Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

PATRIA SEAWAYS – IMO: 8917390

Hoveddata

Billede:
IMO:
8917390
MMSI:
277291000
ENI:
Kaldesignal:
LYRC
Hjemhavn:
Klaipeda
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1991
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
142meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
154meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
24meter
Bredde Ext.:
24,33meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,75meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,2meter
Dybde til hoveddæk:
7,9meter
Dybde til øvredæk:
13,6meter
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Fosen Mekaniske Verksteder AS, Rissa, Norge
Skrog nr.:
51
Værft Skroget:
Bruce´s Shipyard, Landskrona, Sverige
Skrog nr. / Skrogværft:
21
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Norwinch
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Sulzer-Wärtsilä 8ZA40S diesel, 5280 kW

Effekt :
10.560KW
BHP:
14.351BHP
IHK:
0
rpm:
510
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

3 stk. Mitsubishi S6R2 MPTK diesel hjælpemaskine, 560kW, 1500 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
18knob
Trial Speed:
19knob
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
HFO
Brændstof-forbrug:
40tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Ulstein Liaaen propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
141
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Brunvoll
Bovproller Effekt:
736KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Becker Flapror
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Ulstein
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Westfalia
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

DFDS SEAWAYS AB-LITHUANIA

Ejer IMO:
1898166
Rederi:

DFDS SEAWAYS AB-LITHUANIA

Rederi IMO:
1898166
ISM Manager:

DFDS SEAWAYS AB-LITHUANIA

ISM IMO:
1898166
Klassen leveret:
22. juli 2015
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
LRV8191
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
DNV +1A1 General Cargo Carrier Ro/Ro, Car Ferry A, EO, Ice 1B, SC, BIS,T MON
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
18.332tons
Nettotonnage:
5.499tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
4.758tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
480
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1800meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
39
Besætning fordeling:
Passagerer:
204PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
204
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Alfa Laval
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Kvaerner
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Stena Traveller(11. oktober 1991 - 5. december 1992)
TT-Traveller(5. december 1992 - 23. november 1995)
Stena Traveller(23. november 1995 - 11. februar 1997)
TT-Traveller(11. februar 1997 - 20. januar 2002)
Stena Traveller(20. januar 2002 - 10. maj 2004)
Lisco Patria(10. maj 2004 - 5. januar 2012)
Patria Seaways(5. januar 2012 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Stena Rederi Ab, Sverige(5. december 1991 - 30. april 2004)
Aukse Multipurpose Shipping Ltd. (DFDS A/S), Limassol, Cypern(30. april 2004 - 27. april 2006)
DFDS Lisco, Klaipeda, Litauen(27. april 2006 - 14. september 2011)
DFDS A/S, Danmark(14. september 2011 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Stena Rederi Ab, Sverige(5. december 1991 - 9. februar 1992)
Nato(9. februar 1992 - 1. april 1992)
Sealink Stena Line Ltd., England(1. april 1992 - november 1992)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland(30. november 1992 - 9. november 1995)
Tor Line AB, Göteborg, Sverige(januar 1997 - februar 1997)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland(11. februar 1997 - december 2001)
Stena Rederi Ab, Sverige(december 2001 - 30. april 2004)
Lisco Baltic Service, Klaipeda, Litauen(10. maj 2004 - 27. april 2006)
DFDS Lisco, Klaipeda, Litauen(27. april 2006 - 14. september 2011)
DFDS A/S, Danmark(14. september 2011 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
DFDS Seaways AB-Lithuania(13. maj 2004 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Southampton - Cherbourg(marts 1992 - september 1992)
Hoek van Holland - Harwich(1. april 1992 - maj 1992)
Travemünde - Trelleborg(5. december 1992 - 9. november 1992)
Holyhead - Dublin(23. november 1995 - 16. september 1996)
Immingham - Rotterdam(januar 1997 - februar 1997)
Rostock - Trelleborg(11. februar 1997 - januar 2002)
Karlskrona - Gdynia(20. januar 2002 - 6. maj 2004)
Karlshamn - Klaipeda(17. april 2004 - 4. januar 2006)
Karlshamn - Klaipeda - Baltijsk (Kaliningrad)(17. juni 2005 - 4. januar 2006)
Kiel - Klaipeda(6. januar 2006 - maj 2007)
Karlshamn - Klaipeda(maj 2007 - maj 2011)
Swinoujscie - Ystad(25. januar 2009 - 8. februar 2009)
Swinoujscie - Ystad(30. januar 2010 - 14. februar 2010)
Paldiski - Kapellskär(11. maj 2011 - 6. oktober 2014)
Fredericia - København - Klaipeda(4. november 2014 - december 2014)
Offshore hotelskib(maj 2015 - 2015)
Zeebrugge - Hull(4. januar 2016 - 2016)
Karlshamn - Klaipeda(april 2016 - december 2016)
Paldiski - Kapellskär(14. januar 2017 - 1. februar 2017)
Klaipeda - Karlshamn(2. februar 2017 - 19. februar 2017)
Fredericia - Klaipeda(4. marts 2017 - 25. maj 2017)
Fredericia - Karlshamn - Klaipeda(25. marts 2017 - januar 2018)
Trelleborg - Rostock (afløserfærge)(14. januar 2018 - 5. marts 2018)
Trelleborg - Travemünde (afløserfærge)(14. januar 2018 - 5. marts 2018)
Klaipeda - Karlshamn(marts 2018 - 7. juli 2020)
Paldiski - Hanko(8. juli 2020 - 4. oktober 2020)
Paldiski - Kapellskär(8. juli 2020 - 13. september 2021)
Fredericia - København - Klaipeda (afløserfærge)(7. januar 2021 - 14. februar 2021)
Klaipeda - Karlshamn(14. september 2021 - 18. april 2022)
Paldiski - Kapellskär(19. april 2022 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(5. december 1991 - 30. april 2004)
Litauen
(30. april 2004 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Göteborg(5. december 1991 - 30. april 2004)
Klaipeda(30. april 2004 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[SCQV](5. december 1991 - 30. april 2004)
[LYRC](30. april 2004 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
277291000(30. april 2004 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
The West of England Shipowners(1. juli 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
American Bureau of Shipping (IACS)(1. april 2005 - 22. juli 2015)
Lloyd's Register (IACS)(22. juli 2015 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Gryf (ex. Kaptan Burhanettin Isim)8818300
Bo Hai Ming Zhu (ex. Kaptan Abidin Doran)8818312
Leif Ericson (ex. Stena Challenger)8917388
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
21. september 1989
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
8. oktober 1990
Kølstrakt:
Søsat:
25. marts 1991
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
5. december 1991
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
5. december 1991 - 27. februar 1992Oplagt i Rissa, Norge.
29. oktober 1995 - november 1995
Værftsophold hos Flender Werft AG i Lübeck.
8. januar 2010
Ved ankomst til Karlskrona kolliderede færgen med en bugserbåd, kajen og en havnekran. Kun mindre skader på færgen.
25. november 2013
Et litauisk besætningsmedlem blev klemt ihjel af en elevator om bord. Manden var i elevatoren, der havde sat sig fast. Han klatrede op på elevatorens tag og kom i klemme, da elevatoren begyndte at køre.
4. maj 2015
I charter til SweOffshore til afløsning for Moby Corse som hotelskib ved vindmøllebyggerier i Nordsøen, da Moby Corse skulle tilbage til Italien.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
5. februar 2021 16:35
Sidst opdateret:
8. januar 2023 18:23
Hvor er PATRIA SEAWAYS?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.