Maritime Billeder & Data

MEGA EXPRESS FOUR – IMO: 9086590

Hoveddata

Billede:
IMO:
9086590
MMSI:
247178700
ENI:
Kaldesignal:
ICAI
Hjemhavn:
Genova
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1995
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
158meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
173,7meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
24meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,4meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8,8meter
Dybde til hoveddæk:
8,8meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,6meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Schichau Seebeckwerft (SSW) Fähr- und Spezialschiffbau GmbH, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.:
1088
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
3
Dæk delvise:
1
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

V.Ships Leisure

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä-Sulzer 12VZA40S diesel, 7920 kW
3 stk. MAN B&W 6L28132H diesel hjælpemaskine, 1260 kW

Effekt :
34.550KW
BHP:
46.953BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
27knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
25,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
144tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,9meter
Propel RPM:
156
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

FORSHIP SPA, Italien

Ejer IMO:
5033541
Rederi:

TOURSHIP ITALIA SPA, Italien

Rederi IMO:
1524240
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
84128
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Toulon / Nice - Ile Rousse
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
25.710tons
Nettotonnage:
11.000tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
4.855tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
550
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1400meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Øvre dæk, frihøjde 4,6 meter, 210 biler, 600 lanemeter.
Hoved dæk, frihøjde 4,6 meter, 249 biler, 800 lanemeter.
Mellem dæk, 47 biler.
Tanktop, 44 biler.

Kapacitet: 550 biler og 0 lanemeter eller 97 biler og 1400 lanemeter.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
115
Besætning fordeling:
Passagerer:
1965PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
252
Dæk med kahytter:
Køjer:
909
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
318
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

3 x 6 sengs kahyt = 18 PAX
4 x Handicap = 16 PAX
62 x 4 sengs kahyt = 248 PAX
82 x 2+2 sengs kahyt = 328 PAX
97 x 3 sengs kahyt = 291 PAX
4 x 2 sengs kahyt = 8 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
58
Køjer besætning:
Beskrivelse:

58 kahytter med plads til 115

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

La Pagoda Bar (dæk 8): 132 PAX
Self service Restaurant (dæk 7): 129 PAX
Pizzaria (dæk 7): 68 PAX
A la certe (dæk 7): 52 PAX
Lounge (dæk 7): 167 PAX
Self service Restaurant (dæk 7): 103 PAX
Cafeteria (dæk 7): 83 PAX
Restaurant (dæk 7): 225 PAX
Flysæder (dæk 5+6+7): 318 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Precetti
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Ang Allestimenti Navali Giorgi

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Dansk Wilton, Rivestyle
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Masullo Arredamenti, F B Arredamenti
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Geven
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Telco Marine
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
1.270m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
1.350m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
300m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
De Martini
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Mega Italia
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:
Pedrotti / Viking

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov rampe: 14,0 x 5,0 meter. (LxB)
Hæk rampe BB: 7,0+2,0 x 8,0 meter. (LxB)
Hæk rampe SB: 7,0+2,0 x 8,0 meter. (LxB)

Interne ramper:
Vipbar rampe hoved til øvre dæk: 39,0 x 3,1 meter. (LxB)
Fast rampe hoved - lavere dæk.

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:

Superfast II (31. maj 1995 - 30. september 2003)
Spirit of Tasmania III (30. september 2003 - september 2006)
Mega Express Four (september 2006 - )

Historiske ejere:

Superfast Ferries, Piræus, Grækenland (31. maj 1995 - 30. september 2003)
TT-Line Pty. Ltd. of Tasmania, Devonport, Australien (30. september 2003 - 5. september 2006)
Corsica Ferries, Italien (5. september 2006 - )

Historiske Rederier:

Superfast Ferries, Piræus, Grækenland (31. maj 1995 - 30. september 2003)
TT-Line Pty. Ltd. of Tasmania, Devonport, Australien (30. september 2003 - 5. september 2006)
Corsica Ferries, Italien (5. september 2006 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:

Patras - Ancona (11. juni 1995 - april 1998)
Patras - Igoumenitsa - Bari (10. april 1998 - november 1999)
Patras - Igoumenitsa - Ancona (afløserfærge) (november 1999 - februar 2000)
Patras - Igoumenitsa - Bari (februar 2000 - september 2003)
Devonport - Sydney (15. januar 2004 - 27. august 2006)
Toulon - Bastia / Ajaccio (november 2006 - januar 2007)
Toulon / Nice - Ile Rousse (4. maj 2007 - )

Historiske Flag:

Grækenland (31. maj 1995 - 30. september 2003)
Australien (30. september 2003 - 5. september 2006)
Italien (5. september 2006 - )

Historiske Hjemsteder:

Patras (31. maj 1995 - 30. september 2003)
Devonport (30. september 2003 - 5. september 2006)
Genova (5. september 2006 - )

Historiske Kaldesignal:

SVSH (31. maj 1995 - 5. september 2006)
ICAI (5. september 2006 - )

Historiske MMSI:

247178700 (5. september 2006 - )

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:

Skania (ex. Superfast I) (9086588)

Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
6. november 1993
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
22. august 1994
Kølstrakt:
Søsat:
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
31. maj 1995
Leveret:
Døbt:
25. marts 1995
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

Januar - april 2007 - Ombygget i Perema, Grækenland, blandt andet tilføjet flere passagerfaciliteter agter.

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
10. marts 2021 11:16
Sidst opdateret:
8. januar 2023 12:14
Hvor er MEGA EXPRESS FOUR?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.