Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

SARAJEVO – IMO: 7113739

Hoveddata

Billede:
IMO:
7113739
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
Hjemhavn:
Wonsan
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1971
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
96meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
105,34meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
15meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
3,277meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
3,81meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Ankerløkken Verft Glommen A/S
Skrog nr.:
178
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Nohab-Polar SF 112 VS-E 4-takt (12-cylindre) diesel, 1455 kW

Effekt :
2.910KW
BHP:
3.899BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

3 stk. Volvo Penta diesel TMD 100AK diesel hjælpemaskine, 210 hk

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
17knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. Volvo Penta D 70 AK diesel nødgenerator, 120 hk
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Sarajevo Maritime LLC, Wonsan, Nordkorea

Ejer IMO:
5144608
Rederi:

Sarajevo Maritime LLC, Wonsan, Nordkorea

Rederi IMO:
5144608
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
11. marts 2004
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
4.328tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.600tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
480meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Landmark(18. september 1971 - december 1974)
Roro Cimbria(september 1974 - februar 1985)
Trucker Express(februar 1985 - oktober 1989)
Eurosun(oktober 1989 - 1995)
Engy(1995 - januar 2002)
Hind(januar 2002 - 11. marts 2004)
Sarajevo(11. marts 2004 - 2011)
Historiske ejere:
EjerPeriode
M.S. "Landmark" Schiffahrtsges. Heyer K.G., Hamburg, Tyskland(18. september 1971 - 1. januar 1974)
Hamburger Schiffahrtsgesellschaft Christian F. Arenkiel, Hamburg, Tyskland(1. januar 1974 - 1981)
RoRo Cimbria Schiff GmbH, Panama(1981 - 1983)
Tarbet Co. Ltd., Panama(1983 - februar 1985)
YNF 1914 ApS (VR Gruppen), København, Danmark(februar 1985 - juli 1986)
SJB-Leasing København A/S, København, Danmark(juli 1986 - 6. februar 1989)
VR Shipping ApS, Frederiksberg, Danmark(6. februar 1989)
Eurocar Shipping, Nassau, Bahamas(6. februar 1989 - 1994)
ECO Lines, Alexandria, Ægypten(1994 - 1998)
Alim Motors S.A.E., Kairo, Ægypten(1998 - januar 2002)
Al Raki Trading & Industry Co., Jeddah, Saudi-Arabien(januar 2002 - 11. marts 2004)
Sarajevo Maritime LLC, Wonsan, Nordkorea(11. marts 2004 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Karageorgios, Grækenland(18. september 1971 - 1. januar 1974)
Hamburger Schiffahrtsgesellschaft Christian F. Arenkiel, Hamburg, Tyskland(1. januar 1974 - 1981)
RoRo Cimbria Schiff GmbH, Panama(1981 - 1983)
Tarbet Co. Ltd., Panama(1983 - februar 1985)
YNF 1914 ApS (VR Gruppen), København, Danmark(februar 1985 - juli 1986)
SJB-Leasing København A/S, København, Danmark(juli 1986 - 6. februar 1989)
VR Shipping ApS, Frederiksberg, Danmark(6. februar 1989)
Eurocar Shipping, Nassau, Bahamas(6. februar 1989 - 1994)
ECO Lines, Alexandria, Ægypten(1994 - 1998)
Alim Motors S.A.E., Kairo, Ægypten(1998 - januar 2002)
Al Raki Trading & Industry Co., Jeddah, Saudi-Arabien(januar 2002 - 11. marts 2004)
Sarajevo Maritime LLC, Wonsan, Nordkorea(11. marts 2004 - )
CharterPeriode
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(15. november 1971 - 26. november 1971)
