Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9086588
MMSI
209911000
ENI
Kaldesignal
5BLN5
Hjemhavn
Limassol
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1995
Byggepris
GRD 17,5 milliarder
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
158meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
173,7meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
24meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,4meter
Dybgang design
6,25meter
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
0
Dybde til hoveddæk
8,8meter
Dybde til øvredæk
14,1meter
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,6meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Schichau Seebeckwerft (SSW) Fähr- und Spezialschiffbau GmbH, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.
1087
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Kvaerner Masa Piikkiö
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. Sulzer 12VZA40S diesel, 7920 kW 3 stk. MAN B&W 6L28132H diesel hjælpemaskine, 1260 kW
Effekt
31.680KW
HK
43000HK
rpm
500
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
27knob
Trial Speed
0
Servicefart
25,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
IF 380
Brændstof-forbrug
144tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
4meter
Propel RPM
156
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Becker
Stabilisator
2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
2 stk. 1120 kW
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Lohman & Stolterfoht
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Ulstein Frydenbö
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen
Motorovervågning: Norcontrol

Management

Rederi

POLSKA ZEGLUGA MORSKA PP, Szczecin, Polen

Rederi IMO
0102695
Ejer

SCANIA LINE LTD, Szczecin, Polen

Ejer IMO
5323671
ISM Manager

POLSKA ZEGLUGA MORSKA PP, Szczecin, Polen

ISM IMO
0102695
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
103154
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Gard - Norway
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
5717tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
23.933tons
Nettotonnage
8.870tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
35
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
103
Besætning fordeling
Passagerer
1397PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
200
Dæk med kahytter
Køjer
626
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
80 x 2 køjer udvendig: 160 PAX 7 x 2 køjer indvendig: 14 PAX 52 x 4 køjer udvendig: 208 PAX 61 x 4 køjer udvendig: 244 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
57
Køjer besætning
Beskrivelse
57 kahytter: 103 PAX
Biler
830
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
1675meter
Camper stik
64
Note: RoRo / Bildæk
Øvre: FH 4,6 meter. Hoved: FH 4,6 meter. Nedre bil: 98 biler.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Café/disco: 202 PAX Café: 102 PAX Lorry drivers: 46 PAX Bar: 153 PAX Restaurant: 85 PAX Casino: 37 PAX Pool
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Yran & Storbraaten
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
1.270m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.350m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
90m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
110m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
300m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Serck
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke
Antiheeling: Framno

Sikkerhed

Redningsbåde
6
Redningsbåde type
4 x motor redningsbåd 150 PAX: 600 PAX 2 x MOB båd 6 PAX: 12 PAX
Redningsflåder
16
Note: Redningsflåde
16 x oppustelig redningsflåde 25 PAX: 400 PAX
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
900PAX
MES System
2
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
MiniMax
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bov rampe: 14 x 5 meter. (LxB) Hæk rampe: 7+2 x 8 meter. (LxB) Hæk rampe: 7+2 x 5 meter. (LxB) Interne ramper: Rampe fra hoved-øvre dæk: 14 x 5 meter. (LxB) stigning 8° Fast rampe imellem hoved-nedre bildæk. Øverste vogndæk kan benyttes via. landbaserede ramper.
Adgangsveje
MacGregor
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
MacGregor
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Jorke
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Superfast I (31. marts 1995 - 1. marts 2004) Eurostar Roma (1. marts 2004 - 1. maj 2008) Skania (1. maj 2008 - )
Historiske ejere
SUPERFAST ENA (2001 - 1. januar 2005) GRIMALDI EUROMED SPA (1. januar 2005 - 1. maj 2008) SCANIA LINE LTD (1. maj 2008 - )
Historiske Rederier
GRIMALDI GROUP SPA (1. januar 2005 - 1. maj 2008) UNITY LINE CO LTD (1. maj 2008 - 7. maj 2010) POLSKA ZEGLUGA MORSKA PP (7. maj 2010 - )
Historiske ISM
GRIMALDI DEEP SEA SPA (4. marts 2004 - 19. maj 2008) Ukendt (19. maj 2008 - 7. maj 2010) POLSKA ZEGLUGA MORSKA PP (7. maj 2010 - )
Historiske Ruter
Patras - Ancona (15. april 1995 - marts 1998) Bari - Igoumenitsa - Patras (16. marts 1998 - februar 2004) Civitavecchia - Barcelona (15. marts 2004 - april 2008) Civitavecchia / Salerno - Palermo - Tunis (18. april 2008 - 5. marts 2008) Swinoujscie - Ystad (1. september 2008 - ) Rønne - Ystad (spidsbelastningsfærge) (13. maj 2010 - efteråret 2010) Rønne - Ystad (spidsbelastningsfærge) (maj 2011 - september 2011)
Historiske Hjemsteder
Patras (3. april 1995 - februar 2004) Palermo (februar 2004 - 15. maj 2008) Nassau (15. maj 2008 - 28. januar 2020) Limassol (28. januar 2020 - )
Historiske Flag
Grækenland (3. april 1995 - februar 2004) Italien (februar 2004 - 15. maj 2008) Bahamas (15. maj 2008 - 28. januar 2020) Cypern (28. januar 2020 - )
Historiske Kaldesignal
SYWV (3. april 1995 - februar 2004) SYWV (februar 2004 - 15. maj 2008) C6XF4 (15. maj, 2008 - 28. januar 2020) 5BLN5 (28. januar 2020 - )
Historiske MMSI
311007200 (15. maj, 2008 - 28. januar 2020) 209911000 (28. januar 2020 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
16/03/1994
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
03/04/1995
Døbt
25/03/1995
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

SUPERFAST II (9086590)

Noter
Horn
Billeder
Billeder