller Effekt
- Bovproller Effekt
- 0
- Bovpropel Effekt
- 0
- Bovpropel diameter
- 0
- Hækpropeller
- Hækpropel Producent
- Hækpropeller effekt
- 0
- Hækpropeller effekt
- 0
- Hækpropel Effekt
- 0
- Hækpropel diameter
- 0
- Ror
- 2 stk. ror agter 1 stk. ror i stævn, benyttes ikke længere.
- Stabilisator
- Ride control
- Generatorer
- Strøm-spænding
- 0
- Belysnings-spænding
- 0
- Frekvens
- 0
- Nødgenerator
- Aksel-generatorer
- Kedler
- Kedler Type
- Starter type
- Udstødnings-gaskedel
- Gear reduktion
- Akselsystem
- Fremdriftkontrol
- Integreret fremdrift
- Styremaskine
- Trykluft receivers
- Anti vibration
- Vibrations beregning
- Automatisering af maskinrum
- Motorovervågning
- Heeling-system
- Stabilitetsberegning
- Dæks maskineri
- Landstrøm
- Scrubber
- Elinstalationer
- Separatorer
- Kompressorer
- Renseanlæg
- Forbrændingsanlæg
- Bovspryd
- Master
- Mastehøjde
- 0
- Sejl
- Sejl Areal
- 0
- Max. Sejl Areal
- 0
- Rotorsejl
- Note: Rotorsejl
- Tovværk
- Tovender
- Noter maskinen
Management
- Rederi
- Rederi IMO
- 0254141
- Ejer IMO
- 0254141
- ISM Manager
- ISM IMO
- 0254141
- Klassifikations-selskab
- Registro Italiano Navale (IACS)
- Klassen leveret
- 19. marts 1997
- Klassen suspenderet
- Skibsregister-nummer
- DNV GL id
- Lloys's
- BV Reg
- RI
- 75427
- ABS
- CRS
- RS
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
- Korean ship register
- Polish Register of Shipping (IACS)
- Biro Klasifikasi Indonesia
- Dromon Bureau of Shipping
- TL Register number
- Note: classification
- P&I Forsikrings selskab
- Station
- Mægler
- Rute
- Piombino - Portoferraio
- Sejltid
- 1 time
Navigationsudstyr
- Autonomt
- Magnetisk Kompas
- Gyro Kompas
- Radar
- Radar 9GHz
- 2nd Radar 9GHz
- Radar 2nd Radar 3GHz
- Radare
- ARPA
- ATA
- AIS
- Ja
- AIS
- VDR
- Speed Log
- Speed Log Over the Ground
- Ekkolod
- Ekkolod
- Rate-of-Turn Indicator
- Heading Control System
- GPS Modtager
- Track Control System
- ECDIS
- Long Range Identification and Tracking
- Sound Reception System
- VHF
- Ja
- VHF
- VHF/DSC
- Security Alert System
- BNWAS
- GMDSS
- Radio Område
- INMARSAT
- STGTEL
- DSL
- Søkortplotter
- Autopilot
- Sideskanner
- MF/DSC
- Integreret automatik
- Navigation system
- Satellit navigation
- Radio station
- Kortplotter
- Voyage Data
- Kommunikation ombord
- Telekomunikation
- Fiberoptisks system
- Integrated bridge
- Autopilot
- Navtex
- Satelit
- Computer
- Telefon
- Satcom
- Styrhus udstyr
- Skibs Management
- Crew finder
- Note: Navigation
Tonnage
- Bruttotonnage
- 2.837tons
- Nettotonnage
- 0
- Bruttoregister-ton
- 2.430tons
- Nettoregister-ton
- 1.003tons
- Dødvægt
- 803tons
- Dødvægt design
- 0
- Dødvægt Ro-Pax
- 0
- Dødvægt Ro-Ro
- 0
- Displacement
- 0
- Displacement uddykket
- 0
- Displacement neddykket
- 0
- Bruttotonnage Suez
- 0
- Bruttotonnage Panama
