Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MOBY ALE – IMO: 6900654

Hoveddata

Billede:
IMO:
6900654
MMSI:
247129000
ENI:
Kaldesignal:
IBHM
Hjemhavn:
Napoli
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1969
Byggepris:
DKK 24.640.000
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
83,7meter
LOA:
92,66meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
16,5meter
Bredde Ext.:
16,72meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,17meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,81meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Aalborg Værft, A/S, Aalborg, Danmark
Skrog nr.:
179
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
7
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. B&W 1426-MTBF-40V (14-cylindre) diesel, 2066 kW

Effekt :
8.264KW
BHP:
11.080BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
260mm.
Slaglængde:
400mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
20knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
2 stk. ror agter 1 stk. ror i stævn, benyttes ikke længere.
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Moby S. p. A., Italien

Ejer IMO:
0254141
Rederi:

Moby S. p. A., Italien

Rederi IMO:
0254141
ISM Manager:

Moby S. p. A., Italien

ISM IMO:
0254141
Klassen leveret:
19. marts 1997
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
75427
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Piombino - Portoferraio
Sejltid:
1 time

Tonnage

Bruttotonnage:
2.837tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
2.430tons
Nettoregister-ton:
1.003tons
Dødvægt:
803tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
135
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
800PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Mikkel Mols(30. marts 1969 - 4. april 1980)
Teistin(4. april 1980 - november 1996)
Moby Ale(november 1996 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Mols-Linien A/S, Danmark(30. marts 1969 - 25. august 1977)
DFDS A/S, Danmark (25. august 1977 - 27. marts 1980)
Strandfaraskip Landsins, Tórshavn, Færøerne(27. marts 1980 - november 1996)
Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien(november 1996 - maj 2001)
Moby S. p. A., Italien(maj 2001 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Mols-Linien A/S, Danmark(30. marts 1969 - 25. august 1977)
DFDS A/S, Danmark (25. august 1977 - 27. marts 1980)
Strandfaraskip Landsins, Tórshavn, Færøerne(27. marts 1980 - november 1996)
Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien(november 1996 - maj 2001)
Moby S. p. A., Italien(maj 2001 - )
CharterPeriode
Maritime Charter-Touristich GmbH, Emden, Tyskland(1. september 1977 - 26. november 1977)
Rederi AB Sally, Finland(maj 1979 - august 1979)
Republic of Trinidad and Tobago, San Fernando, Trinidad og Tobago(1982 - 1983)
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(juni 1984 - august 1984)
Aabenraa-Linien A/S, Aabenraa, Danmark(september 1984 - oktober 1984)
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(maj 1985 - august 1985)
Grenaa-Hundested Linien A/S, Danmark(2. september 1985 - 8. september 1985)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(7. september 2001 - 9. juni 2004)
Moby S. p. A., Italien(9. juni 2004 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Ebeltoft - Odden(1. april 1969 - 1975)
Afløserfærge(1977 - 1980)
Emden - Delfzijl(1. september 1977 - 26. november 1977)
Mariehamn - Kapellskär(15. maj 1979 - 21. august 1979)
Tórshavn - Suðuroy / Klaksvig / Tvøroyri(april 1980 - 1982)
Trinidad - Tobago(1982 - 1983)
Mariehamn - Kapellskär(15. juni 1984 - 12. august 1984)
Aabenraa - Eckernförde(september 1984 - oktober 1984)
Mariehamn - Kapellskär(24. maj 1985 - 11. august 1985)
Grenå - Hundested(2. september 1985 - 8. september 1985)
Piombino - Portoferraio(30. marts 1997 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(30. marts 1969 - 2. april 1980)
Færøerne
(2. april 1980 - 15. november 1996)
Italien
(15. november 1996 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Ebeltoft(30. marts 1969 - 2. april 1980)
Tórshavn(2. april 1980 - 15. november 1996)
Napoli(15. november 1996 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZCQ](30. marts 1969 - 2. april 1980)
[IBHM]
(15. november 1996 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247129000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Mette Mols6525143
Maren Mols6609250
Morten Mols6906529
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
9. maj 1968
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
2. juli 1968
Kølstrakt:
Søsat:
25. oktober 1968
Søsat:
Prøvetur:
29. marts 1969
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
30. marts 1969
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
1. april 1969
Jomfrurejse rute:
Odden - Ebeltoft
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
24. november 1977 - 24. marts 1977Under charter til Maritime Charter Touristik GmHG, Emden, Tyskland for sejlads på Emden - Delfzijl arresteres Mikkel Mols på grund af manglende betaling af havneafgift. Dana Gloria, der netop nu er undervejs for charter til samme rederi får ordre til at vende om.
26. november 1977Mikkel Mols frigives fra arresten og sejler straks hjem til Århus. Den ankommer dagen efter og oplægges. Charteraftalen annuleres.
15. november 1996Moby Ale var Moby Lines første tegneserieskib. Hidtil havde man kun dekoreret skibssiderne med den karakteristiske blå hval.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
18. marts 2022 15:48
Sidst opdateret:
18. marts 2022 16:55
Hvor er MOBY ALE?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.