Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- MEGA ANDREA
- IMO:
- 8306498
- MMSI:
- 247356500
- ENI:
- Kaldesignal:
- IBKW
- Flag:
- Italien
- Hjemhavn:
- Genova
- Pennant:
- Type:
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 1986
- Byggepris:
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- ITA - Italien
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 153,4meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 171meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 27,6meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde over hjulkasserne:
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 6,5meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 6,6meter
- Dybde til hoveddæk:
- 14,5meter
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
- 0
- Load line længde:
- 153,77meter
- Load line Bredde:
- 27,6meter
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 2.410mm.
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Mastetop over dæk:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Kølhøjde:
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Længde mellem stopbomme:
- 0
- Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
- 0
- Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Wärtsilä Marine, Åbo, Finland
- Skrog nr.:
- 471
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 9
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Vinduer:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Isolering:
- Bro:
- Døre:
- Pneumatiske døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- 1A Super
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
4 stk. Wärtsilä SEMT Pielstick 12PC2-6V diesel, 6600 kW
Wärtsilä Vasa 6R32 diesel hjælpemaskine, 2045 kW, 750 rpm
- Effekt :
- 26.400KW
- BHP:
- 36.000BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 520
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 0
- Trial Speed:
- 23,5knob
- Servicefart:
- 22knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- 380 cSt
- Brændstof-forbrug:
- 150tons i døgnet
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- KaMeWa propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 4,5meter
- Propel RPM:
- 165
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 22
- Bovpropel Producent:
- Bovproller Effekt:
- 1320KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- 2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Rederi Brand:
- Ejer:
Forship S.p.A., Vado Ligure SV, Italien
- Ejer IMO:
- 5033541
- Rederi:
Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien
- Rederi IMO:
- 1524240
- ISM Manager:
Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien
- ISM IMO:
- 1524240
- Klassifikations-selskab:
- Registro Italiano Navale (IACS)
- Klassen leveret:
- 24. marts 2016
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- 94602
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- DNV +1A1, Car Ferry A, E0, Ice1a*, MCDK. Finnish/Swedish Ice Class 1A Super
- P&I Forsikrings selskab:
- Standard P&I Club per Charles Taylor & Co
- US Coast Guard no.:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Livorno - Golfo Aranci (17. juli 2015 - )
- Sejltid:
- 7 timer, 30 minutter
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- GPS:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Rorindikator:
- Rorindikator:
- PA Anlæg:
- PA Anlæg:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 34.419tons
- Nettotonnage:
- 19.318tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 3.720tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 360
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- 60
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
Platform: FH 1,95 meter, 65 biler
Hoved: FH 4,6/2,5 meter, 295 biler, 60 lastbiler
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 200
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 2000PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Pladsforhold:
- PAX / Crew forhold:
- Note Passagerer:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- 588
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- 1937
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Flysæder:
- Dækspladser:
- Liggestole:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Panorama Bar: 170 PAX
Casino Bar: 170 PAX
Dancing Palace: 170 PAX
Captain's Grill: 130 PAX
Casa Margharita: 42 PAX
Trattoria Riviera: 42 PAX
Café Maritim: 95 PAX
Sailor's Pub: 80 PAX
Buffet Veranda: 450 PAX
Lobby Café: 35 PAX
Sitseria: 48 PAX
Disco: 125 PAX
Sauna Bar: 35 PAX
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
BAU/P Walker
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 1.607m3
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Kulbeholdning:
