Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MEGA ANDREA – IMO: 8306498

Hoveddata

Billede:
Mega Andrea i Nice d. 22. marts 2019. Foto: Jean Gilbet Casanis. CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
Mega Andrea i Nice d. 22. marts 2019. Foto: Jean Gilbet Casanis. CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
IMO:
8306498
MMSI:
247356500
ENI:
Kaldesignal:
IBKW
Hjemhavn:
Genova
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1986
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
153,4meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
171meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
27,6meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
6,6meter
Dybde til hoveddæk:
14,5meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
153,77meter
Load line Bredde:
27,6meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.410mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Wärtsilä Marine, Åbo, Finland
Skrog nr.:
471
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
9
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä SEMT Pielstick 12PC2-6V diesel, 6600 kW
Wärtsilä Vasa 6R32 diesel hjælpemaskine, 2045 kW, 750 rpm

Effekt :
26.400KW
BHP:
36.000BHP
IHK:
0
rpm:
520
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
23,5knob
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
380 cSt
Brændstof-forbrug:
150tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,5meter
Propel RPM:
165
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
22
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1320KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Forship S.p.A., Vado Ligure SV, Italien

Ejer IMO:
5033541
Rederi:

Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien

Rederi IMO:
1524240
ISM Manager:

Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien

ISM IMO:
1524240
Klassen leveret:
24. marts 2016
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
94602
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
DNV +1A1, Car Ferry A, E0, Ice1a*, MCDK. Finnish/Swedish Ice Class 1A Super
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Livorno - Golfo Aranci (17. juli 2015 - )
Sejltid:
7 timer, 30 minutter

Tonnage

Bruttotonnage:
34.419tons
Nettotonnage:
19.318tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.720tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
360
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
60
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Platform: FH 1,95 meter, 65 biler
Hoved: FH 4,6/2,5 meter, 295 biler, 60 lastbiler

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
200
Besætning fordeling:
Passagerer:
2000PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
588
Dæk med kahytter:
Køjer:
1937
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Panorama Bar: 170 PAX
Casino Bar: 170 PAX
Dancing Palace: 170 PAX
Captain's Grill: 130 PAX
Casa Margharita: 42 PAX
Trattoria Riviera: 42 PAX
Café Maritim: 95 PAX
Sailor's Pub: 80 PAX
Buffet Veranda: 450 PAX
Lobby Café: 35 PAX
Sitseria: 48 PAX
Disco: 125 PAX
Sauna Bar: 35 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

BAU/P Walker

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
1.607m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
1.017m3
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
244m3
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
110m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
1.222m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Marioff
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

1 stk. hækrampe: 7,70 x 6,00 meter (LxB)
1 stk. hækrampe: 7,70 x 9,00 meter (LxB)
1 stk. Bovrampe: 16,50 x 7,00 meter (LxB)

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Wellamo(2. januar 1986 - 25. februar 1992)
Silja Festival(25. februar 1992 - 10. juni 2015)
Mega Andrea(10. juni 2015 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(2. januar 1986 - juni 1986)
Effoa Oy, Helsinki, Finland(juni 1986 - 1990)
Effjohn International Oy, Helsinki, Finland(1990 - 1992)
Silja Line Oy, Helsinki, Finland(1992 - 27. november 2007)
Tallink Silja Oy, Helsinki, Finland(27. november 2007 - 31. juli 2008)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige(31. juli 2008 - november 2013)
Tallinn Swedish Line Ltd, Limassol, Cypern(november 2013 - juni 2015)
Medinvest S.p.A. (Corsica Ferries), Italien(juni 2015 - marts 2016)
Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien(marts 2016 - august 2016)
Caroline 65 SASU
(august 2016 - september 2019)
Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien(september 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(2. januar 1986 - 9. januar 1986)
Silja Line Oy, Helsinki, Finland(9. januar 1986 - 1. juni 1993)
Euroway AB, Malmö, Sverige(1. juni 1993 - april 1994)
Silja Line Oy, Helsinki, Finland(april 1994 - 27. november 2006)
Tallink Silja Oy, Helsinki, Finland(27. november 2007 - 19. juni 2007)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige(19. juni 2007 - juni 2015)
Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien(juni 2015 - )
CharterPeriode
Silja Line AB, Stockholm, Sverige(5. april 1997 - november 2006)
Historiske ISM:
ISMPeriode
HT Shipmanagement Sia(31. juli 2008 - 1. juni 2015)
Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien(1. juni 2015 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(9. januar 1986 - april 1990)
Helsinki (Helsingfors) - Stockholm(29. april 1990 - 17. november 1990)
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(18. november 1990 - marts 1993)
Vaasa - Umeå(20. marts 1993 - 23. maj 1993)
Malmö - Travemünde - Lübeck(1. juni 1993 - 31. august 1993)
København - Malmö - Travemünde - Lübeck(1. september 1993 - 11. april 1994)
Vaasa - Umeå(21. april 1994 - 30. juni 1994)
Vaasa - Sundsvall(1. juli 1994 - 7. august 1994)
Vaasa - Umeå(8. august 1994 - 21. august 1994)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(2. september 1994 - 17. juni 1995)
Vaasa - Sundsvall(21. juni 1995 - 14. august 1995)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(16. august 1995 - 31. marts 1997)
Stockholm - Mariehamn - Turku (Åbo)(5. april 1997 - 22. juli 2008)
Riga - Stockholm(2. august 2008 - 5. maj 2013)
Livorno - Golfo Aranci(17. juli 2015 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland
(2. januar 1986 - april 1997)
Sverige
(april 1997 - 29. juli 2008)
Letland
(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
Italien
(10. juni 2015 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Helsinki(2. januar 1986 - april 1997)
Stockholm(april 1997 - 29. juli 2008)
Riga(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
Genova(10. juni 2015 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
SHNL(april 1997 - 29. juli 2008)
YLBS(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
IBKW(10. juni 2015 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
275380000(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
247356500(10. juni 2015 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co(22. juni 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Svea8306486
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
28. februar 1983
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
22. maj 1984
Kølstrakt:
Søsat:
15. marts 1985
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
2. januar 1986
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
9. januar 1986
Jomfrurejse rute:
Stockholm - Mariehamn - Åbo
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
22. juni 2021 23:50
Sidst opdateret:
24. november 2023 15:35
Hvor er MEGA ANDREA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.