- 0
- Nettoregisterton Suez
- 0
- Nettoregisterton Panama
- 0
- Sikkerheds-tonnage
- 0
- Note Tonnage
Kapacitet
- Lastrum
- Dæksplads
- 0
- Gods kapacitet
- Lastrum Note:
- Containere
- Containere
- Container 14mt
- Kølecontainere / Reefer plugs
- Note containere
- Udholdenhed
- Pæletræk
- 0
- Biler
- 135
- Lastbiler
- Note: Lastbiler
- Trailere
- Kassetter
- Note Trailere
- Busser
- Lanemeter
- Camper stik
- Note: RoRo / Bildæk
- Jernbanespor
- Jernbanespor længde
- 0
- Note: Spor
- Cykler
- Lighters
- Note: Kapacitet
Person Kapacitet
- Person kapacitet
- Besætning
- Besætning fordeling
- Passagerer
- 800PAX
- Passagerer sommer
- Passagerer vinter
- Passagerer oceangående
- Passagerer kystfart
- Passagerer havnefart
- Note Passagerer
- Crew / Pax-forhold
- Elever
- Dæk
- Passagerdæk
- Fragtdæk
- Kahytter
- Dæk med kahytter
- Køjer
- Underkøjer
- Hængekøjer
- Sæder
- Dækspladser
- Kahytter med balkon
- Andel af udvendige kahytter
- Kahytter Typer
- Kahyts størrelse
- Kahytter Besætning
- Køjer besætning
- Beskrivelse
- Note Person Kapacitet
Passager faciliteter
- Passager faciliteter
- Restauranter
- Barer
- Barer
- Catering område
- Note Spisesteder
- Swimmingpool
- Swimming pool
- Spabad
- Jacuzzi
- Vand-rutchebaner
- Solarium
- Butikker
- Underholdning & højttaleranlæg
- Audiovisuelt udstyr
- Passager info system
- Teater udstyr
- Underholdningssystem
- Pool udstyr
- Tidligere Passager Faciliteter
- Note forbrug
Indretning
- Indretnings-arkitekt
- Interiør
- Kahyts lås
- Pengeskabe i kahyt
- Tæpper
- Lofter
- Gulve
- Møbel & gardin-stof
- 0
- Stof
- Læder
- Møbler
- Stole
- Flysæder
- Dæk
- Teak dæk
- Dækbelægning
- Fliser
- Marmor
- Laminat
- Skiltning
- Porcelæn
- Minibar
- Flysæder
- Lamper i passager-områder
- Lys
- Strømforsyning
- Telefon system
- Glas dekorationer
- Væg dekorationer
- Væg panel
- Sammenfoldelige vægge
- Galleri udstyr
Tanke
- Lasttankens kapacitet
- Slop-tank kapacitet
- Balasttanke
- 0
- Balasttanke
- 0
- Brændstof-tanke
- 0
- Brændstof-tanke
- 0
- HFO
- 0
- HFO
- 0
- LNG
- 0
- Gasolie
- 0
- Gasolie
- 0
- Dieselolie
- 0
- Dieselolie
- 0
- Lavsvovl Diesel
- 0
- Smøreolie
- 0
- Smøreolie
- 0
- Frisk Vand
- 0
- Frisk Vand
- 0
- Drikkevand
- 0
- Spildevand
- 0
- Spildevand
- 0
- Kloak Grå
- 0
- Kloak Sort
- 0
- Urin
- 0
- Behandlet Vand
- 0
- Slam
- 0
- Vaskevand
- 0
- Teknisk vand
- 0
- Kedelfødevand
- 0
- Krængnings-tanke
- 0
- Krængnings-tanke
- 0
- Trim tanke
- 0
- LBC
- 0
- Ferskvands-produktion
- Tank Kapacitet
- Spildevands-behandling
- Ballast Kontrol System
- Krængningstanke
- LNG tanke
- Frisk Vand Anlæg
- Brændstof / smøreolie separator
- Skralde Kapacitet
- 0
- Note: tanke
Sikkerhed
- Rednings-udstyr
- Redningsbåde
- Redningsbåde type
- Redningsflåder
- 0
- Note: Redningsflåde
- Buoyant apparatus
- Note Buoyant apparatus
