Maritime Billeder & Data

MARCO POLO – IMO: 6417097

Hoveddata

Billede:
Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
6417097
MMSI:
308693000
ENI:
Kaldesignal:
C6JZ7
Hjemhavn:
Zanzibar
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1965
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2021
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
55 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
162meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
176,28meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
0
Bredde Ext.:
23,63meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
8,6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,49meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
VEB Mathias-Thesen-Werft (MTW), Wismar, Østtyskland.
Skrog nr.:
126
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Sulzer-Cegielski 7RND76 diesel, 7722 kW
6 stk. SKL diesel hjælpemaskine, 584 kW

Effekt :
15.444KW
BHP:
20.991BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
20,5knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
20,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Jastram
Bovproller Effekt:
900KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Denny-Brown finne-stabilisator (en i hver side) (1991 - )
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Matanovich
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Highseas Ltd-Svc., Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne

Ejer IMO:
6195013
Rederi:

Highseas Ltd-Svc., Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne

Rederi IMO:
6195013
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
22.080tons
Nettotonnage:
11.005tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.180tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
356
Besætning fordeling:

Officere: 40
Besætning: 309

Passagerer:
850PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Total 850 PAX Cruise: 800 PAX
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
11
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
425
Dæk med kahytter:
8
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

2 x Deluxe suites: 4 PAX
4 x Junior suites: 8 PAX
286 x udvendig kahyt: 572 PAX
131 x indvendig kahyt: 262 PAX
2 x enkelt kahyt: 2 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Ambassador Lounge: 438 PAX
Polo Lounge: 220 PAX
The Charleston Club: 137 PAX
Raffles Lido Café: 370 PAX
Seven Seas Restaurant: 446 PAX
Palm Court: 40 PAX
Libary: 16 PAX
Card Room: 20 PAX
Casino: 40 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Ligabue & Steiner
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
1.446,2m3
Balasttanke:
1.600tons
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
1.033tons
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
706tons
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
253tons
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
1.200tons
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Fast ballast: 900 tons
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
10
Redningsbåde type:

Watercraft

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Schat
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Servoteknikk
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
4
Elevatorer:

Kone

Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Carrier
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Clarke
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Hobart, Lang, Groen
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Chicago Trashpackers
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Aleksandr Pushkin(14. august 1965 - 1991)
Marco Polo(1991 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Baltic Sea Steamship Company, Sovjetunionen(14. august 1965 - 1985)
Far East Shipping Company (FESCO), Vladiwostok, Sovjetunionen(1985 - 1991)
Shipping & General Ltd. (Orient Lines), Nassau, Bahamas(1991 - juli 1998)
Orient Lines Europe Ltd., Bahamas(juli 1998 - november 2000)
Norwegian Cruise Line Ltd.( november 2000- 16. juli 2004)
Ocean Cruise Ltd.(16. juli 2004 - 23. juli 2007)
Story Cruise Ltd.(23. juli 2007 - 17. november 2020)
Highseas Ltd-Svc., Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne (6195013)(17. november 2020 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Baltic Sea Steamship Company, Sovjetunionen(14. august, 1965 - 1979)
Transocean Tours(1979 - 1984)
Far East Shipping Company (FESCO), Vladiwostok, Sovjetunionen(1984 - 1985)
CTC Cruises, Australien(1985 - 1991)
Shipping & General Ltd. (Orient Lines), Nassau, Bahamas(1991 - juli 1998)
Orient Lines Europe Ltd., Bahamas(juli 1998 - 23. marts 2008)
Transocean Tours GmbH, Bremen, Tyskland(23. marts 2008 - 15. april 2008)
Global Maritime, Grækenland(15. april 2008 - august 2020)
V Ships Leisure Sam, Monaco(august 2020 - 17. november 2020)
Highseas Ltd-Svc., Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne (6195013)(17. november 2020 - )
CharterPeriode
Cruise & Maritime Voyages (CMV), Dartford, England(2. januar 2010 - 2020)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Norwegian Cruise Line Ltd.(28. oktober 2002 - 21. marts 2008)
Global Cruise Lines Ltd.(21. marts 2008 - 17. november 2020)
International Maritime Ser-Ast.(17. november 2020 - 29. december 2020)
Ukendt(29. december 2020 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sovjetunionen(14. august 1965 - 1991)
Bahamas
(1991 - 14. januar 2021)
Tanzania
(14. januar 2021 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Leningrad(14. august 1965 - 1985)
Vladivistok(1985 - 1991)
Nassau(1991 - 14. januar 2021)
Zanzibar(14. januar 2021 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
C6JZ7(1991 - 14. januar 2021)
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
308693000(1991 - 14. januar 2021)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibPeriode
Frank (ex. Ivan Franko)5415901
Tara (ex. Taras Shevchenko)6508195
Adesso (ex. Shota Rustaveli)6707753
Mikhail Lermontov7042318
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
26. april 1964
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
14. august 1965
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
13. januar 2021
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2020
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
3. januar 2021Marco Polo afsejler fra den Persiske Golf med kurs mod Alang i Indien.
9. januar 2021Marco Polo opankre ud for Alang.
13. januar 2021Sat på standen i Alang i Indien kl. 23:52 dansk tid.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
18. oktober 2020 12:47
Sidst opdateret:
13. marts 2023 15:20

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.