Maritime Billeder & Data

MOBY CORSE – IMO: 7615414

Hoveddata

Billede:
IMO:
7615414
MMSI:
247279300
ENI:
Kaldesignal:
ICDS
Hjemhavn:
Livorno
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1978
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
143meter
LOA:
152,91meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
23,72meter
Bredde Ext.:
26,3meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,1meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8,34meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde: 136,51 meter, Længde Overalt: 152,91 meter, Bredde: 23,72 meter, Bredde Ext.: 24,19 meter, Dybde: 8,34 meter, Dybgang: 5,71 meter (1978)
Længde: 143,0 meter, Længde Overalt: 152,91 meter, Bredde Ext.: 26,3 meter, Dybde: 8,34 meter, Dybgang: 6,1 meter (2000)

Skrog

Værft:
Aalborg Værft, A/S, Aalborg, Danmark
Skrog nr.:
210
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. SEMT-Pielstick 18PC2-5V diesel, 8611 kW

Effekt :
17.222KW
BHP:
20.800BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
400mm.
Slaglængde:
460mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. diesel hjælpemaskine, 866 kW, total 3464 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
23knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Moby S. p. A., Italien

Ejer IMO:
0254141
Rederi:

Moby S. p. A., Italien

Rederi IMO:
0254141
ISM Manager:

Moby S. p. A., Italien

ISM IMO:
0254141
Klassen leveret:
23. april 2010
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
88073
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
19.589tons
Nettotonnage:
9.532tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.440tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 14399,93, NRT: 7758,67 (1978)
BT: 19589, NT: 9532 (2000)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
470
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
810meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
120
Besætning fordeling:
Passagerer:
1370PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
10
Fragtdæk:
Kahytter:
400
Dæk med kahytter:
4
Køjer:
1249
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Dana Anglia(5. april 1978 - 12. september 2002)
Duke of Scandinavia(12. september 2002 - 27. februar 2006)
Pont L´abbe(27. februar 2006 - 20. februar 2009)
Moby Corse(20. december 2009 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
DFDS A/S, Danmark(28. april 1978 - 29. december 1982)
K/S Difko XXI, Danmark(29. december 1982 - 29. december 1989)
DFDS A/S, Danmark(29. december 1989 - 31. juli 2000)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - 19. december 2007)
Brittany Ferries, Morlaix, Frankrig(19. december 2007 - 9. december 2009)
Moby S. p. A., Italien(9. december 2009 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
DFDS A/S, Danmark(28. april 1978 - 31. juli 2000)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 27. november 2003)
DFDS A/S, Danmark(27. november 2003 - januar 2006)
Brittany Ferries, Morlaix, Frankrig(januar 2006 - 9. december 2009)
Moby S. p. A., Italien(9. december 2009 - )
CharterPeriode
BBC, England(10. maj 1981 - 23. maj 1981)
Sealink British Ferries, England(januar 1987)
SweOffshore, Göteborg, Sverige(oktober 2014 - 2015)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Moby S. p. A., Italien(11. maj 2011 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Esbjerg - Harwich(13. maj 1978 - 23. november 1988)
Anvendt under optagelse BBC produktionen "Artemis 81"(10. maj 1981 - 23. maj 1981)
København - Oslo(23. november 1988 - 11. februar 1989)
Esbjerg - Harwich(29. december 1989 - 18. januar 1993)
Esbjerg - Harwich(1. februar 1993 - 3. januar 1999)
Esbjerg - Harwich - Ijmuiden(3. januar 1999 - 21. august 2000)
Esbjerg - Harwich(25. februar 2000 - 27. september 2002)
København - Trelleborg - Gdansk(2. oktober 2002 - 23. november 2003)
Newcastle - Ijmuiden(28. november 2003 - 10. februar 2006)
Portsmouth - Cherbourg(6. marts 2006 - 2008)
Plymouth - Roscoff(30. marts 2006 - 2008)
Toulon - Bastia(1. april 2010 - 2011)
Genova - Porto Torres(2011 - 2014)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
DanmarkDanmark (13. april 1978 - 19. december 2007)
Frankrig
(19. december 2007 - december 2009)
Italien
(december 2009 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Esbjerg(13. april 1978 - 11. september 2002)
København(11. september 2002 - 19. december 2007)
Morlaix(19. december 2007 - december 2009)
Livorno(december 2009 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZQS2](13. april 1978 - 19. december 2007)
[FMIG](19. december 2007 - december 2009)
[ICDS]
(december 2009 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
228237600(15. maj 2009 - december 2009)
247279300(december 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Bureau Veritas (IACS)(? - 30. december 2011)
Registro Italiano Navale (IACS)(23. april 2010 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
25. maj 1975
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
21. maj 1976
Kølstrakt:
Søsat:
20. juni 1977
Søsat:
Prøvetur:
19. april 1978
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
28. april 1978
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
17. september 2014Afsejlede fra Genova med destination Esbjerg. Forventet ankomst 23. september.
23. september 2014Ankom til Esbjerg for klargøring til indsættelse som hotelskib i forbindelse med vildmøllebyggerier i den sydlige del af Vesterhavet.
16. oktober 2014Forlod Esbjerg mod vindmøllepark-byggeriet.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
20. marts 2022 20:52
Sidst opdateret:
22. august 2022 13:41
Hvor er MOBY CORSE?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.