Maritime Billeder & Data

MEGA ANDREA – IMO: 8306498

Hoveddata

Billede:
Mega Andrea i Nice d. 22. marts 2019. Foto: Jean Gilbet Casanis. CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
Mega Andrea i Nice d. 22. marts 2019. Foto: Jean Gilbet Casanis. CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
IMO:
8306498
MMSI:
247356500
ENI:
Kaldesignal:
IBKW
Hjemhavn:
Genova
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1986
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
153,4meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
171meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
27,6meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
6,6meter
Dybde til hoveddæk:
14,5meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
153,77meter
Load line Bredde:
27,6meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.410mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Wärtsilä Marine, Åbo, Finland
Skrog nr.:
471
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
9
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä SEMT Pielstick 12PC2-6V diesel, 6600 kW
Wärtsilä Vasa 6R32 diesel hjælpemaskine, 2045 kW, 750 rpm

Effekt :
26.400KW
BHP:
36.000BHP
IHK:
0
rpm:
520
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
23,5knob
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
380 cSt
Brændstof-forbrug:
150tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,5meter
Propel RPM:
165
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
22
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1320KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Forship S.p.A., Vado Ligure SV, Italien

Ejer IMO:
5033541
Rederi:

Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien

Rederi IMO:
1524240
ISM Manager:

Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien

ISM IMO:
1524240
Klassen leveret:
24. marts 2016
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
94602
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
DNV +1A1, Car Ferry A, E0, Ice1a*, MCDK. Finnish/Swedish Ice Class 1A Super
Station:
Mægler:
Rute:
Livorno - Golfo Aranci (17. juli 2015 - )
Sejltid:
7 timer, 30 minutter

Tonnage

Bruttotonnage:
34.419tons
Nettotonnage:
19.318tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.720tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
360
Lastbiler:
60
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Platform: FH 1,95 meter, 65 biler
Hoved: FH 4,6/2,5 meter, 295 biler, 60 lastbiler

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
200
Besætning fordeling:
Passagerer:
2000PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
588
Dæk med kahytter:
Køjer:
1937
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Panorama Bar: 170 PAX
Casino Bar: 170 PAX
Dancing Palace: 170 PAX
Captain's Grill: 130 PAX
Casa Margharita: 42 PAX
Trattoria Riviera: 42 PAX
Café Maritim: 95 PAX
Sailor's Pub: 80 PAX
Buffet Veranda: 450 PAX
Lobby Café: 35 PAX
Sitseria: 48 PAX
Disco: 125 PAX
Sauna Bar: 35 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

BAU/P Walker

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
1.607m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
1.017m3
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
244m3
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
110m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
1.222m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Marioff
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

1 stk. hækrampe: 7,70 x 6,00 meter (LxB)
1 stk. hækrampe: 7,70 x 9,00 meter (LxB)
1 stk. Bovrampe: 16,50 x 7,00 meter (LxB)

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Wellamo(2. januar 1986 - 25. februar 1992)
Silja Festival(25. februar 1992 - 10. juni 2015)
Mega Andrea(10. juni 2015 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(2. januar 1986 - juni 1986)
Effoa Oy, Helsinki, Finland(juni 1986 - 1990)
Effjohn International Oy, Helsinki, Finland(1990 - 1992)
Silja Line Oy, Helsinki, Finland(1992 - 27. november 2007)
Tallink Silja Oy, Helsinki, Finland(27. november 2007 - 31. juli 2008)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige(31. juli 2008 - november 2013)
Tallinn Swedish Line Ltd, Limassol, Cypern(november 2013 - juni 2015)
Medinvest S.p.A. (Corsica Ferries), Italien(juni 2015 - marts 2016)
Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien(marts 2016 - august 2016)
Caroline 65 SASU
(august 2016 - september 2019)
Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien(september 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland(2. januar 1986 - 9. januar 1986)
Silja Line Oy, Helsinki, Finland(9. januar 1986 - 1. juni 1993)
Euroway AB, Malmö, Sverige(1. juni 1993 - april 1994)
Silja Line Oy, Helsinki, Finland(april 1994 - 27. november 2006)
Tallink Silja Oy, Helsinki, Finland(27. november 2007 - 19. juni 2007)
Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige(19. juni 2007 - juni 2015)
Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien(juni 2015 - )

 

CharterPeriode
Silja Line AB, Stockholm, Sverige(5. april 1997 - november 2006)
Historiske ISM:
ISMPeriode
HT Shipmanagement Sia(31. juli 2008 - 1. juni 2015)
Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien(1. juni 2015 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(9. januar 1986 - april 1990)
Helsinki (Helsingfors) - Stockholm(29. april 1990 - 17. november 1990)
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(18. november 1990 - marts 1993)
Vaasa - Umeå(20. marts 1993 - 23. maj 1993)
Malmö - Travemünde - Lübeck(1. juni 1993 - 31. august 1993)
København - Malmö - Travemünde - Lübeck(1. september 1993 - 11. april 1994)
Vaasa - Umeå(21. april 1994 - 30. juni 1994)
Vaasa - Sundsvall(1. juli 1994 - 7. august 1994)
Vaasa - Umeå(8. august 1994 - 21. august 1994)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(2. september 1994 - 17. juni 1995)
Vaasa - Sundsvall(21. juni 1995 - 14. august 1995)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(16. august 1995 - 31. marts 1997)
Stockholm - Mariehamn - Turku (Åbo)(5. april 1997 - 22. juli 2008)
Riga - Stockholm(2. august 2008 - 5. maj 2013)
Livorno - Golfo Aranci(17. juli 2015 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland
(2. januar 1986 - april 1997)
Sverige
(april 1997 - 29. juli 2008)
Letland
(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
Italien
(10. juni 2015 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Helsinki(2. januar 1986 - april 1997)
Stockholm(april 1997 - 29. juli 2008)
Riga(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
Genova(10. juni 2015 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
SHNL(april 1997 - 29. juli 2008)
YLBS(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
IBKW(10. juni 2015 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
275380000(29. juli 2008 - 10. juni 2015)
247356500(10. juni 2015 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co(22. juni 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Svea8306486
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
28. februar 1983
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
22. maj 1984
Kølstrakt:
Søsat:
15. marts 1985
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
2. januar 1986
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
9. januar 1986
Jomfrurejse rute:
Stockholm - Mariehamn - Åbo
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:
Mega Andrea i Nice d. 22. marts 2019. Foto: Jean Gilbet Casanis. CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
Mega Andrea i Nice d. 22. marts 2019. Foto: Jean Gilbet Casanis. CC BY 4.0, via Wikimedia Commons

Statistik

Statistik:
Oprettet:
22. juni 2021 23:50
Sidst opdateret:
1. maj 2023 16:23
Hvor er MEGA ANDREA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.