Prinzenlinien Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. (Lion Ferry AB & Deutschland-England-Fährexpress GmbH & Co), Hamburg, Tyskland(10. december 1971 - 19. februar 1972)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(14. marts 1972 - 22. marts 1972)
Rederi AB Nordö, Sverige(september 1972 - 1972)
Scandinavian Express Linie AB (Rederi AB Nordö), Malmö, Sverige(15. december 1972 - juni 1973)
Oy Siljavarustamo (AB Siljarederiet), Åbo, Finland(12. juni 1973 - 15. august 1973)
Scandinavian Express Linie AB (Rederi AB Nordö), Malmö, Sverige(1. september 1973 - 31. december 1973)
Seaspeed Ferries(1975)
P&O Normandy Ferries Ltd., England (februar 1977 - 1978)
Sealink UK Ltd, London, England(23. januar 1978 - februar 1978)
DFDS A/S, Danmark (ca. marts 1978 - 1979)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland(november 1981)
Med Lines, Genova, Italien(november 1981 - 1983)
Norfolk Line B.V., Scheveningen, Holland(6. april 1983 - 11. august 1983)
Vognmands-ruten Sh ApS, Danmark(februar 1985 - februar 1989)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(1. november 1997 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Turku (Åbo) - Stockholm - Uuksikaupunki (Nystad) - Stockholm(24. september 1971 - 30. september 1971)
Turku (Åbo) - Rotterdam(1. oktober 1971 - 14. oktober 1971)
Rotterdam - Frederikstad - Rotterdam(14. oktober 1971 - 15. november 1971)
Rotterdam - Hull(15. november 1971 - 26. november 1971)
Hamburg - Harwich(10. december 1971 - 19. februar 1972)
Rotterdam - Hull(14. marts 1972 - 22. marts 1972)
Antwerpen - Ancona(16. august 1972 - august 1972)
Ancona - Patras(august 1972 - september 1972)
Rotterdam - Great Yarmouth(12. december 1972 - 14. december 1972)
Esbjerg - Great Yarmouth(15. december 1972 - juni 1973)
Turku (Åbo) - Långnäs - Norrtälje(12. juni 1973 - 15. august 1973)
Esbjerg - Great Yarmouth(1. september 1973 - 30. august 1973)
Dublin - Barry(1975)
Southampton - Le Havre(februar 1977 - 1977)
Newhaven - Dieppe(23. januar 1978 - februar 1978)
Marseille - Nordafrika(ca. marts 1978 - 1979)
Genova - Tunis - Algeriet(1981 - 1983)
Zeebrugge - Hull(november 1981)
Scheveningen - Yarmouth(6. april 1983 - 11. april 1983)
Korsør - Nyborg(18. marts 1984 - 28. juli 1984)
Korsør - Nyborg(marts 1985 - 3. november 1985)
Korsør - Nyborg(afløserfærge) (3. november 1985 - marts 1986)
Rønne - København(19. marts 1986 - 1. april 1986)
Korsør - Nyborg(2. april 1986 - maj 1986)
Korsør - Nyborg(afløserfærge) (maj 1986 - 1989)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Tyskland
(18. september 1971 - 1981)
Panama
(1981 - marts 1986)
Danmark
(marts 1986 - 6. februar 1989)
Bahamas
(6. februar 1989 - 1994)
Egypten(1994 - januar 2002)
Tonga(2002 - 2004)
Nordkorea(2004 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Hamburg(18. september 1971 - 1981)
Panama(1981 - marts 1986)
Korsør(marts 1986 - 1988)
Nyborg(1988 - 6. februar 1989)
Nassau(6. februar 1989 - 1994)
Nuku'alofa(2002 - 2004)
Wonsan(2004 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OYNU](marts 1986 - 6. februar 1989)
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibPeriode
Sailormark7211969
Nanomark7224710
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
Søsat:
Prøvetur:
18. september 1971
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
18. september 1971
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
juni 1985 - august 1985
Fik monteret bovport. Ombygningen foregik langs kaj i Fåborg.
4. november 2011
Slettet fra Lloyds register. Skæbne uvis.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
19. marts 2022 10:05
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:19

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.