- Redningsveste
- 0
- Redningskrandse
- Design software
- Mob-boat
- CO2 anlæg
- Davits
- Marine evacuation system
- MES kapacitet
- MES System
- Brand detektor system
- Alarm & overvågning
- Brand alarm system
- Brandslukning
- Brandslukningsmaskine
- Ildslukker
- Branddøre
- Sprinkler
- Nødbelysning
- Vandtætte døre
- Survey TV
- Nød belysning
- GMDSS
- Sikkerheds glas
- Marine escape system
- Evakuerings-system
- Nødautomatisering
- Note: sikkerhed
Udstyr
- Ramper
- Ramper
- Adgangsveje
- Linkspan design
- Køretøjs-elevator
- Udstyr
- Elevator
- Elevatorer
- Rulletrapper
- Tender
- Ankerkæde længde
- 0
- Ankerkæde diameter
- 0
- Karakter af ankerkæder
- Anker total vægt
- 0
- Ankre
- Kraner
- Laste computer
- TV
- Air Condition
- AC-kølere
- Ventilation
- Fordampere
- Pool sliding dome
- Selvbetjeningstællere
- Dispenser
- Hotel & Management System
- Kabys
- Pentry
- Kassesystem
- Proviant håndtering
- Drikkevarer dispenser
- Affald behandling
- Affaldsskakt
- Kompostkværne
- Zodiacs
- Zodiac beskrivelse
- Køling
- Omvendt osmoseanlæg
- Skinner
- Aluminiums Paneler
- Paneler
- Toiletter
- Toiletter
- 0
- Vacum toiletter
- Badeværelses-enheder
- Elektriske installationer
- Elektronik
- Pooldæk cover
- Lufttørringsanlæg
- Vaskeri
- Bildæk
- Surringsudstyr
- Pumper
- Manifold
- Septic Plant
- Behandling af sort vand
- Tank sounding
- Wet units
- Profiler
- Platformkontrol
- Helipad
- Aluminiumslegering
- Koblinger
- Ben
- Ben Længde
- 0
- Hoved Slæbewire
- Note Udstyr
Historik
- Historiske navne
Skibsnavn Periode Mikkel Mols (30. marts 1969 - 4. april 1980) Teistin (4. april 1980 - november 1996) Moby Ale (november 1996 - )
- Historiske ejere
Ejer Periode Mols-Linien A/S, Danmark (30. marts 1969 - 25. august 1977) DFDS A/S, Danmark (25. august 1977 - 27. marts 1980) Strandfaraskip Landsins, Tórshavn, Færøerne (27. marts 1980 - november 1996) Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien (november 1996 - maj 2001) Moby S. p. A., Italien (maj 2001 - )
- Historiske Rederier
Rederi Periode Mols-Linien A/S, Danmark (30. marts 1969 - 25. august 1977) DFDS A/S, Danmark (25. august 1977 - 27. marts 1980) Strandfaraskip Landsins, Tórshavn, Færøerne (27. marts 1980 - november 1996) Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien (november 1996 - maj 2001) Moby S. p. A., Italien (maj 2001 - ) Charter Periode Maritime Charter-Touristich GmbH, Emden, Tyskland (1. september 1977 - 26. november 1977) Rederi AB Sally, Finland (maj 1979 - august 1979) Republic of Trinidad and Tobago, San Fernando, Trinidad og Tobago (1982 - 1983) SF-Line Oy, Mariehamn, Finland (juni 1984 - august 1984) Aabenraa-Linien A/S, Aabenraa, Danmark (september 1984 - oktober 1984) SF-Line Oy, Mariehamn, Finland (maj 1985 - august 1985) Grenaa-Hundested Linien A/S, Danmark (2. september 1985 - 8. september 1985)