- 0
- HFO:
- 1.017m3
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 244m3
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 110m3
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 1.222m3
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Redningsbælter:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Marioff
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- EPIRB:
- Radar transponder SART:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
1 stk. hækrampe: 7,70 x 6,00 meter (LxB)
1 stk. hækrampe: 7,70 x 9,00 meter (LxB)
1 stk. Bovrampe: 16,50 x 7,00 meter (LxB)
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Jernbanespor:
- Stopbomme:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Wellamo (2. januar 1986 - 25. februar 1992) Silja Festival (25. februar 1992 - 10. juni 2015) Mega Andrea (10. juni 2015 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland (2. januar 1986 - juni 1986) Effoa Oy, Helsinki, Finland (juni 1986 - 1990) Effjohn International Oy, Helsinki, Finland (1990 - 1992) Silja Line Oy, Helsinki, Finland (1992 - 27. november 2007) Tallink Silja Oy, Helsinki, Finland (27. november 2007 - 31. juli 2008) Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (31. juli 2008 - november 2013) Tallinn Swedish Line Ltd, Limassol, Cypern (november 2013 - juni 2015) Medinvest S.p.A. (Corsica Ferries), Italien (juni 2015 - marts 2016) Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien (marts 2016 - august 2016) Caroline 65 SASU
(august 2016 - september 2019) Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien (september 2019 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Suomen Höyrylaiva O.Y. (Finska Ångfartygs AB), Finland (2. januar 1986 - 9. januar 1986) Silja Line Oy, Helsinki, Finland (9. januar 1986 - 1. juni 1993) Euroway AB, Malmö, Sverige (1. juni 1993 - april 1994) Silja Line Oy, Helsinki, Finland (april 1994 - 27. november 2006) Tallink Silja Oy, Helsinki, Finland (27. november 2007 - 19. juni 2007) Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (19. juni 2007 - juni 2015) Forship Italia S.p.A., Vado Ligure SV, Italien (juni 2015 - ) Charter Periode Silja Line AB, Stockholm, Sverige (5. april 1997 - november 2006)
- Historiske ISM:
ISM Periode HT Shipmanagement Sia (31. juli 2008 - 1. juni 2015) Forship S.p.A., Vado Ligure, Italien (1. juni 2015 - )
- Historiske Ruter:
Rute Periode Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm (9. januar 1986 - april 1990) Helsinki (Helsingfors) - Stockholm (29. april 1990 - 17. november 1990) Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm (18. november 1990 - marts 1993) Vaasa - Umeå (20. marts 1993 - 23. maj 1993) Malmö - Travemünde - Lübeck (1. juni 1993 - 31. august 1993) København - Malmö - Travemünde - Lübeck (1. september 1993 - 11. april 1994) Vaasa - Umeå (21. april 1994 - 30. juni 1994) Vaasa - Sundsvall (1. juli 1994 - 7. august 1994) Vaasa - Umeå (8. august 1994 - 21. august 1994) Helsinki (Helsingfors) - Tallinn (2. september 1994 - 17. juni 1995) Vaasa - Sundsvall (21. juni 1995 - 14. august 1995) Helsinki (Helsingfors) - Tallinn (16. august 1995 - 31. marts 1997) Stockholm - Mariehamn - Turku (Åbo) (5. april 1997 - 22. juli 2008) Riga - Stockholm (2. august 2008 - 5. maj 2013) Livorno - Golfo Aranci (17. juli 2015 - )
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Finland
(2. januar 1986 - april 1997) Sverige
(april 1997 - 29. juli 2008) Letland
(29. juli 2008 - 10. juni 2015) Italien
(10. juni 2015 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Helsinki (2. januar 1986 - april 1997) Stockholm (april 1997 - 29. juli 2008) Riga (29. juli 2008 - 10. juni 2015) Genova (10. juni 2015 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode SHNL (april 1997 - 29. juli 2008) YLBS (29. juli 2008 - 10. juni 2015) IBKW (10. juni 2015 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 275380000 (29. juli 2008 - 10. juni 2015) 247356500 (10. juni 2015 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&I Periode Standard P&I Club per Charles Taylor & Co (22. juni 2021 - )
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Søsterskib IMO Svea 8306486
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 28. februar 1983
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 22. maj 1984
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 15. marts 1985
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 2. januar 1986
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- 9. januar 1986
- Jomfrurejse rute:
- Stockholm - Mariehamn - Åbo
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
- Horn:
- Noter:
Billeder
- Billeder:
- Hvor er MEGA ANDREA?:
Skriv et svar