Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

SKANIA – IMO: 9086588

Hoveddata

Billede:
Skania i Ystad d. 6. august 2020. Foto: Oscar Jepsen.
Skania i Ystad d. 6. august 2020. Foto: Oscar Jepsen.
IMO:
9086588
MMSI:
209911000
ENI:
Kaldesignal:
5BLN5
Hjemhavn:
Limassol
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1995
Byggepris:
GRD 17,5 milliarder
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
158meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
173,7meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
24meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,4meter
Dybgang design:
6,25meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
8,8meter
Dybde til øvredæk:
14,1meter
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,6meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Schichau Seebeckwerft (SSW) Fähr- und Spezialschiffbau GmbH, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.:
1087
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Kvaerner Masa Piikkiö
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Sulzer 12VZA40S diesel, 7920 kW
3 stk. MAN B&W 6L28132H diesel hjælpemaskine, 1260 kW

Effekt :
31.680KW
BHP:
43.000BHP
IHK:
0
rpm:
500
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
27knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
25,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
IF 380
Brændstof-forbrug:
144tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4meter
Propel RPM:
156
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Becker
Stabilisator:
2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
2 stk. 1120 kW
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Lohman & Stolterfoht
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Ulstein Frydenbö
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Motorovervågning: Norcontrol

Management

Ejer:

Skania Line Ltd., Nassau, Bahamas

Ejer IMO:
5323671
Rederi:

Polska Zegluga Morska PP, Szczecin, Polen

Rederi IMO:
0102695
ISM Manager:

Polska Zegluga Morska PP, Szczecin, Polen

ISM IMO:
0102695
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
103154
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
23.933tons
Nettotonnage:
8.870tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.717tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
35
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
830
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1675meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
64
Note: RoRo / Bildæk:

Øvre: FH 4,6 meter.
Hoved: FH 4,6 meter.
Nedre bil: 98 biler.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
103
Besætning fordeling:
Passagerer:
1397PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
200
Dæk med kahytter:
Køjer:
626
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

80 x 2 køjer udvendig: 160 PAX
7 x 2 køjer indvendig: 14 PAX
52 x 4 køjer udvendig: 208 PAX
61 x 4 køjer udvendig: 244 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
57
Køjer besætning:
Beskrivelse:

57 kahytter: 103 PAX

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Café/disco: 202 PAX
Café: 102 PAX
Lorry drivers: 46 PAX
Bar: 153 PAX
Restaurant: 85 PAX
Casino: 37 PAX
Pool

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Yran & Storbraaten

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
1.270m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
1.350m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
90m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
110m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
300m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Serck
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Antiheeling: Framno

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
6
Redningsbåde type:

4 x motor redningsbåd 150 PAX: 600 PAX
2 x MOB båd 6 PAX: 12 PAX

Redningsflåder:
16
Note: Redningsflåde:

16 x oppustelig redningsflåde 25 PAX: 400 PAX

Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
900PAX
MES System:
2
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
MiniMax
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov rampe: 14 x 5 meter. (LxB)
Hæk rampe: 7+2 x 8 meter. (LxB)
Hæk rampe: 7+2 x 5 meter. (LxB)

Interne ramper:
Rampe fra hoved-øvre dæk: 14 x 5 meter. (LxB) stigning 8°
Fast rampe imellem hoved-nedre bildæk.
Øverste vogndæk kan benyttes via. landbaserede ramper.

Adgangsveje:
MacGregor
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
MacGregor
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Jorke
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Superfast I(31. marts 1995 - 1. marts 2004)
Eurostar Roma(1. marts 2004 - 15. maj 2008)
Skania(15. maj 2008 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Superfast Ferries, Piræus, Grækenland(3. april 1995 - 1. januar 2005)
Grimaldi Euromed S.p.A., Napoli, Italien(1. januar 2005 - 15. maj 2008)
Skania Line Ltd., Nassau, Bahamas(15. maj 2008 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Superfast Ferries, Piræus, Grækenland(3. april 1995 - 1. januar 2005)
Grimaldi Group S.p.A., Napoli, Italien(1. januar 2005 - 15. maj 2008)
Unity Line Sp. z o.o. (Polish Steamship Co.), Szczecin, Polen(15. maj 2008 - 7. maj 2010)
Polska Zegluga Morska PP, Szczecin, Polen(7. maj 2010 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Grimaldi Deep Sea S.p.A., Napoli, Italien(4. marts 2004 - 19. maj 2008)
Ukendt(19. maj 2008 - 7. maj 2010)
Polska Zegluga Morska PP, Szczecin, Polen(7. maj 2010 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Patras - Ancona(15. april 1995 - marts 1998)
Bari - Igoumenitsa - Patras(16. marts 1998 - februar 2004)
Civitavecchia - Barcelona(15. marts 2004 - april 2008)
Civitavecchia / Salerno - Palermo - Tunis(18. april 2008 - 5. marts 2008)
Swinoujscie - Ystad(1. september 2008 - )
Rønne - Ystad (spidsbelastningsfærge)(13. maj 2010 - efteråret 2010)
Rønne - Ystad (spidsbelastningsfærge)(maj 2011 - september 2011)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Grækenland(3. april 1995 - februar 2004)
Italien(februar 2004 - 15. maj 2008)
Bahamas
(15. maj 2008 - 28. januar 2020)
Cypern
(28. januar 2020 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Patras(3. april 1995 - februar 2004)
Palermo(februar 2004 - 15. maj 2008)
Nassau(15. maj 2008 - 28. januar 2020)
Limassol(28. januar 2020 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
SYWV(3. april 1995 - februar 2004)
IBOM(februar 2004 - 15. maj 2008)
C6XF4(15. maj 2008 - 28. januar 2020)
5BLN5 (28. januar 2020 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
311007200(15. maj 2008 - 28. januar 2020)
209911000(28. januar 2020 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Mega Express Four (ex. Superfast II)9086590
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
16. marts 1994
Kølstrakt:
Søsat:
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
3. april 1995
Leveret:
Døbt:
25. marts 1995
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
19. april 2021 16:17
Sidst opdateret:
24. november 2023 15:19
Hvor er SKANIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.