- Historiske ISM
ISM Periode Ukendt (7. september 2001 - 9. juni 2004) Moby S. p. A., Italien (9. juni 2004 - )
- Historiske Ruter
Rute Periode Ebeltoft - Odden (1. april 1969 - 1975) Afløserfærge (1977 - 1980) Emden - Delfzijl (1. september 1977 - 26. november 1977) Mariehamn - Kapellskär (15. maj 1979 - 21. august 1979) Tórshavn - Suðuroy / Klaksvig / Tvøroyri (april 1980 - 1982) Trinidad - Tobago (1982 - 1983) Mariehamn - Kapellskär (15. juni 1984 - 12. august 1984) Aabenraa - Eckernförde (september 1984 - oktober 1984) Mariehamn - Kapellskär (24. maj 1985 - 11. august 1985) Grenå - Hundested (2. september 1985 - 8. september 1985) Piombino - Portoferraio (30. marts 1997 - )
- Historiske Flag
Flagstat Periode Danmark (30. marts 1969 - 2. april 1980) Færøerne (2. april 1980 - 15. november 1996) Italien (15. november 1996 - )
- Historiske Hjemsteder
Hjemsted Periode Ebeltoft (30. marts 1969 - 2. april 1980) Tórshavn (2. april 1980 - 15. november 1996) Napoli (15. november 1996 - )
- Historiske Kaldesignal
Kaldesignal Periode [OZCQ] (30. marts 1969 - 2. april 1980) [IBHM] (15. november 1996 - )
- Historiske MMSI
MMSI nummer Periode 247129000 (15. maj 2009 - )
- Historik Pennant:
- Historiske Havnekendings Nr.
- Historiske Kontrol-numre
- Historiske P&I forsikrings-selskab
- Historisk type
- Historiske klasseselskaber
- Kaptajn
- Søsterskibe
Søsterskib IMO Mette Mols 6525143 Maren Mols 6609250 Morten Mols 6906529
- Projekteret
- Projekteret
- Bestilt
- 9. maj 1968
- Bestilt
- Første Stål Skåret
- Kølstrakt
- 2. juli 1968
- Kølstrakt
- Søsat
- 25. oktober 1968
- Søsat
- Prøvetur
- 29. marts 1969
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Bilbrev
- Færdig
- Leveret
- 30. marts 1969
- Leveret
- Navn afsløret
- Døbt
- Døbt Sted
- Gudmor
- Jomfrurejse
- 1. april 1969
- Jomfrurejse rute
- Odden - Ebeltoft
- Udgået
- Solgt til Skrotning
- Solgt til Skrotning
- Skrottet
- Skrottet
- Forlist
- Renoveret
- Hændelser og særlige begivenheder
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 24. november 1977 - 24. marts 1977 Under charter til Maritime Charter Touristik GmHG, Emden, Tyskland for sejlads på Emden - Delfzijl arresteres Mikkel Mols på grund af manglende betaling af havneafgift. Dana Gloria, der netop nu er undervejs for charter til samme rederi får ordre til at vende om. 26. november 1977 Mikkel Mols frigives fra arresten og sejler straks hjem til Århus. Den ankommer dagen efter og oplægges. Charteraftalen annuleres. 15. november 1996 Moby Ale var Moby Lines første tegneserieskib. Hidtil havde man kun dekoreret skibssiderne med den karakteristiske blå hval.
- Horn
- Noter
Billeder
- Billeder
Statistik
- Statistik
- Oprettet
- 18. marts 2022 15:48
- Sidst opdateret
- 18. marts 2022 16:55
- Hvor er MOBY ALE