Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

OCEAN ADVENTURER – IMO: 7391422

Hoveddata

Billede:
Ocean Adventurer i dok på Ørskov Værft i Frederikshavn d. 31. juli 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Ocean Adventurer i dok på Ørskov Værft i Frederikshavn d. 31. juli 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
7391422
MMSI:
309997000
ENI:
Kaldesignal:
CQEJ7 
Hjemhavn:
Madeira
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
isforstærket krydstogtskib
Klasse:
Byggeår:
1975
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
90meter
LOA:
100,01meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
16,2meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
26meter
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,65meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
6,99meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
9,5meter
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.358mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Brodogradiliste Titovo, Kraljevica, Jugoslavien
Skrog nr.:
408
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
10
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
3
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Ombygning i 1997: Ole S Knudsen

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Frem
Rør:
Maling:
Jotun
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Rolls Royce Bergen c25:33l6pcd diesel, 1942 kW (2017)

Effekt :
3.884KW
BHP:
5.280BHP
IHK:
0
rpm:
310
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. Volvo Penta D16C-a mg diesel hjælpemaskine (2017)

Batterier:
Design Max Hastighed:
17,2knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
11,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
2,756tons i døgnet
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Rolls Royce propel med justerbare skrueblade, 4 blade
Propel Diameter:
2,5meter
Propel RPM:
310
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Ulstein
Bovproller Effekt:
368KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Sperry Gyrofin stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:

4 stk. 475 kVA - 380 kW - 588 HP

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. 300 kVA - 240 kW - 326 HP
Aksel-generatorer:
Kedler:
2
Kedler Type:

CHO 100.00 m² / 6.00 bar

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Alfa Laval
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

2 stk. MAN B&W 8M35BF diesel, (s x 1943 kW), 5280 BHP (? - 2017)
4 stk. B&W T23HH diesel hjælpemaskine, (4 x 440 kW) (? - 2017)

Management

Ejer:

Adventurer Partners, Unipessoal, Lda, Funchal, Madeira

Ejer IMO:
6233910
Rederi:

Sunstone Ships Inc., Miami, Florida, USA

Rederi IMO:
5859465
ISM Manager:

Anglo-Eastern Cruise, Miami, Florida, USA

ISM IMO:
5886341
Klassen leveret:
4. november 2013
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
12506V
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
4.614tons
Nettotonnage:
1.443tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
978tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
132PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
34,955
PAX / Crew forhold:
0
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
5
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
70
Dæk med kahytter:
5
Køjer:
160
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
81
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
OmrådeDækPladserAreal
Main lounge4125170 m²
Bar43070 m²
Dining room4125160 m²
Gymnasium215 m²
Hospital48 m²
Library42040 m²
Observation Deck460 m²
Sun deck7150 m²
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Aavik + Helling

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
110V, 220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
173,5m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
466,3m3
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
32,6m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
495,8m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
7,1tons
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
205m3
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
4
Redningsbåde type:

4 stk. lukkede Harding redningsbåde, 2 på hver side. 50 personer pr. redningsbåd.

Redningsflåder:
6
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Alvedoors
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:
Redningsudstyr til total 250 personer, heraf 160 PAX

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:

MacGregor

Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Novenco
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Electrolux
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Alla Tarasova(30. december 1975 - juni 1997)
Clipper Adventurer(juni 1997 - 11. oktober 2012)
Sea Adventurer(11. oktober 2012 - 3. juli 2017)
Ocean Adventurer(3. juli 2017 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Murmansk Shipping Company (MSCO), Murmansk, Sovjetunionen(30. december 1975 - 1992)
Murmansk Shipping Company (MSCO), Murmansk, Rusland(1992 - juni 1997)
Clipper Cruise Line, St. Louis, Missouri, USA(juni 1997 - 14. maj 2007)
Clipper Group, Nassau, Bahamas(14. maj 2007 - april 2015)
Adventurer Partners Ltd., Miami, Florida, USA(april 2015 - 1. februar 2022)
Adventurer Partners, Unipessoal, Lda, Funchal, Madeira(1. februar 2022 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Murmansk Shipping Company (MSCO), Murmansk, Sovjetunionen(30. december 1975 - 1992)
Murmansk Shipping Company (MSCO), Murmansk, Rusland(1992 - juni 1997)
Clipper Cruise Line, St. Louis, Missouri, USA(juni 1997 - 14. maj 2007)
Clipper Group, Nassau, Bahamas(14. maj 2007 - april 2015)
International Shipping Partners Inc., Miami, Florida, USA(april 2015 - 1. februar 2022)
Sunstone Ships Inc., Miami, Florida, USA(1. februar 2022 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
New World Ship Management, St. Louis, Missouri, USA(7. januar 2002 - 7. juni 2007)
FleetPro Ocean Inc., Miami, USA(7. juni 2007 - 26. april 2018)
Anglo-Eastern Cruise, Miami, Florida, USA(26. april 2018 - 15. februar 2022)
Ukendt(15. februar 2022 - 15. april 2022)
Anglo-Eastern Cruise, Miami, Florida, USA(15. april 2022 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sovjetunionen(30. december 1975 - 1992)
Rusland
(1992 - juni 1997)
Bahamas
(juni 1997 - 2. februar 2022)
Portugal
(2. februar 2022 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Murmansk(30. december 1975 - juni 1997)
Nassau(juni 1997 - 2. februar 2022)
Madeira(2. februar 2022 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
C6PG6(juni 1997 - 2. februar 2022)
CQEJ7(2. februar 2022 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
309997000(juni 1997 - 2. februar 2022)
255806402(2. februar 2022 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Maria Yermalova7367524
Sampaguita Ferry 27391410
Lyubov Orlova7391434
Olga Androvskaya7422908
Olga Sadovskaya7422910
Klavdiya Yelanskaya7422922
Antonina Nezhdanova7531852
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
26. oktober 1974
Kølstrakt:
Søsat:
19. april 1975
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
30. december 1975
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2017
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
21. januar 2021 14:17
Sidst opdateret:
8. april 2024 15:28
Hvor er OCEAN ADVENTURER?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.