Maritime Billeder & Data

MAHABBA – IMO: 7210305

Hoveddata

Billede:
IMO:
7210305
MMSI:
626181000
ENI:
Kaldesignal:
TRAF6
Hjemhavn:
Libreville
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1972
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2022
Forlist:
Udgået:
Levetid:
50år
Levetid:
49 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
127meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
137,8meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
23,4meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
7,3meter
Dybde til hoveddæk:
7,3meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
127,3meter
Load line Bredde:
23,4meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
1.620mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Hashihama Zosen, Imabari, Japan
Skrog nr.:
310
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
3
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Pielstick 18C2V diesel, 7015 kW

Effekt :
14.030KW
BHP:
19.080BHP
IHK:
0
rpm:
520
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

3 stk. Mitsubishi 6 GELT diesel hjælpemaskine, 1000 KVA, 720 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
23knob
Servicefart:
21,8knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
80 cSt
Brændstof-forbrug:
45tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Aerofoil propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
3,85meter
Propel RPM:
190
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
800KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

NAMMA INTERNATIONAL TRADING, Jaddah, Saudiarabien

Ejer IMO:
5269901
Rederi:

NAMMA SHIPPING LINES, Jeddah, Saudiarabien

Rederi IMO:
5127922
ISM Manager:

NAMMA SHIPPING LINES, Jeddah, Saudiarabien

ISM IMO:
5127922
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
89638
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
14.532tons
Nettotonnage:
4.538tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.969tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
250
Lastbiler:
46
Note: Lastbiler:

15 meter lastbiler

Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Øvre: FH 2,20 meter, 250 biler
Hoved: FH 4,20 meter, 46 lastbiler

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
66
Besætning fordeling:

10 x Officerer
56 x Besætningsmedlemmer

Passagerer:
2700PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
94
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
350
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Restaurant: 40 PAX
Self service: 150 PAX

Restauranter:
2
Barer:
4
Barer:
Ippokampos
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Geoganas Panos

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Firth Carpets
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Arnaboldi
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Amtico
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
500m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
140m3
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
70m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
300m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Otis
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Vopyiazakis
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Cassiopeia(29. juni 1972 - 1976)
Izu no 3(1976 - 1991)
Ionian Star(1991 - juli 1991)
Superferry(juli 1991 - 2001)
Blue Aegean(2001 - 15. marts 2002)
Superferry(15. marts 2002 - 21. november 2006)
Mahabbah(21. november 2006 - 19. december 2021)
Mahabba(19. december 2021 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
BRIARSTAR(15. marts 2002 - 21. november 2006)
NAMMA INTERNATIONAL TRADING(21. november 2006 - 20. december 2021)
ELITE SN OVERSEAS FZC(20. december 2021 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
BLUE STAR FERRIES SA(februar 2001 - marts 2002)
SWANSEA CORK FERRIES(marts 2002 - 15. marts 2002)
BRIARSTAR(15. marts 2002 - 21. november 2006)
NAMMA SHIPPING LINES(21. november 2006 - 20. december 2021)
ELITE SN OVERSEAS FZC(20. december 2021 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
SWANSEA CORK FERRIES(13. juni 2002 - 21. november 2006)
Ukendt(21. november 2006 - 25. november 2006)
NAMMA SHIPPING LINES(25. november 2006 - 20. december 2021)
Ukendt(20. december 2021 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Japan(29. juni 1972 - juni 1991)
Grækenland
(juni 1991 - marts 1999)
Malta(marts 1999 - 1. marts 2002)
Saint Vincent og Grenadinerne(1. marts 2002 - marts 2007)
Saudiarabien
(marts 2007 - 19. december 2021)
Gabon(19. december 2021 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Kitakyushu(29. juni 1972 - juni 1991)
Piræus(juni 1991 - marts 1999)
Valletta(marts 1999 - 1. februar 2001)
Piræus(1. februar 2001 - 1. marts 2002)
Kingstown(1. marts 2002 - marts 2007)
Jeddah(marts 2007 - 19. december 2021)
Libreville(19. december 2021 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[JJNH](29. juni 1972 - juni 1991)
[SXWP](juni 1991 - marts 1999)
[J8B2507](1. marts 2002 - marts 2007)
[HZMP](marts 2007 - 19. december 2021)
[TRAF6](19. december 2021 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
403279000(marts 2007 - 19. december 2021)
626181000(19. december 2021 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
American Steamship Owner P&I association(20. februar 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Hellenic Register of Shipping(? - 2004)
Bureau Veritas (IACS)(? - 16. oktober 2011)
Registro Italiano Navale (IACS)(? - 15. december 2021)
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
1. januar 1971
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
21. oktober 1971
Kølstrakt:
Søsat:
16. februar 1972
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
29. juni 1972
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
21. oktober 2021
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
6. januar 2022
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
TidHændelse / Begivenhed
6. januar 2022Sat på stranden i Chittagong, Bangladesh
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
25. juni 2021 13:37
Sidst opdateret:
10. januar 2022 18:26
Hvor er MAHABBA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.